Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x auto Jack Paradise Seeds in Tuinkas op dakterras

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 x auto Jack Paradise Seeds in Tuinkas op dakterras

    Korting op 420shop
    Na een mooie groei & bloei kweek ging het vorig jaar met het oogsten..

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...kterras-potten

    dit jaar een nieuwe poging, 5 auto Jacks van Paradise Seeds in een plastic tuinkas.

    ze zijn afgelopen week ontkiemd en zijn gister ingezaaid in kleine potjes met stek/zaaigrond.. alle 5 ontkiemd

    dit weekend bodem voor mijn potten kopen, ben hier nog niet helemaal uit en verder mijn tuinkas opzetten.

    Ik wil de potten van vorig jaar gebruiken, iemand nog tips voor het schoonmaken?

    foto’s volgens nog
    Last edited by DINO7; 11 June 2020, 23:41.

    #2
    Echt zonde man van vorig jaar. Zat aardig wat aan! Succes dit jaar!

    Zou ff beginnen met heet niet kokend water .

    Comment


      #3
      Succes deze keer en houdt ze droog!

      Comment


        #4
        Uit een goede bron heb ik dit vernomen:

        Cementkuip vol water, scheutje chloor erin, en dan gooi ik 'm vol met potjes en laat dat een dagje badderen.
        Afspoelen met schoon water.
        Succes deze kweek!

        Comment


          #5
          Update 2 weken later...

          nadat ze allen redelijk ontkiemd zijn, zijn ze na een paar dagen in van die kleine zaaibakjes gezet ( zeg ik dit zo???haha)

          en nu een week geleden in de grotere potten gezet, vorige week heerlijk genoten van het weer en afgelopen vrijdag net op tijd mijn foliekas opgezet..

          op zich gaat alles prima, maar volgens mij zijn er toch 2 problemen (ontstaan)...

          - de wietplantjes zijn nu verpot in Pokon turfgrond, volledig turfgrond dus.. ( ik zal jullie een uitleg van deze “blunder” besparen.. althans ik heb iig het vermoeden dat dit niet een echt geschikt kweekmedium is, en ben me momenteel aan het verdiepen in eventuele oplossingen..
          >> suggesties zijn welkom?
          - bij mijn 2 “grootste” plantes.. tonen de eerste 5 vingerige blaadjes ( als ik het goed tel hoor ) rare hang/krul vormen.. ik vermoed overbewatering maar ben ook bang dat er een relatie is met de turfgrond..
          >> ook hier zijn suggesties welkom..

          ik heb tevens een paar fotos bijgevoed en zal spoedig weer een update geven..
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 8 photos.

          Comment


            #6
            Verder ben ik me bewust van het feit dat ik nu in foliekas kweek.. en zal me dus ook bezig moeten houden met luchtvochtigheid, temperatuur etc..

            - hoe zorg ik voor (verse) luchtcirculatie bijv? Hierbij natuurlijk ook dan nog de vraag hoe beoordeel ik dan of dit goed is of niet.. genoeg uit te zoeken en te lezen op onze forums iig..

            sluit overigens klimaatomstandigheden ook niet uit als oorzaak voor mijn bladproblemen..

            >> wat betreft mijn turgrond, denk ik dat ik iig zal moeten zorgen voor minimale/voldoende voeding.. ( canne vega net als volgend jaar )... maar ik probeer nog uit te vogelen of er nog toevoegingen of aanpassingen zijn die mijn kweekmedium zullen verbeteren..

            update // inmiddels een eventueel watertekort uitgesloten met een sateprikker check.. na het lezen van diverse topics dacht ik ook weer aan tekort.. inmiddels gelukkig uitgesloten..

            to be continued..

            inmiddels ook een topic aangemaakt in het forum “bladproblemen”.. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...melde-blaadjes
            Last edited by DINO7; 30 June 2020, 03:52.

            Comment


              #7
              Ik heb dat ook even gehad met mijn AFje. Even niets doen, ze groeien er wel uit.

              Comment


              • DINO7
                DINO7 commented
                Editing a comment
                Ben dus vooralsnog uitgegaan van een wateroverschot en ik moet zeggen dat ze er beter uit lijken te zien inmiddels.. maar ter volledigheid, wat mag ik verstaan onder “even niets doen”? Bedankt

              • Prspctr
                Prspctr commented
                Editing a comment
                Vooral geen water geven en geen extra voeding geven. Meestal is mijn reactie: "ze heeft iets nodig". Maar het is altijd het tegenovergestelde.

              • DINO7
                DINO7 commented
                Editing a comment
                Top, dankjewel!!

              #8
              Hierbij een fotoupdate van de 5 plantjes, 1 lijkt hersteld en degene met verschrompelde 2 blaadjes ook muv dan die 2 blaadjes..

              ik overweeg deze 2 blaadjes eraf te halen, maar ik twijfel aangezien AF’jes herstel tijd niet fijn vinden maar aan de andere kant “pakt het” wel kostbare voedingstoffen “af” van de gezonde blaadjes en bovendien groeit nu wel al de volgend blad als ik het goed zie..
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 7 photos.

              Comment


              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Laten zitten. Zoveel voeding pakt dat blad niet weg en het draagt wel nog steeds bij aan de fotosynthese, waar je plant harder door gaat groeien.

              #9
              Lekker laten zitten, geef ze nog ff. Succes
              sigpic

              Comment


                #10
                Bedankt voor de terugkoppeling allemaal!!
                overweeg kalk toe te voegen aan de tuinturf, maar ben vooralsnog voorzichtig..

                Comment


                  #11
                  Update >>

                  volgens mij vorig jaar al bij mijn introductie vermeld, maar ik krijg dus ook hulp&advies van mijn vriendin.. ze heeft (helaas haha) verder niks met wiet maar heeft op een groene school gezeten en heeft jarenlang gewerkt “in de bloemen & planten”...

                  de enkele andere plantjes op het dakterras zijn van haar, ik zag paprika, bassicilum en volgens mij ook tomaten..

                  vorig jaar hadden wij een klein verschil van mening over voeding, en zullen dit jaar per experiment “haar kindje” geen voeding geven de gehele cyclus.. toevallig was dit degene met de verwrongen blaadjes, al hebben ze tot nu toe allemaal een gelijke behandeling gehad..

                  alleen heb ik wel met haar mijn twijfel gedeeld, maar niet het besluit om de verwrongen blaadjes te laten zitten en heeft ze vandaag de 2 vingerblaadjes verwijderd.. het plantje ziet er wel beter uit maar ik ben benieuwd..

                  foto’s volgen nog

                  Comment


                    #12
                    De twee (voormalige) probleemplantjes..
                    De 1e en 3e fotos zijn 1 plant en de anderen horen bij de andere plant
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 4 photos.

                    Comment


                    • Reefer
                      Reefer commented
                      Editing a comment
                      Wateren bij de rand van de pot.

                    • DINO7
                      DINO7 commented
                      Editing a comment
                      Yes doe ik ook, heb afgelopen dagen geen water nog gegeven.. maar snap je opmerking gezien het kleurverschil

                    #13
                    Hierbij een korte foto update...
                    ten opzichte van de vorige keren weinig toegevoegd / aangepast terwijl ik daar toch (hardop) over aan het brainstormen..

                    maar uiteindelijk mede door feedback (vorig jaar en nu weer in dit verslag) van enkele zeer gewaardeerde kwekers hier op het forum, heb ik toch besloten vooral geduld te hebben.

                    Heb inmiddels minimale voeding gegeven (Canna Terra), muv van 1 plant.

                    inmiddels wel weer een obstakeletje gehad, onze plantjes hebben namelijk visite gehad van een naaktslak waardoor 1 plant redelijk wat happen betekende voor het slakje.. en de andere had alleen een aangebeten blad.. zie foto’s.. het zijn de achterste 2 planten..

                    misschien jullie de slakkensporen nog..

                    vandaag maar enkele voorbehoedsmaatregelen nemen.. koper, bier etc etc..

                    tegelijkertijd ben ik nu ook mezelf aan het inlezen wat aan de huidige schade moet doen, of kan ik dit beter nu “gewoon” zo laten?

                    suggesties? Feedback is altijd welkom..!
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 7 photos.

                    Comment


                    • Reefer
                      Reefer commented
                      Editing a comment
                      Zijn goed gegroeid toch. niet teveel druk maken, lekker je jointje roken terwijl je toekijkt.. maar dan wel scoren wanneer je hem weggooit.
                      Slakkenslijm spoel ik weg met water uit de plantenspuit, verder zo laten.

                      Suggestie ; Aarde wat laten drogen zodat je de plant uit de pot kunt tillen, en die kan aanvullen met verse aarde onderop.

                    • DINO7
                      DINO7 commented
                      Editing a comment
                      Thx..!

                    • Reefer
                      Reefer commented
                      Editing a comment

                    #14
                    Impressie van het dakterras..

                    - foliekas voor de plantjes..
                    - buiten staan van mijn vriendin nog een tomatenplantje, munt, basilicum, paprika, peterselie en een komkommerplant dacht ik.. maar die wil (nog) niet zo..

                    verder viel me op dat als ik stoned ben, ik toch niet zo goed kan mikken..


                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 3 photos.

                    Comment


                      #15
                      Korte update & foto update dadelijk..

                      zijn inmiddels 4 weken verder, inmiddels overgegaan op bloeivoeding sinds afgelopen week..

                      veel last van slakken, waardoor mijn bladeren hier en daar aangevreten waren, daarnaast door de hitte toch veel vergeelde bladeren..

                      vandaag grondige inspectie gehad, volgens mij geen of weinig last van ongedierte e.d muv de slakken.. heb verdorde bladeren en aangevreten bladeren verwijderd, weet eerlijk gezegd niet of dit verstandig is geweest.. maar het zien van “de schade” door slakken begonnen me inmiddels bijna “depressief” te maken.. de middelste plant is daardoor heel wat kaler...

                      nu de bloei is begonnen, zal ik het slakken probleem oplossen ..

                      wil inhoudelijk nog paar vragen stellen, maar ben inmiddels te stoned om die goed uit te leggen ahah.. sorry..

                      foto van de stop is helaas overbelicht, hoop zo nog een foto te kunnen maken met de microscoop lens.. ff zoeken
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 8 photos.

                      Comment

                      Bezig...
                      X