Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 rondes autoflowers 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    19 oktober



    ik ben er wel achter dat ik geen afjes meer buiten zet wat een opbrengst in vergelijking.
    1 plant is erg fluffie 1 is redelijk fluffie 2 zijn best mooi Compact niet hele grote toppen maar ik ben een tevreden man en ik had het idee dat de plant die ik in groei heb geknakt meer thc had heb zelfs nog wat pure thc kan ik mooi even een voor proefje doen


    20201019_230618.jpg
    20201018_010309.jpg 20201019_134154.jpg 20201019_160334.jpg 20201019_223246.jpg 20201019_223148.jpg

    nu maar lekker langzaam drogen
    Dit zijn de afjes wat een verschil
    20200905_123558.jpg
    Last edited by Bas Haze; 19 October 2020, 22:11.

    Comment


      #77
      Ik ga volgend jaar net wel alleen maar AFjes zetten. Gewoon op tijd beginnen. Dan moet ik me geen zorgen meer maken over een natte koude nazomer. Ik heb hier 3 reguliere plantjes staan die eind juni ontkiemd zijn en ze zijn niet groter geworden dan afjes, maar de opbrengst gaat niet zijn wat ik gehoopt had.

      In ieder geval: geniet van de buit Bas!

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Zo heeft iedereen zijn voorkeur.
        ik heb van 4 gewone planten meer af gehaald dan al die afjes.
        Optijd beginnen heb je gelijk in dan heb je veel later pas toprot en dan kunnen ze nog wat aandikken.
        Meschien ga ik het nog een keer proberen zie volgend jaar wel wat ik in de tuin zet

      #78
      Hi Bas HazeIMG_4193.jpg





      Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ik zal het in me oren knopen. ik zal ze nog eens over afjes na denken. ik ben nog niet zo goed in het kweken het scheelt wel dat ik het leuk vind en niet opgeef volgende keer gaat het vast stukke beter thnx voor het me laten zien dat het mogelijk is veel rook plezier

      #79
      Bas Haze
      Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dat is een hoop info dat ik zeker nog een paar keer terug lezen.

        Kan ik dan cocos van Action gebruiken.

        Het lijkt me wel interessant om te proberen
        Ook extra moeilijk om dat je precies naar behoefte van de plant moet kijken.

        Het is meschien wel de manier om dikke oost te krijgen maar ik ga niet elke keer plantjes weg gooien dat vind ik een beetje zonde.

        Jij ook nog veel genot van je rokertje
        Ben blij met de info

      • Sugar leaf
        Sugar leaf commented
        Editing a comment
        Valt wel mee hoor Bas,

        Het is niet extra moeilijk, eerder makkelijker omdat je goede controle hebt over de voeding en de plant het je meteen laat zien als er iets mis is.

        Als je gewoon elke dag dezelfde hoeveelheid water geeft met dezelfde hoeveelheid voeding, dan neemt de plant op wat ze nodig heeft en een teveel loopt er aan de onderkant vanzelf uit. Grond blijft nat en water en voeding is dus moeilijker te controleren en zeker te corrigeren en je hebt bij auto's niet bepaald alle tijd. Bij Cocos weet je waar je aan toe bent de volgende dag is het er gewoon niet; Het houd amper water vast en het heeft nul voeding en bodemleven van zichzelf. Als jij je elke dag netjes aan je schema houd is er niks aan de hand, zit het niet goed dan vertelt je plant het meteen en kan je snel corrigeren.
        Zorg wel dat de cocos altijd vochtig is, je moet dus niet de kantjes eraf lopen, sla je een dagje over dan kan dat al gevolgen hebben, vooral als het warm is.

        Ik begrijp dat je plantjes niet weg wil gooien maar soms weet je gewoon dat het niks gaat worden en je je energie er niet in moet steken. No worries, ik gooi die plantjes niet weg hoor. Wat ik niet in grote potten zet hou ik nog 'stand by' en daarna gaan ze naar vrienden.

        Je kan vast wel de cocos van de Action gebruiken maar je moet er rekening mee houden dat Cocos van nature erg zout is, het moet dus goed gewassen zijn.
        Beter is Cocos van de growshop, die is optimaal voorbehandeld en heeft al een juiste PH-Waarde. Kost ook niet zoveel meer denk ik.

        Ik gebruik witte dubbelwandige plastic 50L potten (lichte kleur en dubbelwandig i.v.m. warmte)

        - Cocos Substrate van Atami (kost rond de €7,50 voor 50 liter)

        - Coco Nutrition A & B
        Atami — B'cuzz

        - Coco Bloom Stimulator
        Atami — B'cuzz

        - Bloombastic 223100321
        Atami — ATA

        Zet er een flesje vloeibare stikstof bij, just in case (elk tuincentrum heeft het, Action wellicht ook) het tovert je blad groen waar je bij staat.

        Houd gewoon het Atami - B'cuzz schema aan wat hoeveelheid en verhoudingen betreft. Je moet alleen zelf bedenken in welke week je zit want ook met een buiten schema komt dat niet overeen met de werkelijkheid. i.i.g. A & B geef je tot je gaat afwateren. Om te zien of het tijd is om te oogsten kijk je naar de trichomen en gebruik je zo'n 60x zoom microscoop die je op je telefoon klemt. Koop je voor een paar Euro bij AliExpress.

        Alles bij elkaar lijkt het even een investering maar als je straks in het zonnetje tegen 5 kerstboompjes van ca. een meter met overal dikke buds en vuistdikke cola's aan zit te kijken ben je dat allang vergeten! En je kan de voeding die over is het jaar erop gewoon weer gebruiken.

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dat is wel de moeite waard om over na te denken ik zal deze winter is kijken wat ik daar aan kwijt ben. Het klinkt wel logisch dat de voeding er dan gewoon weer uit spoelt bedankt voor de tip.
        Ik heb nog 45 liter kuipen moet ik alleen nog iets bedenken zo dat het een dubbele wand heeft of ik graaf de tonnen in dat kan ook nog.
        Als een plantje echt niks meer gaat worden dan gooi ik het ook weg
        Maar ik kan nog niet zien of een plantje het super doet of goed doet op die manier gooi ik ze niet weg.
        Heb een hoop om over na te denken

      #80
      Bas Haze
      Als je ze ingraaft loopt het water er natuurlijk niet meer makkelijk uit
      Action verkoopt in het voorjaar van die potten heb ik hier ook een paar van staan voor de cherrytomaatjes. Wat je als het te warm is bij je kuipen kan doen is er radiatorfolie omheen doen.
      Zorg wel dat er genoeg gaten onder in de kuip zitten om het water weg te laten lopen.

      Of een plantje het supergoed doet is niet te garanderen en als je meerdere soorten gaat zetten kan er ook een verschil in ontwikkeling van een zaailing zitten. Ik laat m'n plantjes om te beslissen welke ik houd vrij lang in kleine potjes staan.

      Hieronder een foto waarop je ziet hoe groot ze zijn als ze bij mij in de 50 Liter pot gaan, dan hebben ze wel al even in een klein potje (overdag) buiten gestaan.
      En om te laten zien dat je niet bang hoeft te zijn dat je auto's niet zou kunnen verpotten een foto van de struik van 1.62 meter met 166 gram droog geknipte opbrengst dat dit plantje ca. 11 weken later was.

      Choco Kush Auto 09 - 06 - 2020:

      IMG_3047.JPEG

      Choco Kush Auto 21 - 08 - 2020:

      IMG_4141.JPEG

      Maar...: "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!"
      Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ik kan bijna niet geloven dat het een afje is. maar goed heb ik iets om uit te zoeken of cocos wat voor me is eerst heb ik nog wel wat gewoone terra voeding ga ik eerst opmaken dan heb ik me wat meer in gelezen over cocos kweken.
        dan wil ik het er meschien wel op wagen ik doe ze in poten van 25 L lijkt me wel een mooi maatje zijn ze nog hanteerbaar kan ik ze droog zetten genoeg dingen om uit te zoeken

      • Sugar leaf
        Sugar leaf commented
        Editing a comment
        Ja dit was ook wel een geval apart.
        50L potten zijn met cocos ook best nog wel hanteerbaar dat spul weegt amper wat. Volgroeid waaien ze zo om in 25 liter potten. Ik heb zelf ook van die plateau's met (winkelwagen)wieltjes eronder gemaakt om ze te verrijden. Die koop je ook bij de Action of bouwmarkt.

      #81
      de oost is droog

      ik heb me eerste jointje al kunnen roken ze smaakt best lekker wel een apart smaakje

      ik dacht al milky trichromen te hebben gezien voor dat ik oosten vandaag waren ze toch nog echt doorzichtig dat was wel een beetje jammer


      de opbrengst daar ben ik blij mee
      plant 1 40 gr
      plant 2 64.3 gr
      plant 3 31.6
      plant 4 50.1 gr deze had ik ge Mainlin
      totaal 186 gr
      kan ik weer even vooruit ook al word ik er niet stond toch een lekker rokertje

      20201027_153536.jpg tot volgenjaar meschien

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dat is zeker fijn dat genieten gaat wel lukken jij ook veel genot van je rokertje

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Je zegt dat je er niet stoned van word, dan kun je het beter aan je vrienden geven.bxiebworden er mosschien wel stoned van

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Waarom ik vind het toch goed smaken en ik ben er blij mee Ik blo al lang niet meer om alleen stond te worden ik vind het ook lekker en deze wiet kan ik als shag roken scheelt voor nu toch weer shop wiet
    Bezig...
    X