Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De tuin van Roderick. Grote Meisjes in de volle grond.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De tuin van Roderick. Grote Meisjes in de volle grond.

    Korting op 420shop
    ouse.jpg
    IMG_20190920_185817.jpgIMG_20190922_132432.jpg
    Mooie vertakkingen

    IMG_20190802_171210.jpgIMG_20191009_172829.jpg

    IMG_20190620_182943.jpg
    Oh ja.... vorig jaar ook last van dieven gehad... dus een hek volgt nog.
    Bescherm de hoop! de schade was best groot maar wat er nog stond was het waard om te beschermen....
    IMG_20191013_185545.jpg
    Leuke moestuin maar dat kan leuker.
    Het idee is om de planten genoeg ruimte te geven zodat ze elkaar niet meer in de weg zitten.
    Helaas ben ik wat te laat begonnen met het opnieuw aanleggen en heeft de grond niet de tijd gehad om te settelen.
    We gaan het meemaken.. Maar eerst tegels sjouwen en GRAVEN!!
    IMG20200420190844.jpgIMG-20200420-WA0013.jpegIMG20200422195418.jpg
    De laatste bak en ondertussen begonnen met graven van de bakken.
    Helaas geen tijd om het laatste deel netjes te leggen door gebrek aan tijd en grindtegels.
    Volgend jaar maak ik het af, maar voor nu meer dan prima voor de dames
    IMG20200427143752.jpg
    Nu komt het zware werk. Het graven en weer vullen van de gaten.
    Ik woon in een gebied met veen en turf grond. Dit is allemaal erg compact en hard.
    Dus het idee was om alles weer los te maken mengen met perliet een beetje compost en hier en daar wat mestkorrels.
    Pure gok hoe het uitpakt kwa voeding ph waarden en dergelijke maar dat komt vast wel goed.

    IMG20200502140932.jpg
    IMG20200430200633.jpgIMG20200503200502.jpg
    Tussendoor nog mijn oude holle boom onthoofd...
    Hij nam te veel licht uit een deel van de tuin en het begon wat gevaarlijk te worden mocht hij omwaaien.

    IMG20200424160254.jpg​​​​​
    We hadden alleen een recipro maar het is gelukt :p
    Nu het monster nog weg zien te krijgen,,, zorg voor een andere keer, hij ligt in ieder geval niet in de sloot of echt in de weg.

    IMG20200424191001.jpgIMG20200424192018.jpg
    Een paar weken,zere handen en duizend zakjes perliet later. (volgende keer perliet online bestellen en niet bij tuincentra....)
    Resultaat 3 bakken van 180 x 160 en twee bakken van 150 x 140.gemiddeld 80 cm tot 1 meter uitgegraven.

    IMG20200517205619.jpg
    Tijd om wat dames in de grond te zetten.
    Ze zaten al ongeduldig te wachten in mijn tijdelijke kasje

    IMG20200427161437.jpgIMG20200511200848.jpg
    IMG20200505151357.jpg
    Passion fruit, Glueberry og, outlaw amnesia, purple#1 frisian dew en hollandse hoop.
    Vijf gehouden voor hier in de tuin en de rest heeft een ander thuis gekregen bij vrienden en familie.

    Volgend jaar ze eerder verpotten of in de grond...

    IMG20200519183619.jpgIMG20200519184644.jpg
    IMG20200519184741.jpg
    Dit was net net na ijsheiligen op zich mooi op tijd maar om monsters te kweken moet je er vroeg bij zijn.
    In 2019 stonden ze met behulp van kleine tunnelkasjes halverwege april al in de grond.
    Volgend jaar hoef ik waarschijnlijk de tuin niet opnieuw aan te leggen en begin ik eerder

    Voor nu de volgende fase.
    Wat ik geleerd heb van het kleine kasje naast huis heb ik hier opnieuw toegepast.
    60 euro buis wat bamboo en folie die ik nog had liggen plus van de tunnels van vorig jaar,
    Ik heb bamboo de grond in gestoken vervolgens de buizen daar overheen geschoven en ze gevuld met sand
    om een stevige maar toch flexibele constructie te maken. Vervolgens de folie vast gemaakt met tape en voila tijdelijke goedkope kasjes,

    IMG20200524203218.jpgIMG20200525212749.jpg
    Het kleine kastje naast huis werd veel te heet.zelf met de deur open temperaturen van soms 40 graden.
    Deze open constructie verhoogd de temperatuur genoeg maar het word niet snel te heet.
    afgelopen weken gemiddeld 20 tot 30 graden gemeten.
    weinig isolatie waarde voor de nacht helaas. puntje voor volgend jaar.
    Attached Files
    Last edited by Zombieblargh; 16 June 2020, 19:47.
    Roderick Octavius Ysbrand

    #2
    31 mei Klaver van vorig jaar geplant maar helaas later weer verwijdert vanwege bladluis.
    Nieuw klaver gezaaid

    IMG20200531125130.jpg

    Intussen heb ik van 15 euro gaas een paar kooien gemaakt voor een 3d scrog

    1 tot 9 juni groei van de Outlaw amnesia 1

    IMG20200601180018.jpgIMG20200603214843.jpg
    IMG20200607162649.jpgIMG20200609212758.jpg

    Outlaw 2 en Glueberry 1

    IMG20200609212803.jpgIMG20200609212735.jpg

    Glueberry 2, deze is een paar dagen gelede getopt toen ze 85 cm was.

    IMG20200609212823.jpg

    Helaas is het niet allemaal pracht en praal..
    De Hoop heeft het zwaar.
    Ik ben tot de conclusie gekomen dat er teveel stikstof in de grond zit,
    Bij de planten staan de puntjes van sommige bladeren een klein beetje naar beneden
    Vorige week is dit gebeurd na de warme dagen, de kas van de hoop is maar aan 1 kant open en is hierdoor veel te heet geworden,
    Ben haar aan het spoelen. hopelijk valt de hoop te redden.

    IMG20200609212851.jpg
    Maar goed... de rest staat er toch mooi bij

    IMG20200609213112.jpg
    Oke tot nu toe heb ik dus mogelijk een stikstof probleem. dus zien hoe dat afloopt.
    Morgen maar een keer een gieter afgezuurd water geven en hopelijk doet de regen de rest.
    De folie gaat er vrijdag af denk ik, vanaf dan worden de dagen en nachten warm genoeg dat het niet meer nodig/wenselijk is.
    De frames ga ik mogelijk verder gebruiken om de takken te begeleiden of als het mal gaat een scrog.
    Heel avontuur tot nu al maar dat word vast beloond in heerlijke toppen.

    Dit duurde veel langer als verwacht maar hopelijk genieten jullie er net zoveel van als ik
    Op naar een geweldige zomer en nazomer, op naar monster planten en op naar lekkere toppen!

    Word vervolgd.
    Attached Files
    Last edited by Zombieblargh; 10 June 2020, 12:07.
    Roderick Octavius Ysbrand

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Mooi zeg! Plaatjes van je tweede post doen het alleen niet.

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Ik ben jaloers op al die ruimte daar! Wie houd er nou niet van wiet-bomen? ben benieuwd naar de rest van het verslag. (inmiddels zijn 7 van de 10 foto's zichtbaar.)

    • Zombieblargh
      Zombieblargh commented
      Editing a comment
      Hopelijk doen alle foto's het nu

    #3
    Prachtig opgezet dat mag wel gezegd worden!
    Jammer dat we de laatste foto's niet kunnen zien

    Comment


    • Zombieblargh
      Zombieblargh commented
      Editing a comment
      Thanks! Ik denk dat de foto's werken inmiddels.

    #4
    Zombieblargh Prachtig project! Foto's doen het alleen niet...

    Comment


      #5

      Comment


      • Zombieblargh
        Zombieblargh commented
        Editing a comment
        Thanks! We hebben er hard voor gewerkt.
        Die van vorig jaar zijn uiteindelijk 220cm~240cm geworden.

      #6
      Wat een hobbykweker wel niet kan roken.....

      Comment


      • Zombieblargh
        Zombieblargh commented
        Editing a comment
        Haha. tja je kan nooit genoeg hebben.
        Meerdere mensen moeten hier het hele jaar gratis van roken

      #7
      hoeveel gram komt er van zulke struiken af dan?!

      Comment


      • Zombieblargh
        Zombieblargh commented
        Editing a comment

      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        ppfff dat zijn echt absurde hoeveelheden...buitenwiet ziet er vaak minder mooi uit dan wiet van binnen vanwege het weer, maar het smaakt net zo prima...

      • Zombieblargh
        Zombieblargh commented
        Editing a comment
        Klopt. onder andere een reden waarom ik geen zin heb om binnen te kweken als ik zulke hoeveelheden buiten voor elkaar kan krijgen.
        Maar goed als je een beetje lekker rookt heb je ook een hoop wiet nodig
        Ik rook redelijk stevig.. ik denk gemiddeld 3 gram per dag. 2 door de week 4 in het weekend.
        Dus alleen om mijzelf voor een jaar te voorzien moet ik al meer als een kilo hebben.

      #8
      Fantastische planten, en jaloers op de hoeveelheden die jij weg kan smoren. Ik ga dit jaar ook voor wietbomen, kijken of het lukt! Succes gewenst dit jaar, ik blijf je volgen.

      Kweking Eend

      Comment


      • Zombieblargh
        Zombieblargh commented
        Editing a comment
        Thanks Jij ook een hoop succes dit jaar! Ik zag dat ze ook mooi in de volle grond staan

      #9
      Meerdere mensen zeg je, de hele straat of anders?
      Mijn zege heb je hoor maar onder de de noemer ''hobby kweker''?

      Comment


      #10
      Die kut dieven ook altijd die gaan zeker weten dit jaar weer terugkomen. Kun je geen systeem plaatsten dat je word gewaarschuwd, boobytrap die afgaat met blauwe verf ofzo. Of een luidspreker met honden geblaf op de sensoren. Struikel draad lichtsein en ga zo maar door. Zijn echt dikke struiken mooie hoor

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Terug die hekken en 220 erop.
        Leuk project im subbed

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Ik zou 3 man beveiliging inhuren !!

      • Zombieblargh
        Zombieblargh commented
        Editing a comment
        Er is al zoveel door mij heen gegaan om ze te beschermen Dit alles is ook in mij opgekomen.
        "maar straks doe je pijn...." Fuck die dieven! berijd je voor op ellende als je wiet gaat roven!
        Ik was toen zo pissed dat ik boobytraps aan het planten was in de vorm van planken met spijkers in het gras :')

        Ik haal voor dit jaar nog een paar delen van het hek erbij, spuit ze mooi groen en plaats ze permanent als hek voor dat deel van mijn tuin.
        Wind net er omheen spannen als bescherming tegen de harde stormen. verder denk ik een paar dikke lampen op sensor.
        Misschien een reiger verjager die spuit water om ze te verjagen. Misschien een etalagepop als vogelverschrikker. ik ben er nog niet over uit.

      #11
      Lekker veel ruimte heb je daar,wil je zeker zijn van een goede oogst dan moet je echt verduisteren,dan is de kans op rot heel klein en de wiet is bij een goede zomer te vergelijken met binnenwiet.Maar met een goede zomer en wat geluk haal je hier ook wel wat te roken vanaf
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #12
        Wat een bomen he! IK kijk mee. erg mooi!
        Een paar van die oude buiscamera's ophangen kan ook al helpen om een dief af te schrikken.
        Hoeft niet eens aangesloten te zijn, moet gewoon opvallen.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Zombieblargh
          Zombieblargh commented
          Editing a comment
          Klopt! ik heb er vorig jaar een paar defecten gekregen. binnenkort maar even ophangen.
          Heb ook twee bordjes met camerabewaking. denk dat ik die maar op het hek hang.
          Had ook een wildlife camera gekocht.. maar dat schiet niet echt op. sd kaartjes... batterijen.. 99% heb je een dier of niets..
          Beter kijk ik op termijn naar iets beters wat rechtstreeks op een server de data opslaat. Dan kan ik ook een mooie timelapse maken!

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          @Zombielargh Wat voor wildcamera heb je? Er zijn zeker wel goeie wildcamera's. Maar die zijn wat duurder. Vanaf een euro of 150 kun je wel verwachten dat ze redelijk werken.
          En met accu zijn ze dacht ik zelfs nog wat duurder.
          Er gaan veel chinese wildcamera's rond van 30/50 euro. Mijn pa had er een voor zijn verjaardag gekregen. Uren mee lopen prutsen, maar wou steeds niet goed werken.

        • Zombieblargh
          Zombieblargh commented
          Editing a comment
          Die van mij was 100 euro geloof ik van bol.com
          op zich is het een redelijk goed ding. probleem zit hem meer in het controleren van de foto's
          Ze zijn vrij lastig om goed te positioneren zonder dat ze opvallen en om ze te zien moet je hem van zijn plek halen en hopen dat ik hem daarna weer goed terug plaats. de planten zelf bewegen te veel dus daar kan ik hem ook niet oprichten.

        #13
        Hele grote kans dat ze idd terug komen, snel die hekken en prinkeldraad eromheen gooien Ik volg je trouwens! Supe gave planten man.

        Comment


        • Zombieblargh
          Zombieblargh commented
          Editing a comment
          Thanks ja ik ga er wel van uit.
          Maar alles wijst erop dat het jeugd was met logistieke problemen.
          Een paar maanden ervoor waren er twee van de vier autoflowers gestolen.. als je toch komt roven neem je ze toch alle vier mee???
          Waarschijnlijk niet meer ruimte op de fiets/scooter..
          Ik hoop dat ik ze met de hekken voldoende af kan schrikken.

        #14
        Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
        Lekker veel ruimte heb je daar,wil je zeker zijn van een goede oogst dan moet je echt verduisteren,dan is de kans op rot heel klein en de wiet is bij een goede zomer te vergelijken met binnenwiet.Maar met een goede zomer en wat geluk haal je hier ook wel wat te roken vanaf
        Nee ik ga ze niet verduisteren Ik wil de planten zo groot mogelijk laten worden dus ze mogen hun hele cyclus afmaken.
        Vorig jaar de Hoop pas eind oktober geoogst! Plus een constructie maken om zulke grote planten goed en efficient te verduisteren.. daar moet ik nog even over nadenken.
        Ik ben de afgelopen jaren erg goed geworden in het spotten van rot voordat het doorslaat. ik denk dat ik vorig jaar misschien 5% verlies aan rot had.
        Het scheelt dat ze tussen de weilanden in staan. er staat hier eigenlijk altijd wel wind waardoor ze ook weer snel opdrogen na de ochtend

        Maar goed dat waren wel meer buiten soortjes... ik ben aan het overwegen om een overkapping van aluminium buizen met polycarbonaat platen te maken.
        Zodat ze droog staan de laatste maanden. Een mooie overkapping en met wat folie en tape een leuke kas voor in de maanden dat het nodig is
        Roderick Octavius Ysbrand

        Comment


        • G in the making
          G in the making commented
          Editing a comment
          Ik ben benieuwd hou het in de gaten

        #15
        Interessante kweek.

        Ik ga af en toe een kijkje wagen.

        Succes man!

        Comment


        • Zombieblargh
          Zombieblargh commented
          Editing a comment
          Thanks Ik heb jou struiken van vorig jaar even bekeken, zag er mooi uit! Jammer dat je dit jaar niet mee doet.
          Zag dat je ook een Glueberry had, ben benieuwd of mijn Glueberry OG van dutch pasion wel slaagt buiten.

        • Appie
          Appie commented
          Editing a comment
          Was een Blueberry OG van Barneys Farm. Dus een heel andere plant en genetica dan jouw Glueberry OG. Die van jouw is misschien veel resistenter.

        • Zombieblargh
          Zombieblargh commented
          Editing a comment
          Oh verkeert gelezen
      Bezig...
      X