Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag eerste keer buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik heb dit vorig jaar ook gehad en het kan zijn dat er nog een vliesje over zit. Als je dat eraf haalt vallen de 2 kiemblaadjes mooi open, wel wat prutswerk. Ik heb dit met tandenstokers gedaan toen.
    Succes nog

    Comment


      #17
      Goedemorgen allemaal.

      ik ben onderhand zo’n 2,5 week verder en ondanks dat mevrouw niet al te hoog aan het groeien is momenteel denk ik dat het prima met haar gaat.
      Ik denk dat het nu ook de tijd is om voeding te gaan geven hierover een paar vragen. Zoals in de foto te zien is gebruik ik terra vega en bij de beschrijving staat tussen de 2 en 6 ml toevoegen per liter water. Wat is de beste dosis voor mijn autoflower en hoe is voeden het handigst. Als ik nu een liter fles ga vullen en 2ml toevoeg is dat best zonde aangezien ik zo’n 6ml water per dag geef dus dan gaat zo’n liter fles nooit op.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Sugar leaf
        Sugar leaf commented
        Editing a comment
        Zoals KnetterMug zegt, gewoon water en niet koud uit de kraan maar op kamertemperatuur, of zet het water bij het raam in de zon.

      #18
      Hier nog een foto van het plantje
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #19
        Zou nog even wachten met voeding geven. Beetje lauw water elke x is nog voldoende.

        Comment


          #20
          Denk dat je plantje in een eerdere fase teveel water heeft gehad, weinig wortelgroei, want met 2,5 week hoort een afje toch al wel een stuk groter te zijn, dit waren mijn afjes na 3 weken en 2 dagen.

          20200329_102957.jpg
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            Ja dat zijn binnen planten onder lampen.
            De plantjes van dit topic zijn voor buiten

          #21
          Wow welk superzaaf heb jij dan??

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Zaad van growshopmarkt en een uit de ijskast welke ik nog had liggen. Rechtse is white widow linkse is white haze.

          #22
          Maar die staan in een kast

          Comment


          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Precies dat maakt nog al wat uit,

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Klopt had even niet door dat ik in een buitenkweek zat maar voor 2,5 week vind ik hem toch wat klein, maar het is ook nog wat koud buiten, gaat nog wel goedkomen, volgende week wordt het warm, suc6

          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Waai uit me jas buiten hahahaha

          #23
          Ik ben even in de archieven gedoken en dit is hoe ze er 1 week en 2 weken na ontkiemen in het koffiefilter uit zouden moeten zien.
          Dit is wel wat later maar ja, die van jou komt meer overeen met de 2e foto van een week oud dus zoals je ziet heb je een groeiachterstand van ca. 1,5 week...

          2 weken oud (18 mei - 01 juni):

          IMG_9171.JPG

          1 week oud (24 mei - 01 juni):

          IMG_9172.JPG

          Ik zou eens overwegen of dit plantje de energie wel waard is en dan lekker wachten en er rond IJsheiligen, dus over een dag of 10 een aantal tegelijk ontkiemen dan zie je meteen of het aan een zaadje of wat anders ligt.
          Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

          Comment


          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            Archief juist. Vorig jaar bv was het niet zo koud als nu. Nu zet je geen baby plantjes buiten in de zon

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Het is momenteel zeker buiten eigenlijk te koud, en er is te weinig zon voor onze plantjes.
            Daar gaan ze niet dood van, maar hard groeien doen ze met dit weer niet.

          • Sugar leaf
            Sugar leaf commented
            Editing a comment
            belladonna Dit was zelfs al in 2019 en waarschijnlijk zal het dit jaar eind mei ook lekkerder zijn dan nu.
            Het zijn gewoon vensterbank plantjes. Bij mij gaan ze de eerste 2 weken behalve dan met lekker weer nog niet naar buiten.
            Maar TS heeft hem ook in de vensterbank staan, misschien iets te ver van het raam maar het probleem zit hem toch vooral in de zon en de lichturen. Daar is nog te kort aan voor een goede groei maar dat is het bekende riedeltje van (te) vroeg buiten willen beginnen.

          #24
          Meh... dat kun je nooit vergelijken. Buiten ben je afhankelijk van het klimaat en het weer is nooit hetzelfde als het jaar ervoor.
          Elke groenteboer zal je vertellen dat 15 mei het seizoen begint. Begin, is dus echt het begin. Zou je 1 juni starten zit je nog iets beter zelfs.
          Als je eerder wil beginnen is dat allemaal prima, maar dan loop je dit soort risico's, je ziet het nu in elk buitenverslag gebeuren; langzame groei.

          Dus, rekening houdend met het feit dat er te vroeg begonnen is, ziet ze er verder prima uit.
          Een lobblaadje geamputeerd lees ik, dat kost al de helft van de startsnelheid.
          Plantje heeft behoefte aan zon en temperaturen boven de 10 graden, dus naar buiten ermee.
          Potje goed afvullen met grond, tot de rand zodat ze ook steviger staat.

          En beter niet teveel denken over dingen als voeding als je dit voor het eerst doet.
          Zoek gewoon even bij de buitenkweekverslagen op dit forum, er staan er echt meer dan 1000!
          ...en dan ga je dat soort dingen doen omdat je dat denkt
          Voila...ff wat andere kweekjes checken, en mooi doorgaan.

          Als je nog een zaadje hebt, kun je die begin/half juni doen, dan zie je het verschil in ontwikkeling.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #25
            Goedemorgen allemaal, ik ben al een tijdje niet actief geweest. Ik liep met m’n planten tegen weinig dingen aan. De autoflowers zijn aan het bloeien maar zo te zien gaat het niks worden aangezien ze alleen de afgelopen 2 weken echt lekker weer hebben meegemaakt en ze vrij klein zijn. Ik heb nu een 2 a 3 weken oude frisian dew die ik gister heb overgepot. Omdat de autoflower niet veel gaan opleveren hoop ik wel voor een behoorlijk oogst voor m’n frisian dew. Ik heb de frisian dew in een 55liter pot die vrij breed is en niet heel diep. Is het qua opbrengst handig om hem in een diepere pot te stoppen of maakt dit niet uit en zullen de wortels hoe dan ook optimaal gebruik maken van de pot?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #26
              Zie hier m’n autoflowers. Ik denk dat ik blij mag zijn met 5 gram droog
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • KnetterMug
                KnetterMug commented
                Editing a comment
                Hoe groter je pot des te meer wortels krijg je. Wel. Goed bewateren onder dan gaan daar je wortels heen. Ik geef met de 50L kuip aan de zij kant water.

              • Sugar leaf
                Sugar leaf commented
                Editing a comment
                Voor de pot is relevant dat des te groter de pot, des te groter de wortels kunnen worden en dus des te groter de plant kan worden.
                Veel buitenkwekers gebruiken speciekuipen. Is makkelijk aan te komen en kosten weinig. paar gaten in de onderkant en je bent klaar.
                Ikzelf geef de voorkeur aan een wat hogere pot: "Des te dieper de wortel gaat ie gaat des te steviger de plant staat".

              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Het is op zich simpel, een pot is eigenlijk altijd te klein.

                Speciekuipen van 50 of 90 liter zijn prima, al moet je daar wel gaten inboren.
                Minimaal aantal in de bodem en aan de zijkant rondom iets boven de grond.


                Gewone grote planten potten kan natuurlijk ook maar dat gaat je serieus geld kosten.

                Ik denk dat hoger beter is, maar niet ten koste de breedte zeg maar.

                Die autoflowers bloeien nog niet eens, en zullen dus nog groeien. Geen paniek.

              #27
              Mijn autoflowers zijn over een paar dagen klaar alleen heb ik zojuist dit gevonden tussen de toppen. Lijkt op toprot weet alleen niet hoe ik dit het best kan bestrijden. Iemand tips?
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • KnetterMug
                KnetterMug commented
                Editing a comment
                Dat is rot, moet er uit voor de rest van de. Dame besmet word

              #28
              Ja dat is rot zo te zien, paar dagen denk eerder een paar weken voor ze klaar is

              Comment


                #29
                Ik denk ook dat ik rot zie. Daar kan je niks aan doen, behalve weg knippen. Als ik naar de pistels kijk, dan denk ik net als Kunichika ook dat ze over een paar dagen nog niet klaar zijn.
                Lets not criticize but legalize

                Comment

                Bezig...
                X