Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweking Eend kweekt Rode Mandarijn, Goudkoorts en Black Domina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Begint enorm hard te groeien hier. Helaas hebben de planten niet de hele dag zon en beginnen ze daarom aardig te strekken. Red mandarine inmiddels getopt. Onderste takken van de Gold Rush aan de bondage gelegd. Wat zeggen jullie, de grote (Gold Rush) ook toppen?

    Heb een aantal stekken getrokken van een sweet n sour en een white widdow. Komen er nog bij.

    Kweking Eend
    Attached Files

    Comment


      #17
      Ik zou haar ook toppen. Kwestie van uw kansen wat te spreiden eens de toprot er in komt.

      Verder zien ze er fris en fruitig uit!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


        #18
        Gaat opzich goed hier. Besteed dit jaar niet extreem veel tijd aan de plantjes, maar zo groeien ze ook prima. Alleen die verrekte slakken vreten zo veel dat de rode mandarijn wat karig eruitziet. Ach ja, ik laat de natuur haar werk doen.

        Gold rush toch zeker 2 meter hoog

        Kweking Eend
        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Kippen eten toch ook slakken!?

        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          Boem 2 meter en still going nice man

        #19
        Een beeld spreekt meer dan duizend woorden. Helaas Gold Rush besmet. Zit er aan te denken om een behandeling te doen met zwavel want dat heb ik hier liggen. Moet er nog wat dingen over opzoeken maar tips zijn altijd welkom!
        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Waterstofperoxide, volgens Lr2.
          3% peroxide, 3 x per week opspuiten.
          Hij heeft er een apart topic over gestart!!!

        #20
        Ben begonnen met peroxide kuur en ik moet zeggen dat ik na 2 keer spuiten al minder meeldauw zie en in ieder geval geen toename. Ga aankomende zaterdag tqee weken op vakantie dus dan zijn de plantjes alleen. Hopen dat ze het halen.

        Verder heeft de gold rush een ander bladprobleem. Ik ben opzoek geweest omdat ik vermoedde dat dit misschien schade was van de meeldauw maar kon er op het internet niks over vinden. Lijkt me ook geen vraat aangezien er verbrandingsproblemen lijken te zijn in de cellen van de plant (bruine roestvlekjes). Zat aan kalium te denken maar dat leek mij atypisch aan gezien het blad niet de kenmerkende gele rand vormt. Iemand nog suggesties?

        Nieuwe groei ziet er verder opzich gezond uit. Aangetast blad lijkt een beetje een paarsachtige gloed/poedet te hebben.
        Attached Files

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Lijkt wel op schade door beestjes, niks op de onderkant van de bladeren te zien, verders zien de planten er wel goed uit, wel wat gestrekt maar dat kunnen toch nog mooie planten worden suc6

        #21
        Woohoo, de GR is genezen! Peroxide kuur lijkt goed te hebben geholpen, geen meeldauw meer te bekennen. Lijkt wat tekorten te hebben maar goed, ik zie het wel. Al zeker 3 meter hoog en still going strong, ben benieuwd hoe groot ze gaat worden. (T waaide een beetje op de foto daarom ziet t er wat dramatisch uit)

        red mandarine doet t ook leuk. Mooi om het verschil met een getopte plant te zien.

        Kweking Eend
        Attached Files

        Comment


          #22
          Ik was twee weken met vakantie. De Gr is echt gigantisch geworden. (Bloei ook net begonnen!). Zeker 5 meter hoog nu. Krijg m niet eens meer op de foto. De red mandarine is ook giga. Ik ben hyped!

          kweking eend
          Attached Files

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Wow draai je toestel dan past hij wel, die moet je straks omhakken met een bijl haha

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Dat wordt panorama foto's maken met het toestel op zijn kant

          • Zombieblargh
            Zombieblargh commented
            Editing a comment
            Dat is nog eens een boom
            Goed bezig.

          #23
          Das lekker thuis komen eh
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #24
            kiloknaller?

            Comment


            • Kweking Eend
              Kweking Eend commented
              Editing a comment
              Dat zou nog eens leuk zijn!!

            #25
            Even een abbo genomen om te zien hoe dit afloopt! Mooi optijd in bloei
            De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

            Comment


            • Kweking Eend
              Kweking Eend commented
              Editing a comment
              Die genetica van spliff is echt geweldig. Even wat meeldauw maar nu ook nergens last meer van!

            #26
            Ik zie trouwens ook Ribus en frambozen staan, dus deze grond is door de jaren heen ook al bemest? En ga je nog iets aan ondersteuning doen of een net oid?
            De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

            Comment


            • Kweking Eend
              Kweking Eend commented
              Editing a comment
              Deze grond is tientallen jaren flink bemest inderdaad. Het valt me ook op dat de planten geen tekorten hebben. Ondersteuning is geregeld met een draad die halverwege de stam van de plant vastzit (klinkt ingewikkeld, valt mee!). Ben benieuwd of het genoeg zal zijn haha

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              En nu maar hopen dat het niet te hard gaat waaien, mooie plant Kweking Eend hij zoekt het licht

            • rookpuur
              rookpuur commented
              Editing a comment
              Dat dacht ik al, de planten halen het maximale eruit. Mooi om te zien. En imposant

            #27
            Hulp nodig met knippen?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #28
              Nog even eentje voor een indruk van de grootte!
              Attached Files

              Comment


              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Hoi Kweking Eend kun je misschien een foto maken van de dikte van de stam, dat is altijd wel mooi om te zien.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                O ja, met de bekende aansteker.
                Nee kwek, geen mini gebruiken.

              • TB303
                TB303 commented
                Editing a comment
                Ik hoop dat de plant de hele cyclus zonder problemen zal afmaken.... want ik ben echt benieuwd naar de opbrengst van dit MONSTER!!!

              #29
              Poah gek, schaf maar een kettingzaag aan om m om te hakken. Wat een joekel is het

              Comment


                #30
                Alles gaat prima! GR lijkt steeds meer in bloei te gaan. Opvallend dat de plant onderaan nog amper bloeit, terwijl ik bovenaan al fullon topjes zie ontstaan. We gaan het zien!
                Attached Files

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Of 2?

                • Kweking Eend
                  Kweking Eend commented
                  Editing a comment
                  Ze is al wel wat verstevigd, mocht het echt hard gaan waaien kan ik een scherm inderdaad overwegen!

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Ik bedoelde lichtreflectie, op de grond, voor die liecht oppe die onderste toppe, capice?
              Bezig...
              X