Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jef doet het voor het eerst ; in een kas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Nee niet voeden ze hebben niks te kort daar naast autoflowers hoef je niet te voeden.
    En elke janlul die zegt wel voeden spoort niet. Er zit genoeg voeding in je aarde voor een autoflower. Ga je toch wel voeding geven dan gaat je plant last krijgen van over voeding . Je plant doe het kei goed niks aan doen hoe minder jij er aan komt of doe hoe beter het gaat. Geef ook niet teveel water deze plant groei in de tropen en houd van droogte dan doen ze het beste de warmte van jou kas heb je al
    God was never on your side..

    Comment


      #47
      Zou ook nog even wachten met voeding denk ik.
      Op dit punt zou ik ze wel 2 of 3x per week een sproeibeurtje met fishmix geven dan kleuren ze wat mooier groen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Kwestie van gevoel denk ik.
        Die van Biobizz is vrij dik, je hebt er maar weinig van nodig dus 250 of 500ml flesje is voldoende voor een hele tijd.

        Hoe de Plagron is weet ik niet.

      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Waarom wel bladvoeding en geen gewone voeding als ik zo vrij mag zijn?
        't is beiden voeding dus als er geen tekorten zijn.. ?
        Last edited by colori; 12 June 2019, 20:40. Reden: Schrijffout

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Bladvoeding werkt sneller en je hebt er veel minder van nodig om ze toch iets meer kleur te geven.
        De BB fishmix is als bladvoeding maar ook als gewone groeivoeding te gebruiken.

      #48
      Hallo

      even een update van m'n verslag

      Alles gaat prima volgens mij, ben ook begonnen met wat voeding te geven aan de dames,
      Die groeien prima alleen is er beetje verkleuring aan de onderste bladen
      voor de rest alles prima.
      Denk ook dat ze de eerste bloeiharen beginnen te krijgen dit kun je zien op die close up foto's?




      Attached Files

      Comment


      • jefkweker
        jefkweker commented
        Editing a comment
        Niet slecht toch voor 1ste maal ?

      • DINO7
        DINO7 commented
        Editing a comment
        Ziet er netjes uit.. hoe ver ben je nu ongeveer?

      • jefkweker
        jefkweker commented
        Editing a comment
        Ik heb ze eind maart, begin mei ontkiemt dus nu ongeveer 2 maand vanaf ontkiemen

      #49
      Doe je die serre goed luchten, 24/7 ?
      Ik zelf hou liever de tomaten wat verder weg bij de wietplanten, omdat tomaten erg gevoelig zijn voor allerlei schimmels en rot.
      Plantjes gaan lekker. Nog geen bloei, ze gaan nog wat groeien.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Nee kerel 30 cm is niet genoeg om veilig te zitten , het zal kiezen worden mooie tomaten of rook materiaal voor een tijdje !!

      • jefkweker
        jefkweker commented
        Editing a comment
        Tprobleem is die tomaatplanten kan ik niet wegdoen want zijn niet van mij. Zijn van schoonfamillie. Ik zal dus het risico maar nemen om ze samen te laten staan...

        Fingers crossed

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Het kan ook goed gaan eh..
        Tomaten goed verzorgen. Al het onderste blad dieven, en liefst langs een stok of draad omhoog binden.

      #50
      Hallo,

      Even korte update.

      De dames doen het zeer goed ze blijven maar groeien heb ik de indruk ze komen nu bijna tegen het glas van de serre aan, kan ik nu nog toppen of ben ik daar te laat mee?

      Ze zijn nu vanaf 25ste april boven gekomen maar nog steeds niet in bloei is dit niet een beetje aan de late kant of moet ik ze zelf in bloei zetten door ze op 12/12 te zetten?

      Attached Files

      Comment


        #51
        Als het geen autoflowers zijn gaan ze in september in bloei zoals bijna alle fotoperiode soortjes.

        De toppen mogen straks absoluut niet tegen het glas hangen dus als je nog geen bloeiverschijnselen hebt zou ik ze nog even flink terugsnoeien.
        Ze gaan nog een maandje groeien waarschijnlijk.

        Ze doen het goed.
        Krijgen de tomaten nog licht ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • jefkweker
          jefkweker commented
          Editing a comment
          ja er waren 2 auto's bij maar die hebben ook nog altijd geen bloeiverschijnselen. Tot hoever kan ik de top terugsnoeien? (had ook gedacht dat ze zeker niet tegen het glas aan mogen hangen )
          Ja ze doen het idd heel goed nooit durven dromen dat er zo'n kanjers van gingen komen,

          De tomaten krijgen nog licht genoeg hoor

        • jefkweker
          jefkweker commented
          Editing a comment
          Hoeveel mag ik zo terugsnoeien???

          Mvg

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ja, dat moet je zelf een beetje inschatten.
          Ligt eraan hoe snel ze groeien. De auto's zou ik niet meer toppen.

        #52
        Helloooow,

        Ik heb een vraagje m'n gorilla glue dames zijn nu ongeveer 4maanden in de groei, staan redelijk groot +- 2m,
        maar ik zie nog altijd geen teken van bloei is dit normaal of moet ik mij zorgen beginnen maken?

        Ze staan in een broeikas waar ze lekker veel licht krijgen, maar de dagen beginnen nu toch al redelijk in te korten?
        zouden die dames dan nog niet enig teken van bloei moeten vertonen?

        Ik begin me redelijk zorgen te maken (of is dit voor niets nodig)

        Mvg

        Jef kweker

        Comment


          #53
          Je hebt vroegbloeiers en laatbloeiers lees veel dat de meesten rond eind augustus of begin september in de bloei schieten. Zou me nog geen zorgen gaan maken gorilla is ws geen vroegbloeier
          Last edited by Pluk; 25 August 2019, 11:50.

          Comment


          • jefkweker
            jefkweker commented
            Editing a comment
            Okidoki ill cross my fingers, go gorilla go

          #54
          Aangezien ze toch in een kas staan zou ik me al sowieso geen zorgen maken.
          De GG is een vroeg bloeier normaal gesproken.. Eind okt is die echt wel klaar. Wat je wel kan doen is de natuur een handje helpen door te verduisteren.
          sigpic

          Comment


            #55
            25 september is het 12/12 buiten : zonop-zononder-schema : http://www.zonsondergangtijden.nl/ta...gang-2019.html
            Dat is al decennia lang het geval. Elk jaar is het rond 25 september.

            Waarom zou je je zorgen maken ?
            Een wietplant gaat altijd bloeien als het richting 12/12 gaat, en je kunt daar verder niks aan doen, behalve verduisteren maar daar is het nu te laat voor.
            Komende weken zullen ze wel in bloei gaan, en dan nog een week of 8 op je handen zitten
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • SweetMango
              SweetMango commented
              Editing a comment
              Ja? stimuleer je het niet meer dan om extra uurtje te verduisteren? Je ontneemt de plant toch van licht waar door het mij lijkt sneller te gaan. Wat is je tijds winst, misschien weekje ofzo?

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Het gaat om het totaal aantal uren donker, niet om de lichturen.
              Je kan ze bijvoorbeeld 12 uur donker en 15 uur licht geven, en dan blijven ze in bloei.
              Het is net 10 uur donker momenteel, en dat is ongeveer het aantal uren donker dat nodig is waardoor ze bloeihormoon gaan aanmaken.

              Als je echt ongeschikte planten voor buitenkweek hebt die laat in bloei gaan kan het misschien iets helpen, dat ze een paar dagen sneller in bloei gaan, maar met dikke-compacte-toppen-planten kun je beter in juni/juli al verduisteren.
          Bezig...
          X