Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De kracht van een wietplant. 1x PP buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Prspctr de plant staat er ook nog gewoon. Ik heb slechts 1 tak geknipt van de tientallen die eraan zitten.

    Denk zelf nog 2 a 3 weken maar ik vroeg om advies i.v.m. lage temperaturen en het vochtige weer.

    Het is natuurlijk de bedoeling om haar zo lang mogelijk te laten staan, maar ik oogst liever iets te vroeg dan dat er rot om de hoek komt kijken.

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Helemaal waar. Beter 10g in een pot dan 50g verliezen aan rot!

    #17
    Update:

    Ben benieuwd wat is jullie mening. Aankomende week weer regen.

    20201018_143658.jpg 20201018_143606.jpg 20201018_143734.jpg

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      De wind gaat ook draaien dan word het een stuk vochtiger dan moet je elke dag kijken naar toprot
      Veder is het aan je zelf Als je zo sterk mogelijk dan laat je haar lekker staan

    • Kweking Eend
      Kweking Eend commented
      Editing a comment
      Mooi groen plantje hoor! Maar eens met Bas Haze, hoe langet hoe sterker (naar mijn mening beter)

    #18
    Ja ze is zeker nog mooi groen.
    Haar cyclus: 26 april is ze al gaan kiemen.
    Toen kreeg ze zoals in het openingsbericht te lezen is een apart blaadje en kwam stil te staan.

    Vervolgens liep ze t.o.v. mijn 10 planten in de tent zodanig ver achter dat ik haar buiten in een pot heb gezet, toen nog een grotere pot, maar ik krijg met regelmaat familiebezoek (afkeer tegen wiet) dus ik heb haar toen in de volle grond bij mijn zus in de tuin gezet.

    Ik kom er net vandaan en het liefst wilde ze vanmiddag gaan knippen, maar ze bloeit pas sinds 9 september dus dat lijkt mij nog te vroeg ondanks het beroerde weer

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ik ben zelf wel al aan het knippen bij mij zit de toprot er al in en heb met een microscoop gekeken en die waren bij mij milk van kleur dan kan je hem al oosten eerst zijn de trichromen doorzichtig (doet zo goed als niks) dan milky (normale stond) als laatste amder (zwaare body stond)

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Hak vd week de knoop wel door. Zag nog redelijk wat Clear, maar vanaf dinsdag weer zachter en 4 dagen op rij met flinke regen kansen

    #19
    Veel meer zal er niet aankomen als ik het zo bezie dus kan je net zo goed oogsten.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ja helaas laat de zon verstek gaan. Nog 2 weken zonder zon laten staan zal niet veel extra opbrengst brengen. Denk er even over na maar zou a.s. donderdag tijd hebben om te oogsten

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Inderdaad, het enige dat nog langer laten staan doet is de kans op rot vergroten.

    #20
    Wat een hoop onzin.
    Waarom zou je een plant die er nog zo goed bij staat en nog lang niet klaar is gaan oogsten ?
    Dan zit je met groene wiet met een slap kortdurend effect.
    Dat is pas echt zonde van al je inspanning en tijd.

    Ze moet nog wel een week of 3-4.
    Zou ze zo lang mogelijk laten staan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dus dat de kans op rot met de dag toeneemt is een hoop onzin? Heb je wel verstand van kweken of praat je anderen maar wat na?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Mijn kweekverslagen staan op dit forum, ik nodig je van harte uit ze eens door te nemen.
      Natuurlijk neemt de kans op toprot toe, de kans op vorst neemt ook toe en de lichturen worden ook elke dag minder.
      Maar dat zijn nog geen redenen om 4 weken te vroeg te gaan oogsten.

      * Ik zie dat je toch niet zonder JD kunt ?
      Last edited by QnQ; 19 October 2020, 22:52.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Laat deze planten nog maar lekker vier weken staan joh in dit druilerige weer.

    #21
    Ik zou ook nog niet oogsten plant ziet er goed uit en je heb echt nog wel paar weken als je nu oogst dan oogst je wiet die niet klaar is luister na Q sonde
    God was never on your side..

    Comment


      #22
      Ze is al zover gekomen, heeft al veel moeten doorstaan qua weeromstandigheden, en dan wil je haar terwijl ze er zo goed uitziet vlak voor de eindstreep tackelen?
      Hou gewoon vinger aan de pols en controleer elke dag haar toppen, zit er wat ellende, verwijder dat dan (ruim)
      Je geduld zal beloond worden......hou vol.

      ​​​​​​​Succes

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik hoop dat je gelijk hebt voor t.s!

      #23
      Ziet er inderdaad nog goed uit, zolang er geen rot is zou ik ook nog wachten.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


        #24
        QnQ en dit dan? Is dit rot of worden die haren zo door de regen? Kreeg deze foto door van mijn zus.

        Ga morgen zelf weer even kijken.

        IMG-20201021-WA0000.jpg

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Ik zie volgens mij wel een bruin blaadje. als je van de zijkant naar de top kijkt en je maakt dat een beetje open zie je dan bruine plekken en stof zitten

        • Reefer
          Reefer commented
          Editing a comment
          Misschien calyx's aan de bovenkant van de toppen die donker verkleuren?

          Dat gebeurt bij mij ook op alle bovenste toppen.
          mocht dat het zijn, is het zeker geen rot.

        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          In de hoofdtop zat een zijtopje met rot en verder nog 2 topjes met rot.

          Pistels donkerbruin tot zwart komt dat door de regen? Toppen lager in de plant hebben daar wat minder last van.

          We laten haar nog even verder afbloeien.

        #25
        Ik heb de plant vandaag weer bekeken.
        3 topjes wegens rot weggehaald en ik heb veel blad weggehaald voor betere luchtcirculatie.

        20201022_165937.jpg

        20201022_171850.jpg 20201022_171834.jpg 20201022_165847.jpg

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Rot wordt veroorzaakt door dauwpunt, 's ochtends de planten goed uitschudden en blijven controleren. En blijf realistisch, een paar uurtjes zon gaat het verschil niet maken.

        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          @Hork: Oh ook een beetje een weerkenner? Uiteraard speelt het dauwpunt een rol bij rot. Hoe dichter het dauwpunt en de temperatuur bij elkaar liggen hoe vochtiger het is. En met name in de vroege ochtend krijg je dan mist RV 100% en zijn het dauwpunt en de temperatuur gelijk.

          Maar het gaat hier over de plant.
          Je geeft aan dat een paar uur zon geen verschil maakt.
          Dit lijkt mij onjuist aangezien wel degelijk de trichomen een verschil kunnen maken bijvoorbeeld minder clear en wat extra milky en dan zelfs eventueel nog het extra aandikken van de toppen.
          Uiteindelijk gaat het toch om je rokertje?

          Verder heb ik nog zat liggen waardoor ik het risico kan veroorloven om toch nog te wachten met oogsten.

        #26
        Niet slecht voor deze tijd van het jaar!
        De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

        Comment


          #27
          Dat zijn aardig wat topjes. Daar gaan wel wat grammetjes vanaf komen...

          Comment


            #28
            Ja ben benieuwd hoeveel eraf komt.
            100 gram moet zeker kunnen

            Comment


            • Ykkiller
              Ykkiller commented
              Editing a comment
              Je gaat lekket

            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Dat moet idd geen probleem zijn. Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid grammen.

            #29
            Eerder dan gepland maar zojuist heb ik alle takken van de plant geknipt en staat er een forse klus op het programma...knippen!

            Wegens afspraken aan huis stond mijn zus erop dat de plant deze week om moest.
            Aangezien ik toch nog erg veel in de weckpotten heb zitten van de binnenkweek is het geen ramp dat deze dame nu al om is ondanks dat ik haar nog wel even had kunnen laten staan.

            Ook heb ik inmiddels al bij 4 toppen toprot geconstateerd dus het is mooi geweest.
            Het viel mij absoluut niet tegen v.w.b. trichomen. Ik zie enkele clear, maar heel duidelijk is het merendeel minstens 80% Milky.

            Ik ben wel van het wegen dus zal alles zowel "nat" als droog gaan wegen.

            Doe gerust een gok op de volgende manier:

            Voorbeeld;
            Nat: 1000 gram.
            Droog: 200 gram.

            Comment


              #30
              Nat wegen heb ik niet goed bijgehouden, maar het drooggewicht is 220,4 gram geworden.
              Het is een fijn rokertje geworden welke ik wel extra lang heb laten drogen. 3 tot 4 weken.

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Lekker man, geniet ervan !
            Bezig...
            X