Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto's outdoor !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Terug van weekje vakantie.
    Toppen zien er mooi uit maar fanleaves zijn geel! Lijkt me te vroeg, zou denken dat ze nog 3-4 weken te gaan hebben (ontkiemt 11 & 15 Mei).
    Ze hebben een week alleen water gehad dus mogelijk een voedingstekort?
    image_411492.jpg image_411493.jpg image_411494.jpg image_411496.jpg image_411498.jpg

    In ieder geval, dat is niet het ergste. 1 cookie heeft witte vlekken op verschillende toppen en vooral bladeren, en daarnaast een kleine beetje toprot. Die toprot snij ik natuurlijk weg.
    Wat denken jullie van die witte stippen? Ik vrees een soort schimmel : image_411495.jpg
    Mogelijk meeldauw. Daar had ik wat last van voor ik vertrok. Planten behandeld voor mijn vertrek met neemolie maar mss niet voldoende....

    Toprot onderaan in het midden: image_411497.jpg
    Last edited by Bernelli; 14 July 2021, 18:40.

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Net als Corleone heb ik ze aan het eind ook door een bad met waterstofperoxide en water gedaan, en bleek toch goed rookbaar. Ik denk dat ik dat sowieso ga doen opnieuw weer... geeft toch een vertrouwd gevoel!

    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip corleone en vishaka. Ik heb de toppen die iets teveel aangetast waren al weggeknipt, maar de rest laat ik staan. Binnen een paar weken probeer ik dan het wassen met waterstofperoxide.
      Ik laat de planten snachts ook niet meer in de serre staan maar zet ze in het tuinhuis met de waaier erop.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik zou die plant met de schimmel apart zetten en niet bij je andere planten, want als je ze bij elkaar zet met de waaier erop heb je dadelijk bij je andere planten ook schimmel, het waait gewoon over.

    #17
    Een update:
    Cookie 1 (van 11.5.2021) had veel last had van meeldauw en intussen ook toprot, en heb ik gisteren geoogst. Ik had'm apart gezet en de 3 andere planten blijven (op een klein topje na) gespaard van meeldauw
    Het minder goede nieuws is dat, zelfs na het bad met zuurstofwater, er niet veel te drogen valt. 3 topjes is al wat ik er van heb. De rest was aangetast door toprot of meeldauw.
    image_412853.jpg image_412856.jpg image_412858.jpg

    Maar ik heb troost: de andere dames doen het uitstekend en de 2 andere cookies zijn zo goed als oogstklaar . Ik zie 90% melk, 5% heldere en 5% amber. 1 van de volgende dagen oogst ik Cookie 2 (ook van 11.5.2021 of 78 dagen) en niet al te lang daarna oogst ik Cookie 3 (van 15.5.2021 of 74 dagen)
    image_412859.jpg 9AA8AF63-98B4-4F23-84FC-BA70D72ADC3D.jpeg
    image_412860.jpg 31B89DFA-BACE-4624-8E74-0C0E7445912B.jpeg


    De Banana Punch (25.05.2021 of 64 dagen) moet nog wel even.
    image_412857.jpg image_412855.jpg
    Attached Files

    Comment


      #18
      Ik heb vandaag ook al 2 planten vol meeldauw weg moeten doen erg slechte zomer dit jaar voor autoflowers
      God was never on your side..

      Comment


      • Bernelli
        Bernelli commented
        Editing a comment
        Idd. Maar is het beperkt tot autoflowers? Ik zou denken alles dat buiten staat

      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Alles buiten is nu sjit denk zie ook in veel gewone buiten planten meeldauw

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ik moet het nog afkloppen, heb tot nu toe nog geen meeldauw, dacht ook dat het begonnen was maar dat was vogel poep

      #19
      Vandaag 2 cookies (82 & 78 dagen) in volledige duisternis gezet.
      Bij de jongste onderaan een hand vol toppen weggeknipt die last hadden van meeldauw. Bij sommige was maar een klein bladje aangetast maar wou geen risico nemen om meeldauw in de droogtent mee te nemen. Hopelijk genoeg weggeknipt
      769CA0EA-F254-4858-B200-9D1437EDDBDD.jpeg
      Ik zie bij beiden bijna alleen melk-kleurige trichomen, zeer weinig heldere en nog minder amber. Ik ga voor actieve high.
      Binnen 2 dagen hak ik ze om en hang ik ze in 1 stuk omgekeerd te drogen.

      Trimmen als ze droog zijn.

      Banana Punch ziet er nog lang niet klaar uit maar als ik door de microscoop kijk zie ik ook bijna alleen maar melk….
      Ga toch nog een paar weken wachten en heb vandaag nog voeding gegeven.
      670BED4F-CCEB-4C86-AB8F-87DA6E0F0007.jpeg
      Last edited by Bernelli; 1 August 2021, 22:36.

      Comment


        #20

        Comment

        Bezig...
        X