Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plan van aanpak 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plan van aanpak 2019

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    ik ben nieuw op dit forum, dus hoop dat ik dit topic op de goede plek neerzet. Anders hoor ik het graag ( leer ik weer van).

    ik ga dit jaar starten met buitenkweek! heb dit al eens eerder gedaan, en heb een heeeeel klein beetje ervaring met de binnenkweek. Ik heb van te voren heel veel gelezen op het forum & eindeloos gezocht naar informatie, maar nog niet is alles helemaal duidelijk. Ik heb nu een plan van aanpak gemaakt die ik graag wil delen met jullie, zodat jullie mischien kunnen aanvullen en kunnen meedenken met me.

    Wat ik in huis heb gehaald:

    *armatuur met 2 tl buizen, 2x 36 watt, coolwhite 4000k.
    *zaai en stekgrond.
    *batmix, plagron.
    *kleine potjes(zaailingen) grotere potten, specikuipen
    *algabloom, plagron
    *green sensation, plagron
    *tijdschakelaar



    Aller eerst heb ik 10 zaadjes 'honey cream (fast flowering)' van het merk royal queem seeds besteld. Deze blijken goed tegen ons koude klimaatje bestand te zijn, zijn relatief snel klaar met bloeien en leveren flinke opbrengsten (volgens de zadenboer dan)

    Stap 1(25maart) de zaden ontkiemen, was van plan dit gewoon in een koffiefilter te doen.

    stap 2: (+-27 maart) zaai en stek grond in hele kleine potjes, de zaailing in het midden, tl buizen aan op 18/6. Zeker een week hier onder laten staan, daarna gaan afwissellen met de zon. Wanneer de zon het toelaat, plantjes lekker in het raamkozijn met raam open. Dagen verlengen met tl. Bij donker weer ook lekker onder de tl laten.

    stap 3: (+- 15 april) de kleine potjes voorzichtig openknippen en verwijderen. Overpotten in een wat grotere pot. Deze wil ik vol doen met batmix, in het midden een gat maken, het gat vullen met zaai en stek grond zodat de kleintjes nog heel even met de wortels in de zaai en stekgrond zullen hangen en langzaam en geleidelijk de batmix zullen bereiken. Dit alles nog steeds onder de tl lamp en afwissellen met zon. Bij een slechte dag zullen ze dan onder de tl staan en bij goed weer gaan ze in het kozijn.

    stap 3 (+-12mei) ze staan nu ongeveer een maandje in de grotere pot, afwisselend onder tl en in het kozijn. Ik wil ze nu buiten gaan zetten. Specikuipen vullen met batmix en de dames hier in zetten. ( is het heel belangrijk om de batmix eerst door te spoelen?) Ik wil er ook een paar in de volle grond zetten, hier graaf ik dan een kuil in de grond die ik vol gooi met batmix.

    nu laat ik de natuur z'n werk doen, en in de bloei wil ik wat bij voeden met algabloom en greensensation.

    wat vinden jullie er van? Wat kan ik beter doen? En wat doe ik helemaal fout?


    groetjes,

    Daantjee



    #2
    Als je binnen onder een lamp gaat voorgroeien is het misschien een idee dat je ongeveer de lichtcyclus van buiten aanhoudt.
    Als ze rond half mei definitief naar buiten gaan is er op dat moment licht van 06:00 tot 21:30 (+/-)
    Daar zou je je verlichting binnen op aan kunnen passen, dan hebben ze de minste stress.

    Anderhalve maand voorgroeien is best veel eh...
    Dan heb je al flinke planten (hopelijk)
    Tegen de tijd dat die gaan bloeien (begin september) zijn ze 3 meter groot

    Royal Queen seeds : ....ready to harvest in 6 to 7 weeks....
    Belachelijk dat ze zoiets durven beloven. Grote onzin.

    Succes met de kweek!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Dviess
      Dviess commented
      Editing a comment
      Thanks voor de snelle reactie!!

      Dus eigenlijk met de lamp de lichturen van buiten nabootsen. Dus stel je voor het is rond half april om 7 uur licht en om half 9 donker, dan laat ik mn lamp rond die tijd ook om 7 uur aanspringem en om half 9 uitgaan? Klinkt best logisch eigenlijk, thanks voor de tip!

      Tjaa 3 meter bomen zijn een beetje te gek. Wanneer zou ik kunnen beginnen met ontkiemem en voorgroeien onder de lamp het aller beste, met mijn manier van kweken?

      Groetjesss

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nee, je houdt alleen de tijd aan die geldt op 12 mei.
      Dan gaan ze naar buiten dus daarmee moeten ze ongeveer gelijk lopen.

      Niet minder licht geven, dan gaan ze alleen maar strekken.

    #3
    Okeee duidelijk! Begrijp hem al.

    thanks voor de tip!!

    Comment


      #4
      goede voorbereiding
      Get to the Choppah!

      Comment

      Bezig...
      X