Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e buitenkweek verschillende soorten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2e buitenkweek verschillende soorten

    Korting op 420shop
    Hallo hobbyisten,

    Bij deze ga ik een kweekverslag bijhouden.
    Ik heb niet veel ervaring met het kweken van wiet.
    Vorig jaar heb mijn eerste kweekje ooit gedaan op mijn balkonnetje dat waren 2 Northern Light.
    (Balkon wijst naar het Oosten) sochtends tot 4-5 uur smiddags licht.
    Vorig jaar heb ik alles heel basic aangepakt. Plastic potten van 15 liter gevuld met potgrond van de tuincentrum. Beetje all in 1 mix powder feeding erbij en maar afwachten.
    resultaat was redelijk goed verbazingwekkend. Redelijk wat wiet en geen fluffy toppen of toprot.

    Dit jaar wil ik het wat beter aanpakken.
    Ik wil de voedinglijn van Plagron 100% Terra gebruiken.
    - 1L terra bloom
    ​​​​​​- 100ml terra grow
    ​​​​​​- 100ml power roots
    ​​​​​​- 100ml pure zym
    - 100ml green sensation
    - ph-
    - ph+

    Voor het medium wou ik eigelijk growmix van Plagron gebruiken maar dat heeft de growshop hier niet. En wil liever niet 40 euro verzend kosten betalen. Dus ga ik voor canna professional aarde.
    Zou niet veel uit maken dat het niet van het zelfde merk is zegt mijn gevoel.
    Ik wil ze het liefst na het ontkiemen gelijk in de eindpotten willen doen zodat ze geen stress hebben bij het ompotten. Is het misschien handig dat ik een klein kuiltje maak met zaai en stek grond waar ik de uitgekiemde zaaltjes in doe? Zodat ze niet gelijk aan de voedingen zitten van de aarde. Las dat dat niet goed zou zijn voor hele jonge plantjes.

    Dit jaar heb ik van alles wat aan zaadjes.
    Ik heb:
    - 5x Amnesia Haze
    - 3x Royal Dwarf
    - 1x Sour Diesel
    - 1x OG Kush
    - 1x Super Skunk

    Dit jaar heb ik ook een ph meter gekocht omdat er vorig jaar ook enkele dood zijn gegaan in de groei. Denk dat ik dat hiermee de kans verklein dat het weer gebeurd.

    Begin mei ga ik los als er een mooi tempratuurtje aankomt waardoor de plantjes een mooie start kunnen maken.

    Ik heb er veel zin in en ben ook benieuwd hoe jullie het doen deze lente/zomer.

    Groetjes,
    GroenSpul

    #2
    Leuk! Gaten onderin in je potten geboord en een schotel er onder? 11 emmers neemt toch behoorlijk wat ruimte in op dat balkon! Geen last van geur om je heen? Heel veel succes en een mooie opbrengst toegewenst.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • GroenSpul
      GroenSpul commented
      Editing a comment
      Gaten zitten aan de zijkant zodat het water er goed uit kan lopen, heb geen schoteltje.
      Ja dat gaat redelijk vol worden op het balkonnetje. Hoop dat ze allemaal genoeg licht krijgen want niet altijd schijnt de zon over het hele balkon. Ik ga er wel vanuit dat er enkelen sterfen of minder goeie bij zitten dus die haal ik eruit. De geur zit ik niet echt mee, het is een mooi afgelegen balkon zonder pottenkijkers.

    #3
    PH + Heb je eigenlijk nooit nodig, die kan je je besparen.

    Meteen in de definitieve pot is een goed idee.

    Een kuiltje zaai- en stekgrond heeft niet zoveel zin, binnen een dag is de penwortel centimeters lang en het kuiltje voorbij. Die Canna aarde, is dat deze ? http://www.cannagardening.com/terra_professional_plus
    Ik lees daar dat deze geleidelijk de voeding afgeeft en dus geschikt zou zijn voor jonge plantjes /

    Succes !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      PH- Gebruik je wel inderdaad als je gaat afzuren.

    • GroenSpul
      GroenSpul commented
      Editing a comment
      Thanks dat scheelt me weer 10 euro!
      Top dan doe ik ze gelijk in de aarde.

      Dat is de plus versie en ik gebruik de gewone

      https://www.all4plants.com/canna-ter...RoCYw8QAvD_BwE

      Dit is de enige die mijn shop verkoopt en leek me een prima optie.

      Ph- gebruik ik gewoon om de ph goed te krijgen met het waterwegen de hele cyclus door.

      Bedankt voor de tips!

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      ik gebruik ook nooit een ph meter gewoon 50% regenwater 50% kraanwater en je zit goed

    #4
    Succes! Heb vorig jaar mijn eerste kweek. Eerste plantje op fleurella en 3 andere op lightmix van Plagron icm alga grow/bloom en GS. Had ongeveer hetzelfde resultaat op de goedkope fleurella dus ga dit jaar ook weer voor fleurella maar dit keer met compost. Dit jaar fabricpots.

    Nogmaals succes met je kweek!
    Buitenkweek 2019

    Comment


    • GroenSpul
      GroenSpul commented
      Editing a comment
      Dankje! Nice, ik ben benieuwd hoe het dit jaar bij je gaat. Jij voed ze gelijk omdat je geen extra stoffen in je aarde hebt? Ik zat te denken om in week 2-3 licht voeding bij te geven.
      Jij ook succes met de kweek!

    • Lambalski
      Lambalski commented
      Editing a comment
      Vorig jaar had ik de promix(lightmix voor de bio lijn) en begon ik na een week langzaam te voeden. Thanks!

    #5
    Als je de potten maar helemaal vult, tot het uiterste randje.
    Dat zakt binnen een paar weken nog een paar cm in en dan zit het precies goed.
    Met 11 potten van 15L heb je wel bijna 200L grond nodig

    Je hebt inderdaad wel een stel flinke stinkerds uitgezocht: Skunk, Diesel en Amnesia.
    Die laatste is niet zo geschikt voor buiten denk ik vanwege de lange bloeitijd maar als ze een beetje droog staan, wie weet.
    Succes
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Lambalski
      Lambalski commented
      Editing a comment
      Is dan een auto Amnesia een betere optie?

    • GroenSpul
      GroenSpul commented
      Editing a comment
      Goeie tip, ik dacht zelf eigelijk om een klein beetje onder de rand te zitten en dat ik na een paar weken wat meer doe zodat de onderkant van de stam wat meer ondersteuning heeft.
      Ja dat is nogal wat liters grond hehe, misschien doe ik een paar in een kleinere pot en pot ik ze toch over.
      Amnesia niet goed voor buiten?
      Zijn trouwens allemaal autoflowers.
      Had ergens gelezen dat ze prima deden buiten

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Die brengt natuurlijk wat minder op, maar je hebt wel de zekerheid dat ze na een maand of drie klaar is.
      Een gewone Amnees is met wat geluk pas eind november klaar.
      Voordelen en nadelen

    #6
    Ik volg ook even succes

    Comment


    • GroenSpul
      GroenSpul commented
      Editing a comment
      Dankjewel!

    #7
    succes ik start ook straks terug buiten altijd leuk mee genomen
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment

    Bezig...
    X