Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Holland Hope en 2x Frysian Dew voor wietolie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Update..

De harde wind en regen dit weekend heeft gelukkig geen grote schade gebracht al hadden de planten het er wel zwaar mee.
    ze geven deze week mooi weer op gelukkig.

hier de friezen. Nog een paar weekjes denk ik, tenzij er rot in komt. Dan gaat ie om.
    helaas gedraaid, heb geen idee hoe ik ze goed zet. De hollandse hopers zijn nog lang niet zo ver.

overzicht
    20180920_173027.jpg 20180920_173036.jpg 20180920_173047.jpg

trichomen worden goed zichtbaar. Moet eigenlijk even aan een vergrootglas zien te komen..
    Attached Files

Comment

• Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Lookingood.

Aangezien de bijenvolken zich langzaam aan opmaken voor de winter krijg ik zowaar wat tijd. Geen tijd over, maar gewoon wat tijd.
    De honing is eraf, sommige volken hadden mijten en die zijn bestreden, alle volken zijn gevoerd met 14 kg suiker.
    Tijd om eens op de andere plekken te gaan kijken.

Eén locatie was de klushulp wat over actief bij het scheren van de heg. Die heeft ook 3 van de 5 CBD plantjes (naam kwijt) ook maar even gesnoeid op 3 cm boven de grond.
    Eigenaar kwaad! Een 4e had ie flink getopt, maar daar kan ik nog wel wat vanaf halen.
    Alleen hele kleine planten, max 1 meter. Helaas geen foto's.

Dan de volgende locatie, waar ik spontaan verliefd werd. Wat doen ze het hier goed! Prachtige planten, waar ik jullie toch ook even wil van laten meegenieten.
    Om de 7 dagen checken we nu op toprot. Zodra dat erin komt gaat de zaag erin. Trichomen waren afgelopen donderdag nog helder. Misschien komende donderdag tijd voor de snoeischaar?

Hier de toppen van de Frisian Duck. De hele zomer heeft deze plant in het zicht in de tuin gestaan, maar is door niemand opgemerkt. Echt een incognito dus:
    Prachtige kleur! Aan de bladeren duidelijk de eindfase te herkennen.
    20180926_170359.jpg 20180926_170407.jpg Argh! Ik krijg de foto's niet gedraaid...

En van deze ben ik de naam kwijt, misschien dat kenners 'm herkennen? Sowieso een outdoor soortje:
    20180926_165227.jpg 20180926_172925.jpg 20180926_172931.jpg
    Tot de volgende! Wellicht dat de eersten dan op zn kop hangen.
    De Hollands Hope duurt overigens nog wel een paar weken. De Friezen zijn bijna zover.

Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kan die Frisian ook binnen of schiet ie echt door in de bloei?

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Misschien Twilight? Die wordt ook paarsroodachtig.

• Matthies
      Matthies commented
      Editing a comment
      Geen idee of ie binnen kan. Mijn plafonds zijn geen 3.5 mtr hoog, dus dat gaat niet passen . Maar tijdens de bloei is de groei er volledig uit gegaan.

WoW, die zijn mooi paars!
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Nog steeds geen kraaiers, al verdenk ik er 2 Ongeldig. Eén bejaarde dame is wat overenthousiast aan de rui begonnen.
      20180928_184459.jpg

Ik heb zowaar 2 koninginnen gekocht. Raszuivere Buckfast, of beter in de media bekend als de "superbij" Ik hoop van harte dat ik hiermee mijn bestaande volken kan "ombouwen" naar bijen die zelf de mijten verwijderen. Dus mensenhanden kweken de superbij om de mijten welke door dezelfde mensenhanden zijn geimporteerd uit India te lijf te gaan. Eindelijk geen bestrijdingsmiddelen meer, al dan niet biologisch.

Last edited by Matthies; 9 October 2018, 17:47. Reden: Stonden namen op de foto's en dat is niet handig op een openbaar forum

Comment

Vandaag gaan de Friezen om. Eerste toprotjes ontdekt en al 2 weken geen nieuwe bloeiharen meer.

De Hollandse Hopers zijn nog niet zo ver en ik vind de toppen wat tegenvallen.

De Frysian Duck en de andere onbekende gaan er ook uit komende week. De Duck had behoorlijk last van rot helaas.
      Wordt weer 2 volle avonden knippen.

Ben vorige week begonnen aan de gefaseerde kap van de "onbekende"

Vanavond of wat later zal ik de foto's uppen. Nu even geen tijd en/of geen zin

Comment

Knip ze!

Comment

Iedereen is gek op foto's

Hier de Friezen, deel geknipt, deels gewoon in 1x opgehangen. De schuur is geïsoleerd en er staat een luchtdroger. 's Nachts staat ie aan met de deur dicht, overdag uit en de deur open. In 3 nachten heeft ie al 15 liter water uit de lucht gehaald.20181013_101830.jpg
          20181013_101811.jpg
          Mooie top van de grote paarse onbekende:
          20181009_203523.jpg

De wortels van de vermoordde Fries:
          20181013_101636.jpg
          En de Hollanders die van mij betreft nog even moeten: 20181013_101649.jpg 20181013_101730.jpg 20181013_101734.jpg

De Friezen zijn met een paar dagen wel droog, dan mogen hopelijk de Hollanders een cursus op z'n kop hangen gaan volgen.
          Nogmaals, ik ben nog niet heel enthousiast over de toppen. Maar misschien zijn hier Hollands Hope kenners en moet ie nog een maand..

Tot de volgende!

Attached Files

Comment

Vind dit toch wel een heel gaaf gezicht!
            Geniet ervan, bedankt voor de mooie foto’s

Comment

Bezig...
            X