Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x Auto Mazar op mijn balkonnetje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 x Auto Mazar op mijn balkonnetje

    Korting op 420shop
    Zo, daar zijn we weer voor het 3e jaar (2e jaar hier). Voor het eerst een verslag hier. Ik heb nog niks aan mijn vorige kweeks gehad dus ik verwacht er ook dit jaar niet veel van.

    Aldus, de Auto Mazar dit keer, promo zaadjes van 2018 uit de ijskast.
    Gisteren heb ik ze in een nat stuk keukenrol in een zipzak in het donker opgehangen. Daarna meteen 10 liter potten gevuld met universele potaarde. Wat perliet er doorheen en een aardige kuil met stekaarde gevuld. Beide potten vervolgens overgoten met een liter water met wat bacto erdoorheen (ja dat had ik nog liggen) en die staan nu te wachten tot ze met ontkiemd zaadje mijn balkonnetje (1 bij 1 op het zuiden) opkunnen.

    Ik doe dit verslag om mezelf meer te inspireren. Ik heb nu ook het idee dat alles fout gaat als ik ga oogsten en drogen... geen geur meer etc. Nah ja. let's see. Ik ben nog steeds een beginner.

    Ik heb de potten even versleept en een foto gemaakt om mijn eerste post nog wat te laten lijken

    ps: ik zuur heel netjes af met mijn ph-meter, naar rond de 6,5 altijd. Met plagron lemon kick.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by vishaka; 25 May 2019, 18:18.

    #2
    Positief blijven!

    Alles gaat goed, zo niet,? dan toch!!

    Succes!

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      T h a n k s

    #3
    Succes! Wat was er de vorige kweek mis gegaan?
    Buitenkweek 2019

    Comment


      #4
      Het gaat je lukken deze keer, ik weet het zeker.
      Gewoon geen overhaaste dingen doen, eerst even vragen hier als je twijfelt over iets, dan moet het goed komen.
      Succes!

      Comment


        #5
        Ik ga je volgen. Heel veel succes!

        Comment


          #6
          Aaw guys thanks, dat had ik ff nodig .. na al die tegenslag is het makkelijk vergeten dat er wat ligt te ontkiemen hier

          Ja. dus wat betreft mijn eerste kweek 2 jaar terug (de dubbele cbd MED GOM vol aandacht & enthousiasme!) .. ja daar is bij beide nauwelijks iets gaan bloeien, en dus kwam ik tot de conclusie dat het hermafrodieten waren of althans dat er wat bestoven moet zijn geweest somewhere somehow. En ik maar wachten en wachten.... duurde een oneindigheid (denkende: die bloei moet toch komen!) totdat er zich meer en meer wit poeder (meeldauw ofzo) op de bladeren begon te verzamelen en ik tenslotte toch nog probeerde te redden wat er te redden viel door de vol geoogste planten in een bad met water en waterstofperoxide te dompelen. Ja, ik dacht.. wie weet heb ik toch nog iets dan.. en ik was als de dood dat ik iets besmets zou gaan roken en ik had het volste vertrouwen in de ervaren kweker die ik dit zag doen op youtube . Maar ik vond tenslotte heel veel zaadjes .... en weinig tot geen bloem.

          Vorig jaar (de 2e x) ging het naar mijn idee wel weer een stuk beter. White Widow en Northern Light... maar tijdens het drogen trekt de hele geur weg en het smaakt vervolgens naar niks noch voel ik iets. En ook weer: best aardig wat zaadjes tref ik! Ik lijk wel een magneet voor hermafrodiet-achtige toestanden. Ik stop het tenslotte in weck-potten (met veel blaadjes er nog aan want ik weet bij god niet hoe je die allemaal verwijderen moet, sterker: dat is onbegonnen werk... maarrr misschien had er zich ook bij deze planten wel veeeeel te weinig bloei/bloem ontwikkeld... ja, dat kun je ook niet weten als leek natuurlijk - het leek zoveel meer als het jaar ervoor) ... en trouw maak ik die potten elke dag een keer open.. voor een week of 2 maar dan is het gedaan. Ik ga weer naar de coffeeshop voor mijn ouwe trouwe hindu kush... met sterker dan dat ga ik echt OUT -

          ps: eerlijk gezegd lijkt het me eigenlijk gewoon een beetje te mooi om waar te zijn ook, je eigen planten roken, kunnen roken!? Voelt als een wonder...
          Last edited by vishaka; 26 May 2019, 03:16.

          Comment


            #7
            Vorig jaar zag het er toch erg goed uit.
            Ik kan niet alles vinden, want alle topics die ik zie staan geen resultaat-foto's in.
            Als je geur verliest heb je te vroeg geoogst, of te lang gedroogd, of niet luchtdicht en donker bewaard.

            Zonder bloei komen er geen zaadjes.
            Er worden eerst toppen gevormd. Dat is al bloei.
            Die toppen daar komt stuifmeel op van mannelijke planten in je wijk, van hennepvelden in de buurt, of van de eigen plant als die hermafrodiet is.
            -(er staan genoeg foto's van herma's op JD om ze zelf goed te kunnen herkennen)-
            Daarna worden er zaadjes gevormd in de toppen.

            Je kan dus niet zeggen dat je geen toppen had maar wel veel zaad.
            Dat zaad zat in de toppen.

            Driemaal is scheepsrecht, dus dan moet het dit jaar helemaal goed gaan.
            De Mazar is een goeie buitensoort, daar zal het alvast niet aan liggen
            Maar waarom kweek je dan geen Hindu Kush dan, als dat je favoriet is ?

            Eigen planten roken is geen wonder.
            De wiet die veel kwekers hier growen is veel beter dan wat je in de shop koopt.

            Succes.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Zo het is gepiept. Ze zitten in de aarde. Eentje is wel echt krom uit het ei gekomen en geen eind te bekennen dus wie weet werkt die niet helemaal maar dan moet ik maar een nieuwe ontkiemen.

              Ja QnQ.. it suddenly grabbed me jouw woorden lezende... ik gebruikte meteen als het groen eenmaal te drogen hing een luchtontvochtiger en die zette ik op 50% (dat wil zeggen: hij stopt met ontvochtigen als de LV onder de 50% komt). Maar eigenlijk, nu zo nadenkende... gebeuren er 2 dingen met dat ontvochtigen: A) hij ontvochtigt B) hij ventileert want er komt een enorme luchtstroom uit. Als de LV dan zakt onder de 50% dan blijft er nog steeds een stroom van lucht uitkomen (wel iets minder maar toch..). Ik begin te denken dat dat wel eens veel te extreem kan zijn. En dat apparaat staat er ook zo dichtbij steeds. Ik had al zoiets van, het drogen gaat dit jaar wel echt "anders" gebeuren dan ooit! (ik wilde er met mijn pet naar gaan gooien maar ben blij dat je het toch ff aanhaalt van ΅luchtdicht en donker" want zelfs dat zag ik me niet meer doen).

              "De stabiele genetica zorgt ervoor dat AutoMazar resistent is tegen schimmels en ziektes." Ja, was en ben ik happy mee.

              Ja die hindu kush he.. ik vond het eigenlijk wel een bijzonder idee om met cbd med gom te beginnen .. had zoveel goeie verhalen gelezen over die cbd planten. En toen kreeg ik op het DHS (dutch headshop) forum 5 gratis zaden in ruil voor een kweekverslag het jaar daarop (waaronder die 2 van vorig jaar) maar het forum was uit de lucht helaas.. en inmiddels had ik best aardig wat (promo-)zaden verzameld dus ja, dan zit je de komende jaren wel ff vol he . En ik zit ook een klein beetje te overdrijven met dat ik alleen hindu kush slik .. north. light en widow trek ik ook wel aardig met 90% shag. Maar ik heb recent eens dat Haze geprobeerd.. ja wow nee, zelfs met een verhouding van 95/5 is het niet te doen.

              En dank voor alle basic info QnQ!

              Let's see ... ik begin er meer "gelaten" aan dan ooit, dat wel.

              Comment


                #9
                Alvast veel succes!
                Zelf iets growen is echt geen exacte wetenschap! Met een beetje boerenverstand, wat zelfvertrouwen en hulp van het forum moet het wel goedkomen.

                Die auto Mazar is zeker geen slechte keuze. Enkel jaren geleden ook gezet. Erg lekker en vrij makkelijk te kweken vond ik.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                Comment


                • vishaka
                  vishaka commented
                  Editing a comment
                  Goed te horen colori!

                #10
                Hoe meer ik weet hoe meer ik weet dat ik niet weet. Ik blijf een eeuwige beginner. No shame in that. Succes met het opdoen van inspiratie.
                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                Comment


                • vishaka
                  vishaka commented
                  Editing a comment
                  Thanks Ongeldig!

                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  Als het wat uit maakt, vorig jaar heb ik met tien jaar ervaring ook nog eigenhandig een plant om zeep geholpen. Ik weet inmiddels zo ongeveer wel alles, maar ik blijf een mens. Mensen doen nu eenmaal stomme dingen af en toe. Ik doe veel vaker stomme dingen dan de meeste mensen, daarom weet ik zo veel. Ongeldig daarentegen, die maakt alleen weloverwogen beslissingen na lang wikken en wegen. Die kan een zeilboot knutselen, compleet met mast en een hennep-zeil. De tewaterlating was een succes vorig jaar. Zo leert ze nooit hoe het niet moet natuurlijk

                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Dan heb ik die zeilboot gefixt en zeg ik; Heej. LR2! Ga je met me mee? Naar de Cee. Zegt ie; Nee. hee. sjee, ik kan niet mee. Ik ga al naar de haaien.

                #11
                ja, drie x is scheepsrecht he.

                Ik heb voor het eerst in drie jaar potente wiet gebaard! Het smaakt, het ruikt, het voelt ... ok, het is niet veel maar maar het mag in de krant!
                Het is mogelijk... en dit jaar: geen voeding, geen omkijken naar, gewoon wat water nu en dan... ik had teveel andere dingen aan mijn hoofd.

                Ik weet nog niet zeker of ik het me inbeeld, maarr... waarom voelt deze "high" anders? Is dit dan echt de natuurlijke high zonder bespoten gifstoffen .. zonder de angst om "out te gaan"? Ja, ik ben hoogsensitief voor wiet, al vanaf mijn 15e... en dat heeft ervoor gezorgd dat ik dramatisch ben gaan minderen en nooit in een enorme cloud heb gezeten of geleefd. Voor het slapen gaan, en dan zeker met mate want anders gaat het mis.

                Maar deze high voelt zo .... natuurlijk?

                Comment


                • vishaka
                  vishaka commented
                  Editing a comment
                  Grappig.. hoe er elk jaar weer een beetje progressie is... en als je me vraagt of ik iets leerde van de voorafgaande jaren.. dan kan ik dat vreemd genoeg niet beamen.

                • vishaka
                  vishaka commented
                  Editing a comment
                  Noem het bijgeloof of niet maar ik ga niet meer in de Waning fase van de Maan zaden ontkiemen. Ik verloor 2 zaden net uit het ei. En zaad 3 begaf het ook bijna. Zaad 4, daar is de hierboven beschreven pracht uit voortgekomen. Ik heb nog nooit gefaald kort na het ontkiemen. De maan voelde niet ok.
              Bezig...
              X