Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek (na mislukking)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek (na mislukking)

Korting op 420shop
    Goedemorgen beste forum-leden!

Al enige tijd lees ik mee op het forum, aangezien ik voornemens was n plant te laten groeien in de tuin. De eerste poging was helaas mislukt. Hierna heb ik besloten nieuwe zaden te bestellen en een topic aan te maken op het forum, zodat zowel jullie als ikzelf kunnen lezen welke stappen ik neem.

De eerste poging
    Ik kreeg een zaadje van Dutch Passion, namelijk een "CBD White Widow Autoflower". Het doel was om hiervan olie te maken en weg te geven aan personen die dit kunnen gebruiken voor medicinale doeleinden.

Zodoende een grote pot van 20L bemachtigd en op aanraden van de 'tuinwinkel' als medium gekozen voor Biobizz Lightmix. Aangegeven werd dat ik hierbij moet voeden. Daarom meteen Bionova Autoflower Supermix gekocht. Al met al alles in huis en klaar voor de start (dacht ik).

Het zaadje opgekweekt tussen twee vochtige vellen keukenpapier welke in een zip-lock zakje zaten. Na 2 dagen was de wortel te zien. Dit was sneller dan verwacht, waardoor ik de grond vooraf niet bewaterd had. Zodoende het zaadje in de grond gestopt (half, zoals ik las op het internet) en bevochtigd met een plantenspuit. Op het forum las ik de de planten het beste direct in de zon kunnen staan, zodat deze kunnen wennen aan het zonlicht en warmte.

Al met al leek het goed te gaan, tot dat ik na n week nog een bladeren zag opkomen. Bewateren was een drama, daar de pot snel droogstond en ik niet teveel water wilde geven. Na enige tijd wikken en wegen ben ik gaan kijken of het zaadje misschien toch overleden was. Nadat ik de aarde een klein beetje weggehaald had, kwam ik tot de conclusie dat de hele wortel 'verdampt' was...

Opgeven is geen optie. Echter moest ik nu wel meerdere zaden bestellen, dus er komen meerdere planten. Omdat ik thuiswonend ben, heb ik voor de gezelligheid nog gezelschapsplanten besteld. Deze komen in dezelfde pot te staan. Hopelijk wordt moeders niet boos als zij terugkomt van vakantie. Ach, het is voor het goede doel tenslotte!

Tweede poging
    Voor de tweede poging heb ik na wat speurwerk gekozen voor Amnesia Haze autoflower zaden van Zamnesia. De eerste keer dat ik blowde heb ik een sativa soort gehad, waarna gigantische lachkicks volgde. Deze ervaring heb ik nit meer gehad. Dit is de reden dat ik nooit meer blow, maar wellicht dat deze soort mij aanspreekt. Daarnaast zal ik hiervan ook olie maken, om mensen te helpen die dit kunnen gebruiken.

Tevens heb ik gezelschapsplanten bestel namelijk; Ik zal in ieder geval de pot met daarin lightmix gebruiken en de bijbehorende voeding. Voor de andere 2 zaden moet ik nog overwegen wat het wordt. De 'tuinwinkel' is hier niet in de buurt. Wellicht dat het een leuk experiment is om de andere twee zaden op andere mediums te laten groeien. Iets in de richting van een mix van potgrond, perliet en kokos. Ook heb ik nog een zak zaai en stekgrond staan van Plagron, wellicht dat ik daarmee kan mixen (tips zijn welkom!).

Vragen
    De planten komen buiten te staan is het hierbij gunstig om LST toe te passen, of is dat voor buitenplanten niet optimaal? Daarnaast ben ik benieuwd of de planten wel in de zon kunnen tijdens de eerste week(en), aangezien mijn vorige poging niet goed afgelopen is...

Wellicht dat het een idee is om i.p.v. 3 potten de planten in n grote kuip te doen? Deze kan ik plaatsen op een plek op het grind, zodat er geen slakken bijkomen. Daarnaast staat deze plek in de zon van 's morgens tot zo'n 18:00. Daarna volgt schaduw.

Dit was dan mijn eerste 'kleine' post. Al met al heb ik er zin in en ik hoop dat ik hier veel kan leren van jullie.

Groeten,

Onito
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Onitio; 16 June 2021, 08:29.

Doe dat zaadje in de aarde water er op een laat de natuur zijn werk doen.
    God was never on your side..

Comment

Footer Left Ad

Collapse
    Bezig...
    X