Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SLH en Green Gelato auto buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    SLH en Green Gelato auto buiten

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers!

    Na eerdere pogingen (wietplanten in een maisveld, was mama achtergekomen, toen moesten ze weg EN jaar erna zag oma ze in de tuin) zal ik dit jaar voor het eerst een fatsoenlijke buitenkweek gaan doen. 2x super lemon haze auto van het huismerk van wielzaadjes.nl en 3x green gelato van royal queen seeds.

    De superlemon haze staat ondertussen al een week of 5 buiten en staat in een mix van plagron en huismerk aarde van de welkoop. PH waarde vh water wordt verlaagd met plagron ph min en ik ben van plan om tijdens de bloei pk 13-14 bij te voeden.

    Van de green gelato zijn er 2 ontkiemd en zitten sinds vandaag in de grond, 1 zit nog tussen vochtig keukenpapier. De bedoeling is om deze planten ook in de plagron/welkoop mix te zetten.

    Bijgevoegd een foto van een van de SLH planten. Ben er zelf vrij tevreden over, ze groeien goed, hij is ongeveer 30 centimeter hoog nu.

    Groene groeten vanuit het zuiden
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2


    Bij een van de 2 SLH planten (volgens mij dan) ook al wat voorbloei, weet het niet zeker maar zo ziet het er wel uit in ieder geval. Is al vrij snel dus hoop dat deze nog wel even doorgroeid. 5E90205D-F91B-445D-9E50-2018C519B575.png
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Plantje ziet er aan zich goed uit,beetje gestrekt in het begin te zien aan je touwtje. Je had alleen een week of 2/3 later moeten beginnen. Denkende aan het weerbericht, niet dat de weer-sites het altijd aan het rechte eind hebben. Maar als ze de hele week bewolkt of regen meldden dan kin je daar wel van op aan. Autoflowers hebben een goeie start nodig geen gebrek aan zon. Succes, hier ook uit het zuiden

      Comment


        #4
        Autoflowers groeien zeker nog even door nadat ze haar eerste bloeihaartjes laten zien. Je kan groeivoeding blijven geven totdat de verticale groei gestopt is. Afhankelijk van de soort is dit rond de 6e-7e week.
        PK 13-14 wordt geadviseerd zo'n 4 weken voor de einddatum, een week lang bovenop de groeivoeding te geven.

        Comment


          #5
          Suc6 met je kweek ook hier vanuit het zuiden
          buiten-2020, 2021, 2022
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


            #6
            Beste leden,

            Een update over de groei van de planten!

            de twee SLH planten gaan echt lekker, ze zijn sinds vorige week vrijdag bijna verdubbeld qua lengte (van 30 naar bijna 60 cm) en het lijkt erop alsof ze nog niet stoppen, dus dat is top nieuws. Ik ben begonnen met groeivoeding geven (plagron alga grow) en vandaag/morgen komt bloeivoeding binnen van plagron (naast de pk13-14).

            6DD92CB8-1373-45C8-8234-868BF5A9BD77.jpeg EE50F721-5D64-47D6-A66E-FCF4EEE5EBA7.jpeg 454B43AC-DC0F-4B03-8692-3A2A374E95C0.jpeg02762AC5-A685-4F7E-BE83-440711DA32AA.jpeg

            Alle 3 uitgekomen, 2 waren binnen een dag al ontkiemd en daarna ben ik vergeten om naar de derde te kijken, resultaat; een wortel van 10 centimeter tussen het keukenpapier. heb de wortel deels afgebroken en daarna met de bladeren boven in het potje gedaan, ik heb er een hard hoofd in maar wie weet heeft ie superkrachten en gaat ie het overleven.

            N.a.v. de opmerking van kunichika heb ik bedacht dat ik de plantjes een start onder een lamp geef, ik heb ooit in een impulsieve bui een 1200 watt led kweeklamp gekocht dus daar zullen ze de waarschijnlijk 2 weken onder vertoeven waarna ze naar buiten gaan.

            Ik ga er een beetje van uit dat er maar 2 gelatos overblijven en het plan is om die samen in een pot van 45 liter te zetten, waarschijnlijk gaan ze elkaar een beetje in de weg zitten na een tijdje maar dan buig ik ze wat naar buiten, lijkt me dat dat goed zou moeten komen (weet dat het niet ideaal is overigens)

            Nou, dat was het voor nu, komende week ben ik een week weg en zorgt mijn broertje voor de plantjes, hopelijk groeien ze nog flink in die week en is er een positieve verrassing bij thuiskomst

            Gr



            Comment


              #7
              Hallo iedereen!

              Ondertussen een dikke 2 weken verder en de planten gaan (naar mijn idee) super goed!

              Het weer is de afgelopen 2 weken gewoon echt bagger geweest, veel regen dus de 2 super lemon haze planten hebben vooral onder de carport gestaan die aan 1 kant open is. De ontwikkeling van toppen is in volle gang en er beginnen kristallen op de bladeren te komen. Ook de eerste bruine haartjes laten zich zien. ik denk eerlijk gezegd dat de twee grote niet heel lang meer hoeven, hooguit een week of 2. Weet het niet zeker overigens. De toppen zijn nog niet super groot/dik maar dit kan uiteraard ook liggen aan het gebrek aan zon. Ze krijgen nog steeds terra Bloom en pk13/14 maar niet superveel aangezien zo soms ook wel een beetje natregenen en geen water nodig hebben.

              WhatsApp Image 2021-07-06 at 10.08.11.jpeg WhatsApp Image 2021-07-06 at 10.08.11 (1).jpeg

              De green gelatos zijn lekker gegroeid. Ze zijn nou 3 weken oud en hebben al die tijd onder de lamp gestaan, sinds gister staan ze naast de andere 2 onder de carport. Ze krijgen voortaan groeivoeding (alga grow), beetje op gevoel. De grond is steeds vrij nat, ook als ik ze geen water geef voor een aantal dagen. Nou is de pot wel heel groot (40l) maar het water kan gewoon weg aan de onderkant, wellicht dat het iets met de vochtige lucht te maken heeft??

              WhatsApp Image 2021-07-06 at 10.08.10.jpeg WhatsApp Image 2021-07-06 at 10.08.10 (1).jpeg

              Heb ze lichtelijk naar buiten gebogen, met een touwtje. Wanneer ze wat groter zijn ga ik ze opnieuw buigen zodat ze elkaar niet in de weg zitten, ben benieuwd of het buigen van de plant enig effect heeft op de groei.


              Dat was het voor nu dan, veel succes gewenst aan de rest en tot de volgende update!

              Comment


                #8
                Dames en heren!

                Even een kleine update, de twee grootste planten hebben (als ik het goed heb) last van meeldauw. Heb de planten bespoten met melk/water mengsel en ga morgen kijken wat het resultaat daarvan is.

                Daarnaast beginnen de onderste bladeren soms geel te worden, deze heb ik tot nu toe gewoon afgebroken. Zal morgen foto's bijvoegen, ben nu niet bij de planten. Wellicht dat het ergens aan ligt maar heb ook ergens gelezen dat dat wel vaker gebeurt bij AF'jes.

                Fijne avond aan iedereen gewenst, smoke, relax en geniet op de zaterdagavond!

                Gr Outdoor

                Comment


                  #9
                  Zoals beloofd, foto's!

                  Dit is een impressie van de (als ik het goed heb) meeldauw. Dit is het resultaat na 1x besproeien met melkwater, heb het daarna nog eens gedaan en in de volle zon teruggezet. Het leek in ieder geval effect te hebben, we gaan het meemaken.

                  D989C236-E971-4808-B4DF-FCA31494ACAA.jpeg 5C4B2B78-9640-45FF-9F1D-938E1A655ADD.jpeg


                  Dit is de kortere, maar wel al vollere plant. In de onderste bladeren een lichte verkleuring, ook al een aantal gele bladeren weggehaald.

                  94769297-1E73-4EDA-893E-7D0C9087084A.jpeg

                  En hier de iets hogere, wat minder volle plant. Overduidelijk gele bladeren aan de onderkant. deze naderhand ook weggehaald, de groei van de toppen gaat verder gestaag door en ik maak me nergens druk om als ik het zo merk. hier en daar hebben wat blaadjes oranje vlekken maar ook dat lijkt prima te gaan.

                  4B86E783-96EE-493A-ACBA-1FB523870DCF.jpeg

                  Ik denk dat ik schade van slakken heb gezien, heb koperdraad om de stam van de 2 grootste gewikkeld voor de zekerheid. Het kan overigens wat anders zijn maar verder niks ergs.

                  Van de 2 Green Gelato's geen foto's dit keer, die gaan echt super lekker. Ze reageren goed op het naar buiten buigen en groeien gestaag door.

                  Hiernaast ook nog even naar de trichomen gekeken. Bij beide planten nog doorzichtig gelukkig want de toppen mogen zeker nog wat groter en dikker worden!

                  Gr Outdoor


                  Attached Files

                  Comment

                  Bezig...
                  X