Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek van een noob

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweek van een noob

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!
    Ik ben nieuw in het groeien van wiet en hoop daarom tips en tricks te krijgen.
    Ik heb 4 mei mijn zaadjes binnen gekregen en heb toen direct mijn zaadjes geplant in cactusgrond, de reden dat ik dit heb gedaan is omdat ik online gelezen had dat wietzaden als ze gaan kiemen niet houden van veel voedingsstoffen en dat dat niet goed is. Ik ben nu onderhand 25 dagen verder en de planten zijn nog wel dun en lang maar beginnen echt mooie bladeren te krijgen. Ik heb de eerste weken de planten voor het raam gezet, ik ga deze week de planten buiten neerzetten alleen ben ik nog niet zeker of ik ze in volle grond wil zetten of in potten ivm slakken en onvoorspelbaar weer, als iemand mij advies hierover zou willen geven zou ik dat enorm waarderen! Ook heb ik gelezen dat ik takken of bladeren kan trimmen zodat de planten sneller groeien ofzo, ik ga hier nog meer over lezen op het internet, als iemand weet hoe ik dit het beste kan doen hoor ik dat graag! Ohja bijna vergeten bij te zeggen, toen de plantjes ongeveer 2 weken geplant waren heb ik er biologisch compost bij het potje in gelegd, ik heb in mijn tuin een composthoop met wormenmest en heb gelezen dat dit al voldoende voeding is voor een wietplant.
    Hieronder zou ik foto's plaatsen van de planten op chronologische volgorde.
    Oh haha, helemaal vergeten erbij te vermelden welke planten het zijn, de planten die ik heb zijn:
    2x blue gelato 41 barneys farm
    1x blueberry auto huismerk wietzaadjes.nl
    1x anesia scout cookies van anesia seeds
    1x critical neville haze auto van delicious seeds
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by JarJarrz; 29 May 2021, 13:42.

    #2
    Allereerst welkom hier.

    Je plant zijn gestrekt dit komt door een tekort aan licht (lange dunne steel) als je ze naar buiten haalt let er dan op dat je ze ondersteund.

    Het verwijderen van bladeren is geen goed idee, het zijn de zonnepaneeltjes van je plantjes! Hoe meer blad hoe gezonder je plantje is, mocht het nou een reus van 2meter zijn die te dik begroeid is dan kan dit wel.

    Bij het overpotten kun je ze tot de onderate blaadjes ingraven!
    veel succes,
    Ricky

    Comment


    • JarJarrz
      JarJarrz commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de info!
      Ik had al zo'n vermoeden dat het daardoor kwam, is dit erg? Ik ga ze misschien vandaag al of anders morgen of maandag buiten zetten, hopelijk hersteld de plant zich dan wel weer.

    #3

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Hoe is je tuin gesitueerd?

    • JarJarrz
      JarJarrz commented
      Editing a comment
      Het is een lange tuin van 40 meter lang en 15 meter breed, de tuin is gelegen op het oosten, er staat vrijwel de hele dag zon op de tuin, ik maak later vandaag nog wel een foto van de plek waar ik ze wil zetten.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Dan zet ze maar gauw buiten

    #4
    Naar buiten en in de schaduw zetten.
    Als ze over een week gewend zijn kunnen ze in de zon en in de wind en in de regen.
    Pas als er dikke toppen zijn moet je gaan oppassen als het een hele dag achtereen regent, dat duurt nog een tijdje.

    Een beetje pakkende titel voor je verslag had wel geholpen.

    kweek van een n00b, zo hebben we er tientallen elke zomer
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • JarJarrz
      JarJarrz commented
      Editing a comment
      Dankjewel voor de reactie! Dat zal ik doen, ik weet alleen niet wat beter is om te doen, in de volle grond met aarde en compost, of in een pot of kuip, wat raad jij aan om te doen?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat ligt aan de situatie in jouw tuin.
      Elke methode heeft z'n voor- en nadelen.

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Op zich is de kuip of pot die je gebruikt vrijwel altijd te klein, Ik gebruik 40 of 45 liter specie kuipen waar ik gaten in geboord heb.

      Met veel water in de kuip is de plant al niet echt meer makkelijk te verplaatsen.
      Zoals QnQ als zei, het ligt aan jouw tuin. Maakt het uit hoe hoog ze worden ?

    #5
    Veel succes!
    Mocht je nog een andere titel willen kun je die altijd ff neergooien, dan pas ik 'm voor je aan.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • JarJarrz
      JarJarrz commented
      Editing a comment
      Thanks!

    #6
    Ik ga vandaag de planten overpotten in 15l potten, dan laat ik ze wennen en gaan ze later dus pas echt de zon in. Als de planten iets groter en sterker zijn wil ik ze pas in de volle grond.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Wel de stekjes goed ingraven he!!

    • JarJarrz
      JarJarrz commented
      Editing a comment
      Ik heb ze ongeveer tot aan de kiembladen ingegraven, hoger wist ik niet zeker of dat goed was dus toch maar niet gedaan, ik kan natuurlijk altijd ook de pot wat bijvullen en dan dus de plant meer in aarde zetten.

    #7
    Ik ben net klaar! Heb de plantjes ingegraven tot de kiembladen omdat ik niet zeker wist tot waar ik ze moest begraven, als het dieper kan kan ik er altijd nog aarde boven bij doen, het is een mix met aarde en biologisch compost wat me moeder altijd maakt, ik heb 2 keuzes om de planten neer te zetten, optie 1 is op het tafeltje onder de appelboom, daarvan heb ik een foto geplaatst, optie 2 is onder de veranda die nog niet af is, het probleem daarmee is dat de zon er het einde van de middag wel een paar uur op schijnt, daarom heb ik voor de plek onder de appelboom gekozen. Hopelijk heb ik niet al te veel verkeerd gedaan, maar mocht dat wel zo zijn hoor ik graag wat en wat ik hieraan kan doen!
    De groeten!
    Attached Files

    Comment


      #8
      Heb zo ongeveer 2 dagen geleden in de volle grond gezet. Van de 5 planten is er eentje dood gegaan, deze was al raar gekruld en groeide slecht vanaf het begin, de andere planten groeien prima in de zon nu en je ziet ze gewoon elke dag doorgroeien. Ik heb nu 3 feminized planten en 1 autoflower, bij de autoflower zie je wel apart gevormde bladeren en als je ziet dat er een nieuw blad ontstaat vind ik de vorm ook erg raar, geen idee of dit slecht is. Ik heb de planten ook in een kar gezet zodat ik ze makkelijk kan verplaatsen als dat nodig is.
      Attached Files
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #9
        Ik was even helemaal vergeten updates te plaatsen, maar ik heb nu nog steeds 4 planten. De autoflower heb ik lst op toegepast, dat is volgens mij wel prima gegaan, hij is nu een week of 2/3 aan het bloeien, alleen maar storm en regen en kutweer gehad en de planten hebben vaak in de storm gestaan met regen van 40mm per uur. Ze zijn er volgens mij niet helemaal super uit, ik heb alle feminized planten getopt, eentje is al 1 maand getopt en de rest 2 dagen. De autoflower heeft alleen nog maar gebloeit in de regen en storm en sommige witte slangetjes zijn bruin geworden geen flauw idee of dit erg is. De andere 3 planten zijn allemaal hoger dan 80 cm en de hoogste al bijna 90 cm hoog. Ik zie wel dat de potgrond heel droog word aan de bovenkant en water kan via de zijkant tussen de emmer en het potgrond er uit lopen, ik ga de grote planten overplanten in de volle grond zo snel mogelijk, ik ben nog aan het uitzoeken wat voor potgrond en ander materiaal ik wil kopen hiervoor, ik wil het liefst wat luchtigere grond. Veel bladeren beginnen dood te gaan of te verkleuren ik heb geen flauw idee hoe dit komt misschien door het weer. Ik heb een video van de planten gemaakt.

        Comment


        • JarJarrz
          JarJarrz commented
          Editing a comment
          Ik kan de video niet toevoegen. Ik plaats wel een linkje met de video.

        #10
        https://youtu.be/V7bsl-TBIfI

        Comment


          #11
          Ik ben erachter waarom veel bladeren verkleuren. Dit komt omdat de aarde in de pot veel te compact is. Ik ga ze in de volle grond zetten met perliet erbij.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Perliet niet in volle grond gebruiken.
            Dat verdwijnt nooit meer. Over 10 jaar vind je (of iemand anders) nog steeds perliet in je tuin.

          • JarJarrz
            JarJarrz commented
            Editing a comment
            Gps ik heb gelezen dat dat soms een oorzaak kan zijn en aangezien mijn aarde net een blok cement is dacht ik het, kan ook overvoeding zijn, maar heb alleen maar biologisch compost uit de composthoop gebruikt.

          • JarJarrz
            JarJarrz commented
            Editing a comment
            QnQ ik was van plan van te voren een gat in te graven en dan goede tuingrond met voeding en misschien perliet erin te doen, alleen als ik de planten hopelijk geoogst heb haal ik het er na weer uit.

          #12
          Ik heb de autoflowere geoogst, die is nu al een klein weekje aan het drogen, is niet heel veel van af gekomen. Ik heb de andere 3 feminised planten buiten gezet, de middelste is 2 x getopt en de zij planten 1 keer, ze zijn niet heel lang geleden overgezet maar volgens mij reageren ze er prima op.
          Attached Files

          Comment


            #13
            Ziet er goed uit man. Volgende keer best wat meer plaats geven. Zeker als je topt. Het worden dan echte struiken die breed kunnen worden.

            Comment


            • JarJarrz
              JarJarrz commented
              Editing a comment
              Thanks voor de info!
          Bezig...
          X