Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blueberry bliss auto, hoe nu verder?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blueberry bliss auto, hoe nu verder?

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Ik begin net met kweken maar rook al wel wat langer wiet. Doordat ik wat meer vrije tijd heb op dit moment ivm revalideren van een ziekenhuisopname, ben ik benieuwd of het mij lukt!

    Ik heb een autoflower blueberry bliss zaadje. Deze heb ik ontkiemd in een koffiefilter. Hij zit nu in een plastic mini-kasje in een klein zwart standaard stek bakje. De wortel in de aarde gezet en het kopje er nog net boven uit. Ik heb stek grond gebruikt met een laagje kokosgrond van de tuinwinkel. Onderop een klein laagje hydrokorrels, 2cm ongeveer. Het mini-kasje staat bij mij op het balkon met de beide schuifjes aan de bovenzijde dicht. Dit is de eerste nacht en ik ben benieuwd wat ik morgen aantref.

    Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe nu verder te gaan aangezien er zoveel verschillende manieren/verhalen op internet te vinden zijn. Ik vind jullie site tot nu toe het meest betrouwbaar en heel chill dat er meer mensen meekijken/kunnen reageren.

    Mijn vraag is dus eigenlijk... en nu??


    voeding? In kas laten? Schuifjes open? Hoeveel water en hoe vaak? Dingen om op te letten?

    alle info zal ik erg op prijs stellen!

    groetjes!!

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #4
        Sorry guys! Deze nu vannacht gemaakt. Ik heb 2 zaadjes, 1 blueberry bliss auto, die is ontkiemd met een flinke witte stevige wortel in geplant nu. In een klein zwart stekbakje met hydrokorrels onderop en stekgrond met een klein laagje kokosaarde erbovenop. Nat gesproeid met een plantenspuit en in de minikas gezet met de schuifjes dicht. Ook een klein glaasje water in de kas gezet voor de luchtvochtigheid.

        Het tweede zaadje is een ook een auto ik geloof een kush. Die is ook ontkiemd maar heb ik iets eerder met een kleiner worteltje al in de aarde gedaan. In een grotere pot, zwart, met ook hydrokorrels, stekgrond en kokosgrond gemengd. Nat gesproeid met de plantenspuit. Afgedekt met vershoudfolie. Dit waren een aantal van de tips die ik heb gelezen maar het zijn er zoveel dat ik echt niet meer weet wat ik nou het beste kan doen. Bedankt voor de snelle reactie alvast trouwens!! Hoop dat ik nog op tijd ben om eventuele schade te herstellen!
        Attached Files

        Comment


          #5
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...voor-beginners
          Je kan hier alles vinden op het forum je bent goed begonnen wat erop wijst dat je toch wel wat gelezen hebt,top.
          Als je plantje bovenkomt mag je de schuifjes wat openschuiven of deksel verwijderen en niet teveel water geven en zeker niet op het stammetje.
          Als je daar al zit zit je in de zaailing fase,tot die tijd gaat alles gestaag dus ik zou zeggen tijd genoeg om te lezen,succes verder
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


          • Jussie86
            Jussie86 commented
            Editing a comment
            Super!! Onwijs bedankt!

          #6
          Ja, als er iets boven komt zou ik meteen die kap eraf gooien.
          Zo'n hoge LV is helemaal niet zo goed voor zaailingen.
          Enneuh...doe ook ff het licht aan.

          (ik zal het topic bij kweekverslagen zetten)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Jussie86
            Jussie86 commented
            Editing a comment
            Heel erg bedankt voor je reactie!! Wat bedoel je precies met zet het licht aan? Geintje omdat het zulk klote weer is, of moet ik inderdaad iets van verlichting kopen? En zo ja, weet je toevallig welke en voor wanneer? Alleen S’nachts of ook als het overdag klote weer is? Bedankt!!

            Groetjes Jus

          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            Hoe meer licht hoe beter ze groeien,als het regent ofzo onder een paar spaarlampjes gooien of hps of led.
            Ik heb ook buitenplanten die blijven buiten regen donker zon outdoor is outdoor.
            Je ziet maar.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ohja ze staan buiten...ghehe

          #7
          Thanks! Gaat volgens mij goed, vanavond 1 schuifje open en benieuwd naar morgen! De eerste foto is de blueberry bliss auto in de kas, de tweede in grotere pot buiten met een vision kush auto.
          Attached Files

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Is dat wel zo goed idee Corleone, al dat water wat dan langs het stammetje naar beneden loopt en dan voor stamrot kan zorgen. Als het al een Stammetje word. Anders probeer het zaadhulsje wat vochtig te maken met een wattenstaafje lijkt me net iets meer hufterproof. Maar even hopen en duimen jussie succes

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Kan ook met een wattestaafje Kunichika ik heb er de laatste tijd niet veel last meer van dat het zaadhulsje blijft zitten door het zaadje met de wortel omhoog in het zand te doen gaat het zaadhulsje 9 van de 10 keer er vanzelf af. Maar voorheen deed ik het met een plantensproeier, je hoeft hem ook maar een paar druppels te geven, maar je ziet het de laatste tijd wel veel voorbij komen dat stamrot, heb het al regelmatig gelezen.

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ja daar heb ik dit seizoen ook last van gehad. Als je het zaadje diep genoeg zaait dan zal de huls er idd vanzelf af vallen. Heb je nog wat geprobeerd of gaat het nu met je zaadje/zaailing?

          #8
          Corleone1933 bedankt!! Ik ga inderdaad meteen met de spuit kijken of ik de vliesjes eraf kan krijgen want die zitten er nu wel 2 dagen nog op!

          Comment


          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Voor mij werkt dat het beste met een spuit en een puntige pincet.. ik maak het vliesje een beetje vochtig en dan duw ik met 1 puntje van het pincet tegen het zaadvliesje aan, heel zachtjes tot die niet meer verder wil, als die niet meer verder wil doe ik het zelfde aan de andere kant van het vliesje. belangrijkste is dat je niet trekt of forceert en dat je de zaailing zelf zo min mogelijk of liefst helemaal niet raakt.

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Dat zaadhulsje staat een beetje open, als je dan twee tandenstokers pakt en met de puntjes in het hulsje gaat en dan voorzichtig naar buiten drukt breekt hij vanzelf open.

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Klinkt inderdaad als een nog betere manier, zal het volgende keer als het weer voorkomt eens proberen op die manier. Komt alleen niet vaak voor aangezien ik niet aan voor kiemen doe, ik steek ze gewoon in de grond terwijl ik wat zegenende woorden mompel dan nog wat kwaliteitsrook er overheen blazen en komt meestal wel goed.

          #9
          Super! Heb het geprobeerd, maar krijg hem nog niet open en wil hem niet forceren. Een halve centimeter tot aan het vliesje is de wortel trouwens erg slap geworden, kopje hangt er nu aan en ligt zeg maar. Heb er nu extra potgrond heel klein laagje gedaan. De andere in de grote pot kon ik zo eruit pakken toen ik het vliesje wilde openen, wortel had nog niks gedaan en was 1 mm. Terug in koffiefilter, nat in zip bag in kast gehangen nog maar weer...

          Comment


            #10
            Ja ik heb hem even in de volle zon gezet met veel water en een klein handje kokosgrond los erop. De andere is niet verdeR ontkiemd in de kast, nu ook maar in grote po met laagje kokos los erop...

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Ik zou hem uit de zon halen en veel water is ook niet echt slim. Als ik jou was zou ik eerst eens veel verslagen lezen voor je begint met kweken. Dan gaat het de volgende keer cast beter. Veel succes
          Bezig...
          X