Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: 2 AFjes op het balcon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Bijna week 13 en week 11 voor de 2 plantjes.
    20200805_151515.jpg De blaadjes van de gorilla glue beginnen nu te verkleuren. Heb ook een close-up van de topjes gemaakt. Heb wat bladgroen moeten verwijderen door beginnende meeldauw maar voor de rest geen problemen meer. Ben benieuwd hoeveel ze gaat opbrengen. Een van de kenners misschien een schatingkje?
    20200805_151727.jpg 20200805_151601.jpg
    Nog even een megazoom van een topje.20200805_151611.jpg

    En dan plantje nummer 2, hier zijn deze week eigenlijk nog wat nieuwe topjes bijgekomen lijkt me. Denk dat zij er langer over gaat doen dan de andere in totaal. Zij heeft ook een heel erg stevig luchtje in vergelijking met de glue. Je wordt er haast draaierig van als je er een half uurtje langszit. Hoop dat zich dat vertaalt in een hemels tripje bij het roken.

    20200805_151534.jpg 20200805_151547.jpg

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dat ziet er lekker uit!

      Pas je wel op met de meeldauw, dat je niet je hele oogst verpest? Dan beter vroeger oogsten en iets minder sterk/hoeveelheid voor lief nemen. Ik vraag me af wat andere (meer ervaren) kwekers daar over te zeggen hebben.

      Hoeveel je eraf haalt zal denk ik verschillen per situatie, kweek en soort. Mijn planten zijn ongeveer hetzelfde formaat als jij hebt staan en ik reken op 10 tot 15 gram per plant, maar een ander haalt er misschien wel meer of minder vanaf.

      Ik vind de toppen nog niet heel dik als ik eerlijk mag zijn, misschien dikken ze nog wat aan de komende dagen met dit lekkere weer. Heb je al naar de trichomen gekeken?

    • JocoJo
      JocoJo commented
      Editing a comment
      Ja had in verschillende posts al gelezen dat meeldauw je toppen kan verpesten. Heb de aangetaste delen dus verwijderd en nu zie ik voorlopig niets meer, maar controleer wel dagelijks.

      Zou willen oogsten als de trichomen grotendeels amber zijn. Momenteel nog eerder transparant/milky.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ja, dan kan je qua trichomen beter nog wachten. Houd het scherp in de gaten, maar dat doe je al zeg je. Komt vast wel goed.

    #17
    Ze zien er goed uit, mooie gezonde planten. Nog even doorzetten!!

    Comment


      #18
      Dat zijn mooie plantjes, ik ben het eens met joop; ze mogen nog wel wat langer. Schatting van hoeveelheid is altijd moeilijk anagezien je altijd nog rot kunt krijgen en een deel van je oogst zult moeten weggooien. Het mooie weer zal ze goed doen!

      Kweking Eend

      Comment


        #19
        1,5 maandje verder. De gorilla glue heb ik begin september omgehakt. Ondertussen volledig gedroogd en aan het curen. Kwam neer op 34gr droog. Niet slecht voor mijn eerste plantje.
        IMG-20200912-WA0002.jpeg
        Heb haar blaadjes ook gedroogd, ben nog even aan het wachten op de blaadjes van de gorilla girl en dan ga ik er boter van proberen te maken. Voorlopig nog niet van de gorilla glue geproefd, ga het eerst een maandje laten curen voor ik er wat aanzit.

        De gorilla girl heb ik dit weekend geoogst. Haar topjes liggen nu te drogen. Door een superdrukke week heb ik haar de laatste week niet meer goed onderzocht. Ze hing dit weekend opeens vol spint. Ik heb alles er voorzichtig afgekuist. Maar ik weet niet in hoeverre deze topjes dan nog bruikbaar zijn? Ook zijn de bovenste topjes wat bruin geworden, had ze wrs een weekje eerder moeten omgooien. Het ziet er echter niet uit als toprot. Wat is jullie verdict?

        received_316549789570177.jpeg received_963049550853644.jpeg

        Comment


        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Het ziet er niet meteen uit als toprot. Vouw het is open hoe het er van binnen uit ziet. Mijn vriendin zegt meteen toprot toen ze het zag.

        • Maniac
          Maniac commented
          Editing a comment
          Greyvol geef der ff aandacht man...komop!

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment

        #20
        Greyvol en Corleone1933 dit is datzelfde tipje opengetrokken, gedroogd en blaadjes weggehaald. Het was het bovenste tipje van mijn plant.

        20200916_231625.jpg

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Zou het zo ook niet kunnen zeggen je ziet niet veel op deze foto, als je knipt en er komen geel bruine blaadjes uit je top en die kun je heel makkelijk lostrekken dan zit er meestal rot tussen en rot zie je wel als je de top openbreekt dan zit er een grijs bruine plek in je wiet.

        • Maniac
          Maniac commented
          Editing a comment
          Rot is onmiskenbaar ROT en maakt dat het knippen ook nog eens veel langer duurt! Echt verrot dus! (dit lijkt me geen rot)
          Last edited by Maniac; 17 September 2020, 16:05.

        • wietzaadje
          wietzaadje commented
          Editing a comment
          Dat is geen rot, dat zijn uitgebloeide/uitgedroogde bloemen.
      Bezig...
      X