Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkonwiet (één Gorilla Glue, drie Zkittlez), verslag van laatste weken bloei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dag luitjes,

Hier weer een korte update van de laatste fase van mijn balkonwiet, dag 26:

De kleinste Zkittlez (foto 1) heb ik nog een paar dagen overdag buiten gezet, daarna twee dagen in het donker en ik heb zojuist haar middelste toppen afgeknipt, getrimd en te drogen gehangen. De eerste hoofdtoppen zijn, na bijna twee weken hangen in de kast, inmiddels helemaal droog. En ik heb gisteren de eerste jointjes van de oogst gedraaid. De rest zit in een glazen pot te curen. Nou, echt een lekker wietje, deze Zkittlez. Ik denk dat ik in totaal zo'n 25 a 30 gram van deze plant af ga halen (gedroogd). Ik denk dat die twee weekjes onder de lamp daar zeker aan hebben bijgedragen.

De Auto Critical Orange Punch (2) is de laatste dagen nog veel bossiger geworden. Ik zie echter nog niet echt toppen groeien. Slechts een paar witte haartjes zijn zichtbaar. Sommige schutbladeren zijn echt aan het verbranden. De kartelrandjes van de bovenste schutbladeren zijn ook verdwenen. Ik vermoed dat ze te dicht onder de lamp heeft gestaan. Ik heb haar nu verder van de lamp geplaatst, ook naar de zijkant. Tevens geef ik haar nu wat meer water plus wat extra bloeimiddel. Ik ben 'bang' dat dit niet veel meer wordt. Zodra ik zie dat het (echt) niets meer wordt dan gaat ze uit de tent.

De grotere Zkittlez (3) die overdag buiten staat en 's nachts binnen, buigt inmiddels bijna om. Niet vanwege de massieve en compacte toppen, maar meer vanwege haar wat fragiele bouw. Ik heb de toppen inmiddels van bijna alle bladeren ontzien. Een top heb ik vanmorgen al te drogen gehangen. Toch blijft het feit dat ze de laatste twee maanden in haar bloeiperiode veel te weinig licht heeft gehad duidelijk zichtbaar, met bijna alleen maar fluffy toppen. Als ik hier tien gram gedroogd vanaf haal dan is het veel. Maar goed, dan weet ik in in elk geval voor komend jaar dat ik geen fotoperiode's meer op mijn balkon ga kweken, want daar heb ik gewoonweg te weinig uren van de dag licht. Ik denk wel dat ik dan ga voor één of twee rondes met auto's, die ik dan binnen opkweek en dan op zomerse dagen buiten zet (flowerperiode dan tussen half mei en half augustus).

Dan, en ik vind het niet leuk om dit te vertellen, mijn geliefde Gorilla Glue-dame (4) zag er vanochtend niet goed uit. De meeldauw had zich behoorlijk verder verspreid (3). Ik wilde haar afgelopen weekend nog gaan behandelen met H202, maar eerst waaide het veel te hard en daarna had ik het druk en schoot het er een beetje bij in. Ik heb haar nu bijna gekortwiekt. Bijna alle bladeren zijn er vanaf. Ik heb alvast één top behandeld in een waterbadje met een beetje H202, die daarna heel goed afgespoeld en die hangt nu te drogen. Ik kijk daarna of het nog te roken valt. Ik denk dat ik daar voor pas

-->

Ik denk dat dit het één na laatste deel was van mijn verslag van de laatste bloeifase van mijn buitenwiet van season 2020. Ik kan al wel de conclusie trekken dat mijn vier laatste buitenplanten (drie fotoperiode's, één auto) lang niet zoveel hebben opgebracht als ik hoopte, toen ik ze eind mei, begin juni ontkiemde. Ik mag blij zijn ik als ik 50 gram in totaal haal. Dat komt vooral door het beperkte licht op mijn balkon (hoogstens vier a vijf uurtjes zon per dag in de zomer, in de herfst drie of nu zelfs maar twee a drie) en door het wisselvallige, donkere en vochtige weer van de laatste weken, vermoed ik. Maar dit seizoen buitenkweken heeft mij andersom wel al wat broodnodige ervaringen met het kweken van wiet opgeleverd. Daar heb ik nu met mijn eerste binnenkweek, zie verslag op de binnenwietpag, reeds profijt van. Hoop ik

Tot de laatste update van de laatste bloeifase van mijn buitenwiet!

Rustig aan!

Pafdaddy

Attached Files

Comment

• Pafdaddy
      Pafdaddy commented
      Editing a comment
      Nederhigh Reveg bij een auto? Ik wist niet dat dat kon...

Over die meeldauw: Ik denk dat ik van wat nu nog heb staan het meeste of zelfs alles ga weggooien. Ik heb wat ik al eerder kon oogsten van die kleine Zkittlez, en toen het nog niet zo erg was, nog te drogen hangen. Ik richt mij vanaf nu vooral op mijn binnenkweek. Dan heb ik hopelijk geen last meer van die verdomde meeldauw

• Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Meeldauw - H2O2 badje? Eventueel watercuren?

• Pafdaddy
      Pafdaddy commented
      Editing a comment
      Brandnetel. Ik ben inmiddels al begonnen met dat badje met H2O2, zie ook mijn post. Ik ga mij nog verdiepen in watercuren. Dank voor de tip!

Hallo luitjes,

Om het verslag van de laatste fase van mijn buitenkweek af te sluiten, bij deze dit niet al te vrolijk stemmende bericht:

Het enige lichtpuntje dat ik kan verzinnen is dat mijn kleinste Zkittlez, die binnen ruim twee weken onder de lamp 'afbloeide', uiteindelijk toch nog zo'n 30 gram heeft opgeleverd. Ik heb haar bijkans van top tot teen geplukt, zie foto 1. Het grootste deel van de oogst hangt nu nog te drogen. Ik schat dat ik tot nu toe zo'n 15 gram van haar heb gerookt. Hmmm, echt een heerlijke smaak!

De (potentiële) oogst van de Auto Critical Orange Punch heb ik zelf om zeep geholpen, zie foto 3. Ik zette haar aan het begin van haar bloeiperiode van buiten ((10 a 12 uur licht, hoogstens drie uur zon) naar binnen (18/6 onder de lamp), maar daardoor ging ze niet vrolijk met verder bloeien, maar ze schoot weer in de vegetatieve fase en daarin bevindt ze zich, op een paar nieuwe witte haartjes na, nog steeds. Ze staat nu alleen nog maar buiten. Ze is gisteren bijna omgewaaid en ze staat helemaal schuin, alleen nog maar hangend aan haar wortels. Ik denk dat ik haar morgen 'opruim'. Dit was een wijze les voor de volgende keer!

De grootste Zkittlez begon ook veel last te krijgen van meeldauw. Ik heb afgelopen weekend alleen haar bovenste toppen nog behandeld met wat H2O2, want die waren nog niet of nauwelijks aangetast. Ik heb die toppen daarna geknipt en opgehangen. De rest heb ik weg gegooid, zie foto 4. Als de oogst daarvan nog een gram of 10 oplevert dan is het veel.

Dan, het meest verdrietige nieuws: mijn geliefde Gorilla Glue dame heeft de strijd met de elementen en vooral ook met de meeldauw verloren. Ze zat er afgelopen weekend helmaal onder die rotschimmel. Met pijn in het hart heb ik haar kopje ('s) kleiner gemaakt en haar in een vuilnisbak gestopt. Ik voelde nog net geen traantje opborrelen, maar het scheelde volgens mij niet veel Uit medeleven met haar naasten heb ik besloten om geen beedmateriaal te vertonen.

Conclusies van mijn najaarskweek op mijn balkon (notes to myself vooral):

Mijn balkon is vanwege het weinige licht en de te koude en vooral ook te vochtige weersomstandigheden in deze tijd van het jaar niet geschikt voor een goede bloeifase.

Ik ga komend jaar op mijn balkon alleen maar auto's zetten, die alleen in de periode tussen begin mei en half augustus dienen te bloeien, met hoge temperaturen en zo veel mogelijk zonuren.

Ik ga de planten vanaf nu genoeg groei en bloeivoeding geven. Vooral dat laatste heb ik verzaakt bij mijn eerste buitenkweek.

Ik heb door gewoon te gaan kweken op mijn balkon al redelijk wat ervaring opgedaan. Ondanks dat de oogst van mijn buitenkweek maar zo'n 30 a 40 gram is, schat ik, heeft het laatste half jaar wel al de nodige 'do's and don't's opgeleverd. Of ben ik door schade en schande wijzer geworden Daar hoop ik bij mijn huidige binnenkweek al wat profijt te van trekken en bij volgende kweken 'balkonwiet' .

Ik zet buitenplanten nooit meer binnen.

Zkittlez is een heerlijk wietje.

In het verbouwen van mijn eigen wiet heb ik in deze (ook) persoonlijk lastige en onzekere tijden een stukje rust en ontspanning gevonden, een nieuwe hobby. En hopelijk kan ik vanaf deze winter, als mijn eerste binnenkweek af is, altijd van mijn eigen homegrown wiet gaan roken. Dat zou mij per jaar, als liefhebber van , heel wat knaken gaan schelen . Ik vind het roken van je eigen wiet ook gewoon lekker

Bedankt allen voor het volgen van deze laatste (vooral mislukte) bloeifase van mijn balkonwiet!

Tot de volgende buitenkweek!

Peace!

Pafdaddy
    Attached Files

Comment

Bezig...
    X