Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buitenkweek, 1x northern lights 1xroyal Moby RQS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste buitenkweek, 1x northern lights 1xroyal Moby RQS

    Korting op 420shop
    Hey hobbyisten

    ik Ben vandaag mijn eerste kweek ooit begonnen en heb mij hier al goed op ingelezen. Ik heb besloten een topic te starten omdat ik graag meer zou willen leren over het kweken van dit wondertje.

    ik heb feminised “royal Moby” zaden besteld bij royal queens en heb er een gratis zaadje northern lights bij gekregen. Heb ervoor gekozen om van allebei eentje te planten om het niet te gek te maken.

    heb ze gister te ontkiemen gelegd in een laagje regenwater en vanmorgen kwam het worteltje van de royal Moby al de hoek omkijken, dus die heb ik vandaag geplant in een 5 liter pot met bio-bizz light mix. Klein beetje water gegeven.

    de northernlight laat nog even op zich wachten, maar dat zal niet lang meer duren!

    gauw een nieuwe update met wat fotos

    groetjes, Jerry.

    #2
    De northernlight is trouwens een autoflower, dus ik verwacht meteen mooi de verschillen tussen fem en auto te kunnen waarnemen.

    Comment


      #3
      Hoi, Welkom, succes.

      Stel je even voor in het introgedeelte, vinden de mensen leuk.
      Last edited by kelderkastje; 11 April 2020, 19:59.

      Comment


        #4
        Hey kelderkastje,

        thx voor de snelle reactie, was bang dat het forum niet zo actief zou zijn. Ik zal even een berichtje maken thx voor de tip.

        oja, met het introgedeelte bedoel je “kweken voor beginners” neem ik aan?





        grtz Jerry

        Comment


          #5
          Heb het gevonden hoor, even verder kijken dan mijn neus lang is

          Comment


            #6
            Suc6 gap
            Eens een paffer, altijd een paffer........

            Comment


              #7
              Die Moby ga je nog wel een keer overpotten zeker ?
              Die kan wel een liter of 50-100 gebruiken, want ze worden 2-3 meter groot.
              Wel 10 weken bloei, dus oogsten wordt half-eind november.
              Mooi dat je er een auto bij hebt, die is wat sneller klaar.

              Succes, en welkom op dit forum.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • DikkeJerry
                DikkeJerry commented
                Editing a comment
                Was van plan ze allebei nog eens over te potten. De NL naar +\- 20 liter en de Moby kan inderdaad nog groter. Denk dat ik die misschien wel in een specie Kuip ga zetten.

                Ik wacht eerst maar even af of ze boven komen, tegen de tijd dat ze wat groter zijn zal ik eens kijken wat ik precies ga doen.

                Thanx voor de tips

                Grtz Jerry
                Last edited by DikkeJerry; 12 April 2020, 08:51.

              #8
              Welkom en veel plezier met het kweken
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                #9
                Succes Jerry

                Comment


                  #10
                  Dankjewel allemaal!

                  vanmorgen mevrouw Moby weer buiten in het zonnetje gezet met een beetje water. Ik hoop dat ze genoeg warmte krijgt om naar boven te komen.

                  De NL is inmiddels open gespleten maar laat nog geen worteltjes zien. dus die laat wederom op zich wachten. Ik hoop dat ze morgen geplant kan worden.

                  Als ze niet uitkomt heb ik altijd nog 2 moby’s als reserve liggen. Ik doe een klein gebedje.

                  edit: heb de NL nu op zolder gezet nogsteeds in een bakje water. Het zonnetje gaat lekker schijnen vandaag dus de temperatuur zal daar wat oplopen. In de vensterbank is het denk ik niet constant warm genoeg om te kiemen. We gaan het zien!

                  Last edited by DikkeJerry; 12 April 2020, 09:35.

                  Comment


                    #11
                    Is het wijs om de NL nu al te potten? Of beter eerst te wachten tot er een worteltje te zien is?

                    edit: even wat posts doorgelezen en stuitte op de Wortel en kiem post van monty. Naar aanleiding daarvan heb ik ze nu allebei geplant.
                    Last edited by DikkeJerry; 12 April 2020, 12:21.

                    Comment


                      #12
                      Dag 3, geen van beiden zijn nog boven gekomen. Ik kan niet wachten!

                      Comment


                        #13
                        Dag 4
                        jajaja
                        Er is een kinderke geboren in aard!

                        de royal Moby is vannacht omhoog gekomen!
                        Soms is het ook een Kwestie van uurtjes.

                        het weer is vandaag niet al te best dus veel zon zal ze niet krijgen vandaag. misschien zet ik haar eerdaags onder de lamp. Ik ga eerst eens kijken wat ze doet met het licht wat ze nu krijgt in de vensterbank.

                        hier een foto van de pasgeborene, en een foto van de voeding die ik heb gehaald. De “ soil-supermix” van Bio-Nova. Ik geef uiteraard nu nog geen voeding, en zoals jullie weten is dit mijn eerste kweek.

                        Aan jullie dus de vraag wanneer het wijs is te beginnen met voeding geven. Ik lees bijvoorbeeld in sommige verslagen dat er pas voeding word gegeven wanneer de plant erom vraagt, zelf lijkt het me logisch te wachten tot de meststoffen die nu in de grond zitten eerst opgenomen zijn. Dit zal +/- 3 weken duren en daarna zal ik beginnen met het schema die bij mijn voedingsmix hoort.

                        correct me if I’m wrong, alle hulp is welkom!

                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 2 photos.
                        Last edited by DikkeJerry; 14 April 2020, 10:05.

                        Comment


                          #14
                          Planten praten niet, dus dat hele verhaal is bs.
                          En als nieuwe kweker ga jij geen voedingstekort herkennen.
                          Ja, als het te laat is...

                          Na 3 weken in de pot kun je met voeding beginnen.
                          De eerste week halve dosis of minder.
                          Na het overpotten dus weer minstens 2-3 weken geen voeding, want ze komt weer in verse grond.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #15
                            Thanks QNQ, dat ga ik doen. Vandaag dag 5 en de northernlight is nogsteeds niet boven. Begin me nu wel een beetje zorgen te maken.

                            de zaailing staat er wel heel mooi bij!

                            Comment


                            • colori
                              colori commented
                              Editing a comment
                              Kan wel effe duren hoor. Ik had deze maand een zaadje dat pas na 14 dagen kwam piepen. Geef het zijn tijd en probeer er niet aan te frummelen.

                            • DikkeJerry
                              DikkeJerry commented
                              Editing a comment
                              Dat is erg lang ja, ik laat haar lekker een paar dagen staan en zie wel wat er gebeurt.
                          Bezig...
                          X