Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn kweekboek: Auto blue mystic nirvana .....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    OK, ik kijk nu alvast wat verder in de toekomst... maar ik kwam dit superstappenplan tegen om je toppen goed te wassen na de oogst. Ik ga het dus even delen nu.... wil het niet kwijtraken want ik ga zeker zoiets doen.

    EERST de rauwe melk natuurlijk in dit huidige meeldauw-stadium... ja je moet er iets voor over hebben!


    https://www.spliffseeds.nl/harvestin...ugs-or-mildew/




    Attached Files

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Waterstofperoxide bad, voor als je lactose intolerant bent.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Niets boven wat rupsenstront in je ganja, sommigen pleuren der wel tabak bij

    #17
    Zo, net naar de boer geweest... en he-le-maal ondergespoten, je ziet het... ik heb er 3 gedaan en de rest vertoont nog geen meeldauw-spoor dus daar wacht ik ff mee. En die 3 oudsten btw zijn echt totaal aan het afsterven... je weet wel, geel/bruin blad... maar de kleine rest is ook nog groen genoeg voor zover ik zien kan.





    Attached Files

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      @Suger leaf,... ik ben heel blij dat je het vraagt want ik dacht, ik ga ff met een zaklamp kijken voordat ik dingen zeg die niet kloppen... en jawel hoor, een groene plant die bijna in de bloei (en een beetje achteraf met nog 2 andere) staat heeft het duidelijk te pakken! Maar die had ik NIET ingespoten dus.... de 3 die ik wel bepoten heb zijn helemaal goed nog en daar heeft het verder nooit doorgezet. Ik heb nog rauwe melk in de koelkast staan maar volgens mij is dat maar 3 dagen goed dus ik denk dat ik even opnieuw naar de boer moet gaan! Euro per liter dus daar hoef ik het niet voor te laten.... vergeet geen glazen fles mee te nemen die je goed kunt afsluiten!

    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Weet je.. ik heb even geroken maar het ruikt nog prima! En ik lees dit artikel... en het schijnt zelfs nog heilzamer te kunnen zijn als het over datum is (yeah!) ... laten we dat dus geloven en gewoon deze melk gebruiken nog! https://www.rebootedmom.com/use-sour-raw-milk/

    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Ik kom er net achter.. dat die grootste plant die je daar bespoten op de foto ziet.. gewoon PAL tegen die huidige meeldauwplant aanstaat.. gezellig met z'n allen onder dezelfde paraplu (immer en altijd) maar die is dus nog tot nu toe verschoond gebleven... ja het is maar eng allemaal. Je zou ze allemaal in 1 x moeten behandelen.. zonder uitzondering.

    #18
    Ik ga ff hier verder want anders kan ik geen foto delen.
    Ik ben zojuist meteen aan de slag gegaan en ik heb besloten om een dame alleen maar te bespuiten als ze erom vraagt (meeldauw tekenen vertoont). Waarom? Nou ik zal je zeggen... het lijkt me onbegonnen werk om alles in mijn patiootje meeldauw-vrij te maken, impossible! Met die wind moet het echt overal in zijn gaan zitten.. in de muren.. in de stenen... in het zeil over mijn fiets daar.. aldus: besluit staat vast. Niks alles tegelijk hier tenzij de omstandigheid zich voordoet, so to speak.

    Zonder terughoudendheid elk plantoppervlak - van aldus slechts1 meeldauw-getroffene - zojuist (mogelijk tig x) bespoten met (bio) rauwe boerenmelk (verdunt met water he!) van een week oud uit de koelkast. Geen ideale omstandigheden: in de frisse onheldere morgen zonder zon op komst. Ik heb gepreekt dat er vooral ZON moest zijn maar vraag me ook een beetje af: moet dat echt, ZON? Is LICHT ook al niet genoeg, helder licht het liefst dan natuurlijk.

    Ik kon het niet laten, het moest gebeuren en wel meteen. Tsja we zien wel... ze staat er niet florissant bij meer maar dat was te voorspellen.
    Daarna even de ventilator erop terwijl ze buiten staat... en dan zet ik de zaak gewoon weer zoals het allemaal stond... (zie pic)

    foto's: meeldauw die ik plots aantrof op de stengels (ook op blad) / na melkbeurt / terug in ouwe positie met het tuingaas om haar heen vergezeld van de 2 onaangedane / overzicht geheel.

    Beetje behelpen allemaal mah ja...

    Attached Files
    Last edited by vishaka; 1 August 2021, 07:20.

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Volgend jaar ga ik er echt maar hooguit 3 doen. Ik verlies de controle liever niet. Veel te veel chaos op een hoopje. Maar ja... ik dacht dat het allemaal niks zou worden he toen die jonkies omvielen. Wist ik veel dat ik ze nog kon stekken in een borrelglaasje... mij treft geen blaam

    • Sugar leaf
      Sugar leaf commented
      Editing a comment
      Ik heb (dankzij jouw lijstje) hier in de buurt een boer gevonden waar ik bio rauwe koemelk en rauwe geitenmelk kan tappen. Ik rij er morgen even langs en zal gewoon voor de rauwe koemelk gaan. Ik zal me dan aansluiten bij jouw rauwe koemelk testers topic: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rauwe-bio-melk en natuurlijk verslag doen in mijn kweekverslag.

    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Sugar leaf ow tof! Ben benieuwd... hoef je dan ook geen tips te geven zoals "GOED" schudden voor gebruik *ALTIJD*!

    #19
    Meeldauw gespot again (in de omcirkelde groep op de foto)! Het is minimaal allemaal... maar juist dan moet je actie ondernemen he. Het zijn de 2 die ik al reeds heb bespoten met de melk -bij de eerste lichte meeldauw-verschijnselen- meer dan een week terug (ik weet echt niet meer welke dag). Dat zegt verder nog niks over de werkzaamheid van de melk he want ik heb geen idee hoe ver/snel de meeldauw zich zou hebben verspreid zonder die bespoten actie. En je kunt ook niet stellen dat die meeldauw eraf geregend is ofso want ze staan onder een plu bijna altijd en al helemaal bij verdenking van hemelwater. En immers gisteren was een onbespoten dame besmet die ik meteen behandelde, mogelijk heeft die haar aangestoken want je wil niet weten hoe het hier binnen die vier muren- buitenruimte heeft gewaaid last week. En laten we ook niet vergeten dat je dit eigenlijk om de week moet doen (las ik)... ja dat ding groeit ook door he dus weer nieuwe kansen op dauw.

    Ik heb de aangedane kliek zonet meteen bespoten met de mix rauwe melk/water (zie foto na behandeling - eentje is letterlijk scheef gaan staan en dat is die uit stek geboren - de kleinste is ook uit stek geboren en die heb ik ook maar even meegepakt).

    Half uur na het spuiten heb ik de 2 grootste nog net een beetje oostenzon kunnen geven (dat hoort er gewoon echt bij en het liefst gewoon in de zon behandelen ook mah ja). Zie foto ... moest flink wat aarde aandrukken om die schuine recht te krijgen even.
    Attached Files
    Last edited by vishaka; 2 August 2021, 08:20.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Waterstofperoxide!!

      Tip van lr2.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Het heeft er flink gewaaid zeg je, dat is altijd goed. Maar als het eens een dagje minder waait of de mist blijft hangen, dan heb je in zo'n binnentuin te weinig doorstroming van minimale wind. Hier op het balkon waait het altijd iets al is het maar 1km per uur

    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      - Yup het weer is knudde, ik moet het afkloppen maar heb nog nooit toprot gehad dus ik mis alle ervaring ermee...
      - Ja lr2 met zijn test-peroxide draad was de inspirator voor mijn test-rauwe melk draad (at about the same time) dus ik hou het echt hierbij tot ik zeker weet dat het niet werkt want het blijft een meer natuurlijke optie (en ik las ook al iets van bruine verdorde bladeren na peroxide). Peroxide kan altijd nog na het oogsten...
      - Ik had ook meeldauw op mijn zeer waaierige balkon in mijn vorige woning maar toen herkende ik het nog niet eens en liet ik het gewoon doorgroeien... een ventilator is natuurlijk ook zo gezet in die buitenruimte he.

    #20
    Update:
    Geen meeldauw meer gezien. De 3 grote gisteren geoogst en hangen allemaal apart in een doos te drogen. Ik weet nu waarom ik nooit toprot heb (gehad). Dat komt dus omdat ik nooit van die dikke toppen heb zoals vele anderen hier. Ik streef er ook niet naar en geef nooit voeding ofzo. Ik moet wel zeggen dat ik met 1 plant een record-topdikte heb gehaald (zie foto rechts in de doos).... da's wel tof. Het enige waar ik dat aan toe zou kunnen schrijven is dat in de begin-bloeifase een flink grote tak brak van die plant dus die werd gereduceerd met wel bijna een vierde deel. Ik dacht dus dat dat niks meer zou worden maar in tegendeel....

    ps: ik heb ook nog nooit een plant in de regen gezet of laten staan.


    Attached Files
    Last edited by vishaka; 11 August 2021, 07:02.

    Comment


      #21
      Deze plant heeft een witte waas over al zijn bloemen.. en nooit echt heldere bloeiharen aangemaakt .. of HEEL minimaal.... onder de loep is het echt niet wat je zou moeten zien; beetje poederachtig hoe het er uitziet dan...

      Maar is dit meeldauw dan??


      Attached Files

      Comment


      • vishaka
        vishaka commented
        Editing a comment
        Wow ik had geen idee! Heb 'm ook gelijk weggepleurd zojuist want meeldauw op de bloemen kunnen we echt niet hebben hoor. Nieuwe ervaring dit zo op de bloem! Morgen maar ff zien of die 2 andere - die er tegenaan geplakt stonden - het nog kunnen overleven ... nee, dit is echt de tijd niet meer en ik kijk er ook bijna niet meer naar om moet ik zeggen....

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Meeldauw is a bitch

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik las dat je meeldauw vrij simpel kan pakken, weliswaar pas als de plant klaar is.

      #22
      Ja ik had het er misschien idd af kunnen wassen aangezien elke dame vanaf nu - gezond of niet - standaard een bad met water/peroxide krijgt. Ik heb het zojuist uitgevoerd bij een gezonde plant .. maar het idee van meeldauw op elke bloem vond ik toch maar niks dus geen spijt dat die van gisteren nu bij de vuilnis ligt.

      Deze net geoogst en geen teken van rot of meeldauw. Wel in bad en de reden daarvoor is: die andere 3 zonder bad zijn gewoon te scherp voor m'n keel of longen of hoe je dat wil noemen. Ik vind het idee van ontsmetting en het wissen van onzichtbare sporen ook wel fijn. Vorig jaar hebben de meeste ook een bad gehad en dat beviel beter. Dus 110 ml waterstofperoxide op zo'n 8 liter water (beetje omgerekend van Jorg Cervantes' video)

      Ik zit te denken om die 3 die al in pot zitten toch ook nog eens een badje te geven (ik ga dan natuurlijk beginnen met een testje).


      Attached Files
      Last edited by vishaka; 11 September 2021, 19:30.

      Comment

      Bezig...
      X