Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomerverslag 3 × sweet zz auto, amnesia auto en honey cream fast flowering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Heb geen ervaring met autoflowers afbloeien, maar deze amnesia mag nog wel ff door lijkt mij. Flushen zou te vroeg zijn...maar er zijn hier genoeg mensen die er meer verstand van hebben. Geef je nog wel bloeivoeding?

    De rest gaat ook lekker. Altijd fijn met zo’n sproeiregentje erop...vinden ze heerlijk.

    Comment


    • BEGanjaKing
      BEGanjaKing commented
      Editing a comment
      Yes geef nu 4ml alga bloom per liter water

    #17
    Okay das aardig max geloof ik . Dan moet het helemaal goedkomen!

    Comment


    • BEGanjaKing
      BEGanjaKing commented
      Editing a comment
      Helemaal ik twijfel ook om de honey cream toch nog in de volle grond te zetten.wat denk jij daarvan?

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Hoe groot is die pot? Welke grond? Hoe oud is die plant? Auto toch?

    #18
    De pot is 25 liter en is grvuld met potgrond voor mediterraanse vruchten van dcm. De plant is nu 10 weken en is geen auto

    Comment


      #19
      Ja dan moet je wel iets gaan doen...of ompotten naar groter met verse grond, of continu bijvoeden in het water (brandnetelgist of biogrow bijv) of idd volle grond. De keuze is aan jou. Je kan ook niks doen maar dan is ie straks volledig geel van onderen...

      Comment


        #20
        Ik ben weer even in de weer geweest met de plantjes dus tijd voor een update.

        De amnesia bloeit lekker door. Heb wel de indruk dat ze wat hongerig is. Geef haar 2l water met 8 ml alga bloom. Ook heeft ze door het mindere weer de afgelopen dagen in de serre gestaan. Heb even onder de microscoop gezien en de eerste trichomen beginnen cloudy te worden.
        20200702_131942.jpg 20200702_142544.jpg 20200702_132008.jpg 20200702_142654.jpg
        De sweet zz's staan nu ook duidelijk in bloei. Deze hebben voor het eerst een beetje groeivoeding bijgekregen. Ze staan naast batmix ook in een deel lightmix in de bovenste laag van de pot. Hier reageren ze goed op.

        20200702_131909.jpg 20200702_131901.jpg 20200702_131905.jpg 20200702_131920.jpg

        De verloren gewaande bubblegum heeft zich ook mooi herstelt. Zien er kleine maar fijne topjes uit vind ik.
        20200702_132018.jpg 20200702_142731.jpg

        De honey cream staat nu in een pot van 50l. Hier voelt ze zich zichtbaar comfortabeler in. Ben voor deze ook een pot brandnetelgier aan het bereiden. Zodra deze klaar is geef ik dit nog een 2tal weken en daarna ga ik ze verduisteren. Dit in een stal die ik vrij gemakkelijk lichtdicht kan maken met de worteldoek die er nog ligt.
        20200702_144558.jpg 20200702_144620.jpg 20200702_144711.jpg 20200702_144653.jpg

        Zo dit was het weer. Bij vragen of opmerkingen hoor ik het graag

        20200702_131851.jpg
        Attached Files
        Last edited by BEGanjaKing; 2 July 2020, 17:15.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ze zien er allemaal goed uit toch, je zegt dat je de amnesia alga grow geeft. Maar kun je haar niet beter al bloei middel geven.

        #21
        Jij gaat lekker! Ff checken met Alga schema, in t begin van de bloei kan je meestal gewoon grow blijven geven en soms tot einde. Eventueel bloei erbij. Barndnetelgier beetje verdunnen anders staat die plant stijf. Mooie update. Ik ben nu onderweg naar ons smerige kikkerlandje om te kijken wat er nog te redden valt....
        Last edited by Maniac; 2 July 2020, 18:44.

        Comment


          #22
          Sorry bedoelde idd bloom,

          Edit: zal het aanpassen id post
          Last edited by BEGanjaKing; 2 July 2020, 17:13.

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ahh typefoutje kan gebeuren. Stoned zeker haha

          #23
          Dag iedereen,

          Tijd voor een update van de meisjes.

          Amnesia dikt goed aan. Ik schat nog een week of 2 en dan is deze klaar voor geoogst te worden.

          20200709_082458.jpg
          20200709_082515.jpg
          20200709_082526.jpg

          De bubblegum is ook bijna klaar. Denkt dat dit nog wel een lekker weedje kan worden. De buds zijn heel sticky en vol met trichomen.

          20200709_082652.jpg
          20200709_082645.jpg

          De sweet zz's gaan ook lekker door. Pruikjes beginnen voller te worden. Ze groeIen ook nog heel fel.

          20200709_082537.jpg
          20200709_082606.jpg
          20200709_082543.jpg
          20200709_082616.jpg


          En de honeycream word maar voller en voller. Een van de dagen zal ook de brandnetelgier klaar voor gebruik zijn. Ben benieuwd wat het effect zal zijn. Hoe zouden jullie dit verdelen in combinatie met alga grow? Ik dacht om 1/20 brandnetelgier en 1/500 alga grow toe te voegen.

          20200709_082633.jpg
          20200709_082623.jpg

          Omdat het de komende dagen slecht weer wordt staan ze allen even in de serre. Dit om toprot en overbewatering te voorkomen.

          Dit was het weer. Tot de volgende !
          Attached Files

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ik gebruik brandnetelgier 1 op 10 dus 1 liter gier op 10 liter water, je kan het ook verstuiven met plantenspuit over en onder de bladeren, goed tegen
            ongedierte, ik gebruik een plantenspuit van de action van 1,5 liter die je onder druk kan zetten, werkt goed om te verstuiven ook 1 op 10 dus voor zo'n plantenspuit 150ml op 1,5 liter water, als je het gaat mengen krijg je wel een stikstof boost, ik geef altijd op bv maandag alleen brandnetelgier en op de andere dagen alga grow maar als je pas begint met bijvoeden beginnen met bv 2ml alga grow per liter en dat langzaam opvoeren

          • BEGanjaKing
            BEGanjaKing commented
            Editing a comment
            Ok dan geef ik het appart. Ze krijgt nu al 2ml alga grow. Zal wel goed komen. Vind wel dat deze heel veel blad aanmaakt. Is het een idee om de takken wat te proberen spreiden met ijzerdraad? Zodat ze niet meer op elkaar liggen.

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Dat kan nooit kwaad

          #24
          20200709_085544.jpg
          20200709_085551.jpg
          20200709_085600.jpg

          Comment


            #25
            Kom we gaan wijn maken
            God was never on your side..

            Comment


            • BEGanjaKing
              BEGanjaKing commented
              Editing a comment
              Haha daar was ik ook al aan het denken :p Kunnen we ze op ambachtelijke wijze persen.

            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Wel goed de voeten wassen anders krijg je kaas wijn

            #26
            20200712_133400.jpg Vandaag deze sporen ontdekt op de amnesia. Is dit meeldauw? 20200712_132809.jpg 20200712_123333.jpg
            Last edited by BEGanjaKing; 12 July 2020, 12:35. Reden: Extra foto

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Yep meeldauw

            • BEGanjaKing
              BEGanjaKing commented
              Editing a comment
              Heb de topjes verwijderd. Hopelijk zonder meer. Denk dat ik er snel bij was. De rest van de plant vertoont nog geen tekenen van aantasting.

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Goed gedaan want het kan zich snel vermeerderen, zorg dat de ventilatie in je kas goed geregeld is want teveel vocht heb je dadelijk ook kans op toprot,
              Meeldauw verwijderen kan met melk en water maar niet in toppen. Gr.

            #27
            Na een tijdje druk in de weer geweest te zijn nog eens tijd voor een update.

            De amnesia ​​is ondertussen al geoogst en gerookt. Deze heeft een dikke 60g opgebracht. Ze smaakt heel erg lekker en heeft een leuke high. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld als kweker, maar proefkonijnen vonden het ook erg lekker.

            De sweet zz's zijn bijna klaar. De toppen zien er erg lekker en groot uit. Ze staan ook boordevol trichomen. Deze beginnen stilletjes aan amber te worden. Ik schat nog een kleine week en dan zal ik ze omhakken en drogen. Wel hebben deze veel last van de warmte lijkt me. Fanleaves worden nu al een tijd geel en wat ik ook doe. Ze blijven hier last van hebben. Maar ze zijn bijna klaar, dus maak ik me hier niet al te veel zorgen meer over.

            De honey cream begint ook te vergelen. Het lijkt me een tekort te zijn maar kan niet goed uitvogelen wat. Ook bespeur ik nu al een week enkele tekenen van bloei maar het schiet niet echt door. Slecht een vertakking heeft pruikjes.

            Dit was het weer, volgende keer zullen de zz's geoogst zijn. Ben benieuwd wat deze zullen geven.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 9 photos.

            Comment


              #28
              Ondertussen de honey cream in een grotere pot gestoken met verse aarde en wat mestkorrels. Is zien wat dat geeft. Ter info, de draad is 2m50 hoog.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Maniac
                Maniac commented
                Editing a comment
                Hopelijk zit er wel voldoende voeding in want die plant lust wel wat.

              • BEGanjaKing
                BEGanjaKing commented
                Editing a comment
                Hoop het ook . Onderste is gevuld met lightmix aangevuld met mestkorrels. En de zijkanten is aarde met voeding voor 6maanden. Ik geef ze dan ook nog 1maal per week brandnetelgier en voor de rest alga grow . Met de nieuwe pot ga ik het wat kalmer doen met bijvoeden. Ik denk zo'n halve dosis om te starten.

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Goed bezig BEGanjaKing ben benieuwd of je het vergelen van de bladeren een beetje kan stoppen

              #29
              2 van de 3 zz's zijn gisteren geoogst en liggen nu te drogen. Het wedryer droogtentje zit al goed vol. Hoop dat ik de derde er nog bij kan stoppen als die klaar is. De derde zz heeft nog wel wat verse bloeiharen, dus die kan nog wel een paar dagen staan.

              De toppen die nu liggen te drogen zijn lekker dik. Dat weekje zon heeft echt goed gedaan aan de afwerking van de topjes.

              De honey cream lijkt te herstellen van het gele blad probleem. De bladeren die aan het verdorren waren heb ik verwijderd en blaadjes die geel kleurden lijken terug groener te worden. Ook is de bloei wel degelijk begonnen. Op de helft van de takken beginnen zich stil aan ook pruikjes te vormen.

              Graag nog 2 maanden zonnig weer!

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 6 photos.

              Comment


              • Maniac
                Maniac commented
                Editing a comment
                Ziet er lekker fris uit!

              • BEGanjaKing
                BEGanjaKing commented
                Editing a comment
                Tnx , aan die van u kunnen ze niet tippen maar hier zit toch een zeer tevreden man

              • Maniac
                Maniac commented
                Editing a comment
                Haha nou ik ben ook maar een simpele grower op een dak niet ver van zee...wordt nog een hele uitdaging tot eind oktober....

              #30
              Zo , de eerste topjes van de zz's liggen te curen. Gewicht is nu 44g voor de kleinste toppen. De grotere toppen liggen nog te drogen. Heb er al wat van gerookt en proeft wel lekker naar diesel, een van de ouders van de plant.
              goede high ook. Ben benieuwd naar de A-toppen

              De honey cream groeit en bloeit lekker door. Ik heb deze onderaan wat bijgesnoeid. De gele bladeren zijn terug wat groener van kleur maar echt mooi zullen ze niet meer worden vrees ik. Overal op de plant beginnen nu ook pruikjes te verschijnen.

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 8 photos.

              Comment


              • Maniac
                Maniac commented
                Editing a comment
                Geef je niet teveel water aan die honey?

              • BEGanjaKing
                BEGanjaKing commented
                Editing a comment
                Met het warme weer heb ik ze wel wat water gegeven. Geef ongeveer 4 liter wanneer het de hele dag droog is, wanneer het regent geef ik niets. Pot is ook goed voorzien van gaten in de bodem en de zijkant onderaan. Ook zit er onderin een laag hydrokorrels.

              • Maniac
                Maniac commented
                Editing a comment
                Okay lijkt me normaal
            Bezig...
            X