Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luhoe 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luhoe 2020

    Korting op 420shop
    Ook dit jaar ga ik weer een paar plantjes in de bak zetten.(Zie foto van afgelopen jaar hieronder)
    Airflow werkt d.m.v. ventilatoren die lucht van buiten onderaan aanzuigen en bovenin wordt de warme lucht dan weer afgevoerd. De ventilatoren worden gevoed door een zonnepaneel , dus hoe meer zon, hoe meer verse lucht er langs de plantjes stroomt. Verse lucht is ook wel nodig want de bak staat op het zuiden zonder enige schaduw. Maximale zon, maar ook maximale temperaturen.
    De afgelopen jaren heb ik ook op deze manier gekweekt en op deze manier werkt het heel redelijk.

    Dit jaar kweek ik op een light-mix van het merk Atami Janeco. Afgelopen jaren heb ik gewoon potgrond gebruikt, maar voor die paar euro verschil wil ik nu wel eens iets betere grond proberen. Als toevoeging twijfel ik een beetje. Ik heb nog supermix van Plagron (https://www.plagron.com/nl/producten/supermix) maar nu heb ik ook een pot Dutch Ferti Organics All in one (autoflower) gekocht. (https://www.dutchferti.com/en/allino...er.php?lang=en
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Autoflowers 2016

    #2
    Succes! Ik kijk graag even mee
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      En een kleine update

      De bak is er weer klaar voor, de potten zijn gevuld maar wat nu problemen lijkt te geven is het ontkiemen van de zaadjes. Nog maar 2 uit 5 Ik zie dat eentje nog wel moeite heeft gedaan doordat 1 hoekje van het zaadje iets naar buiten is gebogen waardoor de wortel er uit probeerde te komen maar daar zit niet veel beweging meer in. Het ontkiemen heb ik geprobeerd in sealbags waarin het zaadje dan zit in een vochtige koffiefilter. Alles hangt donker en relatief warm in een kast.

      Ik heb het idee dat ik gewoon oude zaadjes heb gekregen waarvan de schil zo keihard is geworden dat ontkiemen super moeilijk gaat. Ze komen van de bekende website waar je zaadjes per stuk kunt kopen. Iemand nog tips voor het toch laten ontkiemen van deze moeilijke 3? Ik verwacht niet dat de website in kwestie mij nieuwe zaadjes gaat sturen, want ja risico en er is niet iets zoiets als een ontkiemgarantie.
      Autoflowers 2016

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Ik weet niet hoelang je al aan het ontkiemen bent maar het kan soms wel een dag of 6 duren voor je een worteltje ziet. En anders zou ik na een dag of 10 toch gewoon even een berichtje sturen naar die zaadboer en aangeven dat er maar x uit x zijn opgekomen met de vraag of ze je tegemoet kunnen komen.

        Succes in ieder geval deze ronde!

      • luhoe
        luhoe commented
        Editing a comment
        Ess Ik kijk het nog heel even aan. De zaadjes die niet uitkwamen zitten nu net onder water op een laagje watten in zo`n klein opbergdoosje met van die schroefdeksels, voor contactlenzen. Doosje staat verwarmd op ~25 graden. Als dat van het weekend niks oplevert ga ik wel even navragen bij de zaadboer.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Wat jammer nou, ik weet niet precies welke site je bedoelt maar ik had zo'n zelfde probleem. De site waar ik ze meestal bestel doet niet moeilijk. En dat is de site met het zonnetje in hun banner op de site. Ik mocht 3zaadjes van hun huismerk uitzoeken. Prima geregeld hoor

      #4
      image_366846.jpg image_366847.jpg image_366848.jpg image_366849.jpg

      Heb er een paar nieuwe zaadjes bijgekocht en die gingen wel goed.

      vlnr

      white haze/gorilla glue/jack herer/og kush/northern lights

      De rechter twee zijn net ontkiemt.
      Autoflowers 2016

      Comment


        #5
        Hoi luhoe als je ooit weer zaad heb wat moeilijk onkiemt kan je een stuk schuurpapier in een potje met deksel doen zodat de gehele binnenkant bedekt is, hier de zaadjes in doen en dan even rondjes draaien met de pot zodat de zaadjes langs het schuurpapier gaan, hierdoor wordt het schilletje wat dunner en zo neemt het wat makkelijker vocht op waardoor het wat makkelijker ontkiemt, hebt dit zelf ook een keer geprobeerd en het lukte ook nog, maar een idee.
        De planten zien er verder goed uit, suc6 met de kweek.

        Gr. Corleone1933
        buiten-2020, 2021, 2022
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door Corleone1933 View Post
          Hoi luhoe als je ooit weer zaad heb wat moeilijk onkiemt kan je een stuk schuurpapier in een potje met deksel doen zodat de gehele binnenkant bedekt is, hier de zaadjes in doen en dan even rondjes draaien met de pot zodat de zaadjes langs het schuurpapier gaan, hierdoor wordt het schilletje wat dunner en zo neemt het wat makkelijker vocht op waardoor het wat makkelijker ontkiemt, hebt dit zelf ook een keer geprobeerd en het lukte ook nog, maar een idee.
          De planten zien er verder goed uit, suc6 met de kweek.

          Gr. Corleone1933
          Goeie tip, had me wellicht een paar tientjes aan zaadjes gescheeld dit jaar.

          Gelukkig is alles in de tweede ronde wel zo`n beetje ontkiemt. De plantjes zijn nu niet allemaal even ver, met als voordeel dat ik niet alles in 1 keer hoef te knippen. Op het moment doe ik vrij weinig aan voeding; de grond was voorbemest met supermix. De groeifase alleen water omdat om ze niet te overvoeren en nu de bloei er bij een aantal inzit krijgen die autoflowermix met pk13 14. Maar met mate, het is nu niet warm, weinig zon, dus ook geen liters water en voeding.

          Vorig jaar had ik grotere potten en ik zie wel verschil. Op zich zou 11liter zat moeten zijn voor een autoflower, maar het blijven nu wel van die typische autflowers. Niet erg veel hoogte, weinig breedte. Ach ik vind het best, als ik overal 10 gram afhaal is het al zat


          image_369454.jpg image_369455.jpg image_369456.jpg image_369457.jpg image_369458.jpg image_369459.jpg image_369460.jpg image_369461.jpg image_369460.jpg image_369462.jpg
          Autoflowers 2016

          Comment


            #7
            En toen? Nou gelukkig zijn de plantjes actiever geweest dan ik in dit topic

            De White Haze, Gorilla Glue en de iniminie Amnesia zijn inmiddels allemaal geknipt en gedroogd en staan te curen.

            Allemaal al een keer in de vaporizer gehad en de Gorilla is wel een knaller, hakt er stevig in na een paar teugen. White haze mjah minder mijn ding, wel ​maar meer actief en niet echt iets voor laat op de avond. De Amnesia was wat gebalanceerder, maar wel met exact het zelfde geurtje als vroeger uit de shop, zag er ook mooi uit, smaak was oke dus ondanks dat het maar een paar gram is, ben ik er zeker blij mee.

            De Jack Herer waarvan ik er elk jaar eentje plant heb ik net geknipt en die lijkt weer prima, geen rot alleen de plant kon echt nier meer. Microscoopje liet zien dat het ook wel tijd was, dus schaar er in

            Nu staan er nog een OG Kush en een Northern Lights, waarvan gelukkig wat plaatjes. Planten voor het licht even binnen en er close-ups van moeten maken. Middelste is de NL, en ik schat dat ze nog een goede week moeten. Ben al gestopt met voeding en geef spaarzaam water om het vooral niet te vochtig te maken omdat er met dit weer ook amper wat verdampt.



            ​​ ​​ ​​
            Autoflowers 2016

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Twee maanden, schaam je!

              Enne..........geen foto te zien.

            #8
            image_377454.jpg image_377453.jpg image_377455.jpg

            @Rreppellsteeltjam

            Deze wel?
            Autoflowers 2016

            Comment


            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Yep
          Bezig...
          X