Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekje gestart 17-04

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekje gestart 17-04

    Korting op 420shop
    Hi jongens,

    Half april gestart met 5 plantjes. 3x Hollands Hope en 2x NLX Automatic

    Hollands Hope: 17-04 in kleine potjes gezet. Laatste weken is het natuurlijk mooi weer en verplaats ik ze dagelijks van binnen naar buiten. Water geven doe ik met een plantenspuit tweemaal daags een paar spraytjes (5-6 per keer per plant). Heb twee dagen geleden tevens voor het eerst voeding (Plagron Alga Grow) gegeven.

    NLX Auto: Heb deze laten ontkiemen en direct in 20L potten buiten gezet (ook 17-04) om te kijken hoe deze het zouden doen. In het begin leek er weinig te gebeuren maar inmiddels groeien ze redelijk. Ook 2 dagen geleden voor het werst voeding gegeven.

    Aan degenen die dit lezen, ik ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden. Misschien nog tips/tops ook?

    Mazzelllll!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Hier een NLX
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Volgende week toch een paar nachtjes binnen zetten, het word een paar nachten frisser.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Gaat het -5 worden dan ?

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Nee, maar wel onder 4 en dat vinden ze minder aangenaam begrijp ik .... vriezen zal het niet meer doen. Volgens de weermodellen toch.

        #5
        Wat voor kweekmedium gebruik je ? Ik denk dat je wel erg snel bent met voeding geven.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Ik denk ook dat je erg snel bent met voeding

        #6
        Gps Bas Haze Als kweekmedium gebruik ik voor de Plagron Lightmix.

        Zou kunnen dat ik idd snel ben met voeding. Hoe bepalen jullie wanneer je voeding geeft? Pak je hier bijv een tijdspanne (na ...) voor of kijk je naar signalen vd plant?

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Het ligt er een beetje aan wat voor medium je hebt heb je light mix. of heb je 1 waar alle voeding al in zit. als je light mix hebt zou je voor 3 weeken wel genoeg voeding moeten hebben en daar na kijk je gewoon naar de plant

          Ps je kan ook heel veel informatie vinden uit kweekverslagen van anderen en een hoop info is te vinden als je een beetje zoekt

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Met een organische voeding moet je niet wachten tot de plant een tekort heeft.
          Als je op lightmix kweekt, na 2 weken beginnen met voeding, check de schema's van de fabrikant op hun site, of begin met de helft van wat er op de fles staat.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik let vooral op de kleur van de plant. Word zij lichter groen dan is het tijd voor voeding.

          Kijk eens op de verpakkingvan die light mix, Daar staat vast wel een indicatie op, voor hoe lang er voeding in zit.

        #7
        kelderkastje Ik verplaats ze ‘s avonds van buiten naar binnen. Hoe kijken jullie aan tegen het verplaatsen van de plantjes? Heb weleens gehoord dat verplaatsen stress oplevert en daarmee de groei vertaagd

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Het vriest geen 5 graden, dan kun je ze beter buiten laten, daar worden ze steviger en sterker van, krijgen ze dikke stammen, kunnen ze veel water opnemen, krijgen ze dikke toppen.
          Hou je ze voor elke scheet binnen kweek je zwakke plantjes met dunne stammetjes die vaker aangevallen zullen worden door beestjes.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Nadeel wat ik vooral zie, zijn dat de stammetjes niks kunnen hebben, en bij een beetje wind er gelijk bij gaan liggen.
          Als dat gebeurd , laat het plantje met rust. Kom vanzelf wel weer omhoog.

          Wat QnQ zegt dus. Van een beetje vorst gaan ze niet dood.

        #8
        Als je het mij vraagt zijn ze behoorlijk aan het strekken. In de nacht voor de zekerheid een plastic fles erover ter bescherming. Mijn zaailingen staan ook buiten. No pain no gain. Als het mis gaat gaan er gewoon weer nieuwe de grond in.

        Comment

        Bezig...
        X