Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De potten van Manti 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De potten van Manti 2020

    Korting op 420shop
    471B9423-DF32-4849-8FCE-D2E5D391DBC5.jpeg 628FD358-DB14-4A32-B44A-B3530B9B8672.jpeg 27F7BCD4-8E34-422E-AD86-59ED4F5A92FD.jpeg What’s growing on?

    Allereerst sorry,
    Mijn kweekverslag van vorig jaar is redelijk abrupt gestopt. Door een drukke periode is het me ontglipt om nog aandacht te geven aan dit forum.

    Ondertussen staat alles weer op zen pootjes en staat alles in potjes.
    weliswaar met enkele veranderingen. De serre is weg en we gaan ook eens een vrouwtje proberen ipv enkel afjes.

    Op 1 maart ben ik (al) uit mijn startblokken geschoten, dit met de autoflower Crazy bud. Hier heb ik spijtig genoeg een mengeling van grond voor moeten gebruiken van zaai en stek grond met gewone potgrond. Dit doordat mijn geduld niet kon wachten tot ik een nieuwe lading zaai en stekgrond kon bestellen.
    Nu is deze kweek toch perfect gelopen, het plantje heeft zelfs nooit brandplekken vertoond. Ze heeft jammer genoeg ook nog al haar voeding in haar blaren zitten.
    Omdat het puur organische grond is maak ik me toch niet teveel zorgen over resterende voeding in de toppen.
    ik kan dit haar wel 3 afjes zetten opeenvolgend. :p

    Naast dit afje had ik ook nog een feminized zaadje gezaaid op 30 april. Ik had dit geplant omdat ik dit vorig seizoen gratis gekregen had bij zamnesia, wellicht weten jullie het al dit was de critical.

    Deze was perfect ontkiemt. De eerste week ging wat traag maar het ging vooruit, tot ik thuis kwam en zat dat het zaailingetje omgevallen was. Zelfs een deel van de wortel kwam uit de grond dus ik vermoed dat een vogeltje er aan heeft proberen te trekken. Ik probeerde haar te redden en vulde aarde bij tot onder de lobbladeren waarbij ik ze een paar dagen uit de zon hield.
    Ze leek goed te herstellen maar het mocht niet zijn, een of ander schimmel taste toe waardoor haar steeltje heel erg smal werd op een bepaalde plaats. Zij heeft dit helaas niet overleefd. Om het rouwproces te versnellen heb ik ook geen foto’s meer van haar... rip

    Twijfelachtig dacht ik er aan om het toch op afjes te houden. Maar ik had mijn planning al in mijn hoofd dus wou het toch nog eens proberen.

    Ik heb meteen big bud feminized zaadjes besteld. Deze lijken sterk te zijn tegen schimmels, zouden niet te groot worden, worden aangeraden voor beginners() en zouden redelijk snel afrijpen...?
    Dus deze zaadjes weer laten ontkiemen op de zelfde manier als altijd:
    -12u laten weken in water.
    - ongeveer 24u tussen vochtig keukenpapier in een ziplockzakje.

    en hocuspocus, ik heb weer een staartje aan dat zaadje getoverd.

    eergisteren de grond in gegaan en vandaag kwam ze al piepen.

    ik heb de grond vochtig (niet nat) in het potje gedaan en ik kwam uit op 200 gram, ik ga proberen dit gewicht te gebruiken als richtlijn bij het water geven.

    Enja, ik weet dat het potje tot boven gevuld moet worden maar ik wil de lobblaadjes achtervolgen door regelmatig bij te vullen want ik heb de indruk dat een vrouwtje in het begin meer in de lengte groeit dan in de breedte...?

    wish me luck this year.

    toch nog eventjes wat foto’s voor zij die willen kijken ipv lezen.
    Last edited by Manti; 21 May 2020, 14:43.
    When i smell weed my lungs get horny

    #2
    Dat afje ziet er al goed uit hoor, kun je al snel van roken haha. Wel spannend dan je eerste feminised plantjes, maar dat gaat vast goedkomen. Succes dit seizoen

    Comment

    Bezig...
    X