Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken met Kek - de beginneling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Denk dat ze nu 3 weken in de bloei zitten, durf het niet met zekerheid te zeggen...
    Weet niet eens hoe ze er uit moeten zien na 3 weken in de bloei.... Enige wat ik weet is dat je de laatste week alleen water moet geven, moeilijk als ik de week niet weet.
    Weet iemand toevallig hoe lang ze nog moeten met deze foto's?

    ae05ac8e-9ee9-4bd1-9fbf-037eedbf9538.jpg a762ccf0-9e4b-405d-89e4-50aff399faaf.jpg f6687d83-0043-41cf-83a0-20bd05f7f9e4.jpg

    Comment


      #17
      Ik wil je niet teleurstellen maar dit lijkt op toprot heb je het over al je toppen. Ik hoop dat ik verkeerd ben maar...
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Dacht ik ook al aan idd

      #18
      Wat is met die toppen aan de hand ? Is dat bruin of paars wat je ziet ? Ik ben een beetje kleurengestoord..
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #19
        Hoop niet dat het toprot is, heeft wel veel geregend de laatste tijd...
        Ik weet niet, zie wel veel bruine haartjes, ik vraag me af hoelang ze ongeveer nog moeten.
        Had naar de trichomen gekeken maar leken wit moet even een vergrootglas halen

        Hoe toprot? hoe kan ik dat zien? Ik kijk altijd tussen de toppen en heb daar niks wits gezien


        Toevoeging; Ik zit naar foto's te bekijken van toprot, maar kan er weinig wijsheid uit halen

        Comment


          #20
          Die mogen zeker nog 4 weken.
          Ik kan het ook niet goed zien op de foto maar ziet er inderdaad verdacht uit.

          Comment


            #21
            13CF057B-D7C8-49C3-AF6C-EC310F105550.jpeg Dat bruine, of is dat paars ?
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • Kek
              Kek commented
              Editing a comment
              Men vriendin zegt dat het paars is, ik zelf ben oost-Indisch blind

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Ben echt kleurgestoord, zie moeilijk het verschil tussen blauw & zwart, bruin & rood, dat soort kleuren. Niet dat ik zwart-wit zie of zo

              Als het paars is dan is het goed, op de foto’s in je volgende post zie ik ook niks verontrustends.

              Even in de gaten houden. Zou overigens niet teveel aan je toppen zitten, dan kan rotbevorderend zijn.

            • Kek
              Kek commented
              Editing a comment
              Kan beter er vroeg bij zijn dan te laat. Ik laat ze staan en zie wel wat er van komt.

            #22
            Nog even wat extra foto's gemaakt. Ik zie geen toprot aan de binnenkant. Had gelezen dat toprot echt in de toppen zelf komen en dat je ook echt ziet dat de plant bruinig/zwart/schimmelig uit gaat zien.
            Hier heb ik de foto's, graag meningen hierover
            2.png 4.png 3.png 1.png

            Comment


              #23
              hashkip
              The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
              5 lekkere grieten onder de zon

              Comment


                #24
                Gelukkig kan ik meedelen dat er geen toprot is. Ik heb ze ook een schuilplekje gegeven waar geen vocht/regen meer op de toppen kan komen.
                Jamzieman Thanks voor je berichtje, vond het weer al aan de vochtige kant komen en heb het zekere voor het onzeker genomen.

                Nu heb ik een kleine vraag voor pro kwekers;
                Ik heb een redelijke 'hoofdtop', gezond en vol met trichomen.
                Ook heb ik bij sommige zijtakken zeer kleine toppen. Komt dit door het lichttekort?
                Wat kan ik er nog aan doen om de groei te versterken van deze toppen?


                Ik gebruik Green sensation, Sugar royal, basisvoeding en pure enzym van Plagron.
                Thanks!

                Comment


                #25
                Vandaag kwam ik dit stukje plant tegen; je gaat toch niet zeggen dat men plant een beetje herma is?
                Attached Files
                Last edited by Kek; 9 October 2019, 16:27. Reden: Nu kan ik wel editen...

                Comment


                  #26
                  (Kon andere niet wijzigen for some reason, excuses voor dubbelpost )

                  Het valt me nu op dat meerdere van mijn planten deze dingen hebben; meesten zijn herma?
                  Wat kan ik hier tegen doen? Plukken?
                  68d1852c-9aab-4b05-bc9c-8e82991bb05d.jpg 086e5118-5f7e-4b94-9e2e-39e99b78b8ed.jpg 531f8b17-c6e8-4222-bc79-49b8df1517a1.jpg


                  Toevoeging:
                  Op deze post zie ik dat het normaal is dat deze er zijn, cylaxen.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo.../1287624-herma

                  Kan iemand dit met mij vaststellen dat het cylaxen zijn?
                  Verschil tussen ballen en cylaxen zie ik echt niet....
                  Last edited by Kek; 9 October 2019, 16:26.

                  Comment


                  • colori
                    colori commented
                    Editing a comment
                    Geen paniek, dit zijn idd de calyxen. Volledig uw top bestaat daar uit.

                  • Kek
                    Kek commented
                    Editing a comment
                    Thanks colori voor bevestiging!
                    Als newbie schrok ik me letterlijk kapot toen ik dit zag, namelijk nog NOOIT gehoord van calyxen en "Balletjes onder de oksels zijn mannetjes" is iets wat ik heel vaak heb gelezen in mijn research hierover.

                  #27
                  B1C515E8-F70C-4696-BE97-FF325DD52AE7.jpeg Kijk, ballen.

                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                  • Kek
                    Kek commented
                    Editing a comment
                    Dus het zijn werkelijk ballen, altijd meer dan 1?
                    Domme vraag maar weet ik het zeker voor de volgende keren

                  • SweetMango
                    SweetMango commented
                    Editing a comment
                    ballen hebben altijd soort van groeven, snee, inkeping idk hoe je het moet noemen.

                    Overigens zie je vaak dat calxy (met het tipje) naar boven wijzen.. En die ballen naar benden (potverdomme.)

                  #28
                  30F8757B-44DE-4578-8FFE-C4D4CCD6B525.jpeg

                  Er ontstaat een hele tros ballen en die klappen open, verspreiden het stuifmeel en voor je het weet zitten je dames vol met zaad.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #29
                    Kwam vandaag water geven en zag dat bij een plant de hele onderkant droog was....
                    watertekort? Ik geef ze allemaal 3 liter elke 2 dagen
                    abed2306-deac-423c-be89-995ab5c7c17c.jpg 9ff201cb-c029-4a24-b695-0870bae991ea.jpg d3bd1473-2637-4026-8786-e9cea0be4c66.jpg

                    Toevoeging;
                    Ziet er naar uit dat het Nitrogen tekort is...
                    Was ook weer de gierige Nederlander om Alga Grow te gebruiken IPV Alga Bloom, Bloom was op en had nog Grow over. Heeft me goed te pakken genomen. Zo leer je het meest...

                    Kan ook wezen aan mijn mooie fan die aan de onderkant zat te blazen, ook de enige plant met schade en fan zat er recht onder...


                    Gelijk even een nieuwe fles Alga Bloom opgehaald met Green Sensation (weer op...) Hopen dat ze de laatste weken nog lekker willen bloeien

                    Vorige week 1 klein toprotje tegengekomen, alles goed afgesneden en schoon gedaan en ziet er allemaal goed uit!
                    3881308b-dc50-4179-9e41-ae75739af2e9.jpg ff8b9c59-5d88-4f27-9a81-292133518a02.jpg
                    Last edited by Kek; 14 October 2019, 17:13.

                    Comment


                      #30
                      Stikstof tekort vanwege grow ipv bloom voeding? Dat snap ik niet, grow zit toch juist veel meer
                      Stikstof in ?

                      Denk persoonlijk dat het eerder aan die fan ligt dan.

                      Ziet er overigens heerlijk uit op de foto, mooi veel witte plakkerige shit zo te zien!!

                      Comment


                      • Kek
                        Kek commented
                        Editing a comment
                        Het leek voor mij ook veel op stikstof tekort, enige wat ik de laatste 2 weken anders heb gedaan is het verschil van voeding dus kon dat als een van mijn oorzaken zien. Aan kleur leek het voor mij ook een kwestie van stikstof tekort.

                        Maar geloof ook eerder dat het de fan was geweest, stond op medium te blazen in een nogal warme kamer, dus heb wss de boel uitgedroogd. Ook het meest logische omdat het de enige was die een fan tegen haar aan kreeg en ook de enige is met schade.

                        Heb al een klein beetje van gesnoept, en kan zeggen dat de resultaten tot nu toe goed zijn!
                    Bezig...
                    X