Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reefer's Kweekverslag 2021.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Is ook niet normaal dit weer, een echte goeie zonnige periode hebben we nog niet gehad, jammer van die rot en schimmel, we blijven hopen op wat meer zon en dat het goed gaat met je fems, suc6 verder.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Reefer
      Reefer commented
      Editing a comment
      Thanks corleone. Het weer lijkt wel beter te worden lekker zonnig de afgelopen dagen. alleen maandag even droog zetten waarschijnlijk

    #32
    11 / 16 Augustus

    Wedding Cake
    Geoogst op 11 Augustus want rot zat al op verschillende plekken. heb hem wel nog een weekje gerekt op alleen kraanwater sinds de vorige update.

    10 Augustus
    wou ik hem al oogsten maar nog een dagje in de zon laten staan
    WC1-10-8.jpg WC-9-8.jpg WC2-10-8.jpg
    WC4-10-8.jpg WC3-10-8.jpg

    Wat Toprot pics.
    WCr3-10-8.jpg WCr-10-8.jpg WCr2-10-8.jpg


    11 Augustus
    Na nog een zonnige dag omgehakt.

    WC-11-8.jpg WC3-11-8.jpg
    WC2-11-8.jpg WC4-11-8.jpg


    OG Kush
    Grote fanbladeren die direct aan de stam zitten beginnen snel te vergelen, volgens mij voed/bewater ik haar niet regelmatig genoeg. groei zit er nog wel goed in.
    Gister ook de laatste druppels fismix gebruikt, snel nieuwe hebben!
    8 Augustus / 16 Augustus
    OG-8-8.jpg OG-16-8.jpg

    Northern Lights. (16 Augustus)
    Sinds een aantal dagen geleden zie ik voorbloei in de hoofdtop, vandaag zie ik het bij alle takken. Vanochtend stonden al de blaadjes ook allemaal mooi recht omhoog gericht.
    lijkt wel als deze binnekort al gaat bloeie? leuke verassing normaal gaan ze pas half september bij mij.

    NL-16-8.jpg NL2-16-8.jpg NL-15-8.jpg

    Gorilla (16 Augustus)
    Veel lekkere toppen, alles gaat goed tot nu toe.

    Gorilla-16-8.jpg Gorilla2-15-8.jpg Gorilla-14-8.jpg

    Gelato
    Ook wat Gelig, maar gaat lekker.
    Gelato-16-8.jpg

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Lekker smaakje wel die weddingcake en sterk ook. Hij staat in de shop als special op de kaart (15€ de gram omdat die zogenaamd uit VS komt)

    • Reefer
      Reefer commented
      Editing a comment
      Heb 'm zelf nog nooit geproefd. kan voorlopig alleen nog genieten van de zoete geur die er af komt
      Belachelijk he die prijzen.

    #33
    Ik heb wat zitten zoeken en ben er achter gekomen dat mijn kraanwater zacht is, ik zie grote verschillen als ik het vergelijk met andere regios.
    Zou dat misschien de reden kunnen zijn voor mijn (blad)problemen? ik maak me zorgen om vooral de OG Kush.
    De eerste maand(en) zijn ze groot geworden met regenwater, wanneer ik wel zelf water gaf kwam dat uit de kraan aangelengd met Fishmix & Algamic.
    Nu de laatste maand komt het meeste water wat ze krijgen uit de kraan.

    specs van mijn kraanwater.
    Totale Hardheid
    Totale Hardheid mmol/l 0.76
    Calcium (Ca), mg/l 26.6
    Magnesium (Mg), mg/l 2.23

    Zuurgraad (pH) pH 7.99
    Geleidingsvermogen mS/m 16.2


    OG Kush (22 Augustus)

    OG-22-8.jpg OG2-20-8.jpgOGx-17-8.jpg OGx-18-8.jpg

    Paarse strepen op elke tak en bij sommige blaadjes een paarse verkleuring tussen steel en blad.

    OG4-20-8.jpg OG3-20-8.jpg


    Northern Lights (22 Augustus)

    is aan het strekken voor de bloei. deze blijft wel mooi groen en geen paarse stelen.

    NL-22-8.jpg NL2-20-8.jpg NL3-20-8.jpg

    Gorilla (20 Augustus)

    Gorilla-20-8.jpg Gorilla2-20-8.jpg Gorilla3-20-8.jpg

    Gelato (20 Augustus)

    Gelato-20-8.jpg Gelato2-20-8.jpg

    Beestjes

    Nog een aparte rupsachtige op mn planten aangetroffen. nooit eerder gezien dit exemplaar.

    beest2-20-8.jpg beest4-20-8.jpg beest3-20-8.jpg

    beest-20-8.jpg


    Comment


      #34
      Lijkt een soort Satijnrups, of rups van de Witvlakvlinder, die heb ik ook weleens in de tuin gezien hier, maar er zijn zoveel soorten met kleine verschillen, das moeilijk te zeggen.
      Zet 'm maar niet op je arm ofzo, die kunnen nog vervelende brandharen hebben, dat gaat flink jeuken.

      Ik was even op zoek in je verslag naar de voeding, wat en hoeveel je geeft maar ik vind dat nergens, alleen wat vage verwijzingen naar Biobizz.
      Als je Biobizz gebruikt moet je ook de Bio-Grow van begin tot eind bij blijven geven, als je dat niet doet, is de kans op een stikstoftekort aanwezig.
      Die fishmix is wel ongeveer hetzelfde, je kunt die wel afwisselen, de ene keer fishmix en de andere keer biogrow bij de bloeivoeding bijvoorbeeld.
      Met een lage hardheid, en als je alleen Alga en Fish geeft, dan is er wel kans op wat tekorten inderdaad.

      Maar ze doen het prima bij je.
      Buiten heb je altijd wel wat toprot of schimmel, dat is normaal. Als je dat niet hebt dan heb je ongelofelijk veel geluk of je hebt ze waarschijnlijk niet goed afgebloeid.
      Er is ook geen enkele soort die daar ongevoelig voor is, dat zijn verkooplulpraatjes.
      Bij een buitenkweek mag je altijd wel op zo'n 20% uitval rekenen, door schimmel, toprot of beestjes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Reefer
        Reefer commented
        Editing a comment
        Thanks man, het is inderdaad de Witvlakvlinder, precies dezelfde als die jij in de tuin had. Grappig want ik heb volgens mij ook een foto van die vlinder, ik dacht dat het een mot was.

        Klopt, helemaal vergeten te zeggen hoeveel voeding ik bij m'n water doe. Dat heb ik eerlijk gezegd niet gemeten, of teminste ik gebruik de dop van de voeding fles.
        op de label staat dat een volle dop 10ML is, daar ging ik van uit. Net voor het water geven heb ik ff m'n 5ml spuitje erbij gepakt en bij een volle dop Fishmix kreeg ik geen 10ml maar net iets onder 8ml. maybe omdat het een dikke stroop is?

        Wat geef ik?
        De eerste twee Auto's Runts & Wedding Cake heb ik de gehele cyclus afgerond met gemiddeld een halve dop fishmix en algamic (zonder bloom en topmax) op 2 liter water.
        Bij de Northern Lights en OG hield ik in het begin ook gemiddeld een halve dop aan op 2L water. sinds begin augustus ben ik pas sterker gaan aanlengen zit nu twee weken op een volle dop.. zonet heb ik de OG trouwens 10ML gegeven.
        De planten krijgen gemiddeld 2x per week water maar dat verschilt.
        Ik heb net iig een flesje grow en ook calmag besteld. Grow heb ik zelf nog nooit gebruikt al raad biobizz dat zelf ook aan tijdens de bloei. nu dus maar ff proberen.

        Yep rot en schimmel heb ik ook elk jaar wel last van, het lijkt wel beter te gaan sinds de tuin is opgeruimd en ik heb mn planten ook op een andere plek gezet, in het midden van de tuin

      #35
      27 / 29 Augustus

      Gorilla; 27 Augustus.

      Heb de Gorilla geoogst op 27 Augustus. Had eerder de week al een stukje toprot er uit geknipt, maar op oogstdag zag ik het op meerdere toppen verschijnen. De rot is wel minimaal gelukkig en de toppen zijn goed gelukt. Wel blij dat ik hem niet langer had laten staan want de dagen erna was het een vochtige boel.

      Deze heeft wel bloeivoeding gehad, de gehele cyclus op een halve dop ; Fishmix, Algamix, Bloom, Topmax. (topmax en bloom wel langzaam opgebouwd)

      Gorilla-26-8.jpg Gorilla2-27-8.jpg Gorilla3-27-8.jpg Gorilla4-27-8.jpg Gorilla5-27-8.jpg

      Helemaal onderaan de plant was het nog niet helemaal klaar maar daar ga ik niet op wachten

      Gorilla6-27-8.jpg Gorilla7-27-8.jpg

      Og Kush
      Offert nog steeds grote fan bladeren op die direct aan de stam zitten, en zie nu ook veel paarse bladstelen. Nieuwe groei word wel gewoon mooi groen.
      De laaste dagen staat er hier ook een harde wind die de OG al een paar keer omver heeft gewaaid, zover ik heb kunnen zien geen schade.
      Na de vorige update had ik ook de fismix nog wat sterker aangelengd boven de maximale hoeveelheid ongeveer 11/12ml, de volgende dag zag ik een beetje verbrande puntjes
      Paar dagen geleden daarom maar weer verlaagd en ook wat calmag erbij gedaan. (op 2 liter; 9ml fismix&algamix & 0.5ml calmag) dat ga ik deze week ff aanhouden kijken wat er gebeurt.
      *Zie ook nog geen teken van bloei.

      OG-29-8.jpg OG2-29-8.jpg OG3-29-8.jpg


      Northern Lights
      Deze week ga ik beginnen met bloeivoeding en overstappen naar grow ipv fishmix. drinkt nu nog samen met de OG van de zelfde gieter.

      NL-29-8.jpg NL2-29-8.jpg NL3-29-8.jpg

      Gelato
      Heeft een beetje weinig aandacht gekregen. deze pot bleef ook lang op gewicht en heb dus daarom niet echt veel gevoed.
      Ben deze week wel begonnen met bloeivoeding, zie wel wat er van komt.

      Gelato-29-8.jpg Gelato2-29-8.jpg

      Rups
      rups-26-8.jpg





      Edit; 31 Augustus.
      De fems hadden dorst heb ze net water gegeven.
      Northern Lights begonnen met bloeivoeding en grow; 8ml grow / 8ml alga / 2ml bloom / 2 ml topmax op 2 liter.
      Og Kush ; 9ml Fishmix / 8ml Alga / 0.8ml Calmag op 2 liter.
      Last edited by Reefer; 31 August 2021, 15:51.

      Comment


        #36
        1 September

        OG Kush
        Gisteren (31 Augustus) hingen de blaadjes er wat bij. heb toen bewaterd tot de aarde verzadigd was, ook een gedeelte via de schotel tot er niks meer werd opgezogen.
        toen ik net keek stond ze er wel erg strak bij. had dit keer de Calmag ook ietsje sterker aangelengd volgens mij werd dat wel gewaardeerd. Denk dat ik bij elke plant nu een beetje calmag er bij doe.

        Dit deed ik dit keer bij 2 liter water, 9ml Fishmix, 8ml Algamic, 0.8 Calmag.

        OG-1-9.jpg OG2-1-9.jpg


        Comment


          #37
          6 September

          OG Kush
          Sinds een aantal dagen zie ik voorbloei en sterke groei bij de kruinen.
          verder de calmag nog een stukje verhoogd. 8ml Fishmix, 8ml Alga, 1ml Calmag.

          OG-6-9.jpg OG2-6-9.jpg

          Northern Light
          Doet het verrassend goed. Klopt het dat je tijdens de bloei de aarde niet meer te droog laat trekken?
          laatste waterbeurt de bloom nog een stukje verhoogd; 8ml grow, 8ml alga, 4ml bloom, 3ml topmax, 0.5 calmag.

          NL-6-9.jpg NL2-6-9.jpg

          Gelato
          Deze ruikt super zoet. wel het lekkerste wat ik heb geroken hier in de tuin jammer dat ie zo snel geel werd maar de toppen gaat niet verkeerd
          Drinkt van dezelfde gieter als de Northern lights.

          Gelato-6-9.jpg Gelato2-6-9.jpg

          Comment


            #38
            13 September

            OG Kush
            De OG begint te bloeien. Ga dr nog een weekje fishmix voeren, dan volgende week naar Bio grow en beginnen met bloeivoeding.


            OG-13-9.jpg OG2-13-9.jpg

            Northern Lights

            NL-13-9.jpg NL2-13-9.jpg NL3-13-9.jpg

            Green Gelato
            Toppen beginnen goed te zwellen.

            GG-13-9.jpg GG2-13-9.jpg

            Comment


            • DCKFACELVRS
              DCKFACELVRS commented
              Editing a comment
              Die Northern Lights is een mooierd zeg!

            • Reefer
              Reefer commented
              Editing a comment
              Vind ik ook DCKFACELVRS Ik had niet verwacht dat ze het zo goed zou doen.
              Hopelijk houden ze het nog even vol met dit vochtige weer.

            #39
            Heb de plantjes voor deze avond/nacht maar even droog gezet, ik durfde het niet aan (kijkend naar buienradar)

            Comment


              #40
              21 September
              Last edited by Reefer; 12 October 2021, 16:34.

              Comment


                #41

                25 September / 2 Oktober

                Op 25 September rot in de hoofdtop.

                NL2-25-9.jpg NL-25-9.jpg

                De week daarna was het weer heel wissevallig met snachts elkedag natte planten door dauw en ook dichte mist. het heeft bijna al de hoofdtoppen verwoest die gingen van binnen uit schimmelen.
                Heb spijt dat de planten toen niet binnen stonden. de toppen waren wel heel groot en compact dat is me nog nooit gelukt.
                Ik heb al de hoofdtoppen geamputeerd en de rest nog laten groeien.

                NL4-2-10.jpg NL1-2-10.jpg NL-2-10.jpg NL3-2-10.jpg

                NLx-2-10.jpg NLx2-2-10.jpg

                Comment


                  #42
                  6 - 8 Oktober


                  OG

                  Had een paar wonden (afgescheurde blaadjes) waar schimmel op kwam. een iets onder de hoofdtop en en ander aan een tak. heb die plekken schoon gemaakt met peroxide 3% (onverdund) volgens mij doet het wel wat.

                  OG-8-10.jpg OGh-9-10.jpg OGtak2-10.jpg

                  NL

                  NL-6-10.jpg NL-7-10.jpg NL-8-10.jpg


                  NL4-8-10.jpg NL2-8-10.jpg NL3-8-10.jpg

                  Comment


                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Ik kijk eigenlijk maar zelden bij de buitenwiet maar dit ziet er wel heel ok uit

                  • Reefer
                    Reefer commented
                    Editing a comment
                    Verbaasd mij ook hoe goed ze groeien. Alleen een beetje stressvol de laatste weken steeds sjouwen en sleuren met de planten.

                  • Corleone1933
                    Corleone1933 commented
                    Editing a comment
                    Ja als je iets wil overhouden ben je dat met deze weersomstandigheden wel verplicht, ziet er goed uit, suc6 verder

                  #43
                  24 Oktober


                  Even een snelle update van hoe de OG Kush er vandaag nog bij staat.
                  Tot mijn verbazing helemaal geen last van rot of schimmel in de toppen. De planten blijven wel mooi groen vergeleken vorige jaren denk zeker dat dat helpt. (thanks voor de tips)
                  Sinds een aantal updates geleden staat ze wel elke avond in de schuur, hierdoor blijven ze snachts lekker droog. verder heb ik alleen een ventilator draaien voor lucht circulatie.
                  Wel van plan aankomende week te oogsten ben alleen nog niet gestopt met voeding, sinds vandaag pas een slok schoon kraanwater maar denk/hoop dat het niet veel uit zal maken.

                  De northern lights heb ik nu bijna twee weken geleden geoogst maar die update komt nog, want ben ff lui



                  OG-24-10.jpg OG2-24-10.jpg OG3-24-10.jpg

                  Wat close ups.

                  OG4-24-10.jpg OG5-24-10.jpg OG6-24-10.jpg

                  De wonden waar schimmelgroei op kwam onder controle weten te houden met peroxide 3%

                  OGx-24-10.jpg OGx2-24-10.jpg

                  Comment

                  Bezig...
                  X