Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkon kweek - Super Skunk (auto)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Balkon kweek - Super Skunk (auto)

    Korting op 420shop
    Het leek me leuk om hier toch even te delen wat ik deze zomer heb weten te groeien op m’n balkon (op het zuiden). Benieuwd naar jullie reacties!

    2x Super Skunk (auto)

    Beide planten heb ik low-stress getraind zodat de toppen al het licht vangen. Dat is best aardig gelukt (hoewel de stam naar mijn zin te dicht op de aarde ligt). Beide planten zijn even oud.

    Plant 1 is als een razende gegaan. Bijna aan het einde van de bloei periode (nog 10 dagen). Het enige vreemde vind ik dat de toppen nog steeds iets in de lengte doorgroeien. Potgrond + perliet.

    Plant 2 is gehandicapt. Na het voorgroeien in stekgrond, overgezet naar cocos. Dat was een oude zak cocos waar de wortels niet wilde pakken. Plant 1 schoot alle kanten in, plant 2 deed vrijwel niks. Dus na 4 weken alsnog getransplanteerd naar potgrond + perliet. De groei is vertraagd en is dus later in bloei gekomen. Doet het nog best aardig voor de stress die ze heeft gehad

    - 20L potten
    - gewone potgrond met voeding
    - water uit de kraan
    - geen ph check
    - Plagron grow&bloom
    - ik kon het niet laten om in week 7 een aantal grote schutbladeren te verwijderen die voor de toppen hingen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Snowman; 25 July 2020, 23:38.

    #2
    Plant 1 vandaag

    Regen!!
    Ik denk dat toprot niet echt te voorkomen is de komende dagen...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Snowman; 26 July 2020, 00:25.

    Comment


      #3
      Toprot is eerder iets voor eind september, oktober...en het is heel normaal dat bloeitoppen nog wat doorgroeien.
      Tit veur e pafke.

      Comment


      • Snowman
        Snowman commented
        Editing a comment
        Goed om te horen. Dus tenzij juli/augustus intens natte weken krijgt, moet het wel goed komen zonder rot.

        Hoe zou jij te werk gaan zonder vergrootglas en dan toch timen wanneer het tijd is te oogsten? 75% oranje bruine bloeiharen lees ik regelmatig om aan te houden als richtpunt

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dat lees je dan niet op dit forum

      #4
      Zet ze maar bovenop die tafel als het droog is.
      Dat verdampende vocht van die planken is ook niet bevorderlijk.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Snowman
        Snowman commented
        Editing a comment
        Het is gelukkig een over dat balkon, het water is zo verdampt. Maar mocht het lange tijd regenen of zitten met hoge luchtvochtigheid, dan neem ik je advies zeker mee! Thanks

      #5
      Zet hem binnen dan als het teveel regent, de lv is relatief normaal.

      Comment


        #6
        Wat QnQ zegt.
        Ze zijn nog lang niet zo ver dat de regen nu een probleem is.
        Zet 'm zeker niet binnen zonder ventilatie als hij nat is.
        Succes

        Comment


        • Snowman
          Snowman commented
          Editing a comment
          Nee binnen is ook zeeeeker geen optie want die twee dames ruiken hard! Heerlijk, maar voor de boven- en onderburen niet zo’n strak plan

        #7
        De Super Skunk die het hardst gaat blijft maar uitschieten! Zit dit weekend op 10 weken sinds ontkiemen, dus zou onderhand wel gedaan moeten zijn.

        Ziet er sowieso nog niet uit dat ze klaar is om te oogsten...

        Wat is jullie advies?
        Het balkon waar ze staan wordt zo 35 graden met deze zonnige dagen...
        Attached Files

        Comment


          #8
          Wel echt een mega dikke top aan het worden!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #9
            Nu ik toch bezig ben...dit zijn beide dames. Zelfde strain, zelfde datum ontkiemd.

            De linker plant heb ik moeten verpotten omdat deze niet goed wortelde in oude cocos aarde...ze heeft een flinke achterstand.

            Hoe kan het komen dat ze zo lichtgroen is?
            iemand een idee?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • keukentrap
              keukentrap commented
              Editing a comment
              Linker plant heeft misschien wat tekort aan voeding.. stikstof probleem misschien?? Die rechterplant heeft op sommige plekker gele bladpuntjes wat misschien te veel voeding betekent.
              Probeer niet de achterstand van je linkerplant goed te maken.. maak er gewoon het beste van en hou m goed in de gaten.. alles wat er nog van afkomt moet je misschien maar zien als een extraatje

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Je hebt ook last van tenen zie ik, haha!!

            #10
            Ben het met je eens dat de rechter plant iets teveel voeding heeft gehad, ben inmiddels overgegaan op de helft voeding. Daarna water totdat ze klaar is voor de oogst

            Goeie tip om niet ineens veel voeding te gaan geven bij de licht groene plant!

            Comment


              #11
              Ik heb jullie advies nodig...

              Ik wordt inmiddels een beetje nerveus van de lucht die van m’n plant afkomt, vooral voor overlast bij de buren tijdens deze hitte. Denk dat ik dit weekend begin met drogen.

              In mijn ogen ben ik iets te vroeg met oogsten, maar moet het kunnen. Wat vinden jullie?
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #12
                Hoe lang bloeit ze ?
                De leeftijd van de plant is niet belangrijk, het gaat erom hoe lang ze bloeit.
                Dat zit altijd in de buurt van 8 weken.
                Tips ? Loop naar de buren, zeg dat je even een praatje wil maken en dat je een wietplant hebt staan
                Of ze het bij jou willen komen zeggen als ze er last van hebben en dat die over een week of 2 (?) weg is.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Snowman
                  Snowman commented
                  Editing a comment
                  Bloeit nu ruim 6 weken.
                  Misschien inderdaad toch maar de buren inlichten en hopen op wat wind die de geur wat sneller afvoert ‍♂️

                #13
                Ok zou gewoon eens bij ze aan de deurgaan en vragen of ze er last van hebben, misschien vinden ze het wel lekker ruiken, of vinden ze het wel geen probleem. deze heeft nog geen bruine bloeihaartjes en moet minstens nog 3weken ofzo.

                Comment


                • Snowman
                  Snowman commented
                  Editing a comment
                  Weinig bruine bloeiharen inderdaad...zeker 85% is nog wit. Dan maar even informeren bij de buren.

                  Zou het echt nog 3 weken zijn voor de oogst? Dat had ik verkeerd ingeschat

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ik zou niet meteen gaan vragen of ze er last van hebben, want wat als ze ja zeggen ?
                  Dat moet je aan hun overlaten. Breng ze op de hoogte (van iets dat ze waarschijnlijk al wisten) en wees vriendelijk.
                  Je hoeft niet elk weekend bij ze op de koffie, maar ze hebben waarschijnlijk al een (vooringenomen) beeld van je, en dat beeld moet je een klein beetje verbeteren zodat je weet dat ze bij jou aankloppen als er iets is, en niet meteen de wijkagent bellen ofzo.

                • Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Goed overleg met de buren is het halve werk, heb ik ook gedaan

                #14

                Comment

                Bezig...
                X