Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek! Sweet Mango (Autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek! Sweet Mango (Autoflower)

    Korting op 420shop
    https://www.zamnesia.nl/greenhouse-s...feminized.html
    Attached Files

    #2
    Je dacht ik begin lekker laat en dan ga ik ze ook een beetje martelen en dan eens zien wat er gebeurt ?
    Kokosgrond hebben sommige kwekers weleens wat problemen mee, niet allemaal, het kan ook goed gaan.
    Wel interessant om te weten welke zak grond je precies hebt gehaald. (for future reference)
    Voeding is in de meeste gevallen de eerste maand niet nodig, dus je kan nog ff rondkijken wat er te koop is in de buurt.
    Sommige tuincentra verkopen Plagron, House&Garden, soms zelfs Canna, maar andere voeding kan ook, je kunt het ook zelf maken

    Die met die drie blaadjes, dat komt wel vaker voor.
    Hopelijk zet het door tot voorbij de 7e node, dan krijg je misschien wel meerdere toppen.

    Sweet Mango, de naam geeft alvast hoge verwachtingen.
    Benieuwd of ze dat waar gaat maken.
    Succes !
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Succes met je (late) kweek
      500 ml lijkt me nogal veel, kijk zeker of je ze niet te nat zet, daar houden ze niet echt van. Schaaltjes onder potten, hou ik persoonlijk ook niet zo van.

      Comment


        #4
        De 500ML is meer de laatste dagen, de eerste 4-5 dagen heb ik enkel beetje bijgegeven toen ze droog stonden. Maar ze staan in volle zon in 30+ dus het verdampt ook wel wat neem ik aan?
        Ik heb inderdaad gelezen dat ze liever droog staan, dus heb ik ook enkel gegeven als het echt droog was. En paar keer men vinger aan de kant even ingeport om te voelen of het daar nog vochtig was.

        De potgrond is van het merk DCM, nl. de DCM ecoterra kamerplanten (10L). Zal voor jullie waarschijnlijk onbekend zijn. In de plaatselijke handel gaan halen.
        (https://boerenbond.nl/bbs-dcm-potgro...448069730.html)

        @QnQ: eerder, in een opwelling die zaden de grond in en we zien wel wat er gebeurt :p De beste wiet die ik ooit heb gerookt is een mango kush. Dus ik kijk hier ook zeker naar uit!!

        @Philly: SChaaltjes doe ik alleen maar als ik moet gaan werken en ik niet overhuis kan om ze bij te wateren indien nodig. Ik weet ook niet of het helpt. Ben het wel eens tegengekomen op dit forum.

        Van morgen gaan kijken en zag precies al 4 nieuwe blaadjes in de maak! Heerlijk.

        Comment


          #5
          Hey! Welkom en leuk dat je een kweekverslag aanmaakt

          Sweet Mango klinkt idd veelbelovend

          succes!

          Comment


            #6
            Ga je tomaten kweken ??
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Staan ze op een camping?
              Succes!
              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

              Comment


                #8
                Nee ze staan in men tuin hehe.
                Als er tomaten aan gaan groeien heb ik iets serieus mis gedaan

                ik kom dat van die tomatenvoeding vrij vaak tegen, ook op dit forum. Niet goed dan of gewoon betere alternatieven?
                De voeding die qnq opgaf ga ik zeker eens checken of ze dat hebben.

                Net weer in de zon gaan zetten! Niks bijzonder te melden !

                iemand die me kan vertellen of die grote goed aan het groeien Is? Iets dat je merkt ofzo? Mij lijkt hij wel mooi te staan?

                @ongeldig: ik had hem eerst niet door, maar zie nu idd men festival tent op de foto staan. Na laatste festival opgesteld om al het vuil eruit te halen en sindsdien te lui geweest om ze terug af te breken
                Attached Files

                Comment


                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Ze doen het prima. NIet teveel aan frunniken vinden ze niet fijn.
                  Vingers dragen zuren en vetten bij zich en mogelijk ook TMV, gewoon "met je handjes overal van afblijven en met je oogjes kijken" zoals ze vroeger altijd zeiden. Ze gaan er zeker niet sneller van groeien als je ze steeds van kleine massages voorziet. Doe dat maar bij je vriendin ofzo
                  Ik doelde inderdaad op je tent.
                  Op een camping was wel leuk geweest. Vijf per huishouden gedoogd toch? Dan kan de hele camping vol met wiet gezet worden.
                  Ik ga op vakantie in Nederland en neem mee... Zou het vervoeren in je eigen (vakantie)huis aka camper onder het gedoogbeleid vallen?

                • WietParkiet
                  WietParkiet commented
                  Editing a comment

                #9
                Attached Files

                Comment


                • djw4
                  djw4 commented
                  Editing a comment
                  Hoi Duelpasta voor bladluis zie onderkant blad.
                  laat het rustig verder doen niet slecht bezig
                  oja ik ben ook van Antwerpen

                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Oke, als je op beestjes moet checken mag je bij wijze van hoge uitzondering je plantjes aanraken om de onderkant van de bladeren te kunnen zien. Als er eitjes of beestjes opzitten voorzichtig afvegen en doodknijpen. Eventueel behandelen met neem olie ter preventie. Maar dat kan pas als ze drie/vier nodes hoog zijn.

                #10

                Comment


                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Je kan met van alles gaan spuiten. Afwasmiddel wordt meestal toegevoegd als emulgator om een ander middel in water op te laten lossen. Het wordt soms als enige (bestrijdings)middel gebruikt. Kun je kiezen tussen Dreft, B-merk en zogenoemd biologische groene zeep.
                  Andere middeltjes al dan niet gemend zijn bijvoorbeeld; azijn, lookaftreksels, koudwaterdouches, neem-olie, tuincentra-middeltjes, zwavel. Even Googlen zal je nog meer resultaten opleveren.
                  Deze kennis is tot mij gekomen door te lezen, niet door te doen (behalve de neem, ik herhaal het nog een keer). Misschien doet het voor jouw dus wel wat anders.
                  Doe hiermee wat je wilt. Als we grootschalig aan de neem gaan zijn de insecten binnen de kortste keren immuun, of kon dat nou niet met neemolie? Misschien toch maar gewoon afwasmiddel proberen? Laat je het weten wat je doet en of het werkt?
                  Overigens horen beestjes buiten erbij evenals hun vijanden, dat ga je niet kunnen voorkomen. Zie je ook mieren rond de potten? Dan moet je die als eerste gaan bestrijden.

                #11
                Uhm ja, ik zie inderdaad mieren, maar die zitten er wel meer in men tuin. 's avonds staan ze ook op een plek waar mieren lopen.. Enige plek met zon op die moment.
                Ik heb dit wel nagekeken en zie ze niet in de pot zelf kruipen.
                Ik heb vandaag een tandenstoker genomen, men handen heel goed gewassen en heel voorzichtig die maden er lichtjes "afgeschraapt". Heb alle bladeren nagekeken met vlekken op. Heb er toch wel een aantal verwijdert. Zag ook zo'n vliegje zitten tussen de maden, ook effe verwijdert! Eindelijk weekend, kan ik ze goed nakijken en opvolgen! Als het blijft komen probeer ik wel eens wat met de spuit.

                Verder gaat hij wel goed. Ik ben vandaag draad gaan kopen voor LST toe te passen. 1.2mm met elastiek rond.Heb net een hele dag aan het opzoeken geweest en ik zie het wel zitten! Nog even wachten, we zijn denk ik dag 15 nu.
                Ik merk dat hij veel zijtakken maakt, wilt dit ook zeggen dat er dan meer toppen op gaan komen, zeker met combinatie LST?

                Morgen nog eens wat foto's nemen! Hij groeit wel goed door moet ik zeggen, altijd leuk thuis komen en direct gaan kjiken hoe groot hij nu weer geworden is!
                Heb de microbe wel te pakken en ik ben verslaafd geraakt aan al die indoor microkweekverslagjes. Lijkt me wel wat.

                Comment


                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  LST zorgt er voor dat die zijtakken ideaal licht krijgen, en dat ze dus als 'hoofdtak' gaan fungeren. Als je 't goed doet, dan groeit elk takje even snel.
                  Met elastieken werken is link, dat buigt, dat snijdt, dat veert. Je kunt beter stevig touw nemen. Dat levert minder schade op. De Action verkoopt ook binddraad met een zacht omhulsel, dat snijdt niet in de plant. Ideaal spul en je hebt gauw 3 meter voor 2 euro.

                #12
                Ik ben reeds begonnen met de lst. Tis geen elastiek. Het is 1.2mm ijzerdraad met daarond zo'n zacht omhulsel. Heb het ook een paar keer zien passeren op video's. Het lijkt me dik genoeg om niet te snijden!!

                omdat ik zoveel bladeren en zijtakken heb. Ben ik dus al begonnen met de hoofdstam vast te maken. 4 uur geleden gebogen en de takken en bladeren staan al terug helemaal omhoog!!

                er zitten nu onderaàn 2 serieuze takken met grote bladeren die wat zon wegnemen van andere takkên, bladeren. Is het voor autoflowers afgeraden om blad te verwijderen? Ook al is het maar 1 blad?

                plaats vanavond nog wat foto's dan kan je wat beter volgen..

                moet wel meermaals per dag beestjes weghalen. Ik weet niet of het daaraan ligt, maar ik heb een paar echt slappe bladeren. Die hangen erg hard. Ze voelen wel stevig aan, maar het lijkt alsof ze aan de basis wat slap zijn en zo dus niet omhoog geraken.

                Comment


                  #13
                  Hier nog wat foto's. Kritiek, opmerkingen, meer dan welkom. T'is men eerste kweek en het is veel zoeken nog!

                  Ik ben ook in een app gaan bijhouden hoeveel water ik dagelijks geef, want ik heb al een paar keer gezegd dat het water goed op punt staat, terwijl ik daar toch nog wel twijfels over heb.

                  Ik heb vooral "schrik", ben ontwetend over die hangende grote bladeren, die hangen nu op de grond. Lijkt mij dat het nu een soort van trapje is voor het ongedierte om men plant op te kruipen..

                  Vanmorgen zat ik ook dat het wat gedauwd of gerent had waardoor bovenaan waterdruppels op men bladeren stonden, op zich geen probleem, maar ik heb al een blad deeltelijk verbrand. Deze lag bovenop een ander blad en het onderste blad was vochtig waardoor het door dat blad gebrand is door verdamping ofzo?
                  Attached Files

                  Comment


                  • Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Ik ben geen LST expert. Wat ik zie is dat mensen over het algemeen wachten tot het plantje wat hoger is.
                    Mieren rond de planten bestrijden met lokdoosjes of zelf gif maken. Met suiker/stroop, baking soda/gist. Onder een plankje smeren. Mieren melken luizen alsof het koeien zijn. Ze zijn vrij gemakkelijk op heterdaad te betrappen. Die luizen kennen geen schaamte.
                    Ik wens je succes en geduld toe

                  #14
                  Beestjes en mieren uit je pot houde heel simpel zet je poten op een verhoging tafeltje stoelt krukje scherm veel beestjes k zet potten nooit op de grond dan kruip er van alles in
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #15

                    Comment


                    • belladonna
                      belladonna commented
                      Editing a comment
                      Je moet niet aan je plant komen met je vingers zo maak je de plant ziek en krijg je schimmel enz
                  Bezig...
                  X