Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek 2020 Gorilla Glue Af, Jack Herer AF en Pineapple Chuck (Fem)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek 2020 Gorilla Glue Af, Jack Herer AF en Pineapple Chuck (Fem)

    Korting op 420shop
    Het zonnetje schijnt, de dagen worden langer en de buitenkweek lonkt.
    We moeten eigenlijk nog even geduld hebben, maar stiekem was ik al begonnen, dus nu maar officieel :

    Te kweken soortjes:

    2 x Gorilla Glue AF huismerk van Wietzaadjes

    IMG_20200420_155823.jpg

    2 x Jack Herer AF van Green House Seeds

    IMG_20200412_143532.jpg

    3 x Pinapple Chunck van Barney's Farm (stekjes uit de kweekkast)

    IMG_20200412_141837.jpg


    Setup 3 x Pinapple Chunck:

    De drie stekjes staan in een 65 liter speciekuip. Veel gaatjes onderin, daarna horrengaas, daarna 5 cm hydrokorrels en daarna 80 liter universele potgrond.
    Ze staan er nu ongeveer een week in en zijn nog niet dood. Wel een beetje hangerig en geel, maar dat is te verwachten met deze temperaturen en vlak na het overpotten.
    Geen stress, dit zijn bonusplantjes. Leuk als ze het doen, geen probleem als ze de geest geven.

    Verder naar de AF'jes:

    Setup 2 x Gorilla Glue:

    Gepoot op: 20-04-2020 ( Kan alleen maar goed gaan met zo'n datum! Happy 420 day!

    2 x 20 liter bouwemmer. Veel gaatjes onderin, daarna horrengaas, daarna 5 cm hydrokorrels en daarna 18 liter universele potgrond.
    Tijdens het vullen heb ik een regenpijp van 80mm in het midden gehouden. Na het vullen de aarde lichtjes aangedrukt en de buis verwijderd.
    Het ontstane gat gevuld met lightmix (Huismerk growshop) en daar het zaadje op 1 cm diep in gepoot.
    Bierbeker (met gaatjes) er overheen gezet (en licht ingegraven tegen de wind) als soort van propagator.
    ik zag dit ergens op het forum en vond deze manier van werken (groeitunnel en bierbeker) wel een leuke. Beter goed gejat dan slecht verzonnen zeggen ze dan he?


    IMG_20200420_155851.jpg

    Setup 2 x Jack Herer:

    Tsja, die moeten even wachten. Eerst maar eens zien of deze methode werkt bij de goedkope zaadjes.
    Daarvan heb ik er 5 voor € 10, deze JH zijn 3 voor € 20.


    IMG_20200420_155857.jpg

    Oh ja, ik had nog 3 stekjes in 3 literpotten staan voor een kameraad. Die verwacht blijkbaar thuisbrengservice want ze staan hier nog.
    Ik geef ze dan ook af en toe maar een slokje mee. Het waren de 3 kneusjes met hun frommelblad waar ik niet veel vertrouwen in had.

    IMG_20200412_141845.jpg

    Ik heb de neiging om nu wat te vertellen over de lamp en de afzuiging, maar dat hoeft nu lekker niet! Vandaar dus maar de weersvooruitzichten van komende week.

    20-04-2020.jpg

    Geen idee of ik veel updates ga maken, dat zal een beetje afhankelijk zijn van de mate van succes van deze kweek en het verdere verloop van de binnenkweek.
    Tot later!
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    #2
    Wel errug vroeg maar succes Gijsch!

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Die RQS Special Queen is de allereerste soort die ik kweekte en ze werden in 12L gamma emmers buiten1.80 hoog. Lekker witje was dat (10-12% thc) maar voor mij net iets te sterk. Strakke kast heb je in je andere topic. Mooie dikke buds zag ik voorbij komen. Ik ben echt een 200% buiten kweekster en daarom zit ik eigenlijk nooit in dat binnen wiet kwekers forum. Ik doe het zeg maar met wat 'de heer' ons geeft

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      De heer gaf mij vaak toprot ruim voor oogsttijd Vandaar een poging om zelf het klimaat te bepalen. Bevalt uitermate goed moet ik zeggen. Nog geen last gehad van doorweekte toppen, afgewaaide takken en vraat door wat voor een beest dan ook

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Hihihi. Goed bezig Gijsch!

    #3
    Ik heb het gezien vandaag, mijn propagator is door de wind van de vensterbank gevallen een verdieping naar beneden, hopelijk leeft alles nog. En de special brownies zijn ook op de grond gevallen

    succes met je kweekje ik volg even, heb ook de huismerk gorilla glue gehaald dus dan kan ik de jouwe mooi volgen ter voorbeeld
    Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

    Comment


    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      ik hoop dat er wat te volgen valt! Zoals Ess al zei, het is nog wel erg vroeg. Ik ben niet echt bang voor vorst meer, maar qua temperatuur en zonuren zullen het geen toppers worden. Maar het houd me van de straat, en af en toe ff buiten kijken houdt me achter mijn scherm vandaan!

    #4
    We have double kiem-off bij de Gorilla Glue's!

    Ik heb een beetje zitten peuteren in de grond omdat het me in deze fase altijd te lang duurt en kwam daar bij beide potten een mooi penworteltje tegen!
    Ik weet dat dat je de boel gewoon met rust moet laten, maar dat kan ik blijkbaar niet Veeeeels te nieuwsgierig.

    Geen foto's van de kiempjes want die ik heb heel snel weer toegedekt.

    Liftoff_02 (1).jpg
    Last edited by Gijsch; 24 April 2020, 13:09.
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Inderdaad niet peuteren in je aarde. Oh wacht.. Dat zei je zelf al

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Het is sterker dan ik....kan het niet laten

    #5
    Ik ben benieuwd naar je ervaring met de jack. Ik blijf volgen!

    Kweking Eend

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      jammer weer hoor! Dat uitstel gedrag

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Astamanana tranquilo

    • Kweking Eend
      Kweking Eend commented
      Editing a comment
      Helaas helaas, de alcohol mocht niet baten .

    #6
    die gorilla glue afjes heb ik al eens gezet maar dan binnen, ze kunnen wel wat voeding verdragen en geven lekkere rokertjes(en ja het waren er ook van dutch headshop)
    succes ermee man ik volg je

    Comment


      #7
      Update:

      Nou, zoals te verwachten valt er niet echt veel up -te-daten.
      Het was voornamelijk koud en er was te weinig zon hetgeen niet echt een verrassing was.
      Desondanks heeft 1 van de GG zaadjes het weten te redden:

      IMG_20200508_181551.jpg

      Die andere heb ik opgegraven en die bleek overleden. Helaas na het ontkiemen, dus 100% kweker error. Te veel in de grond zitten peuren, te weinig geduld.
      Hoe dan ook, nieuw zaadje er in en gaan:

      IMG_20200508_181600.jpg
      De stekjes groeien flink en strekken behoorlijk.
      Ook zij hebben het nog koud als ik kijk naar het nieuwe blad. Allemaal 3 vingerige blaadjes, dus nog lang niet in hun comfortzone.
      Van de andere kant, ze leven alle 3 nog, dus het zijn taaie dames;

      IMG_20200508_181514.jpg IMG_20200508_181519.jpg




      Eerste binnenkweek 2020
      Buitenkweek 2020

      Comment


        #8
        W zijn weer een week verder, nog wat nieuws?

        Comment


        • Gijsch
          Gijsch commented
          Editing a comment
          Heb meteen even wat foto's geschoten voor een update, tnx voor de reminder.
          Last edited by Gijsch; 22 May 2020, 16:44.

        #9
        22-5-2020

        Zoals te verwachten met deze temperaturen gaat het niet echt hard met de dames.
        Gisteren was het dan even lekker, vandaag komt het al weer met bakken uit de hemel en staan ze de komende dagen met natte voetjes.

        Goriila Glue 1: Beetje scheef ding geworden, aan een kant blad. Maar even zien of dat bij gaat trekken.

        IMG_20200522_163137.jpg

        Gorilla Glue 2: Deze heb ik later gepoot omdat 1 zaadje was overleden, maar ze ziet er vrolijk uit, ondanks het weer:

        IMG_20200522_163133.jpg

        De Jack Herer heb ik om de beurt in de kweekkamer laten ontkiemen. de grootste is alvast buiten aan het wennen, maar die vind er niets aan met die regen.
        Net overgepot, dus die moet even bijtrekken, Haar kleinere zusje staat nog lekker droog in de kweekkast. Ik had 3 zaadjes waarvan er 1 niet is uitgekomen.
        Die takkentroep kwam uit de wilg gewaaid, dat is geen onderdeel van mijn substraat

        IMG_20200522_163439.jpg

        En dan nog de stekjes;

        Veel beschadigd blad vanwege de harde wind van vorige week.
        1 Stekje was er zelfs bij gaan liggen dus ik heb ze alle 3 voorzien van een bamboestokje.
        Nog steeds 3 vingerig blad, maar beter weer is in aantocht, dus ik houd vertrouwen!

        IMG_20200522_163306.jpg
        Eerste binnenkweek 2020
        Buitenkweek 2020

        Comment


          #10
          Ben erg benieuwd of je jack nog gaat bij trekken (vast wel). Mijn jack is nu 5dagen oud, straks kijken hoe de broeders het vergaat. De zuidelijke jack of de jouwe haha. Waar woont het heerschap in het lage land.

          Comment


          • Gijsch
            Gijsch commented
            Editing a comment
            Ik zit nog boven Groningen, dus qua temperatuur zal de zuiderlijke Jack het wat beter gaan doen.

          #11
          Nog boven Groningen, poe hij dat is inderdaad aan de andere kant van de wereld. Nou die paar graden kunnen mij gestolen worden. Als het bij jou 35graden is dan is het hier al tegen de 40 aan

          Comment


          • Gijsch
            Gijsch commented
            Editing a comment
            Wegaan het meemaken, ze hebben weer een lange droge zomer voorspeld, dus qua buitenteelt moet het een topjaar kunnen worden. Moet je natuurlijk niet zo vroeg beginnen als ik....maar een 2e ronde kan altijd nog.

          #12
          Jack is aardig bijgetrokken!

          IMG_20200531_165428.jpg
          Haar zusje niet, die trof ik net liggend aan, deels uitgegraven. Snel weer terug in de grond gestopt, op hoop van zegen.

          IMG_20200531_165455.jpg

          Ik vermoed dat ik de daders op beeld heb kunnen vastleggen; er zal wel een smakelijk beestje bij de kluit hebben gezeten.

          IMG_20200531_165416.jpg IMG_20200531_165405.jpg

          De Gorilla Glue's beginnen het ook naar hun zin te krijgen:

          IMG_20200531_165433.jpg IMG_20200531_165442.jpg


          Gaat mooi met deze temperaturen!
          Last edited by Gijsch; 1 June 2020, 00:59.
          Eerste binnenkweek 2020
          Buitenkweek 2020

          Comment


            #13
            Pineapple Chunck (fem)

            De stekjes gaan nog steeds mooi!
            Beetje natte voeten na al dat hemelwater maar dat vinden ze niet zo erg lijkt het.

            IMG_20200609_191806.jpg

            Gorrila Glue 1 en 2 (AF)

            Het blijven rare plantjes. Klein, dun, 3 bladerig.
            Toch door de koude start denk ik. De linkse geeft al tekenen van voorbloei
            Ben benieuwd. Links heeft een ruime week voorsprong op rechts.

            IMG_20200609_191842.jpg IMG_20200609_191819.jpg

            Jack Herer 1 en 2 (AF)

            Deze gaan hard. Het sneue JH'tje is weer een beetje bijgetrokken en begint weer wat groener te worden.

            IMG_20200609_191828.jpg IMG_20200609_191850.jpg
            Eerste binnenkweek 2020
            Buitenkweek 2020

            Comment


              #14
              Die Pineapple Chunck gaat wel lekker toch?

              Comment


              • Gijsch
                Gijsch commented
                Editing a comment
                Die gaat gewoon stevig door. Beetje dood blad onderaan omdat het zo'n struik is geworden, maar verder geen rare fratsen.
                De AF'jes hebben meer last van vraat dan de stekjes. Geen idee waarom.
                Last edited by Gijsch; 15 June 2020, 23:35.

              #15
              Deze wilde ik toch even delen. Amper 35 cm en nog geen 15 breed. Haar zusje is 2 weken ouder en in alle opzichten groter. Wel al in de voorbloei.
              Ben benieuwd wat er af komt, misschien wel een hele gram!
              ​​​​​​

              15930046086246977842222141976317.jpg
              Eerste binnenkweek 2020
              Buitenkweek 2020

              Comment


              • Maniac
                Maniac commented
                Editing a comment
                Magere kip

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                De Pineapple Chunck gaan inderdaad lekker, met de afjes inderdaad iets te vroeg begonnen maar daar gaat nog wel wat van afkomen, ben zelf ook vroeg begonnen maar binnen voorgegroeid, ook een afje erg klein gebleven maar de andere twee zijn al ongeveer 1,20 meter groot maar daar staat dit soort bekend om, is een auto think big x auto asian haze, kan 130 tot 180 hoog worden, nog veel succes met je kweek en ik schuif mijn stoeltje even aan.
            Bezig...
            X