Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hey mensen!

    Mij is aangeraden een kweekverslag te maken. Ik heb mijn zaadjes al ontkiemt en momenteel genieten ze van een Klein potje gevuld met bemeste tuinaarde en kokos grond.

    De zaadjes waar ik het dit seizoen mee zal doen:

    1x ak-47 autoflower

    1x Dutch lowrider autoflower

    1x Blueberry autoflower

    1x Gorilla gold autoflower


    De ak-47, Dutch lowrider en blueberry zie je in de foto's al mooi naar boven komen. De Gorilla gold is vandaag geplant (mijn vorige zaadje wilde niet helaas)

    Ik heb de tip al gehad om me plantjes buiten te zetten aangezien ze een beetje slap hangen. Dit zal ik ook vandaag doen.

    Als er nog tips en tricks zijn die jullie voor mij hebben hoor ik het graag mensen!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Tuinaarde is vaak te compact, wortelstelsel gaat daar problemen mee krijgen. En ze zijn erg gestrekt die kom je aan het ondersteunen over een poosje. En je kan beter geen water geven bij de stam, je kan beter een halo om het plantje water geven. Succes

    Comment


    • PierNederwiet
      PierNederwiet commented
      Editing a comment
      Hoeveel keer per dag raad je aan ze in deze fase water te geven?

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Normaliter bewater je de pot met ongeveer 15% van de inhoud pot als je begint. Je kunt ook de grond in een specie kuip doen en met allerlei natuurlijke messtoffen opwaarderen goed mengen en hoppa.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Jup, inderdaad van tevoren zorgen dat je aarde vochtig genoeg is. En dan hebben die kleintjes zo een week (of 2) genoeg. Als je ze in droge aarde zet is het ff uitzoeken.. Je wilt eigenlijk gewoon dat de grond vochtig is. Niet nat, maar vochtig. De bovenste laag mag soms best een beetje indrogen.

    #3
    Kijk nou komen we ergens! Autoflowers betekent dat je ongeveer 12 -16 weken de tijd hebt, in die tijd moet je ze zo weinig mogelijk stress geven zodat ze aan het einde groot en dik zijn.

    Ik zou een zo groot mogelijke pot zoeken/kopen die vullen met on tot licht bemeste grond en dan overpotten naar buiten of met een nieuw zaadje natuurlijk. De zaadjes hebben al voeding voor de eerste 3 weken dus als je een zwaarbemeste grond hebt is dat een overkill voor het kleine plantje. als je geen onbemeste grond kan vinden kan je het natuurlijk ook mixen met zand of stekgrond of zoals je gedaan hebt met cocos daar zit namelijk geen voeding in.. gaat alles goed kan je na 3/4 weken voorzichtig beginnen met voeding.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • PierNederwiet
      PierNederwiet commented
      Editing a comment
      Ik zat te denken aan een vierkante pot van zo'n 15 liter.

      Lijkt me niet handig om weer opnieuw te beginnen. Ik heb me grond al gekocht (bemeste tuinaarde, kokos grond,hydrokorrels)

      Als je nog wat tips hebt kwa grond en verhouding dan hoor ik het graag en zal in ff langs de plaatselijke plantenhal rijden

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Als het kan 20-25 liter per plant. Hoe groter de pot, hoe beter eigenlijk.. Nja 100l is wel overdreven voor afjes hoor. In 15 liter gaan ze ook gewoon groeien. Blijven ze eventueel net wat kleiner, of eerder tekoreten.. Zou me ook vast gaan verdiepen in wat voeding als ik jou was, over een maandje of 1,5 is het waarschijnlijk wijs om een beetje bij te voeren.

    #4
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #5
      Hey Pier,

      Ik zou inderdaad voor wat grotere potten gaan. Maar dan moet je natuurlijk wel de ruimte hebben. Hoe groter de wortel hoe groter de plant. Voor die lowrider kan het wel, die worden sowieso niet zo groot.

      Zaailingen kan je inderdaad het beste in onbemeste luchtige grond zetten, dat kan bijvoorbeeld cocos of stekgrond zijn. Ik zou ze nu gewoon laten zitten en later vanuit die kleine potjes verpotten is niet zo'n probleem. Heb je naast je grond ook al over voeding nagedacht? Ik zou het dan niet te moeilijk maken en kant en klare voeding gebruiken.

      Je plantjes zijn ongeveer net zover als die van mij, ik houd daarvan ook een buiten autoflower kweekverslag bij, wellicht heb je er wat aan:
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-met-100-cocos

      In ieder geval succes, er zijn heel veel mensen die meelezen en graag helpen dus het gaat helemaal goed komen!
      Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

      Comment


        #6
        Ondertussen heb ik alle tips gevolgd die jullie mij geboden hebben.

        Ik laat de plantjes dagelijks een uurtje buitenspelen in de tuin en ik moet zeggen dat ze er vrolijk van worden.

        Ook de tip om water niet bij de stam te geven volg ik netjes op.

        Wat bereft de voeding heb ik een voedingspakket gekocht van plagron. Het pakket bevat het onderstaande:

        Power roots (100ml)
        Alga grow (100ml)
        Vita race (100ml)
        Alga bloom (1 liter)
        Green sensation (100ml)

        Ook heb ik een meter gekocht om de ph waardes te checken.


        ​​​​
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Beter buiten in de schaduw laten dan voor het raam. Hoe meer buiten, hoe beter. alleen met hele slechte weersomstandigheden of hele koude nachten zou ik ze nu nog naar binnen halen.

        • Sugar leaf
          Sugar leaf commented
          Editing a comment
          Die kunnen nu wel gewoon in de zon hoor, die van mij staan ook de hele dag te bakken. Eventueel kan je ze op het heetst van de dag even uit de zon houden maar als ze het er moeilijk mee hebben zie je het meteen.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ik zou toch maar voorzichtig zijn. Ik weet niet of je afgelopen week de nieuwe topics in de gaten hebt gehouden, maar er waren veel problemen met planten van binnen naar buiten verplaatsen. Veel van deze gevallen betekende gewoon opnieuw beginnen met nieuw zaad.
          De komende dagen is het wat minder zonnig, dus mooie kans om ze buiten te zetten lijkt mij, maar wel scherp in de gaten houden en oppassen met stortbuien.

        #7
        Even een paar daagies verder.

        Mijn laatste plantje (gorilla gold) is nu ook uit de grond gerezen en heeft er zin in.

        Ik zorg er dagelijks voor dat ze kunnen buitenspelen en even een aantal uurtjes (1 a 2) in de zon kunnen genieten. Ik laat ze de rest vd dag een beetje in de schaduw genieten.
        ​​​
        Naar mijn mening zien de dames er gezond uit en gaan ze als een tierenlier. Als jullie op of aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

        Groetjes,

        Pierre
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik zou ze meer in de zon zetten dan strekken ze ook niet. Je ziet ze diagonaal staan, ze zijn de zon aan het zoeken!!!!! Op deze manier geef je je plantjes te weinig zon gaan ze strekken en maken ze vrijwel geen zijtakken.

        • Sugar leaf
          Sugar leaf commented
          Editing a comment
          Precies wat Kunichika zegt, uit de schaduw en in de zon!
          Plantje hebben licht nodig om om te zetten in energie c.q. koolhydraten en glucose. Je krijgt een rits prachtige zonnige dagen cadeau om ze een boost te geven dan moet je ze daar natuurlijk niet uit houden maar daar max gebruik van maken!

        • PierNederwiet
          PierNederwiet commented
          Editing a comment
          Thanks voor de tips heren, ik heb ze meer in de zon gedaan nu

        #8
        We zijn een paar dagen verder en ik heb de dames meer in het zonnetje gezet!.

        Hieronder de huidige status van de vrouwtjes.
        Ik zal de komende dagen nog wel wat meer posten om jullie op de hoogte te houden.

        Bedankt voor de tips, word allemaal erg op prijs gesteld!!!.


        ​​
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Volgens mij heeft niemand dat nog gezegd hier,maar ik zou de pot, waarin je zaailingen staan, tot aan de lobblaadjes met grond aanvullen. Het gedeelte tot aan de lobblaadjes is eigenlijk nog een gedeelte wortel. En zet er ook een klein ventilatorretje bij, zodat ze een beetje wiegen in de wind. Zo voorkom je dat ze dadelijk, wanneer je ze buiten zet, niet meteen omvallen bij de eerste de beste windvlaag. Enne, naar buiten met die handel. Zo vlug mogelijk. Maar laat ze wel wennen aan de zon, want die brand nu met de zomerse temperaturen. Succes ermee!!

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Jup. Zoals het weer de afgelopen dagen is, zou er geen haar op mijn hoofd overwegen om de dames binnen te zetten.

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Lekker buiten laten staan

        #9
        Kleine update:

        De dames staan lekker de gehele dag buiten te genieten in de zon. Het kleinere plantje geniet wat meer in de schaduw overdags.

        Ik vroeg mij alleen af of ik ze savonds ook buiten kan laten.

        Heb je tips? Ik hoor het graag.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Juist buiten laten. 's avonds snachts, in de regen etc. Ze moeten hard worden.
          Edit; Hou wel rekening dat je al zwakke plantjes hebt nu, strek, dunne steeltjes etc.. Je moet ze dus echt ff optrainen en hard laten worden. Een dikke plens/strombui gaan deze waarschijnlijk niet overleven. Maar een beetje wind en regen kan zeker geen kwaad.
          Last edited by Nederhigh; 14 June 2021, 18:14.

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          En nog altijd zie ik 10 cm wortel. Nog steeds geen potgrond aangevuld. Soms vraag ik me af waarom ik nog reageer...

        • Sugar leaf
          Sugar leaf commented
          Editing a comment
          Zorg wel ff dat ze ‘s nachts veilig voor de slakken staan.

        #10
        Speciaal voor Brandnetel heb ik de pot grond aan gevuld (dit is het verste dat ik m kon krijgen).

        Maar zeker bedankt voor je tip maat!
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        #11
        Brandnetel ,kijk is aan!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Yes! Zo doe je dat. De grond gaat nog Inklinken met water geven.

        #12
        Update

        De vrouwtjes gaan naar mijn mening erg lekker. Ze genieten elke dag van een lekker zonnetje en Bouwen wat weerstand op met de wind.

        Ik geef ze regelmatig water en let er nauwkeurig op.

        Zie de bijlage voor de foto

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Dat gaat goed.

        #13
        Vandaag zijn 3 van de dames overgepot naar 20l potten.

        Voor nu heb ik ze 1 liter water per stuk gegeven en daar bij meteen mijn voeding vermengt.

        Nu nog afwachten of de dames het vol blijven houden.

        Attached Files

        Comment


          #14
          We zijn een week verder en de vrouwtjes hebben een mooie groeispeurt gehad en de voeding lijkt zijn werking de doen.

          Stay tuned!
          Attached Files

          Comment


            #15
            Slecht nieuws,

            De ak-47 is op een of andere manier omgevallen tijdens het bewateren. Ik heb geen idee wat er is fout is gegaan.

            Attached Files

            Comment

            Bezig...
            X