Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste (buiten)kweek (ooit!) 3x AF Gorilla Girl XL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Hallo allemaal, weer tijd voor een update dacht ik zo.

    Ijsheiligen is geweest en het weer ziet er hier heel goed uit. Op het moment van schrijven is het 18 graden en schijt de zon redelijk hard.
    Ik vond de plantjes ondertussen ver genoeg voorgegroeid om de tuin in te gaan. En dat is precies wat ik gisteren heb gedaan!
    IMG_20200516_164746_7.jpg
    Een plantje weet volgens mij nog niet helemaal wat ze wil gaan doen maar die laat ik voorlopig nog binnenshuis staan.
    IMG_20200517_193303_2.jpg
    Ik was ook bezig met wat kruiden en groente te groeien en die waren ondertussen ook te groot voor hun bakjes aan het worden dus die heb ik er maar bijgeplaatst. Toch wel handig als je gelijk 3 meter reserveert voor 3 planten.
    Nondeju cayenne is echt een snelle groeier. Tjuus!! Vlak voordat ik met mijn wietplanten begon heb ik cayenne, dille, bieslook (nooit iets terug van gezien) en basilicum geplant. Ik heb nog wat binnenshuis gelaten voor de sier.
    ​​​​​​ IMG_20200517_194018_7.jpg
    Dat was het eigenlijk wel, voor nu is het afwachten en kijken wat mijn marihuana plantjes gaan doen.
    Fijne avond nog!!
    Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

    Comment


      #17
      Hey Duckiexxl chique hoor dat hekje om je tuin heen. Ik kom af en toe even kijken naar je vorderingen. Succes met de kweek

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Aha vandaar. Nou het misstaat niet.

      • Duckiexxl
        Duckiexxl commented
        Editing a comment
        Nee precies. Nu dat ik helaas geen hond meer heb is het eigenlijk alleen voor de sier. Maar wel mooi ja. Helpt alleen niet tegen de vogels

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Ja die gaan er op zitten en schijten. Je kan wel boterham zakjes aan garen binden en die gaan dan wapperen en schrikt vogels af.

      #18
      Lekker de grond in. Succes! De nachten warmen al prima op.

      Leuk man, Basilicum en Cayenne. Heb zelf ook 2 Cayenne's staan dit jaar. Blijft een leuke als basis voor de sambal en saus.

      Hier gaan de pepers ook als een malle. Dat wordt hopelijk weer een boel poeders, sambal, hotsaus, schijfjes op zoetzuur en cowboy candy

      image_361936.jpg

      Comment


      • Duckiexxl
        Duckiexxl commented
        Editing a comment
        Ziet er lekker uit man! Bij jou beginnen de pepers al mooi groot te worden. Ik ben heel erg benieuwd naar eigen gegroeide pepers

      #19
      IMG_20200524_164407_1.jpg
      Last edited by Duckiexxl; 24 May 2020, 15:47.
      Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

      Comment


      • Vluggejapie
        Vluggejapie commented
        Editing a comment
        Mooi opgelost zo. Die vogel zal ze wel met rust laten als ze wat groter zijn dus meer dan prima om lekker veilig in op te laten groeien dit kastje.

        Wat betreft pH meter, ik ben er zelf ook wat naar op zoek want wil gefermenteerde hotsaus gaan maken dit jaar van de pepers. Dan moet ik dus ook een betrouwbare pH meter hebben want zo'n ali ding die ik nu heb vertrouw ik daar ook niet voor.

        Via diverse pepergroepen wordt me deze set aangeraden, meerdere mensen hebben dasr goede ervaring mee en het is een complete set met calibratie vloeistof en tevens conserveer vloeistof voor de sensor.

        https://www.conrad.be/p/voltcraft-ph...h-meter-101137

        Misschien is het ook iets voor jou, je kunt altijd ff kijken.

        Leuk verslag zo, je post alles en er zijn altijd tegenslagen maar je gaat er goed positief mee om.

        Die plant zal lekker groeien zo in die mooie bak en nu goed beschermd tegen die aso vogels haha. Succes!

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        En ik zei nog wel: plastic zakken laten wapperen helpt vogels op afstand te houden. Zit je in een gebied met heel slecht water ofzo dat je zo met de ph bezig bent? Ik heb nog nooit naar de ph gekeken en geef al jaren kraanwater aan planten die in (pot)grond staan. Of is het alleen voor de pepers?

      • Duckiexxl
        Duckiexxl commented
        Editing a comment
        Vluggejapie ik zal er eens voor gaan kijken, hij ziet er wel goed uit op het eerste gezicht. Dankjewel voor het compliment ook, ik heb erg veel plezier in het schrijven van mijn kweekverslag.
        Ess ik houd enorm veel van cijfertjes, en de pH waarde van het kraanwater hier bedraagt tussen de 7.8 en 8.0. Dus die zuur ik graag af

      #20
      Ahh sheisse dat de vogels ze hebben gejat, maar is de natuur helaas. Maak voor je volgende met een stukje kippengaas een tunneltje wat je eroverheen kunt zetten. Dit gaat je niet nog eennkeer gebeuren man, succes de volgende ronde!

      Comment


        #21
        Hallo allemaal
        Vandaag een korte update, want ik heb eigenlijk niks te melden. De zaadjes zijn ontkiemd en in potjes gestopt, ik heb voor de afwisseling 1 maat grotere potjes gehaald om de plant net wat meer plek te geven voor de eerste ontwikkeling.
        Mijn moeilijk ontwikkelende plant is eindelijk een beetje aan het groeien, ik had niet gedacht dat hij zoveel vertraging op kon lopen en dan alsnog goed terecht kan komen. De witte punten zijn er nog steeds maar voor zover ik het terug heb gevonden is dit permanente schade.
        IMG-20200525-WA0004.jpeg
        De plant in de grond doet het heel goed, ze begint alweer groter en breder te worden. Ze vertoonde gisteren wel wat kenmerken van oververhitting, gezien ze in een doorzichtig plastic huisje staat en daar de temperatuur ver op kan lopen. Ergens een keer een oplossing maken dat er permanente luchtdoorvoer mogelijk is want het is ook geen doen om iedere dag 30km te rijden om een zeiltje open en dicht te doen.
        IMG-20200527-WA0011.jpg
        IMG-20200527-WA0012.jpg
        Afijn toch nog een hele hoop weten te vertellen
        Tot de volgende keer!
        Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Dit plantje is inmiddels zo groot dat er geen vogel mer aan zal pikken. Ik zou zelf dat plastic er om heen weglaten.

        • Duckiexxl
          Duckiexxl commented
          Editing a comment
          Ess aai zal ik van het weekend doen. Hopen dat ie blijft staan want ze waren allebei ongeveer even groot en ze hebben er eentje weggejat. Maar we gaan het gewoon proberen. Thanks voor de tip!

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          En als je toch nog angst er voor hebt, kan je beter met een stukje kippengaas je plantjes tegen dieren beschermen.

        #22
        Hallo allemaal tijd voor een korte update

        Plantje gaat meer dan prima, vind haar wel nog aan de kleine kant zijn, maar ik verwachtte toch geen grotere planten dan een meter. Ze hangt ook wat slap op het moment van de foto maar dat is weer bijgetrokken, klein beetje te weinig water met de warmte vermoed ik.
        IMG_20200601_214007_8.jpg
        IMG_20200601_214137_2.jpg
        IMG_20200601_214126_6.jpg
        Vind het er echt super vet uitzien voor een eerste plant. Mooie bladeren, mooie vertakkingen en een lichte wietlucht. Tot zover nog tevreden en wel.

        De pH meter die Vluggejapie mij had aanbevolen is vandaag aangekomen. Gelijk gekalibreerd en ingesteld en weggelegd. Binnenkort zal ik m eens gaan gebruiken. Hij ziet er wel mooi uit, hij kwam in een bijgeleverd koffertje wat alles mooi opbergt en vrij professioneel uit ziet.
        1591117906092813192079241722085.jpg
        Nu is mij wat ergs overkomen. Ik heb mijn zaailing die gisteren is uitgekomen vannacht buiten laten staan en daar kwam ik een uur geleden pas achter toen ik thuis kwam. Het ziet er niet echt goed uit en ik maak me er zorgen over. Ik heb dr nu binnen gezet en ik hoop dat het niks ernstigs is maar ik vermoed het ergste. Wat denken jullie ervan?
        15911175281868739354263562771474.jpg
        Dit is hoe hij er gisteren uitzag (dit is trouwens een vandaag uitgekomen zaailing maar foto is ter referentie)
        15911177991041489485620755707020.jpg
        Dat was het voor deze keer, ik hoor graag jullie meningen over de "verwaarloosde" zaailing.
        Houdoe!!
        Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

        Comment


        • Duckiexxl
          Duckiexxl commented
          Editing a comment
          Ah oke goed om te weten. Nog geen last van gehad gelukkig maar ik houd het in mijn achterhoofd

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          zodra je zaadje ontkiemt is zou ik hem ook niet meer afdekken.. licht is in dat stadium belangrijker dan luchtvochtigheid.

        #23
        Dag allemaal, het is weer update tijd.

        Poah, wat hebben we een paar goeie dagen gehad zeg! De dames groeien en ik ben keihard verbrand gisteren door de hele dag in een tank top door Walibi te wandelen en me niet in te smeren. Afijn.
        Mevrouw Gorilla Girl begint te volgroeien. Veel blaadjes, enige hoogte (ze heeft aardig veel stress gehad dus heel groot gaat ze niet worden). Ik was, sinds dat ik haar aan het voorgroeien ben, ook nog met een ander plantje bezig (huismerk Wietzaadjes af Gorilla Glue). Dit plantje, gedoopt tot "mongol plantje" heeft ook enorme achterstand gehad vanwege het feit dat haar eerste blaadjes beschadigde doordat ik het zaadhoesje eraf moest halen.
        Nu, zo'n anderhalve maand na ontkiemen, is ze een grote stevige plant geworden, klaar voor de tuin. Dus sinds afgelopen vrijdag staat ze naast de Gorilla Girl in de tuin te genieten van volle grond en goede zon.
        IMG-20200612-WA0005~2.jpeg
        Gorilla Girl links en Gorilla Glue rechts
        IMG-20200612-WA0007~2.jpeg
        Ik ga vandaag de ec van de grond meten en kijken of het tijd is voor groei voeding. Ik denk dat ik dat nog een paar weken kan toepassen voordat de Gorilla Girl in de bloei gaat.

        Dat was het weer voor vandaag, tot volgende week!
        Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Oei! Die hebben het naar hun zin! Dat ziet er veelbelovend uit Duckie.

        #24
        Goedenmiddag allemaal, het is weer tijd voor een update!! En wat voor eentje deze keer :o

        Oh God oh God, wat gaat het goed hier. De Gorilla Girl begint tekenen van bloei te vertonen!! Aaaah wat en wonderschoon gezicht!!

        De witte vlekken op de plant zijn vogelpoep :/ kan geen kwaad volgens mij






        Overal mooie witte bloeiharen en beginnende topvorming!!! Morgen ga ik beginnen met bloeivoeding en stimulator toe te voegen.
        Alleen nu heeft mijn andere plant ook ineens een paar witte haren gekregen. Weet niet of dit bloeiharen zijn of iets anders, maar ze is een maand jonger dan haar buurvrouw dus lijkt mij ietwat te vroeg voor de bloei.


        Kan in principe wel gewoon bloei zijn toch maar zoals ik zei het lijkt me nog te vroeg daarvoor.
        Om het vogel kak probleem te verhelpen heb ik voort maar weer het plastic om het huisje heen getrokken.

        Paar tegels als ballast gelegd omdat anders dat huisje keihard beweegt
        Ik wil trouwens de wiet hoogstwaarschijnlijk in de schuur gaan drogen, ik verwacht max 50 gram droge wiet van deze plant dus daar heb ik niet veel ruimte voor nodig. Wat ik heb gevonden is dat er een ideale rv wordt gegeven van 45-55% maar dat haalt hij net niet. Is dat heel erg of is dit nog te doen?
        ​ ​​
        IMG_20200621_182717_5.jpg
        Laat maar weten luitjes, ik heb nog even voordat het zover is
        Houdoee
        Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          De rest van je foto's zijn inderdaad niet zichtbaar. Ik denk alleen dat het te warm is in je schuur, als het daar nu al 30graden is.

        #25
        Op je lv meter na zijn je pics niet zichtbaar ,

        Comment


          #26
          De site doet bij mij op het moment moeilijk met foto's uploaden, dus ik probeer het vanavond even opnieuw :/ krijg eerst een paar minuten niks en daarna error uploading image
          Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Maar denk je niet dat het te warm word in je schuur voor drogen?

          • Duckiexxl
            Duckiexxl commented
            Editing a comment
            Denk het wel kunichika, heb vandaag nog eens gekeken maar hij blijft gewoon rond 30 graden hangen, lv schommelt een beetje

          #27
          Daar zijn we weer, nieuwe poging om de foto's te uploaden.

          Plantje 1 (Gorilla Girl)
          IMG_20200621_180642_6.jpg
          IMG_20200621_180728_8.jpg
          Witte vlekken zijn vogelpoep (kan dat kwaad?)
          IMG_20200621_180815_3.jpg
          IMG_20200621_181753_7.jpg
          IMG_20200621_181842_5.jpg
          IMG_20200621_182149_6.jpg
          Zoals ik zei, bloeiharen en topvorming goed waarneembaar.
          Plantje 2 (Gorilla Glue)
          IMG_20200621_183132_1.jpg

          IMG_20200621_183149_3.jpg
          IMG_20200621_183206_9.jpg
          Some had m'n telefoon lichtelijk moeite met scherp stellen :p
          IMG_20200621_183239_3.jpg
          Zien eruit als bloeiharen toch? En over een maandje of anderhalf ofzo dan wordt het onderhand oogsttijd.
          Dit is hoe ik m'n planten ga beschermen tegen meer vogelpoep, of het kwaad kan of niet ik vind het geen gezicht.
          IMG_20200621_182236_8.jpg

          Okee lemme know wat jullie ervan vinden ✌️

          P.S: ik wou nog een before en after foto doen van een week verschil, hoe hard ze gegroeid zijn in 1 week door 1x voeding toe te voegen. Wat een verschil:
          1592854448155.jpg
          ​​​Joejoe
          Last edited by Duckiexxl; 22 June 2020, 20:37.
          Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

          Comment


          • Vluggejapie
            Vluggejapie commented
            Editing a comment
            Staat er mooi bij! Heerlijke planten hoor, niks mis mee!

            Die vogelpoep kan in principe niet echt kwaad, misschien dat het voor een brandplekje of iets dergelijks kan zorgen in de zon. Maar dat kun je er gewoon afspoelen met water, beetje wrijven desnoods, geen probleem.

          • Duckiexxl
            Duckiexxl commented
            Editing a comment
            Ja ik dacht misschien vanwege het zuur wat in de poep zit, ik weet dat het vrij zuur is en dat het in je autolak kan vreten, maar een wietplant is ook zuur. Dus ik vermoedde al dat het geen kwaad kon maar altijd fijn om bevestiging te hebben Vluggejapie

          #28
          Hallo allemaal, update tijd!

          De dames maken het meer dan goed, de toppen zijn al lekker aan het ontwikkelen. Sinds afgelopen maandag zijn de planten een stuk gegroeid, ik denk dat ze erg tevreden zijn met de voeding. De Gorilla Girl is met ongeveer 12cm gestegen naar 62cm en de Gorilla Glue is met 14cm gestegen naar 47cm. Wie weet komt de 1 meter in zicht.
          IMG_20200627_201610_5.jpg
          Kan nu ook duidelijk een verschil zien dat de een sativa en de andere indica is
          IMG_20200627_201627_9.jpg
          Dit is de hoofdtop van de Gorilla Girl, ze gaat al erg lekker
          ​​​​​​ IMG_20200627_201652_3.jpg
          Dit is (uit mijn hoofd) de hoofdtop van de Gorilla Glue, is nog niet zo snel als haar buurvrouw maar zeker niet onbelangrijk.
          En mijn cayenne begint ook eindelijk tekenen van bloemaanmaak te vertonen, na een hele hoop weken.
          IMG_20200627_201719_7.jpg
          Hier en daar zitten een paar witte bloempjes op de planten
          IMG_20200627_201741_4.jpg
          En op sommige plekken zijn ze nu bezig met pepers te maken!!!
          15933531319358381053363643843356.jpg
          Een cayenne wilde ik binnen bewaren omdat degene die buiten stonden lieten merken dat ze er minder zin in hadden. Dus nu heb ik een hele grote binnen staan die nog geen bloem of vrucht aanmaakt. Toch maar naar buiten schoppen? Of gewoon rustig binnen afwachten?

          Fijne zondag nog allemaal!!

          Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

          Comment


            #29
            Hallo allemaal, tijd voor een korte update.

            De dames maken het ontzettend prima. De Gorilla Girl heeft de groeistagnatie fase bereikt en is nu volop bezig met toppen te maken. De halve plant zit er vol mee!! En de bladeren beginnen ook helemaal bedekt te raken met THC. Tjuus!!! Moete zien

            IMG_20200702_181417_2.jpg
            Begin me een beetje als Barry van New Kids te voelen :p
            2319_2_1315772398.jpg

            Nou hoop ik dat de plant lang genoeg blijft lopen om de THC lekker te laten rijpen. Maatje van mij had dat namelijk, zijn bladeren beginnen te bevelen ondanks dat er geen voedings- en waterproblemen waren. Lets hope for the best.

            De Gorilla Glue heeft in de afgelopen 3 weken een gigantische groeispurt gemaakt :o Ter vergelijking de volgende foto's:
            1592854448155.jpg
            Deze foto heb ik al eens eerder gepost. Links is 2 weken geleden, rechts 1 week geleden.
            IMG_20200702_181322_3.jpg
            En nu zijn het 2 grote kerstplantjes
            De topontwikkeling van de Gorilla Glue blijft nog uit. Denk dat dat ergens eind volgende week zal gaan starten.
            IMG_20200702_181550_7.jpg
            Ik vind het echt een pracht gezicht, van die lompe grote bladeren!
            IMG_20200702_181544_0.jpg
            Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

            Comment


            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Mooie ontwikkeling van je planten. Die Gorilla oogt iets lichter van kleur. Geef je voeding?

            • Duckiexxl
              Duckiexxl commented
              Editing a comment

            #30
            Gaat lekker Duckiexxl ze staan er mooi op!

            Die Cayenne kun je sowieso lekker naar buiten gooien als je wilt! Hier hangen ze ook al helemaal vol met pepers en moet eigenlijk al oogsten.

            20200705_062241.jpg
            Weinig zon gehad maar de temeraturen zijn goed.

            Comment


            • Duckiexxl
              Duckiexxl commented
              Editing a comment
              Wij waren ongeveer tegelijk begonnen met de pepers toch? Eind maart gezaaid? De mijne hebben wel de witte bloemen zoals bij jou maar de pepers laten zich nog niet zien... Geduld is niet echt m'n sterkste punt

            • Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Heey duckie, die van mij zijn deels van half januari en deels van half februari.

              Dus dat komt wel goed hoor! Bij de meeste pepers is het zo hoe groter de pot, hoe groter de plant. Dus lekker in de volle grond of grote pot knallen!

              Ze staan bij mij sinds vanmorgen weer lekker in de achtertuin.
          Bezig...
          X