Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer kweken: Grote potten in de tuin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Daar zijn we weer.
    Niet heel veel te melden behalve dat ze niet heel hard gaan naar mijn idee.
    Gister na 3 dagen weer water gegeven. Ph op 6 met 2 ml power roots op 2 liter water. 2 dames zien er goed uit. 1 andere is maar een appart ding. 1 plantje heb ik in de volle grond gestopt want ik dacht eigenlijk dat deze al dood was, alleen is die het toch nog gaan doen denk ik
    hoop dat ze deze week beter gaan groeien met de zon die er aan komt. Heb zelf het idee dat ze iets te weinig licht krijgen. Heb de mogelijkheid om ze binnen te zetten in de garage onder een lamp, is dit een slim idee voor snachts/minder zonnige dagen? Of lekker buiten laten staan?
    De amnesia zaden zitten nu 3 dagen na het ontkiemen in de grond maar zie helaas nog niks, verwacht morgen wel iets te zien. Nu had ik nog een vraag: als het zaadje ontkiemt zien je een wit puntje/stengeltje. Is dit het worteltje of het plantje en moet dat denk ik richting de grond wijzen? Zo heb ik het gedaan als dit juist is.
    Tot volgende week✌️
    Attached Files

    Comment


      #17
      Buiten laten.
      En een doosje geduld bestellen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Hond269
        Hond269 commented
        Editing a comment
        Haha dat is zeker een goeie

      #18
      Zo we zijn weer een week verder!
      niet heel veel bijzonders te melden, behalve dat ze het erg goed doen! Ze groeien allemaal heerlijk en tot noch toe geen problemen gelukkig.
      van de 3 amnesia zaadjes is er helaas maar 1 uitgekomen, dat is wel jammer. De survivor doet het dan wel weer goed!
      betreft voeding krijgen de 4 afs 3 liter water daarbij zit:
      3ml power roots
      2ml alga grow
      3ml vita race bij elke water beurt
      water geven doe ik op gevoel, beetje kijken naar de plant, voelen in de grond en gewicht van de pot.

      Zit te denken om lst binnenkort toe te gaan passen, iemand tips hierover wanneer hier het beste mee te beginnen etc?

      Fijn weekend iedereen nog even
      Attached Files

      Comment


        #19
        Ik zou nog ff wachten met al die voeding je hebt wel mooi plantjes

        Comment


          #20
          Even kleine update:

          Planten groeien als kool, dus dat is heerlijk om te zien! Kan ook niet anders met dit weer natuurlijk. Jammer van de komende week, ze geven niet echt best weer op. Staan nu overdekt onder een glazen overkapping, tegen de regen.
          Jammer genoeg is er maar 1 amnesia zaadje uitgekomen, deze doet het tevens wel goed!
          zaadje van de purple die ik in de volle grond heb gestopt groeit toch nog. Dacht echt dat deze overleden was maar niks is minder waar

          Een klein probleem waar ik tegen aan loop, mieren!! Potten lopen er vol mee. Haal ze er zoveel mogelijk uit en af, maar schiet niet echt op. Is dit erg, kan het kwaad? Zo ja wat kan ik er goed tegen doen?

          tot de volgende!
          Attached Files

          Comment


          #21
          Update:
          Hou het lekker kort, ook niet heel veel te melden.

          planten groeien lekker, de 3 autoflowers doen het goed. Heb weinig last van beesten gelukkig. Alleen hier en daar wat mieren en bladluis, wat ik er dagelijks tussen uit pluk.
          Ik blijf water geven wel lastig vinden. Maak meestal 5 liter water ongeveer klaar met voeding wat ik verdeel over de planten. Als ik ze water heb gegeven en ik voel aan de onderkant van de pot in de grond, dan is dit nog kurk droog. Kan er dan nog meer water bij of misschien beter via de onderkant ook water geven??
          in die 5 liter water doe ik 8ml alga grow, 5ml power roots en ph min op waarde van 6. Ik kijk gewoon naar de planten hoe ze daar op reageren en naar mijn idee zien ze er goed en gezond uit. Ben benieuwd naar hoe jullie ze eruit vinden zien!

          Heb een aantal dagen geleden toch nog snel een zaadje te ontkiemen gelegd die zit nu onder de grond en is nog niet boven. Is een foto quick sherbet van exotic seeds, gewoon om maar een beetje te experimenteren tussen afjes en fotos.

          Als jullie tips hebben of opmerkingen hoor ik het graag!
          Attached Files

          Comment


            #22
            Lekker tuintje heb je...voetbalveld is er niks bij..

            Comment


              #23
              5liter verdeeld op 3planten lijkt me erg veel, ze zijn nog klein en drinken nog niet zo veel. En door het mindere weer verdampt het ook nauwelijks. Ik heb mijn plantje eergisteren half litertje gegeven meer dan genoeg. Nu ben ik zelf ook maar een beginner maar ben van mening less is more in dit stadium. Ik heb mijn plantje overigens pas 3keer berwatert in 3weken tijd. Ik weet niet wat de meer ervaren kwekers hiervan vinden of denken

              Comment


              • Hond269
                Hond269 commented
                Editing a comment
                Deed ik toen de zon scheen en het zo warm was. Nu met de regen uiteraard wat minder, maar ze lijken er goed op te reageren?

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Dan is het goed toch, maar elke dag water geven nergens voor nodig

              #24
              Niet veel te melden alleen even wat fotos.
              denk dat ik lichte voorbloei zie? Hoop dat ze nog wel een groeispurt in de lengte gaan maken

              de plant in de volle grond had een zeer moeizame start en die doet het nu goed. Ziet er wel zeer anders uit tho.
              Attached Files

              Comment


                #25
                Vraagje nog trouwens: de amnesia foto plant, de kleinste ik het zwarte potje. Zal ik deze overpotten naar haar uiteindelijke pot of nog even hier in laten zitten? Is een 70/80 liter pot.
                Attached Files

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ik zou ze nog minstens een volle week hierin laten.
                  Bij Amnesia hoef je je geen zorgen over de groei te maken, die worden groot

                • Hond269
                  Hond269 commented
                  Editing a comment
                  Super, doe ik dat!

                #26
                Kleine update!

                De dames staan er goed bij, niet veel te klagen op het moment. De autos staan lekker in de bloei sinds een paar dagen. Merkte een paar dagen geleden wel op dat ik wat teveel voeding heb gegeven. Blad was aardig verkleurt en op sommige plekken ook al verdort. Afgelopen dagen geen voeding mee gegeven. Wil bij deze plantjes deze week rustig beginnen met wat bloei voeding. Tot mijn verbazing ruiken ze nog niet extreem ofso.

                De amnesia groeit echt als een gek! Krijgt hele grote bladeren en groeit met de dag, erg leuk om te zien. Die zit op 1 liter water met 1ml power roots en 2 ml grow. Weet niet echt aan hoeveel water ik goed doe bij die plant aangezien die in een flinke pot staat, die nogal wat weegt even kijken hoelang dit goed gaat. Wil dat het een kanon van een plant word in iedergeval

                Ben er nu al wel achter dat autos niet echt iets voor mij is. Heel makkelijk dat ze snel groeien en afbloeien maar mega oogsten en grote planten zal je nooit echt krijgen over het algemeen denk ik. Dit is juist wat ik wel wil, vind het gewoon super om zon dikke boom te zien
                Dit was tie weer!✌️
                Attached Files

                Comment


                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Hier het zelfde. Volgend seizoen gewoon een paar auto's en een paar foto's .

                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Ik had een vriend van mij ook zo ver gekregen om eens autoflowers te zetten. Maar hij is er nu al niet tevreden mee. Auto's en foto periode planten groot verschil, als ze geen goeie start krijgen ben je zo al de helft van de groeitijd kwijt. Bij hem staan ze in de tuin met maar 6uur in de zon de rest schaduw. Bij mij van zons opgang tot 1,5uur voor zonsondergang. Zijn planten zijn wel erg groot maar geen vertakkingen ofzo. Ik had vorig 75gr van de beste plant. Dat vind ik toch aardig wat. Ik vind jou planten wel gezond uitzien hoor. Succes en volgend jaar dan maar gewone planten en hopen op een goeie zomer en geen toprot waar Nederland wel bekend om staat lekker vochtig. Ik blijf bij de auto's.

                #27
                Hey Hond269 hoe is het met je foto amnesia, zit hij al in zijn grote pot, ja inderdaad met afjes heb je niet altijd een grote opbrengst maar het kan wel,dat zie je wel bij Kunichika dus volgend jaar gaan we bij jou alleen maar grote planten zien, de afjes zien er wel goed uit, even nog afwachten misschien valt de opbrengst wel mee en suc6 met je verdere kweek, kom wel af en toe even binnenvallen.
                Gr. Corleone1933.
                buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                Hydro-met afjes-2022

                Comment


                  #28
                  Hier ook 1e keer AFjes. Toch wat teleurstellend als je fotos gewend bent. De grootste van mij meet 90 cm.

                  Omdat ze zo klein bleven ook maar weer wat fotos er bij gezet . Hollands Hoop biedt mij echter weinig hoop. The Church doet het goed maar pas twee weken oud.

                  Duszzz volgens mij voor jou ook niet te laat om wat mooie fotos te zetten.

                  succes man

                  Comment


                  • Hond269
                    Hond269 commented
                    Editing a comment
                    Jammer inderdaad, maar voor het gemak is het wel fijn!
                    Ga dit jaar niks meer bij zetten. Wil het volgend jaar anders aan pakken met alleen fotos en proberen dikke bomen te krijgen

                  #29
                  Je kunt van een afje geen wonderen verwachten.
                  Met goede grond maakt voeding niet veel verschil.
                  Ik kweek voor het eerst zonder voeding wel goede
                  grond en gaat ook prima........
                  Ze hebben ook niet de tijd als andere planten en dat
                  is ook logies.

                  Dikke bomen moet je onder een ander
                  soort zoeken maar, voor een kleine roker zoals ik vind
                  ik het prima

                  Comment


                    #30
                    Oorspronkelijk geplaatst door Corleone1933 View Post
                    Hey Hond269 hoe is het met je foto amnesia, zit hij al in zijn grote pot, ja inderdaad met afjes heb je niet altijd een grote opbrengst maar het kan wel,dat zie je wel bij Kunichika dus volgend jaar gaan we bij jou alleen maar grote planten zien, de afjes zien er wel goed uit, even nog afwachten misschien valt de opbrengst wel mee en suc6 met je verdere kweek, kom wel af en toe even binnenvallen.
                    Gr. Corleone1933.
                    Dit is de amnesia, staat nu 3 weken boven de grond en in haar eindpot, heb hier goeie verwachtingen van✌️
                    Attached Files

                    Comment


                    • Corleone1933
                      Corleone1933 commented
                      Editing a comment
                      Ziet er goed uit, dit gaat een mooie plant worden, mooi groen, super suc6.
                  Bezig...
                  X