Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automatische pitten achtertuin perikelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Automatische pitten achtertuin perikelen

    Korting op 420shop
    Yo kwekende gangsters en gangsterinnen, waddup.

    Enkele van jullie zullen mij waarschijnlijk wel kennen uit het guerrilla topic. Dit jaar wederom ontwaakt uit mijn comatische winsterslaap en de weckpot begint leeg te raken dus tijd voor Vluggejapie om weer met wat pitten in het rond te strooien.

    Ik zou zoals ieder jaar weer wat plantjes toevoegen aan de lokale gemeentegronden maar plotseling deed zich op een bescheiden bijeenkomst een kans voor die ik niet kon laten liggen; een kennis had wel belang bij wat planten in de tuin. Zo gezegd, zo gedaan. Meteen even pitten besteld:

    IMG_11062021_174019_(1200_x_675_pixel).jpg

    Gewoon maar wat gedaan, deze leken me wel lekker. Girl Scout Cookies en Jack Herer. Beide automaten. Bende in de grond gepropt met mijn dikke apenklauwen op 29 mei, toen het mooi weer leek te gaan worden en na 2 dagen ondraaglijk ongeduld kwam er het 1 en ander spieken:

    IMG_11062021_174250_(1200_x_675_pixel).jpg

    Heb ze toen maar in literpotjes gebonjourd en na wat dagen zon stonden ze er sinds gisteren ineens zo bij:

    IMG_11062021_174352_(1200_x_675_pixel).jpg

    Mooi zat toch. Altijd wel 1 eigenwijze dame die er een wedstrijd van maakt en wat sneller gaat dan de rest.

    Maargoed.

    In een liter kunnen ze niet leven natuurlijk dus vandaag heb ik ze in 18 literpotten gedeponeerd zodat ze verder kunnen groeien en hopelijk flinke dames worden met dikke vette sappige toppen.

    10 gram bloedmeel, 10 gram beendermeel, 30 gram DCM groente en fruit korrel (6-3-12 NPK) en een bats perliet toegevoegd aan de verse potgrond, per pot:

    IMG_11062021_174504_(1200_x_675_pixel).jpg

    Plan is om in de bloei periode af en toe nog wat magisch elixer van Plagron bij te schenken om de toppen wat op te blazen, maar verder niet teveel ongein.

    Eens kijken of we er wat toppen vanaf kunnen trekken dit jaar, over een week of 2 gaan ze naar de achtertuin van de kennis. Tot die tijd mogen ze nog even aansterken in de 18 liters.

    IMG_11062021_174528_(1200_x_675_pixel).jpg

    Nou dat was het wel. Iedereen een mooi seizoen en ik hou jullie op de hoogte!

    #2
    Zo. We zijn inmiddels een week of 4 a 5 verder, en de planten hebben niet stilgezeten.

    Op onderstaande foto de plantjes vlak voordat ze naar mijn kennis gingen;


    3 Gingen prima, maar 1 plantje ging vanaf het begin af aan al fucked. Ze bleef klein, maar hey, zo is natuur.

    Gisteren ontving ik onderstaande foto:

    20210716_112017.jpg

    Zoals jullie kunnen zien hebben ze een flinke inhaalslag gemaakt. De 2 achterste planten doen het mooi waarvan de linker zichzelf toch wel heeft ontwikkeld tot een beste batser. Linksvoor is getopt door de wind helaas. En rechtsvoor is de kleine meid die altijd klein zal blijven.

    Ze zitten inmiddels in de voorbloei dus zal er binnen een week of 2 heen met wat magisch elixer om de toppen vet te mesten.

    Hopelijk krijgen we nog wat zon. Wat een baggerzomer tot nu toe

    Nou luitjes, kalm an!

    Comment


      #3
      Hallo

      Ik heb niet veel meer van me laten horen, mijn kweekverslagen lijken wel met het jaar minder te worden ofzo

      Afijn, we hebben uiteindelijk een mooie bult wiet geoogst, wel iets te vroeg door het slechte, natte en relatief koude jaar.

      20210930_081932.jpg
      Omdat het verre van topspul was hebben we er hasjolie mee gemaakt dankzij dit goedje:

      20210928_143838.jpg

      De trichomen van ruim een onsje wiet opgelost in 3 kwart liter ethanol:

      20210930_151342.jpg

      De alcohol buiten verdampt in een pan water (zonder vlam natuurlijk )

      20210930_154018.jpg

      20210930_155316.jpg

      20210930_174542.jpg

      Gewacht tot het niet meer kookte, de nog warme, vloeibare substantie in spuitjes opgezogen en het kommetje uitgeschraapt en op bakpapier geprakt:

      20210930_181200.jpg 20211001_011656.jpg

      Wat je dan hebt is een zeer kleverig maar ook verdomd potent goedje.

      We hebben het natuurlijk even goed getest, ik zal je zeggen dat ik vannacht goed zal slapen

      Mooi spul.


      Ik denk dat ik volgend jaar weer een veldje vul en dan een soortgelijk goedje ga maken. Je kunt hier zoveel mee, maar dat zal ik jullie niet hoeven wijsmaken.

      Smookze aan eenieder die dit nog leest
      Last edited by Vluggejapie; 1 October 2021, 00:32.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Mooi uitgelegd met de fotos erbij, onthou ik, thx !

      #4
      sigpic

      Comment

    Bezig...
    X