Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn wietplanten-kweek-ontmaagding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Mooi man mooi
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #47
      Bedankt voor alle adviezen allemaal. Ik heb bijna alles n (vrij ruw) geknipt, zodat het beter gaat drogen.

      Morgen verder met plant 2, of misschien dat ik dit eerst nog even af aak ( zie keerhangers).

      Moet wel zeggen dat ik veel kleine toppen als knipafval heb bestempeld, dus ik verwacht goeie olie/ boter te gaan maken op dit moment zit het knipafval in de vriezer, dus kan er ook altijd nog hasj van maken.
      Attached Files

      Comment


        #48
        Goed bezig!
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #49
          Groot deel (vooral de dikke toppen) van plant 2 en 3 geoogst. Misschien dat ik een deel zelfs nog even laat staan, kijken of die kleine toppen nog wat worden. Vooral in plant 3 wel weer wat toprot tegen gekomen. Plant 2 op 2 plekken wat rot gevonden.
          Attached Files

          Comment


          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Wat een prachtige zolder heb je. Ik hoop dat de mijne over 2 maanden er ook zo uit komt te zien!


          #50
          Indrukwekkend

          Comment


            #51
            Indrukwekkende struiken! Looking very good! Enjoy!
            Ignorance is bliss

            Comment


              #52
              Mocht iemand zich afvragen hoe het hier mee staat; ik ben nog steeds aan het knippen. 1 weckpot van 100 gram al vol, vrijwel alles is verder al droog. Ik denk dat ik ongeveer op 1/4 ben, met elke avond 1 uurtje knippen schiet het niet echt op. Maar ik heb gelukkig geen haast

              Ik heb een deel van de laatste plant buiten laten staan, het was heel veel werk voor veel kleine toppen, ik had er geen zin meer.in. Gisteren nog 5 dikke toppen er af gehaald ( 2/3 weken bloei maakt echt een enorm verschil!), en de rest laat ik we grotten.

              Conclusie: tering wat een werk dat oogsten! Gelukkig wel veel wiet, en hij smaakt en ruikt ook heerlijk, best zoet en lekker kruidig.

              Volgende keer ga ik voor autoflowers, maar zolang deze wiet houdbaar is ( hoop toch op drie jaar) zal het niet nodig zijn en ga ik geen planten neerzetten.
              Attached Files

              Comment


              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Hahaha, ja dat knippen is 3 x niets!!
                Altijd weer prettig als het klaar is!
                Mare, ziet er goed uit joh!!

              #53
              Ik ben ervan overtuigd dat als de wiet echt goed gedroogd is, en je het luchtdicht (het liefst weckpotten opgevuld met co2) en in het donker bewaard, je het zeker wel 5 jaar kunt bewaren. Geniet van je oogst!

              Comment


              • OudHollander
                OudHollander commented
                Editing a comment
                Hoe vul je de weckpotten met CO2 Kweking Eend?
                En welk voordeel heeft CO2 bij het bewaren van wiet? Dit is de eerste keer dat ik dit hoor.

              • Kweking Eend
                Kweking Eend commented
                Editing a comment
                OudHollander co2 kun je bij allerlei bedrijven kopen. Het inernet is daarvoor je beste vriend! Het goed afsluiten van de potten is echter wel een behoorlijk ingewikkeld werkje denk ik zo. O2, integenstelling tot co2, hebben schimmels simpelgezegd nodig om te groeien. Daarnaast is o2 niet bevoordelijk voor de algemene conservatie van wat dan ook (terwijl co2 nagenoeg geen invloed heeft.) Als je potten dus vol zitten met co2 ipv o2, blijft je wiet langer goed.

              #54
              Zou vacuum bewaren in van die zakken die je met de stofzuiger vacuum trekt ook een idee zijn dan?

              Comment


                #55
                Misschien vacuum en in de diepvries als het echt voor jaren is? Lukt wel met eten....

                Comment


                  #56
                  Mooie oogst (en tuin btw)

                  Ik heb nog wiet liggen van 4 jaar geleden waar niets mis mee is.
                  Bewaard in een weckpot die staat op koelste plekje in huis.
                  Ciao

                  Comment


                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Yes, kan op vele mogelijkheden..........

                  #57
                  Tnx voor alle tips!! Ben benieuwd hoe lang het mee gaat, in grammen valt het toch wat tegen.

                  Alles is geknipt, dus dat is in elk geval klaar! Heerlijk, nu heb ik weer vrije avonden....

                  184 gram, 2,5 weckpotten vol.
                  Voorlopig genoeg, maar weet niet of ik het meer dan 3 jaar zal moeten bewaren haha.
                  Smaakt ook heerlijk en het effect is goed, dus kon wel eens sneller opgaan dan gedacht!

                  Nu alleen nog een keer boter en olie maken van de shit load knipafval


                  Attached Files

                  Comment


                  • kweek0r
                    kweek0r commented
                    Editing a comment
                    Dat ziet er wel heel erg smakelijk uit! Geniet ervan!


                  • Greyvol
                    Greyvol commented
                    Editing a comment
                    Mooi man!

                  #58
                  Leuk topic. Ik het het met plezier gelezen. Je hebt altijd met het weer te dealen, maar dat maakt de buitenkweek ook weer leuk.
                  De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

                  Comment

                  Bezig...
                  X