Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek: autoflowers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e kweek: autoflowers

    Korting op 420shop
    Als beginneling ( nooit cannabis geteeld ) ,viel mijn keuze op autoflowers voor de buitenkweek in volle grond. ( POLAR EXPRESS /GORILLA GLUE fastbuds en FORMULA 1 )
    Ik startte op 18/5 met de ontkieming (koffiefilters) en op 20/5 plantte ik ze in potten van 1 liter gevuld met een kern van zaai/stekgrond en potgrond,verrijkt met perliet.
    We zijn nu twee weken verder en ik zou graag jullie mening kennen over het voorlopige resultaat .
    De foto's zijn van 25/5 , 28/5 , 3/6 en 4/6.
    De twee lady's met een geel vlekje hadden dit reeds vanaf week 1,maar schijnen er geen last van te hebben .
    Attached Files

    #2
    Zien er echt niet verkeert uit, prima toch!
    Voortaan direct in de volle grond.
    Scheelt weer tijd voor groei en bloei..

    Comment


      #3
      Woohooo....gisteren had ik dit topic verplaatst, en het was helemaal verdwenen, een dag later, simsalabim is het weer terug.
      Gelukkig wel, dat scheelt me weer 10 minuten frutten


      Ze staan er goed bij RONCIU
      Sommige wat groter dan andere, maar das logisch.
      Gele vlekken lijken waterschade, misschien wat te nat gestaan of er heeft iets op het blad gelegen in de zon.
      Wanneer gaan ze de volle grond in ?
      Daar moet je niet te lang mee wachten.
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ze zijn er klaar voor .... even nog twee dagen de regenbuien afwachten en dan richting moeder aarde ! Foto van 07 /06
        Attached Files

        Comment


          #5
          Vandaag is het D DAY !
          De jonge veulens gaan buiten , de volle grond in !
          Omdat het de eerste keer is dat ik cannabis ( probeer ) te telen had ik graag jouw mening over de wortelkluit ....is hij genoeg geworteld ?
          Attached Files

          Comment


            #6
            Als je hem in 1 stuk uit de pot kan halen lijkt mij dat genoeg. Nu maar hopen dat ze geen stress krijgen van het verpotten. Anders verlies je kostbare tijd met AFjes.

            Comment


              #7
              Gisteren heb ik de lady's hun definitief buitenplaatsje gegeven.
              Ik plantte er enkele tegen een fluweelboom aan (1 mtr) maar wel direkt zonlicht ( 9 uren/dag)
              Ook plantte ik er enkele in een "brandnetelveld",waarin ik telkens een plaats maakte van ongeveer 1 vierkante meter/plant.Tussen de netels hebben ze de zon van opkomst tot ondergang.
              Ik maakte telkens een plantgat van 40/40/40 en vulde deze met de aanwezige aarde,met een mengsel van potgrond,perliet en compost ( 50/50).
              Graag je mening hierover .....baat het niet dan schaad het niet !

              Comment


                #8
                Ik ben wel benieuwd hoe ze het zullen doen, ze zien er erg leuk uit maar ik denk dat je ze wat lang in de voorgroeipotjes liet en bloei niet lang meer uit zal zijn, zo heb ik het toch ervaren.

                Ik ontkiem in kokosplugje en plant een dag na opening vd lobblaadjes meteen in volle grond zodat de penwortel zijn gang kan gaan maar erg goed alvast voor een eerste kweek, dat zeker

                Verder succes gewenst
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment


                  #9
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    We zijn een weekje verder nu......
                    De Polar express auto in de pot is nu 68 cm hoog .
                    Ook enkele foto's van mijn meisjes in de wildernis .( Northern Light en Gorilla Glue )
                    Mijn vraag is of de Polar express in de pot nog veel zal groeien .
                    Graag je mening en/of suggesties !
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Dat af-je in de pot, de Polar Express, zal tijdens de bloei nog wat groeien. Maar waarom wil je dat weten?
                      Last edited by Brandnetel; 29 June 2020, 18:03.

                      Comment


                        #12
                        Ok,dank je wel.
                        De twee anderen die in bush staan,zijn wel even oud ,ik vind ze wel wat klein tegenover degene in de pot.
                        Enig idee hoe dat komt ?

                        Comment


                        • Brandnetel
                          Brandnetel commented
                          Editing a comment
                          Andere soort? Andere grond? Geef je groeivoeding aan de potplanten? Geef je de buitenplanten voeding? Hoeveel licht krijgt de potplant? Hoeveel licht krijgt de buiten plant? Allemaal factoren van belang...

                        #13
                        Beste weedies,
                        Ik beschik over een afdak,tegen een muur aangebouwd(5mtr/2mtr,hoogte 2.5mtr.)
                        De bedoeling is om hieronder te drogen.
                        Aanvankelijk wilde ik deze ruimte omspannen met een donker afdekzeil,maar ik vrees voor condens.
                        Nu denk ik er aan om dit te doen met zwarte worteldoek,met als voordeel dat deze worteldoek,donker is,geen condens vasthoud,tochtvrij is,maar wel zorgt voor een constante luchtstroom in de omspannen ruimte.
                        Graag jullie meningen,suggesties,raad of eventuele ervaringen..
                        Alvast bedankt !

                        Comment


                          #14

                          Comment


                            #15
                            Het is zowat de enige plaats waar ik "veilig" zou kunnen drogen .
                            Hoe los ik dit op ?

                            Comment


                            • QnQ
                              QnQ commented
                              Editing a comment
                              Buiten drogen is vrij moeilijk, je bent afhankelijk van het weer, en dat is 's zomers niet optimaal om te drogen, of je moet alles in de zon leggen, dan is het vrij snel droog.
                              Dat zeil kun je misschien op de grond leggen, zodat het vocht uit de grond tegenhoudt, en dat worteldoek er omheen.
                              Het moet wel goed kunnen ventileren, dat is belangrijker dan dat het 100% donker wordt, dat lukt toch niet.
                              Lijnen spannen over de hele lengte, en alle takken los knippen van de hoofdstam.
                              Zoveel mogelijk blad verwijderen, in ieder geval al het blad op steeltjes, dat knip je er zo af.
                              Alles los van elkaar ophangen. Vrij. Niet tegen de achterwand en niet tegen elkaar.
                              En dan wachten, het kan weken duren. 3-4-5 weken, buiten weet je dat niet.
                              Endan is het nog de vraag of je het droog genoeg krijgt.
                              Waarschijnlijk zul je de potten binnen ook nog wel een paar weken open moeten laten staan.
                              Buiten drogen valt niet mee. Volgens mij gaat dat vaker fout dan goed.
                              Mja, een paar buitenplanten stop je ook niet in een schoenendoos onder je bed, dat past niet
                              Hoop dat het lukt.
                          Bezig...
                          X