Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweking Eend kweekt Jack Herrer en Gold Rush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik weet niet wat het is dit jaar maar het zit allemaal niet mee. Gold rush heeft een aantal problemen. Probleem 1: heb haar zo ongeveer recht op een mierennest geplant, lijkt me niet heel bevoordelijk voor haar wortels. Probleem 2: er lijkt iets genetisch mis met haar bladeren. Die zijn totaal verkreukeld steeds. Omdat ik weet dat dit ook door luizen kan komen heb ik haar gister een kleine behandeling met neemolie gegeven. Daardoor ziet ze er nu verschrikkelijk slecht uit (red. Paars blad, slap hangend blad, etc).

    jack lijkt iets bij te trekken.


    Iemand die me iets kan vertellen over de problemen van de gold rush? Het kweken lijkt me wel ontgaan dit jaar
    Attached Files

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Hoi Kweeking Eend. Ik zie wat klauwende bladeren. Zou de grond te nat kunnen zijn? Het zou ook zaad kunnen zijn met een genetisch defect. Verder kun je, als je dat wenst, ruim diep om het plantje heen steken met een spade en dan alsnog de plant en wortels zo omhoog tillen met de schep en hem alsnog voorzichtig verplaatsen.

      Ik ga in ieder geval je kwaakje, uhhh kweekje, volgen.
      Last edited by Ess; 10 June 2019, 19:22.

    • Kweking Eend
      Kweking Eend commented
      Editing a comment
      Ja ess ze zal zeker geen water meer krijgen (behalve bij regen). Ben toch bang voor een genetisch probleem idd. Ik zie het wel.

      Kweking Eend

    #17
    Nieuw apicaal meristeem van de gold rush ziet er opzich gezond uit. Oud blad nogsteeds slecht maar ik zie het wel. Jack maakt nieuw blad en chocolope is boven en totaal paars (!). Vind ik wel vet haha.

    Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

    Kweking Eend
    Attached Files

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Ajaaaaaaaaaaa. Vet die paarse baby Fijn dat Jack nieuw blad aan maakt. Wat klinkt dat medisch "apicaal meristeem" (weer wat geleerd).

    • Kweking Eend
      Kweking Eend commented
      Editing a comment
      Ess ik kan die paarse zaailing niet echt plaatsen haha. Vandaag is ie nog paarser (eigenlijk grijs) geworden (en bijna gestorven somehow). Gold rush is volgens mij gewoon echt genetisch verkeerd. Overigens zelfde genetische problemen bij de jack. Misschien geen toeval meer?...

    #18
    De chocolope ziet er bizar uit. Nog nooit gezien en kan er ook niks over vinden. Vandaag was ze wel ineens dood leek het (lag op dr zijkant). Weer recht in de aarde gestoken en wat water gegeven. Lijkt te voldoen.

    Kweking Eend
    Attached Files

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Het grote zaailing mistery!

    #19
    Nieuwe set bladeren van die gold rush ziet er best oke uit, maar is duidelijk wel een genetisch probleem. Probeert af en toe een extra vinger tussen de andere vingers te proppen en dat wordt daardoor een soort stompje. Ziet er wel geinig uit. Hoop dat ze verder wel gewoon normaal is. Ruikt lekker zuur en dieselachtig .

    edit: zie nu dat de foto vrij wazig is, maak morgen een nieuwe.
    Attached Files

    Comment


      #20

      Comment


        #22
        Zag dat de fotos vaag waren dus hier paar nieuwe + de herrer

        Kweking Eend
        Attached Files

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Jee wat een pech. Persoonlijk zou ik hem dan toppen. Nu heb je een aangevreten slijm top met misschien meer kans op ziekten.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          ff de tuinslang erop, beetje snoeien en voila.
          Ze is al getopt

          Doe nou wat tegen die slakkuuuh

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment

        #23
        Elke avond slakkenjacht maar tevergeefs!! Slakkenkorrels, ragers, kopertape en de hele rattenplan; ik gebruik het allemaal maar de slakken zijn dit jaar gewoon super hongerig ofzo. Zal haar morgen dan wel gewoon toppen en ff afsproeien oid. Planten in het wild zijn dit ook gewend dus zal wel loslopen

        Dank voor jullie reacties! Kweking Eend

        Comment


          #24
          Het is hier dit jaar ook erger als eerdere jaren. Ik had vertrouwen in koper tape, maar dat is nu wel over.
          Die ragers van jouw leek me ook een goed idee, maar helaas.

          https://www.youtube.com/watch?v=ZFn9TT_rlXU
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Kweking Eend
            Kweking Eend commented
            Editing a comment
            Pfieuw dat is wel een behoorlijk deprimerend filmpje.. niks lijkt te helpen! Zon constructie met een batterij lijkt me praktisch gezien best moeilijk om te realiseren maar zal eens kijken

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Apart hoor. Ik merk ook wel dat het iets meer is als voorgaande jaren maar het valt nog mee hier.
            Ik moet zeggen dat ik na de winter, af en toe een hand slakkenkorrels door de tuin gooi, juist om ze even voor te zijn.

            Ik denk dat je toch aan de slag moet met een stapel hout en een paar kuub grond om een 'raised bed' te maken

            https://www.youtube.com/watch?v=ZoBeKS64_xc

          • Kweking Eend
            Kweking Eend commented
            Editing a comment
            QnQ ziet er wel gaaf uit, voor volgend jaar eens kijken. Wel veel werk lijkt me

          #25
          ik zou eerst Gold Rush zetten, maar ik koos uiteindelijk voor de Sugar Black Rose Early....

          Ik volg, kan ik kijken of ik de juiste keuze heb gemaakt

          Comment


          • Kweking Eend
            Kweking Eend commented
            Editing a comment
            Ik volg jou ook!

            Kweking Eend

          #26

          Balen dan, slakken, katten, ik ken het probleem ook een beetje, maar dan anders.
          Dit schijnt ook goed te helpen tegen slakken en katten.

          ?u=https%3A%2F%2Fst.depositphotos.com%2F1000405%2F5020%2Fi%2F450%2Fdepositphotos_50206689-stockafbeelding-baksteen-schoorsteen.jpg&f=1.jpg

          Comment


            #27
            https://youtu.be/vgaqivT3H8U

            Kijk deze eens. Koffiedrap is het enige waar ze niet overheen kruipen. Geen idee of het echt werkt, maar qua kosten en moeite het proberen waard! Dubbele cirkel ruim om je plantjes, wie weet?

            Ondanks die ververlende slakken gaat het wel de goede kant op! Ze staan er mooi bij.

            Wellicht wat sla plantjes als afleiding van je wietplanten?

            Succes!

            Comment


            • Kweking Eend
              Kweking Eend commented
              Editing a comment
              Zal dat koffiedrap zeker proberen! Heeft ook nog een voedingswaarde voor de plant dus zie alleen maar voordelen.

              Dank voor je tip!

              Kweking Eend

            • Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Graag gedaan, hoopt dat het helpt!

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Loopeenden, Kweking Eend, die vliegen niet weg en ze zijn GEK op slakken!!!!
              Had jij toch moeten weten.

            #28
            Ennnn het volgende probleem wordt duidelijk: ik vermoed dat de gold rush een man is. Of iig een herma. Het is nog iets te vroeg om er met zekerheid iets van te zeggen, maar lijkt op een bal (omcirkeld in foto). Bovendien vertoont ze een soort dubbele groei uit de nodes, wat doorgaans slechts mannen doen.

            Laat haar iig nog een tijd staan totdat ik het 100% zeker weet. Feminised seeds ben ik inmiddels ook mooi klaar mee...

            Het zit mee dit jaar!

            Kweking Eend

            Attached Files

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Yep da zijn balle.
              Waarschijnlijk veroorzaakt door stress.
              Ballen wegknippen en afwachten of het echt gaat doorzetten denk ik ?

            • Kweking Eend
              Kweking Eend commented
              Editing a comment
              QnQ Jep, dat wordt t beleid. Op hoop van zegen..

            #29
            Overigens wel geinig; de slakken hebben de plant zo aangevroten dat er een soort superfim is ontstaan. Groeien wel 6 nieuwe vertakkingen uit.
            Attached Files

            Comment


            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Da's voor 't eerst dat ik hoor dat iemand blij is met slakkenvraat hahaha.

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              2020 gaat iedereen slakken lokken in plaats van bestrijden, let maar op

            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Lol

            #30
            Plant doet het goed, alleen nog steeds niet zeker of het een man of vrouw is. Geen haren te zien maar tevens ook nergens ballen. Nog maar wachten dus.

            Jack kan elk moment gaan bloeien.

            Kweking eend
            Attached Files

            Comment


            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Gaat lekker
          Bezig...
          X