Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water geven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water geven

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik ben voor het eerst begonnen zo rond januari met 2 planten om een beetje een gevoel te krijgen om rond half mei wat meer ervaring te hebben. Doel was ook niet om een grote boom met veel opbrengst te hebben maar om eens te kijken wat er allemaal bij komt kijken en experimenteren. Ik weet, er staan 2 planten in een pot. Maar ik had niet gedacht dat die eigenlijk nog zou meekomen maar dus toch wel, ja dom klopt. Maar ze staan wel allebei lekker in de bloei!

    Het water geven ging tot op heden redelijk goed, echter hangen de bladeren er wat somber bij. De eerste 2-3 cm grond is redelijk droog, maar toch vind ik het nog lastig om te bepalen of ik toch te veel of te weinig water heb gegeven. Heb nu al 2 dagen niets gegeven en er gebeurt nog weinig.

    Hebben jullie tips? Te veel of te weinig water? Iets anders?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Potten tillen, zwaar is geen water, halfzwaar is geen water, licht is wel water.

    Comment


      #3
      Dank voor je reactie. Ik heb niet echt een vergelijkbaar gevoel er bij dus ja ik kan hem met 1 hand relatief makkelijk optillen. Maar dat had ik ook nog wel gekunt met water?

      Zie jij iets aan de bladeren wat zou kunnen wijzen op iets? Krullen ze nu of hangen ze slap? Ik zie t niet meer :’)

      Comment


        #4
        Pot met droge grond er naast zetten als ijkpunt.
        Ik zie geen krul.

        Comment


          #5
          Als je moet water geven dan moeten die potten nagenoeg niets meer wegen.
          Zolang je twijfelt is extra water niet nodig. Het is nu nog zo koud buiten, ze drinken ook nauwelijks.
          Af en toe een regenbui, daar hebben ze genoeg aan.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Ik heb jouw "berichten" verplaatst en een nieuw topic gestart.
            Als je een andere titel wil kun je dat aangeven...
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

            Comment


              #7
              Ze zijn inmiddels alweer rechtgetrokken, veel te weinig water gehad. Gelukkig staan ze nu weer te shinen

              Comment


                #8
                Dag allen,

                De plantjes zijn weer wat verder en er beginnen mij wat dingen op te vallen. Wellicht dat jullie mij hier wat meer over kunnen vertellen. Ik probeer te leren dus ik weet dat de opbrengst niet hoog is maar dat hoop ik midden mei bij een nieuwe start te verbeteren . Ik heb het forum al een beetje doorgespit echter blijft het lastig.

                Foto’s: 1,2,3, White Widow auto, circa 8 weken oud

                Ik zie wat haartjes in een top bruin kleuren (verschrompeld meer naar mijn mening), dit precies op een top in het midden van de plant. Is dit toprot? Ik zie geen witte wolachtige schimmel (denk ik ). Of betekent dit dat de plant richting de oogst toe gaat?

                Foto’s 4,5,6 Northern Lights auto, circa 8 weken oud

                Het valt me op dat ten opzichte van de White Widow de haartjes breder uit elkaar staan en minder compact zijn. Is dit het gevolg van het kweken op de vensterbank in een tijd van het jaar dat het niet handig is? Dus ‘fluffy’ toppen? Gek dat de NL wel compact is. Ook zie ik bij de NL veel meer trichomen, deze zie ik amper op de WW.

                Vallen jullie nog andere dingen op? Alle hulp is welkom!

                Groet,
                Pilo


                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Bruine haartjes kan door van alles komen, toprot komt van binnenuit, zover zijn ze nog niet.

                  Fluffy toppen!?

                  Je hebt net pruikjes!!!!!!!!!

                  Comment


                    #10
                    Dag allen,

                    Wederom een update. Alle hulp is welkom!

                    Foto 5, 6: WW begint nu toch wat trekjes te vertonen dat ze bijna klaar is. De trichomen zijn veelal wit, met een enkele nog helder (doorzichtig) en amber kleurig. Ik kan jullie wel vragen hoe lang nog, maar ik houd de trichomen nauwlettend in de gaten . Mijn gevoel zegt nog een weekje.

                    Foto 1, 2, 4: WW, valt mij wel op dat de onderste 2 topjes helemaal onder aan de plant er gek uit zien. Natuurlijk zijn ze niet zover ontwikkeld als de hoofdtop, maar ze lijken te verschrompelen en ik zie een zwarte plek van binnenuit ontstaan, de haartjes zijn daar nog wit maar beginnen wel bruin te worden. Toprot? Ik zou niet graag willen dat mijn hoofdtop hier ook straks besmet mee raakt.

                    Foto 3, 7: de NL lijkt ondanks de zelfde groei/bloeitijd als de WW er toch een stuk langer over te doen, ik zie nog weinig trichomen en nog veel witte haren, maar dit is dan ook de grotere plant.

                    Foto 8: bonus foto van de nieuweling (quick one). Deze wil ik wat professioneler aanpakken. Deze krijgt nu groeivoeding en staat in een geotextiel pot.




                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Thanks Rreppellsteeltjam, ik neem aan dat die pruikjes prima zijn?

                      De opbrengst lijkt op 1-2 joints uit te komen van de WW, achja de weg er naartoe was wel grappig. Straks in ieder geval goed beginnen.

                      Comment


                        #12
                        Hopen dat het weer snel beter word dan kunnen de autoflowers een goeie start krijgen, goeie start is het halve werk, succes

                        Comment

                        Bezig...
                        X