Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biddy Early laatste loodjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Biddy Early laatste loodjes

    Korting op 420shop
    Ik lees altijd graag mee hier maar post eigenlijk nooit iets, qua kennis wil ik me niet eens meten hier.
    Voor mezelf staan er elk jaar wel een paar plantjes buiten met wisselende resultaten.

    Dit jaar is dat dus biddy early, 6 dames zijn het geworden.
    Binnen ontkiemen en bij het tweede bladpaar gaan ze naar buiten en worden aan hun lot overgelaten.

    1 keer hebben ze een gieter water gehad toen ze er wel erg treurig bij stonden door de aanhoudende hitte.

    Foto 1: een verdomhoekje achterin de wei
    Foto 2/3 : ik vermoed dat begin of midden oktober wel moet lukken.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    #2
    Ze zien er goed uit Goofy!
    Inderdaad nog een paar weekjes.

    Ik check mijn locaties nu ook elke week of het al tijd is.

    Comment


    • goofy123
      goofy123 commented
      Editing a comment
      Ja het weer wordt na volgende week wel snel minder , ik hoop de week erna dat ze zover zijn.

    #3
    Dat ziet er allemaal niet verkeerd uit! Hoe doe je het met het knipwerk straks? Het is zooooo veel.

    Hoe check je zo veel toppen in godsnaam allemaal op rot?

    kweking eend

    Comment


    • goofy123
      goofy123 commented
      Editing a comment
      Ik moet toegeven dat ik de innimini topjes niet gebruik, desalniettemin ben je er wel eventjes druk mee.
      Dit jaar zal de helft wel pas droog geknipt worden.

      Ik kijk 1 of 2 keer pw bij de dames...dus rot blijft een risico.

    #4
    Hoe hebben ze die droogte overleefd en heb je nog wat met de grond gedaan of gewoon zo er in gestoken..

    Comment


    • goofy123
      goofy123 commented
      Editing a comment
      Alleen de grond een beetje los gemaakt, meer niet.

      Ja de weken die echt tropisch waren vonden ze niet zo fijn , maar onkruid vergaat niet zomaar.

    #5
    Oorspronkelijk geplaatst door goofy123 View Post
    Ik lees altijd graag mee hier maar post eigenlijk nooit iets, qua kennis wil ik me niet eens meten hier.
    Zo te zien kan je er toch wel wat van.
    Begin oktober gaat 'm niet worden heh, dat is morgen
    Kleine topjes die je normaal niet gebruikt kun je ook in de vriezer gooien, en een keer gaan zeven als je de tijd hebt.
    Of desnoods drop je er af en toe een paar in een beker warme chocomel, dat werkt ook
    Je kunt er ook boter mee maken, en dat kun je dan weer invriezen zodat het langer houdbaar is.
    Zoveel mogelijkheden..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • goofy123
      goofy123 commented
      Editing a comment
      Onze plantjes kunnen het meeste prima zelf.
      Ohja de tijd gaat hard .niet bij stil gestaan dat september al weer voorbij is.

      Medio oktober wordt het dan.

      Goeie tips inderdaad..thanks

    #6
    Dat is een mooi hoekje om te verdommen. Succes met zoals je zelf zegt, de laatste loodjes.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Inderdaad mooi uitzicht. Als je nog meer van die hoekjes in de wei hebt die nergens anders goed voor zijn... Ik zoek nog een plekkie voor mijn zelfgebouwde campertje. Mijn camper houdt wel van uitzicht en weidelijkheid.

    • goofy123
      goofy123 commented
      Editing a comment

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Ik geef je groot gelijk!

    #7
    Kijk dit vind ik nu mooi goofy. Lekker je eigen ding doen, niks geen voeding of voorbemesting. Geen perliet, of planten toppen, of wat voor technieken dan ook. Geen gaas of slakkenkorrels of andere bestrijdingsmiddelen. Gewoon hop, planten in de grond en red uw reet dames.

    En zie daar, 6 prachtige planten met heerlijke toppen. Zo zie je maar weer dat het allemaal niet zo high tech hoeft. Gewoon een mooi plekje waar ze in alle rust kunnen groeien en de natuur doet haar werk wel.

    Ik hou er wel van, vind het een mooie buitenkweek met de meest biologische nederwiet die je kan vinden. Ik hoop dat je er een heerlijke oogst aan overhoudt!

    Comment


    • Vluggejapie
      Vluggejapie commented
      Editing a comment
      Of gewoon wat vrienden uitnodigen die er ook niet vies van zijn en er een gezellig avondje van maken! Geef je iedereen een leuke tak mee naar huis en voila

    • goofy123
      goofy123 commented
      Editing a comment
      Dat zou een goed idee zijn als je deze hobby niet zoveel mogelijk voor mezelf wilde houden.
      Wat niet weet ,wat niet deert

    • Vluggejapie
      Vluggejapie commented
      Editing a comment
      Last edited by Vluggejapie; 1 October 2018, 10:43.

    #8
    Duimen dat het niet te lang nat blijft buiten.
    Ze zien er iig erg jammie uit.

    Veel plezier met knippen, is lekker veel

    Comment


      #9
      Nog maar wat foto's, de eerste amber kleurige zijn te zien.
      Het was echt verschrikkelijk weer vandaag, een bult regen en zelfs wat hagel.
      Deze dames laten goed zien dat ze het te koud vinden, verschieten wat van kleur.

      Edit: ik beloof plechtig dat ik de foto's de volgende keer draai zodat er geen nekhernia ontstaat..maar weet nu ff niet hoe.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.
      Last edited by goofy123; 1 October 2018, 18:22.

      Comment


        #10
        Alweer weekend dus maar eens gekeken bij de dames.
        Niet zoveel progressie als gehoopt dus nog een week of 2 geduld hebben.
        gelukkig is het weer prima.

        Foto met een 50mm macro lens, duidelijk genoeg voor mij.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        #11
        Om de dag probeer ik nu te controleren op rot maar tot op heden nog niets gevonden, wil niet zeggen dat het er niet is maar ik zie het nog niet...
        sochtends zijn ze natuurlijk erg nat nu, maar droogt redelijk snel dankzij de wind en zon.

        Dit soortje krijgt nu best mooie herfstbladeren.

        Deze week nog mooi weer voorspeld, misschien dat na het weekend de schaar erin gaat.

        ​​​​​​​Edit: krijg de mobiel foto's maar niet gedraaid.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


          #12
          Aangezien ik nog wel een aantal dagen aan het knippen ben ( schijnbaar kan ik nergens een trimmer ding kopen) vind ik dat ze klaar zijn...
          Morgen maar een begin maken.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Knipze. Misschien een baardtrimmer proberen? Of een neustrimmer?
            Met het scheerapparaat erlangs? Die Arabieren kennen een epileer trucje met een touwtje. In ieder geval succes!
            De oogst etappes kunnen beginnen.

          • goofy123
            goofy123 commented
            Editing a comment
            Spin pro ...even opgezocht... maar alle shops hier in de buurt schitteren door afwezigheid en/of telefonische onbereikbaarheid.
            Volgens mij allemaal opgedoekt

          #13
          Die zien er lekker uit goofy. Mooie laatste week gehad met veel zon, prachtig uitgepakt. Het is idd een mooi moment om ze om te hakken, kijk hoe mooi wit die trichomen zijn. Heerlijk!

          Comment


            #14
            Succes met knippen,,,hier ook al begonnen met 1 plant,,
            dit is nog niet eens de hoofdtop
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.
            Zeg maar zo, Keep It Simple

            Comment


              #15
              goofy123 mooie planten, succes met knippen.
              wat dat knippen betreft, als je een beetje handig bent, kan je zelf wel een knipmachine maken.
              Op youtube zijn wel wat voorbeelden te vinden, gebaseerd op het thundervak systeem.
              Op alie kan je die ook bestellen vanaf 150 euro, voor dat geld kan je er zelf bijna niet aan beginnen...
              ik zou ook wel zo'n knipper willen om mn guerilla ge oogsten, daarmee gaat het vrij snel, want ik heb ook oooo zo'n hekel aan knippen..

              https://www.californiatrimstore.com/...ervak-s-series

              https://nl.aliexpress.com/item/18-el...c259bcfd5c1-22


              Comment


              • Appie
                Appie commented
                Editing a comment
                Ben benieuwd naar je bevindingen van een spinner. Graag wat foto’s!

              • philly
                philly commented
                Editing a comment
                ja inderdaad ik ben ook echt reuze benieuwd naar je knipper... en wat je ervoor betaald hebt

              • goofy123
                goofy123 commented
                Editing a comment
                De spinpro kost bijna 250,-
                Niet goedkoop maar hoop dat ie ook jaren meegaat, en hoewel het knippen zeker niet zo mooi is als met de schaar is het voor mij voldoende.
            Bezig...
            X