Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e jaar, 2e kans, terug WSS skunk op de vensterbank!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2e jaar, 2e kans, terug WSS skunk op de vensterbank!

    Korting op 420shop
    Zo hier zijn we terug.
    Vorig jaar mijn eerste ervaring opgedaan. Het eerste plantje te vroeg begonnen (19/04) i.c.m. teveel aandacht.. het tweede eenvoudigweg te laat.
    Zeker ook andere fouten gemaakt, waarschijnlijk overvoeding bij de eerste, de aarde die naar mijn gevoel veel te dens was. Had goedkope gekocht zoals op veel plaatsen aangeraden maarja.. te goedkoop is blijkbaar ook iets , pot met te weinig gaten en waarschijnlijk nog wat andere fouten.

    Heb terug wat zaken gelezen. Wil het over een ietwat andere maar toch dezelfde boeg gooien.

    Aangezien ​ik nog twee WSS skunk zaadjes had worden het twee plantjes in elk een 9 liter pot. Ruimschoots voorzien van gaten onderaan deze keer.
    Het medium is een mengsel/probeersel geworden van 1/3 gemiddelde potgrond, 1/3 kokos en 1/3 perliet. Dit lijkt bij sommige mensen toch aanleiding te geven naar aardig goede doorworteling. Wel moet er wat aandacht zijn voor voeding blijkbaar. Maar dat zien we dan wel weer. Voor nu liggen de zaadjes te ontkiemen met de koffiefiltermethode. Van zodra ze ontkiemt zijn gaan ze dan in de pot.

    Mei13: 's avonds te ontkiemen gelegd

    Ohja ik zal weer wat hulp kunnen gebruiken dus voel je vrij te reageren / commentaar te geven.
    Last edited by JackyS; 14 May 2019, 07:28.
    - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
    - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

    #2
    Succes met je kweek! Ik ben ook bezig met mijn 2e kweek
    Buitenkweek 2019

    Comment


    • JackyS
      JackyS commented
      Editing a comment
      Bedankt. Ik doe m'n best!

    #3
    Met effectief 1/3 grond en 2/3 opvulling moet je inderdaad na een week of 3 regelmatig voeding gaan en blijven geven.
    Dit jaar zal het allicht weer beter gaan met meer ervaring en meer kennis.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • JackyS
      JackyS commented
      Editing a comment
      Ik hoop inderdaad dat het wat beter zal gaan, heb ook gewoon minder tijd om erop te kijken ze zullen dus op hun gemak kunnen groeien.. en ja na 3 weken zal ik inderdaad waarschijnlijk moeten bijvoeden. Ik heb algemene voeding staan, maar dat vraag ik dan wel eens opnieuw

    #4
    Veel succes!
    ik zou voor een grotere pot gaan, toch minstens een 20l. Dat buffert beter en zal volgens mij toch wat makkelijker werken.

    Edit: Ik lees dat ze op de vensterbank komen. Daar zal een 20l pot wel niet op passen denk ik.
    Last edited by colori; 14 May 2019, 08:05.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


    • JackyS
      JackyS commented
      Editing a comment
      Met groter kan je blijkbaar niet missen, maar jammer genoeg beperkt tot vensterbank ja. Er staat ook vanalles anders op de beperkte plaats die we hebben en het moet wat incognito blijven. dus het zal moeten lukken met de 9 liters, maar 9 liter is ook nog te doen voor een autoflower denk/lees ik

    #5
    Succes er mee

    Comment


      #6

      Comment


      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Zie van tegenwoordig veel plantjes die gekweekt worden in zo een rode partycup. Lang en opgaand met 1 dikke vette hoofdtop! Het kan dus inderdaad!

      #7
      Bedankt iedereen.

      Gisteren was er een puntje zichtbaar aan de twee zaadjes, dan maar de potten gevuld. Het midden van de aarde lichtjes nat gemaakt en het zaadje op ca. 1 cm diepte erin gestopt. Nu maar afwachten en hopen dat ze boven komen.

      De prematuren zijn Peppi en Kokki gedoopt.. waarom? Zomaar, klinkt tof

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
      - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Peppi en Kokki, ik vind het tof!

      • JackyS
        JackyS commented
        Editing a comment
        Danke danke! Peppi is de aarde aan het wegduwen, Kokki is nog niet te zien voorlopig. Lichte voorsprong dus momenteel
        It's a race

      #8
      - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
      - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Als je cannabis wilt kweken, kan je misschien beter afscheid nemen van je rozen, die dingen hebben geloof ik altijd luizen.

      • JackyS
        JackyS commented
        Editing a comment
        Ja ik besef zeker dat het er niet makkelijker op wordt. Maar er staat ook een boom op een paar meter van de vensterbank. Dus ongedierte zal er wel altijd zijn. Het rare is dat er op de rozen omzeggens geen zitten. Meeste zaten op de helleborussen en vioolkes.
        Plantjes zijn ook gezelligheid voor ons, dus wegdoen is eigenlijk geen optie + het is wat camouflage ook
        Last edited by JackyS; 19 May 2019, 12:15.

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment

      #9
      Zo, gisteren gesproeid met ander productje. Vanochtend was het precies een kerkhof. Dus dat is al goed. Zeker nog niet alles is weg maar het is een goed begin. Deze morgen de viooltjes en helleborussen ook afgesproeid in het bad met koud water. En in de vooravond vandaag en morgen nog eens herhalen met het productje van gisteren en dan wekelijks ongeveer zolang ik beestje opmerk.
      dusja we zien wel zeker

      Ik kijk straks ook nog even om een fototje van Peppi en Kokki, daarvoor zijn we hier uiteindelijk nog altijd zeker
      - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
      - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

      Comment


        #10
        Zo wat foto's
        Vanochtend beide 20 ml water gegeven. Ik vind opmerkelijk hoe goed het vocht vast gehouden wordt in de aarde, dat zal waarschijnlijk een eigenschap zijn van de kokos. Dus het zal waarschijnlijk wat zoeken zijn om een goed evenwicht te vinden in het wateren. Morgen krijgen ze een dagje niets. Dan zien we overmorgen wel weer.

        ​​​​​​Peppi staat er heel mooi bij vind ik voor z'n paar dagen oud. Kokki daarentegen heeft wat rare vorm blaadjes, in plaats van scherp puntig zijn die eerder rond aan de top. Ze is ook een stukje kleiner, nuja het is nog vroeg, we zien wel he.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.
        - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
        - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

        Comment


        • JackyS
          JackyS commented
          Editing a comment
          Ohja, de foto's zijn crap. Gsm camera focust slechts op het center -_- scuzi.

        #11
        Vandaag beide 35 ml water gegeven rond de plant, maar ook niet te ver er vanaf. Iets gegroeid maar niet veel. Kutweer ook.. vandaag maar laten binnen staan..

        Vooral benieuwd wat Kokki gaat doen met z'n ronde eerste blaadjes.. echt benieuwd naar het tweede paar blaadjes.
        - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
        - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

        Comment


          #12
          Vrijdagochtend beide elk 130 ml water gegeven. Ze waren toen al licht gestrekt van hun eerste dagen binnen te staan.
          Nu pas thuisgekomen sinds vrijdag, ..., Ooh de horror. Nog wat verder doorgestrekt en platgevallen door de wind. Ze waren ook goed droog.
          Ik heb de aarde opgehoogd en Peppi en Kokki dus ook ondersteund tot onder de lobblaadjes. Ook de pot water laten opzuigen van langs onder, wat gegoten langs de rand en een beetje nabij de stam om directe voorziening te hebben.

          De bladluisplaag lijkt ook min of meer verdwenen, deze week nog eens preventief spuiten..

          Ik kijk ook nog eens enkele fototjes..

          Tot dan!
          - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
          - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Nog geen middeltjes op de wietplantjes he, die zijn nog te jong.
            Staan ze weer buiten? Tot de foto's. En slik je chillpillen. Of beter nog blaas wat rook/damp weg.
            Eigenlijk moet je een zwart wit filmpje plaatsen ondersteund met piano muziek.

          • JackyS
            JackyS commented
            Editing a comment
            Haha het was gewoon een uuuurgh momentje.. Vorig jaar teveel tijd, dit jaar te weinig. Er wordt met niets op gesproeid/gespoten. Dat is/was voor de bloemetjes die geattaqueerd werden. Gruutjes

          • JackyS
            JackyS commented
            Editing a comment
            Ooh en ze staan inderdaad buiten, zullen het sowieso beter doen als binnen heb ik een sterk vermoeden. Komt wel goed.

          #13
          Zo eindelijk een gaatje gevonden voor enkele foto's.

          Ondertussen bijna 20 dagen ver, ze kunnen er heel wat beter bijstaan volgens mij en zeker al wat groter zijn. Maar het kon ook heel wat slechter. Achteraf gezien nog te vroeg begonnen en wat minder weer gehad, ook nogal veel wind de laatste tijd.

          op de foto's valt het niet heel erg hard op maar Kokki is toch beduidend kleiner. Heeft ook wat last van 'raar' blad vind ik. Het zal er wel uitgroeien veronderstel ik want een echt misbaksel is het ook niet .
          Peppi heeft dus een kleine voorsprong maar heeft een gescheurd blaadje opgelopen heb ik gezien tijdens het nemen van foto's.

          Heb er denk ik 10 dagen niet echt naar om gekeken, buiten elke avond eens vlug gedag gezegd. Water hadden ze genoeg voor even na m'n laatste waterbeurt en af en toe heeft het dan nog geregend dusja. Ben ook niet van plan in het kort voeding te geven .. zoals het er nu uitziet zal het ook niet nodig zijn voor de bloei?
          Nu reeds een dag of 20 oud, nog eens dat tot ze in de bloei zijn en ze hopelijk wat grootte hebben. Dan kunnen we voorzichtig zien veronderstel ik. Tenzij ze plots duidelijke tekens vertonen.

          Ik ben alvast benieuwd naar het vervolg, tot dan!

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.
          - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
          - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Volgens mij ziet het er prima uit hoor. Ik kan me vergissen, maar ik denk niet dat ze echt achter lopen in groei voor een plant van 20 dagen jong. Als ik er naast zit, verbeter mij dan gerust.

          • JackyS
            JackyS commented
            Editing a comment
            Dat was mijn gedacht. Afbeeldingen zijn altijd moeilijk inschatten vind ik, dan praat ik vooral over het vergelijk van mij live planten met afbeeldingen van andere op het forum. We zien wel. Ik heb alvast niet de indruk dat het slechter gaat als vorig jaar. Dat is al veel

          #14
          Damn! .. kutweer zeg. Hoop aarde uitgewaait en beide omgevallen, Kokki z'n stammetje is onderaan ook geknakt. Beide hun bladeren hebben ook flink afgezien.

          Ik denk van niet direct iets te doen, valt dit onder stress training of zijn er suggesties?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.
          - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
          - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

          Comment


            #15
            Ik zou me niet teveel zorgen maken over die geknakte plant. Heb 2j geleden per ongeluk een hoofdtop geknakt bij het buigen en die leverde het beste en meeste eindproduct op van dat seizoen.
            Dit jaar ook weer iets te bruut geweest, na het buigen stond de stam 's anderdaags ook geknakt. Deze plant doet het nu ook uitstekend!

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

            Comment

            Bezig...
            X