Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian Duck in pot en volle grond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Frisian Duck in pot en volle grond

Korting op 420shop
    Goedemiddag,

Dit jaar vijf gefeminiseerde Frisian duck zaadjes gehaald. Ik dacht aan FD omdat dit een sterke soort zou zijn. Vorig jaar is de helft van de oogst mislukt doordat de planten niet tegen het herfstweer konden.
    Het begin in het kort:
    - zaden gekocht op 9 april dus ik gok dat er op 15 april een kiemplantje is;
    - ontkiemen op vochtig keukenpapier tussen twee schoteltjes, dat is nog nooit mislukt gelukkig;
    - een paar dagen voor Ijsheiligen de dames verpot naar 26 liter potten en eentje in de volle grond gezet;
    - twee planten zelf gehouden, twee zijn er uitbesteed en staan op een balkon en de laatste heb ik weggeven. Dit verslag gaat dan ook over de twee in mijn eigen tuintje.

Er wordt geadverteerd dat de FD een stealth wietplant zou zijn, dat is het niet. Als het aan het groeien is, lijkt het inderdaad nog het meest op brandnetel. Zodra de bloeifase aanbreekt zie en ruik je gewoon een wietplant.

A58E8E5E-AD4D-4F65-81FC-D9356D19E190.jpeg Groeien

2718FC6D-AABA-4FFA-ADD3-C7D0734BC215.jpeg Bloeien

De groeiperiode was weinig bijzonder, degene in de volle grond krijgt geen aandacht, die in de pot krijgt voeding (moestuinvoeding van Ecostyle, lekker makkelijk want dat krijgt de rest ook) en minimaal water. Ik ben er wel achtergekomen dat ik de planten eigenlijk altijd teveel water gaf namelijk iedere dag. Dat heb ik dit seizoen gehalveerd en dat is helemaal goed gegaan. In de vakantieperiode van een oude waterklok en een tuinslang met gaatjes een irrigatiesysteempje gefrutseld voor de potten in de tuin, ook geen problemen mee gehad

Zo rond 25 augustus zijn de planten in bloei geschoten.

6E242C86-CDB8-4A83-B979-D99CB7229D69.jpeg

Tijdens de bloei vinassekali, beendermeel en bloedmeel als extra gegeven. Dat ging niet helemaal goed. In eerste instantie dacht ik dat ik kalium en beendermeel (K en P] erbij had gedaan. Ging goed, de plant werd groen en groen en donkergroen. Nog maar eens gekeken, toen bleek ik dus bloedmeel N erbij te gooien.
    Dat dan maar vervangen door vinassekali. Ook dat heeft gewerkt met als gevolg dat onderop de bladeren lichtgroen werden en de nerven donkergroen. Dat is dacht ik weer een magnesiumtekort en dat heb ik maar zo gelaten. Uiteindelijk is het allemaal wel weer recht getrokken en is de plant in pot netjes afgebloeid.

24D532B1-9385-4521-AF5C-E4B27CA2FC99.jpeg Onderaan lichte blaadjes door de verkeerde voeding te geven

Uiteindelijk is de potplant op de 12 omgegaan met alle haartjes bruin en het merendeel van de trichomen melkachtig.

DEAAC337-CBEC-460E-A6DF-867DE8737B8A.jpeg
    en ziet het er voorlopig zo uit in het tuinhok.

3CFC5B85-135B-49D6-9A6D-083B56E3EAEB.jpeg

De plant in de volle grond staat er nog in. Die liep achter op de potplanten en ziet er nu zo uit.

EE1DBA5B-7A24-4C6C-A5BC-98CB0229FF94.jpeg
    Zij begint stilaan te vergelen dus ik verwacht dat aan het einde van de week die ook omgaat. Dan zitten de bussen weer vol en is de tuin weer leeg.

Tot zover. Al in al een fijn plantje dat weinig problemen kende. Ik heb geen toprot gezien maar dat kan natuurlijk ook aan de mooie nazomer liggen. Van beestjes heb ik in de tuin eigenlijk nooit last, Nu alleen nog oproken en kijken of het wat is.
    Attached Files

Ziet er goed uit.
    Lets not criticize but legalize

Comment

Yep, goed gelukt. Misschien wat aan de vroege kant geoogst.
      Benieuwd wat je van de smaak gaat vinden.

((niet in je toppen knijpen))
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor de reacties, ik begreep het knijpen eerst niet, maar nu zie ik de foto. Ik moest het even vasthouden voor een scherpe foto, dat kan beter idd.

er staat hier nog de plant in de grond.die er zo uit ziet en zo ook naar haar einde toe gaat. Deze blijft iets langer staan dan de rest omdat ik eens wil zien en merken wat het verschil is tussen de verschillende oogsten.

A50DEC81-59E0-42F4-A656-1A4823380CCB.jpeg

5DF667EA-86B9-4D05-895B-5E5110626CB9.jpeg Genomen met een 10 x vergrootglas zoals hieronder het uitklap glaasje. De pen is een microscoop en telescoop ineen. Super natuurlijk; van de trachomen naar de sterren in een draai. Ik kan er alleen geen foto door nemen dus hierboven is het beste dat ik kan laten zien.
        4250E4A9-E6C1-4B8B-84BA-8ACF7A8A32D4.jpeg

Dan nog een vraag. In het droogdok is het ‘s ochtends 16 graden en 32% luchtvochtigheid, nu is het er 25 graden en 39% luchtvochtigheid.
        de luchtvochtigheid zal niet veel lager worden verwacht ik. Hoe krijg ik de wiet dan droger? Plukken en in potten binnen zetten? Daar is het min of meer dezelfde luchtvochtigheid dus gaat dat werken? De duik erblaadjes zijn in ieder geval nog lang niet bros.

Dat was hem weer,

Pruimenboom

Attached Files

Comment

Goedenmorgen,

Vanochtend is de laatste plant ook omgegaan. Ik vond het mooi geweest. Nog nooit zo laat geoogst zonder een spoor van rot, wat een nazomer.
          Alleen de fan bladeren eraf gehaald en opgehangen, ik heb al een hekel aan knippen en bij de laatste heb ik er helemaal geen zin in.
          412ACDF4-7BB8-44D9-950C-EF64A555FB26.jpeg Nog een weekje drogen en dan de pot in om verder te rusten.
          Als het allemaal klaar en gedaan is zal ik eens kijken wat het opgebracht heeft en of het te roken is.

Comment

Goedenavond,

wat nog rest is het gewicht van deze kweek bepalen en laten weten of het sowieso wat is, die Frisian Duck.

het drooggewicht na vier weken is 200 gram. Daarbij nog 70 gram, gedecarboliseerd knipafval en onderste topjes. Dat vind ik maar een magere opbrengst voor vier planten die genoeg tijd hebben gehad en een topzomer meegemaakt hebben.
            Voor een deel ligt dat aan de tuin waarin de planten staan. In de nazomer is het aantal zonuren te weinig. maar dat probleem heb ik al jaren en vorig jaar bijvoorbeeld van 2 planten (ander soortje) 150 gram gehaald.

Voorlopig vind ik het ook geen straf spul, goed je wordt er high van maar er moet veel in een jointje voordat er iets van gemerkt wordt. Ik heb ze wel eens sterker gekweekt onder dezelfde condities.

Van de verkruimelde wiet een deel door de alcohol gehaald (halve dag in de koelkast en schudden). Van 50 gram wiet ongeveer 2,5 gr. extract. Ook niet bijster veel naar mijn ervaring.

Voor de Frisia duck spreekt dan weer dat geen enkele plant toprot gekend heeft. Toch komt deze volgend jaar niet terug. Misschien maar eens autoflowers proberen. Dat schijnen toch ook mooie plantjes te worden als ik de verslagen lees.

Voor iedereen een goede winterslaap en mooie dromen voor de volgende kweek.

groeten,

Pruimenboom

Comment

Leuk dat je nog een verslag geplaatst hebt!

Ik snap echter niet dat je een luchtvochtigheid van minder dan 40% kan hebben in een tuinhuis/schuurtje.
              Als je het mij vraagt kan je hygrometer niet goed zijn.

Comment

• Pruimenboom
                Pruimenboom commented
                Editing a comment
                Over die hygrometer heb ik weinig klachten Het is een houten schuurtje met een plat dakje en het was die week nog zo’n 25 graden. Ik denk dat het daarom zo laag was.
            Bezig...
            X