Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Honey cream fastflowering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 x Honey cream fastflowering

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.

    ik ga wat buitenplantjes zetten. Heb met buitenkweek weinig tot geen ervaring. Heb 13 zaden en ga ze in etappes van 5 ontkiemen en laten opgroeien, om ze vervolgens buiten te planten.

    Ik ben een dag of 5 geleden begonnen met het ontkiemen van 5 zaden van het merk royal queen seeds. Ik heb gekozen voor honey cream (fast flowering), deze zouden goed bestand zijn tegen ons nederlands klimaatje.

    ze staan lekker in het zonnetje voor het raam, met het raam open (kan het raam omhoog schuiven waardoor ze niet achter glas staan maar volledig in de zon). Op een bepaald moment van de dag (rond een uur of 3) verdwijnt de zon naar de andere kant van de woning waar ik geen raam heb. Ik zet ze dan onder een tl lamp (36 watt ,coolwhite ) dit doe ik alleen om het tekort aan zonlicht aan te vullen. Van 6 uur 's ochtends tot een uur of 3 staan ze dus op de vensterbank en daarna gaan ze onder de tl tot een uur of half 10. als het donker wordt buiten gaat de tl uit en verduister ik ze volledig door er een doos overheen te zetten en haal die rond kwart voor 6 's ochtends weer weg.

    2 dingen waar ik mee zit:
    * het temperatuur verschil, moet ik daar een thermometer voor aanschaffen of zal het verschil tussen het zonlicht op de vensterbank en die laatste uren onder de lamp niet veel uitmaken?
    * is het verschil tussen de zon en daarna onder de tl qua licht niet te groot? En hebben ze daar geen last van als ze het straks alleen met zonlicht moeten doen?

    het ontkiemen is goed gegaan. En ze zijn allemaal opgekomen. En zien er opzich netjes uit.
    ik hou het kweekverslag stap voor stap bij. Ik vindt het leuk om kennis op te doen. En hoop dat ik tips krijg van mensen. Ook hoop ik dat als ik wat fout doe, ik snel kan ingrijpen omdat ik het hier deel op het forum en hopelijk wat ervaren mensen mee kijken. Ik heb me heel goed ingelezen op dit forum van te voren.

    heb wat foto's toegevoegd van 3 zaailingen die andere 2 verschillen niet veel van de andere en staan er netjes bij. Zal in de loop vd dag nog wat foto's schieten, ook van hoe ze onder se tl staan vanavond.

    alle tips en trucs zijn welkom!
    (de zaailing op de laatste foto gaat wat minder, het vliesje van het zaadje bleef om de lobblaadjes zitten, voorzichtig weggetrokken met een pincet waardoor nu ook die zaailing z'n vleugels open klapt)

    grtzzz




    Attached Files
    Last edited by Dviess; 17 April 2019, 12:37.

    #2
    Kom op met die foto,s succes
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Dviess
      Dviess commented
      Editing a comment
      Gelukt!! moet er nog een beetje handig in worden. Thanks man!

    #3
    Die zou ik zsm in een potje grond zetten.
    Even goed nat maken, en dan met een theelepeltje proberen ze er heel uit te krijgen.
    Die kartonnen potjes zijn niet geschikt voor wietplantjes, daarom gebruikt niemand die. (dat vingerhoedje grond wat erin zit is ook niet genoeg)

    Als ze al vastgegroeid zitten kun je eventueel voorzichtig proberen de hoekjes van de potjes te halen (nat maken) of gaten er in te maken, zodat de wortels eruit kunnen.
    Dan kun je ze inclusief kartonnen potje in een grote pot zetten.

    Je bent er vroeg bij.
    Deze blijft groeien tot eind augustus gok ik, het is geen autoflower
    Heb je een grote tuin ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Dviess
      Dviess commented
      Editing a comment
      Thanks voor de tips qnq!! Ik wilde ze wortel laten schieten in de kartonnen potjes en vervolgens over zetten in een grotere pot, en daarna in de definitieve containers. Na het zaaien 2 x overpotten dus. Kan ik ze beter nu direct in een potje zetten of even wachten en vervolgens de kartonnen potjes nat sproeien, er voorzichtig afscheuren en dan met klomp en al in een grotere pot zetten? Ze zijn trouwens een cm of 4 hoog nu

      De grootte maakt opzich niet uit voor de locatie waar ze uit eindelijk heen verhuizen ;p

      Grtz
      Last edited by Dviess; 17 April 2019, 13:30.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Zou daar niet te lang mee wachten, als de haarwortels grip krijgen op dat karton dan krijg je ze er niet uit zonder beschadigen.
      0.5 L potje is al goed. Wel tot bovenaan vullen.

    • Dviess
      Dviess commented
      Editing a comment
      Ga ik gelijk mee aan de slag dan! Ben wel een beetje huiverig om de zaailing er nu uit te halen. De onderste hoeken van het potje verwijderen is dan de beste oplossing denk ik. Bedankt voor de hulp trouwens. Als je tijd en zin hebt zal je het dan een beetje in de gaten willen houden ;p geeft mij weer de nodige rust dat er iemand mee kijkt zo nu en dan die ervaring heeft. Nogmaals bedankt!

    #4
    Succes met de kweek. Dat worden bomen !!

    Comment


    • Dviess
      Dviess commented
      Editing a comment
      Thanks! Hahaha en hopelijk aan het eind van de rit dikke boomstammen roken!!

    #5
    Zoals beloof nog wat foto's van de zaailingen onder de TL.

    Heb een beetje het gevoel dat ze de neiging hebben om te gaan strekken, maak ik me druk voor niks of is het terecht. Verder vindt ik de stand van de blaadjes ook een beetje appart. Maar dit zal vast komen omdat ze net 2 dagen boven de grond zijn haha.
    Attached Files

    Comment


      #6
      Ondertussen qnq zijn raad opgevolgd en de stoute schoenen aangetrokken. Heb de zaailingen overgepot in grotere kunstof potten. Thanks!!!
      Attached Files

      Comment


        #7
        Goeie keuze. Hoekjes afgeknipt of echt uit die kartonnetjes gehaald?

        Comment


        • Dviess
          Dviess commented
          Editing a comment
          Heb eerst die nieuwe potjes gevuld met zaai en stekgrond met een gat in het midden. Heel voorzichtig de kartonnetjes aan de zijkanten naar beneden gescheurt en het hele kluitje voorzichtig in de nieuwe pot gezet. Effe eng maar geen wortel tegen gekomen dus denk dat het wel goed zit hoor ;p

        #8
        Goed bezig
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • Dviess
          Dviess commented
          Editing a comment
          Thanks man!

        #9
        Yep, ziet er goed uit zo.
        Als ze morgen niet plat liggen is het goed gegaan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Dviess
          Dviess commented
          Editing a comment
          Hahahha, heb het heel voorzichtig gedaan, dus denk dat het wel goed zit. Morgen zal ik weer effe een update doen. Is het btw normaal om een dagelijkse update te doen? Of beter om de paar dagen? Hahaha mischien een beetje te enthousiast ;p

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Wat jij wil eh, jouw feestje.
          Sommigen doen dat elke dag, anderen wekelijks of net hoe het uitkomt.

        #10
        Effe een update na het nogal vroegtijdig overpotten. Ze staan er prima bij. Heerlijk in het zonnetje
        Attached Files

        Comment


          #11
          Goedemorgen allemaal!!

          na t overpotten de dames een beetje in de gaten gehouden, maar is allemaal goed gegaan.
          gisteren thuis gekomen en zag dat 1 jonkie slap was geworden en al op de grond lag. Extra water gegeven en na een uur of 2 stond ze weer vier overeind! Gelukkig! Is weer helemaal goed gekomen dus. Moet nog een beetje zoeken naar de juiste hoeveelheid water.

          verder nog wat vragen.
          ze staan nu in de zaai en stekgrond, wanneer is het verstandig om ze over te zetten in andere grond ? En welke grond is in mijn geval het meest geschikt? All mix ? Of batmix? Of juist gewoon potgrond ? En hoe oud moeten ze zijn voor ze naar hun definitieve plek buiten kunnen?

          Nog wat foto's ter update:
          Attached Files
          Last edited by Dviess; 19 April 2019, 07:42.

          Comment


            #12
            Hier kunnen ze wel een week of 2-3 in blijven. Ligt eraan hoe hard ze gaan
            Ze moeten eerst die potjes vol wortelen, en dan pas overpotten.

            Als dat de keuzes zijn kies ik de Allmix. (ik ben geen fan van batmix)
            Of iets anders, als je dat hebt liggen. Een flinke schep grond van onderop de composthoop is ook erg goed om door de grond te mixen, mocht je die hebben.

            Probeer iets verder van de stam af water te geven.
            Precies onder die stam zijn ze juist erg gevoelig voor vocht (stamrot, wortelrot)

            Buiten? Ze kunnen al naar buiten.
            Niet meteen in de felle zon zetten, je moet ze even laten wennen aan het felle licht en de warmte.
            Pas op voor vogels, slakken en ander vliegend en kruipend geboefte.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Dviess
              Dviess commented
              Editing a comment
              Ten eerste, weer grote dank voor je uitgebreide reactie, daar komen we verder mee! All mix dus als je uit die 2 zou moeten kiezen. Wat zou jij zelf gebruiken voor de volle grond? Wilde namelijk een grote kuil maken en daar de grond die ik ga gebruiken in storten. Ik zet ze hier en daar neer, Guerilla dus. Ivm het feit dat bijvoeden wat lastiger is op guerilla spots, wilde ik grond gebruiken waar vanzichzelf al aardig wat voedingsstoffen in zitten, zodat ik aan het einde mischien wat moet bijvoeden wanneer dit echt nodig is. Zo weinig mogelijk bijvoeden dus. vandaar dat goede grond me wel belangrijk leek. Is dit een goede aanpak of kan ik het beter anders doen?

              Thanks voor de tip omtrent watergeven. Ga hier op letten. Iets van het steeltje af water geven dus.

              Ze zouden evt. Nu al naar buiten kunnen?dat is goed om te weten! Ik dacht dat ze nog te kwetsbaar waren ivm de nogal jonge leeftijd. Ik laat ze nog wat aansterken en dan gaan ze gewoon naar buiten toe. Hopelijk kunnen ze wel de voedingstoffen in de grond al aan dan.

              Grtzz en nogmaals dank voor de hulp!!

            #13
            Moguuu! 2 dagen geen foto's gepost. Nu effe een update. Ze groeien heerlijk.
            Attached Files

            Comment


              #14
              Lekkere in het zonnetje. Zoals dat hoort. Worden ze groot en sterk van.

              Comment


              • Dviess
                Dviess commented
                Editing a comment
                Klopt brandnetel! Rond 3 a 4 uur verdwijnt de zon om het hoekje, dan gaan ze onder de lamp de laatste uurtjes zodat het licht optimaal blijft.

              #15
              Joooo!! Effe een update, de dames groeien snel, op eentje na. Zou niet weten wat hier mee aan de hand is. De kiemblaadjes worden ook erg licht van kleur ondertussen. Heb 2 foto's van de mooitjes bijgevoegd en 1 van de gene die niet heel lekker gaat.
              Attached Files

              Comment

              Bezig...
              X