Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automazar weer... (is ie echt zo immuun?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Het licht buiten daar stoor een plant zijn eigen niet aan als jou plant zo daar geboren is.
    Ik heb altijd tuin verlichting aan en kweek al jaren in mijn tuin. Mijn planten weten niet beter.
    Je moet ze tuurlijk niet onder en lamp zetten maar als jij in de keuke lampen aan laat en jou plant beetje daar vandaan zet dan maakt dat niks hoor of je moet 400 watt keuken lampen hebben . Buiten is het nu eenmaal in Nederland Nooit pik donker
    God was never on your side..

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      En autoflowers hebben geen last van lichtlekken, zijn daar min of meer immuun voor in tegenstelling van de foto wietplanten.

    #17
    Snap ook al die drukte niet.
    Laatste foto van 5 dagen geleden, van een blaadje......dus er is moeilijk wat van te zeggen.
    Ja ze hebben een paar keer teveel water tegelijk gekregen waardoor ze te lang nat gestaan hebben.
    Meeldauw komt het eerst voor op de zwakste planten. Vaak zijn het planten met een tekort of overschot.
    Als je zo vroeg in het jaar al meeldauw ziet, heb je misschien andere planten in de tuin die het verspreiden, of staan je planten teveel ingebouwd en beschermd tegen weer en wind.
    Dat licht maakt inderdaad niks uit voor autoflowers dus dat scherm kan je afbestellen.

    Misschien kun je wat nieuwere foto's plaatsen, voor mijn part een stuk of 10, en dan niet 1 van een blaadje, maar ook de hele planten en alles wat je dwars zit.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Ik hoop dat een lekkere vrouw 'm dwars zit. Van vlees en bloed dan he.

    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Gun je me nou wel het licht in de ogen of niet Maniac?

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Haha, Dacht meer dat jij gewoon met een foto van een lekkere vrouw kwam aanzetten.

    #18
    Ok dat is helder allemaal!

    Tadaaaaaaaaaa...

    Niet teveel ingebouwd hoor met een oppervlakte van 11-12 m2 (bijna 3 m breed) omringd door vier muren. Genoeg wind .. mogelijk wat minder Zon onder ja, wie weet.

    https://drive.google.com/file/d/1ROA...ew?usp=sharing

    @ Ja sorry ^ link doet het nog niet. Ik geef een signaal hier indien ready.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Mooie planten vishaka, ik zou me niet druk maken om die paar uitgedroogde blaadjes, misschien een keer te droog gestaan, verder zien ze er gezond uit, laat ze maar groeien die hap, zag trouwens geen spiegelbeeld van vishaka in de raam, suc6.

      Gr. Corleone1933

    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Thanks Cor! Ik wist niet eens dat die link het deed of dat iemand hem uberhaupt zou downloaden ... dus ik dank je voor de moeite. Ja het afsterven van de bladeren is niet echt doorgezet gelukkig ... volgens QNQ had ik dan weer waarschijnlijk teveel water gegeven.. dat kan ook best zo zijn omdat ik een paar dagen echt HEEL wat had gegeven... maar ik heb er van geleerd.. ik ga nu zelfs zo ver te wachten met water geven tot de bladeren een beetje hangen zodat ik zeker weet dat het niet teveel is. Ik lees dat meer dat doen... en dat snap ik nu wel

    • Reefer
      Reefer commented
      Editing a comment
      Hoe gaat het ermee? ben benieuwd hoe het er uit ziet.

    #19
    Ok, hier een update

    Ja het staat er niet helemaal jofel bij helaas... hierbij voeg ik een (link naar) filmpje (net gemaakt).

    Op die kleinste 2 planten verscheen vorige week ook meeldauw en die heb ik een paar dagen terug ook volledig ondergespoten met rauwe boerenmelk. Op die grote planten is geen meeldauw meer te zien geweest (tenzij die gele bladeren het zicht hebben ontnomen) dus je kunt stellen dat die rauwe-melk/water 1:9 oplossing heeft gewerkt (?). Tsja ik ben toch weer terug geweest naar de boer voor een nieuwe tap liter.

    Ik blijf toch onzeker over die geel/bruine afstervende bladeren mah goed. Ik hou ook m'n hart vast wat betreft 1 van die 2 kleinere want die staat in een heel zware pot met 2 minigaatjes onderin en die neemt geen water op heb ik ontdekt toen ik wat in de schotel deed. Mah ja we zullen zien..

    Gisteren maar eens geprobeerd trichomen te bekijken met zak-microscoop maar is een kunst met dat miniiii-glas en een kapotte led dus gisteren maar een juweliersloep (2,5 cm diameter) met led besteld (tip van het forum) voor 5,95. Ik dacht tog wel wat doorzichtige trichs te ontwaren...

    Hier filmpje (als u op or continue to website drukt hoeft u niks te downloaden);

    https://www.dropbox.com/s/bfwhobxs1b..._0910.MP4?dl=0

    ps: zoals QnQ suggereerde dat andere planten de oorzaak van meeldauw kunnen zijn (zo vroeg in het jaar) heb ik het merendeel in de kliko geflikkerd (voor de zekerheid - er bloeide tog niks meer van die lavendeldingen) en de 2 die ik bewaarde (lavendel en munt) waren nog mooi en heb die ook de volledig rauwe melk behandeling gegeven.
    Last edited by vishaka; 21 July 2020, 22:04.

    Comment


      #20
      Ik hoop dat het een beetje makkelijk te zien is die paarse trichomen met mijn juweliersloep want anders ben ik de zaak overrijp aan het maken...

      Bladeren zijn er bijna allemaal af... zal wel normaal zijn inmiddels.


      Die boerenmelk blijft erin want nooit meer meeldauw gezien daarna. Ook niet bij die jonkies (nu volwassen) die ik later behandelde en die ik hier nu niet deel visueel (jonkie 1 bewandelt dezelfde weg als de twee hieronder en de MEDGOM is klein gebleven maar geheel groen nog).
      Attached Files
      Last edited by vishaka; 15 August 2020, 20:27.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik denk dat je in de war bent, jij hebt het denk ik over bloeiharen ipv trichomen. Heb je ze kaalgeplukt haha laat maar nog even staan dan als de heren/dames het hier zeggen

      • vishaka
        vishaka commented
        Editing a comment
        Kunichika nou nee zo stom ben ik ook weer niet hoor
        Beetje overspannen gewoon dat ik die amberdingen over het hoofd zie ofso...
        Ja, die blaadjes zijn gewoon langzaam uitgeput geraakt.. best handig, scheelt weer werk voor me hehe. Ik wijt het trouwens niet aan de melk want mijn (tevens ingespoten) Medgom is supergroen maar een stukje kleiner alleen.
        Last edited by vishaka; 16 August 2020, 02:00.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Misschien helpt aspirine, als wortelstimulator, ook wel om het immuunsysteem te versterken bij de zaailing!

      #21
      Je kan het inderdaad niet goed zien op de foto's maar je zit er denk ik niet ver meer vanaf vishaka , je kan het het beste met een loep zien, wanneer ze van helder naar milky gaan kun je stoppen met voeding en alleen water geven voor ongeveer twee weken, bij 25 % amber zou je kunnen oogsten, sommige laten ze staan tot ze 70 tot 80% amber hebben en sommige oogsten al als ze milky zijn maar dat is ieder voor zich , veel suc6 met je planten.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • vishaka
        vishaka commented
        Editing a comment
        Thanks Corleone1933! Ik gaf ze geen voeding maar had geen idee dat je daarmee moet stoppen van helder-naar-milky... die vergeet ik niet meer, mocht ik toch nog eens gaan voeden
        Ja beetje amber zou ik toch wel graag zien ... (en hopelijk zie ik dat ook met mijn juweliersloep ;D )

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Als je wat voeding geeft vishaka in de groei en in de bloei blijven je bladeren wat langer groen en worden je toppen wat groter, een plant zonder blad krijgt geen fotosynthese dus dan groeien de vruchten ook niet of zeer langzaam, maar je kan in ieder geval over een tijdje wat roken, alleen afjes hebben niet zoveel voeding nodig, je zou ze al kunnen voeden met brandnetelgier en wat koemestkorrels of compost

      • vishaka
        vishaka commented
        Editing a comment
        Dank voor de tip Corleone1933, misschien dan toch eens het proberen waard ja. Brandnetelgier en koemestkorrels of compost heb ik ook opgeslagen nu Thanks!

      #22
      Ik wil nog wel even helder maken dat ik mijn rauwe melk bij een BIOLOGISCHE melkveehouderij heb getapt.

      Dit zijn de belangrijkste dingen die biologische boeren anders doen:
      • geen kunstmest
      • geen chemische middelen
      • geen medicijnen om ziekte te voorkomen
      • verplicht buitenspelen.
      Dus preferable: rauwe BIO melk om meeldauw te bestrijden. Maar mogelijk voldoet rauwe niet-bio melk ook al.

      Some tips:

      - vergeet niet te verdunnen met water 1 deel melk / 9 delen water - plantenspuit gebruik!
      - SCHUD de melk voor gebruik (al het vet bevindt zich boven in de fles)
      - rauwe melk is maar een paar dagen te bewaren, dus hou het weerbericht in de gaten want direct na het inspuiten in de zon (of IN de zon spuiten kan ook al)
      - spuit alles in en onder.. overdaad schaadt NIET in deze!

      Ik zou het heel erg fijn vinden te horen als jij hier ook mee aan de slag gaat.

      Een lijst met (alle) adressen in Nederland waar je rauwe melk kunt tappen:
      https://www.hetkanwel.nl/rauwe-melk-...sen-nederland/
      Last edited by vishaka; 16 August 2020, 02:57.

      Comment


        #23
        Mensen ik ben een beetje bang.. ik sta hier alles te oogsten (na een peroxide bad) .. en ik vind de hoofdtop wel ERG bruin.. nu vrees ik dat dit misschien TOPROT is? Ja ik ben een novice als het hier over gaat maar als dat zo is dan sta ik hier alles te besmetten! Ik zag het al toen ik ze net in bad stopte...

        Of is dit gewoon een flink uitgedroogde top? Dat bestaat ook neem ik aan??

        Sjesis ... help!


        @edit: denk dat het toch geen toprot is .. herinnerde me ineens dat je die blaadjes dan zo uit de toppen kunt trekken nou.. en volgens mij was dat niet het geval hoor! Ondanks dat ze wat verkleurd waren... of sommige zelfs geel/bruin dood.. ik liet ze zitten zo stevig nog verankerd! Dat herinner ik me nu ineens... (weet alleen niet 1000% zeker of ik ook aan deze top heb gevoeld)
        Attached Files
        Last edited by vishaka; 12 September 2020, 22:01.

        Comment


        • vishaka
          vishaka commented
          Editing a comment
          You might be right!

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Volgens mij is het geen rot, net wat Reppel zegt veel bruine haren en als je goed kijkt zijn de blaadjes die uit de toppen komen nog groen alleen de uiteinden zijn bruin dus ik denk dat je hier lekker van kan gaan genieten, laat ze smaken vishaka en suc6 met je volgende kweek. Gr. Corleone.

        • vishaka
          vishaka commented
          Editing a comment
          Dank Cor!

        #24
        Ik wil nog even zeggen... ik heb dat peroxide/water bad (verhoudingen van Jorg Cervantes in zijn peroxide bad filmpje) gegeven meteen na de oogst en dit uit hygienisch oogpunt en om een zachtere fijnere smoke. Dit allemaal op basis van deze draad https://forum.grasscity.com/threads/...rying.1311181/ waarin de bewuste onderdompeling als standaard wordt geprezen. Het heeft dus allemaal niks met meeldauw te maken - tenzij heel indirect omdat het toch heel minimaal heeft bestaan op de panten in een veel vroeger stadium - want daarvoor heb ik rauwe boeren biomelk gebruikt en die heeft goed geholpen naar het lijkt. Ik heb nog twee redelijk groene planten staan en die zijn ook verschoond gebleven tot nu toe (na eenmalig volledige onderspuiting). Ze hebben natuurlijk wel heel dicht tegen een zeer besmette - op tijd weggegooide - northern light aangestaan allemaal... (los van hun eigenlijke besmetting).

        Hier wat foto's als beide dames uitgekleed (in stukjes) in bad liggen (er hangt ongeveer 1 dame in de doos of iets meer dan eentje denk ik eerder):

        PS: als je het nou ook gaat gebruiken die rauwe melk, wil je het dan ajb ook en vooral even delen op onze sticky draad hier https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rauwe-bio-melk ? Daar doen we een oproep voor testers ervan... jammer dat er zich nog niemand serieus heeft aangemeld... het zal wel weer een kwestie van jaren zijn voordat het tot de meute gaat doordringen wat echt werkt.
        Attached Files
        Last edited by vishaka; 15 September 2020, 03:59.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Niet iedereen heeft de juiste bioboer in de buurt, en een drogisterij of apotheker wel.

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Wat heb jij toch rare kleding aan dat wasrekje hangen, maar het ziet er goed uit, laat ze je smaken.

        • vishaka
          vishaka commented
          Editing a comment
          Haha Cor .. en ja Repelsteel ik ben me daar bewust van, maar ook NIET-bio melk (dus wel rauw maar niet van een **biologisch** melkveebedrijf) zou al goed volstaan, just sayin

        #25
        Leuk verslag. Heb dat van die melk nog nooit eerder gehoord.

        Comment


        • vishaka
          vishaka commented
          Editing a comment
          Thanks! Ja als het saai wordt ga ik er zelf aan onderdoor

        • Superskunknl
          Superskunknl commented
          Editing a comment
          Heb het wel direct genoteerd. Probeer liefst alles Bio op te lossen voordat ik over ga op de zwaardere spullen.

        • vishaka
          vishaka commented
          Editing a comment
          Hey da's tof! Ik vang vast wel een notificatie als het zover komt... blijf benieuwd, of dat nu morgen is of over 3 jaar!

        #26
        Ik doe ze niet meer in (peroxide) bad. Laatste x. Die laatste die nog stond heb ik niet in bad gedaan en die hangt nu te drogen en er komt een G'ddelijke geur vanaf compared to the minder geurende rest. Hij rookt beter, slaat beter aan. Wat een idee ook; peroxide bad! No way... gaat niet meer gebeuren hoor. Moet er wel bij zeggen dat deze i.t.t de rest in maar liefst een 19 LITER pot stond! De toppen waren ook veeeeeel dikker dan die van de 12 liter potten. Weet niet in hoeverre dat meespeelt bij de smoke-potentie (kan toch bijna geen rol spelen).

        Ik heb een CriticalX (geen autoflower) gezaaid vandaag. Gaat voor het raam gebeuren... winterkweekje uitprobeersel. Why not.. ik bedacht me plots dat ik een raam op het zuiden heb waar niemand binnen kan kijken (ja ik wen nog aan mijn nieuwe stek he)

        @ edit: hier nog ff een plaatje van een heerlijk geurende pot (heb ze net van het droogrek gehaald en er in gestopt)
        Attached Files
        Last edited by vishaka; 10 October 2020, 18:48.

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ook wel leuk, binnenkweek zonder lamp en goed resultaat, ben benieuwd wat ze gaan zeggen, maar ik denk dat je hier ook wel verder mag, QnQ weet daar zeker wel een antwoord op

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Titel van dit topic is een vraag.
          Als die beantwoord is dan zijn we er, zo niet dan wachten we op antwoord

        • vishaka
          vishaka commented
          Editing a comment
          Ok ja, dan zijn we er. Immuun genoeg naar mijn smaak.
      Bezig...
      X