Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers buiten in 50L potten met 100% Cocos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflowers buiten in 50L potten met 100% Cocos

    Korting op 420shop
    Hola,
    Ik dacht laat ik dit jaar ook eens een kweekverslag maken van mijn buitenkweek.
    Ik kweek buiten in de cocos en dat is ten slotte toch weer eens wat anders.

    Behalve dan dat ik de zaadjes in huis heb ben ik nog niet begonnen, dit is de aankondiging.
    We wachten nog even met ontkiemen daar is het naar mijn idee nog te vroeg voor;

    "Voor IJsheiligen de bloempotten buiten,
    veelal kun je er dan naar fluiten,
    wacht af tot de heiligen zijn voorbij,
    de plantjes zijn u daarvoor blij."

    Daarnaast zijn het autoflowers dus ik richt me op de meest ideale afbloei periode en dat is augustus.
    Er staat 8-9 weken flowering tijd voor deze soorten dus ga ik uit van 12-14 weken tot oogst. Met een slag om de arm komt dat dan neer op rond IJsheiligen ontkiemen. (11-14 mei)

    We gebruiken de volgende zaden van Amsterdam Genetics:
    Choco Kush Autoflower 6 zaden
    White Choco Autoflower 6 zaden
    AK 020 Autoflower 6 zaden

    De bedoeling is dat ik hier 8 mooie wietplanten aan overhoud waarvan we er 3 gaan volgen;
    Waarschijnlijk wordt dat 1x White Choco auto en 2x Choco Kush auto waarvan ik er 1 in een laat stadium van de groei zal toppen.
    Dat is vorig jaar per ongeluk gebeurd met een bizar resultaat tot gevolg. Ze bleef veel langer in de groeifase en werd ze uiteindelijk 163 cm hoog met meerdere hoofdtoppen. Door er 2 naast elkaar te zetten waarbij ik de ander met rust laat wil ik achterhalen is of dat dit door het toppen kwam en hoe schadelijk dat nou eigenlijk is voor auto's.

    Na opkweken komen ze in 50 liter potten te staan. Wit en lichte kleuren en dubbelwandig om de hitte zoveel mogelijk buiten te houden en te voorkomen dat de wortels gaan koken.
    Het is cocos dus met echte hitte staan die potten zo droog en gaat er in de bloei op een dag met gemak 2x5L water per pot doorheen.

    Ik heb er in ieder geval alweer veel zin in!

    Resultaat van beide soorten vorig jaar:
    White Choco Auto werd 103 cm hoog en opbrengt geknipt, droog en na curen 144 gram.
    Choco Kush Auto werd 163 cm en opbrengst geknipt, droog en na curen 166 gram.

    Hierbij een paar foto's van vorig jaar, dit is nu ook het doel maar ja buiten, er kan van alles gebeuren en de omstandigheden zijn gegarandeerd anders dan vorig jaar.

    "In het verleden behaalde resultaten zijn dan ook geen garantie voor de toekomst."


    Choco Kush AF

    Choco Kush.JPEGWhite Choco.JPEGWhite choco AF
    Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

    #2
    Net hetzelfde gehad met een +Speed autoflower,
    Net na eveneens op een 'nipt' tijdstip een 2de keer toppen bleef ze doorgaan voor wat nrml een klein plantje moest zijn en ze stond zelfs maar in een 14L potje. In volle grond blijven ze ook soms zo doorgaan alhoewel ik dacht dit door oa de wortelruimte kwam, erg fascinerend dit, ik vlg het zeker.

    Ze lijken de stress lekker te vinden en reageren er (soms) erg merkwaardig goed op afhankelijk genoeg kans op herstel/rust en het tijdstip. Dat laatste zal de moeilijkheid worden sinds eens te ver kunnen ze een vreemde opgekropte stagnatie vertonen ervaarde ik

    Witte potten of bekleden met karton smart move is altijd een plus buiten, vast en zeker dubbelwandig zeker onze laatste zomers en al zeker in pure cocos wss hehe
    Veel succes opnieuw, ferm nice planten
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #3
      Tja, als je zulke planten gaat beloven dan moeten we je wel volgen he..
      Succes alvast!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Sugar leaf
        Sugar leaf commented
        Editing a comment
        Thx,

        Ik moet wel zeggen dat het me met andere soorten van AG en andere veredelaars niet gelukt is boven de meter en boven de 100gr uit te komen.
        Vorig jaar had ik ook Blue Amnesia Auto van AG staan en dat gaf een mooie plant maar de opbrengst was net iets boven de 100gr. Milkshake Kush Auto van AG heb ik na 6 zaadjes opgegeven.
        Ik vermoed dat het de genen van de White choco waar de Coco Kush AF en White Choco AF allebei directe van afstammen moeten zijn. Maar ja, er zijn zoveel factoren. Andere moederplanten en de kaarten zijn waarschijnlijk ook meteen anders geschud...

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Yep, de White Choco komt van een White Russian kruising, die WR is wel een gekend buitensoortje.
        Die AK 020 is wel heel wat anders.
        Tja, we zien wel he, de grootste factor hebben we toch geen invloed op.

      #4
      Ben benieuwd, wel interessant grote autoflowers, ik had vorig een auto think big x asian haze, was ongeveer 150 cm met opbrengst van 310 gram

      20200918_085038.jpg
      buiten-2020, 2021, 2022
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ahja, maar die zijn veel groter dan de foto die je hierboven plaatst

      • Sugar leaf
        Sugar leaf commented
        Editing a comment
        Die top zou dan na drogen met ca. 80% vochtverlies toch op maar ca. 77 gram uitkomen en dan moet hij nog schoon geknipt worden. Als de manier van knippen en het weegmoment anders zijn is het natuurlijk appels met peren vergelijken.
        Maar ik denk dat Corleone hier vooral mee wil beamen dat tegenwoordig inderdaad ook bij auto's grote planten met een flinke oogst tot de mogelijkheden behoren.
        Last edited by Sugar leaf; 1 May 2021, 20:01.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Hier heb ik de zaden gekocht, goedkope zaden en in de beschrijving staat dat ze 150 tot 180 hoog kunnen worden en buiten tot 400+ gram kunnen opbrengen. https://www.growshopmarkt.nl/adverte...eerde-zaden-3/

      #5
      Nu ben ik is curieus

      Comment


        #6
        Grote dames in de potten. Sluit me aan

        Comment


          #7
          21 mei begonnen met ontkiemen:

          Gisteravond 21 mei de zaadjes in koffiefilters gestopt om te ontkiemen. Die hangen nu op een donkere plek:

          Filters:
          2 x 3 White Choco Auto
          2 x 3 Choco Kush Auto
          2 x 3 AK-020 Auto
          1 x 1 Amazing Haze fem. + 1 Tangerine G13 fem.

          Alles van AG.

          We zullen zien of er nu al wat afvalt. De bedoeling is dat er van de auto's uiteindelijk 13 doorgaan. De Haze en Tangerine waren gratis en gaan naar een vriend die zet ze in de volle grond.

          IMG_6774.jpg
          Last edited by Sugar leaf; 25 May 2021, 12:18.
          Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Suc6, ga je volgen, ben benieuwd hoe groot ze gaan worden, hopen op nog veel zon.

          #8
          24 -25 mei ontkiemt en in de stekgrond:

          De zaadjes zijn bijna allemaal goed ontkiemt.
          1 White Choco Auto heeft er wat meer moeite mee maar het zaadje is wel al open.
          1 Choco Kush moet ik nog even afwachten, er zit wel iets van beweging in dus ik denk wel dat hij ontkiemt maar met weinig kiemkracht is haar toekomst redelijk onzeker.

          Maar 16 uit 18 auto's is ook al een prima resultaat, dan is er nog ruimte voor 3 plantjes verlies.

          Zoals bekend geloof ik er niet in dat je auto's niet kan verpotten. Ze zitten nu dus lekker in stekpotjes van 9.5x9x9 cm en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
          In stekpotjes passen ze in een propagator en heb ik meer controle over qua vocht etc. Daarnaast verplaatst het ook net ff wat lekkerder. Ik ben niet van plan 18 x 50 liter potten in de tuin te zetten, laat staan er mee lopen slepen. Let wel, ik houd er maar 3 hier, 6 kweek ik op voor een vriend, 5 komen er ergens anders te staan en de rest is reserve.

          We zullen zien hoeveel er in de komende dagen hun kopje komen laten zien.

          IMG_6787.jpg IMG_6788.jpg
          Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

          Comment


          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Het is niet zo dat je auto's niet mag verpotten, het is echter beter om ze meteen in hun eindpot te doen.
            Ik doe dat echter ook niet. Ik begin ook altijd in kleine potjes en binnen. Dat heeft in verband met slakken zeker wel een voordeel.

            Na het overpoten staan de plantjes dan wel 1 of 2 dagen stil, en dat is waar dat verhaal vandaan komt, om ze meteen in de eind-pot te beginnen.

          • Sugar leaf
            Sugar leaf commented
            Editing a comment
            Yep slakken is hier ook een probleem, ik heb hier wel eens in het donker met een zaklamp lopen schijnen en niet normaal zoveel naaktslakken er hier rondzwerven. Die van mij gaan dan ook best nog wel een tijdje 's nachts veilig naar binnen.

            Gps Inderdaad wellicht in een kweekverslag waarin auto's verpot worden vanuit relatief kleine potjes handig om de oorsprong van het verhaal toe te lichten, uiteindelijk is het ook informatief. Ik zou er dan nog wel aan toe willen voegen dat dat ook uit de tijd komt dat auto's max 30-50 cm hoog werden, de opbrengst ook minimaal was en ze veel minder goed tegen stress konden. Maar als je auto's wilt verbeteren zijn dat natuurlijk ook meteen de punten waar door veredelaars (met succes) flink op is ingezet.

          #9
          Ik ga hier veel van leren!

          Comment


            #10
            26 - 29 mei (2 - 5 dagen oud)
            ze laten allemaal hun kopje zien:


            26 mei waren ze allemaal boven de grond. Dat ging dus voorspoedig. Wel hadden sommigen met hun helmpje op en 2 White Choco misten een lobblaadje.
            Vanaf dit moment zijn ze erg kwetsbaar en extreem gevoelig voor vocht. Het vochtige klimaat van een propagator is niet (meer) nodig want het worteltje zorgt voor de vochtopname en ze staan dan al snel te vochtig dus de deksel gaat er niet meer op.

            IMG_6796.jpg

            De zaailingen staan in bio stekgrond van de Welkoop gemengd met een paar handen cocos, de foto's hieronder laten zien hoe weinig water ze krijgen meer is de eerste dagen/ week echt niet nodig. Dit tweemaal daags:

            Voor wateren:
            IMG_6820.jpg

            Na wateren:

            IMG_6821.jpg

            Overigens strekken ze behoorlijk maar dat is elk jaar zo en kan ik me ondertussen echt niet meer druk om maken.
            Last edited by Sugar leaf; 7 June 2021, 10:30.
            Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

            Comment


              #11
              31 - mei (6 dagen oud)
              Iedere dag naar buiten:


              Ze vallen met hun neus in de boter, met dit weer niets te klagen, dit is nou precies waarom je nog even geduldig wacht en niet te snel moet willen ontkiemen.
              's ochtends meteen naar buiten in de zon en 's avonds weer naar binnen, de bakken van de propagator zijn er perfect voor.
              Ik zou ze buiten kunnen laten staan maar neem geen onnodig risico met de slakken.

              Ze strekken wel als een malle, hoppa naar de zon! Maar goed, dat doen ze al jaren en kan ik me allang niet meer druk om maken. Het heeft naar mijn ervaring geen negatieve invloed op de rest van de groei en/of het eindproduct. Het hele idee van de buitenkweek is voor mij dat je het nou eenmaal moet doen met de elementen en dus de weersinvloeden die de natuur je schenkt. "je proeft het zonnetje!" Dus tsja, als mijn plantjes naar het zonnetje willen groeien dan moeten ze dat vooral doen.

              Het strekken maakt ze wel meer kwetsbaar, ze hangen al snel scheef. Daarom prik ik er sateprikkers naast met daaraan klipjes van een boterhamzakjes geklemd die ik als een soort haakje om de stengel heen buig. Het plantje kan zo nog alle kanten op bewegen en sterker worden maar zal niet breken en de prikker kan ook makkelijk verwijderd worden.

              IMG_6850.jpg
              Last edited by Sugar leaf; 7 June 2021, 10:30.
              Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

              Comment


              • Chefkief
                Chefkief commented
                Editing a comment
                Ze zien er goed uit! Laat het mooie weer maar even aanhouden

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Misschien met het warme weer een klein pompje gebruiken met timer en watervat eventueel.

              • TomEnKobus
                TomEnKobus commented
                Editing a comment
                Fijn dat je zo duidelijk alles beschrijft en ook vertelt waarom je wat doet. Ik leer hier heel veel van.

              #12
              Juist dat stokje wat je er bij zet maakt dat jou plantje minder sterk word. Deze planten dragen zich zelf we maken niet voor niks kleding van hennep sterk spul.
              God was never on your side..

              Comment


              • Sugar leaf
                Sugar leaf commented
                Editing a comment
                Door de wind komen ze plat te liggen en groeien ze dus horizontaal met alleen de blaadjes naar boven. Dat is ongewenst en door die lus hebben ze meer dan voldoende beweegruimte wiebelen ze lustig maar kunnen ze niet horizontaal groeien. Dat stokje doet niets meer dan de lus vast houden. Naar mijn idee is een plantje dat verticaal groeit sterker dus is een steun nodig.

                Een kwetsbare zaailing vergelijken met een volgroeide plant is natuurlijk een beetje kort door de bocht...

              • KnetterMug
                KnetterMug commented
                Editing a comment
                Ik gebruik ook een stokje voor de wind, los bandje der om geen probleem.

              #13
              Deze volg ik even!

              Ben momenteel bezig met mijn eerste kweek. Vergeten de pot (25L met Biobizz lightmix) 'voor te wateren'. Zaailing staat buiten in de zon, grond is snel droog... Hopelijk komt het goed.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Kleikorrels bovenop en pot afschermen.

              • Onitio
                Onitio commented
                Editing a comment
                Bedankt voor de tip!

              #14
              6 juni (12 dagen oud)
              zichtbaar verschil tussen de plantjes:


              Prachtig weer gehad de afgelopen dagen, de dames genieten zichtbaar!

              Zoals gezegd heb ik heb meer zaadjes ontkiemt dan ik plantjes nodig heb en dat begint zich nu al uit te betalen.
              Dit doe ik ten slotte niet alleen omdat er kans is dat zaadjes niet ontkiemen maar ook omdat er tijdens de groei altijd een verschil tussen de plantjes ontstaat. (Vandaar ook handig die 1+1 gratis acties)

              Je moet verschillende soorten natuurlijk niet met elkaar vergelijken (Die AK020 gaat het hardst) maar deze foto's geven het verschil aan tussen 2 White Choco auto's.

              IMG_6918.jpg IMG_6919.jpg

              No worries, voor de meiden die niet door de selectie komen staan al pleeggezinnen klaar waar ze met open armen ontvangen zullen worden.

              Hierbij ook nog een foto van de huidige stand van zaken, die 2 vooraan zijn de niet auto's:

              IMG_6917.jpg
              Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Rap verpotten naar de eindpot is wel goed voor AFjes. Worden ze groter van. Idealiter zaaien in de eindpot. Als dat plantje 5 cm is, is de wortel al op 25 cm in een luchtig substraat.

              • Sugar leaf
                Sugar leaf commented
                Editing a comment
                Hetzelfde recept als andere jaren; Ze worden verpot zodra de worteltjes er aan de onderkant uitkomen dan zit er nog niks gedraaid en zover zijn we nog niet.
                Let wel, ze gaan naar 50 liter cocos daarin hebben ze het makkelijker dan in de stekgrond en vliegen ze dus in no time alle kanten op; de weg van de minste weerstand.
                Last edited by Sugar leaf; 7 June 2021, 14:15.

              • KnetterMug
                KnetterMug commented
                Editing a comment
                Mooi stokjes werken best

              #15
              9 juni (15 dagen oud)
              Tijd voor selectie:


              (Ik schrijf dit de 11e later maar in het kader van de juiste volgorde is de aanhef de datum van de selectie)

              De plantjes zijn geselecteerd, omdat ze veel sneller groeien heb ik heb besloten zelf ook nog een AK020 te houden om te zien wat die doet.
              Dat betekend dus:

              - 1x White Choco Auto
              - 2x Choco Kush Auto
              - 1x AK 020.

              Wat ik niet hier houd gaat naar een andere locatie (5 planten) en naar een vriend.

              Selecteren doe ik uiteraard per soort omdat er verschil zit in de verschillende rassen dus die kan je niet met elkaar vergelijken.

              Choco Kush:

              IMG_6935.jpg

              White Choco:

              IMG_6937.jpg

              AK020:

              IMG_6938.jpg

              De uiteindelijke selectie:

              IMG_6945.jpg

              Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

              Comment

              Bezig...
              X