Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweekje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het gaat helaas niet de goede kant op, steeds meer bladeren beginnen te verkleuren.

Ik heb de adviezen opgevolgd en wat meer water gegeven. Op de foto's lijkt de grond weer heel droog, maar die zijn van net voordat ik water heb gegeven vanochtend.
    Ze krijgt nu ongeveer 0,5-1L water per dag, afhankelijk van het weer en hoe droog de grond voelt in de ochtend en avond.

Een van de bladeren is inmiddels wat bruin uitgeslagen.
    Ze groeit wel nog dagelijks bij dus ze heeft de hoop nog niet compleet opgegeven

WhatsApp Image 2022-05-04 at 11.29.36 AM.jpg WhatsApp Image 2022-05-04 at 11.29.34 AM.jpg
    Hier zie je de bruine verkleuring, ik weet niet waarom maar die is maar aan 1 kant aanwezig

WhatsApp Image 2022-05-04 at 11.29.35 AM (1).jpg WhatsApp Image 2022-05-04 at 11.29.35 AM.jpg

Ik wil over een week of 2 a 3 een nieuwe batch starten met 3 plantjes, ik denk dat dit niet veel meer wordt maar het zou natuurlijk wel nice zijn als ik kan achterhalen wat er hier mis is gegaan of mis gaat.
    Attached Files

Comment

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Dat had ik ook aan gegeven voel even met je vinger in de pot. Maar ze komt er meschien nog boven op πŸ‘

Misschien dat er blad op de natte grond heeft gelegen?, ik denk ook dat je voor zo'n klein plantje teveel water geeft.
    Of heb je tijdens de watergift op de blaadjes gemorst.

Mijn "binnenplant" die net naar 12/12 is geswitched krijgt om de 2 a 3 dagen 2 liter.
    Controleer je met de sate prikker "methode" ? (Zou het met die xxl prikkers doen)
    Of til je je potten om het gewicht te

Succes

Comment

Dat is vervelend ik zou overnieuw beginnen en de volgende keer niet elke dag een halve liter te geven als het plantje nog zo klein is. De bovenlaag zal inderdaad snel uitdrogen maar de rest vast nog erg verzadigd.

Comment

Ik denk een gebrek aan zuurstof in de bodem, door teveel water.

Comment

0.5 l per dag op zo een klein plantje is te veel.
          het temperatuur is nu nog veelste koud voor buiten, minimale temperatuur moet 10 graden zijn snachts en minimaal 20 graden overdag.

volgens mij heb jij ook geen lampen als je ze binnen zet, vooral die 2 weken lang zonder zon en binnen, dan komt het helemaal niet goed.

als je autoflowers gelijk in een grote pot wil doen dan moet je alleen dicht rondom de plant water geven totdat ze de fiameter van de pot hebben, en rondom 1 x per week goed de hele pot doordrenken maar net genoeg dat het niet te veel water weg sijpelt.

Comment

• GarenMaster420
            GarenMaster420 commented
            Editing a comment
            Thanks voor de tips!! Ik heb idd geen lampen voor binnen, komt misschien ooit nog wel als dit bevalt deze zomer. Ze heeft flinke achterstand gehad in het begin daardoor, ik denk dat dat i.c.m. mijn beginnersfoutjes haar de das heeft omgedaan.

Ik las dat je af beter niet kunt verpotten maar ik lees ook verhalen van mensen die dat al jaren gewoon doen. Heb jij ervaring daarmee?

Ik merk dat ik het doseren en water geven erg lastig vind met zo'n kleine plant in zo'n grote pot

Je moet ook nooit een plastic fles erover zetten als een kas in volle zon. De fles is veelste klein zonder luchtcirculatie en de plant gaat daardoor overhit raken.

Voor plantjes uit zaad heb je geen kas voor nodig omdat ze al wortels hebben en genoeg water kunnen pakken.

De temperatuur schommelingen zijn veelste groot nu in deze tijd, autflower plant je het best wanneer het snachts niet onder de 10 graden wordt.

Verbleking op zo een jong plantje duid op te weinig licht.
          aangezien je pro grond hebt gehaald kan het niet aan de voeding liggen

Comment

Wel jammer van je plantjes en ingestoken moeite.

Is dit je eerste keer ?

Comment

• GarenMaster420
              GarenMaster420 commented
              Editing a comment
              Zeker!! Ik was er ook vroeg bij om het een keer geprobeerd te hebben voor het 'echte' kweekseizoen begint. Heb er geen spijt van want ik heb er enorm veel van geleerd!

Nieuwe ronde begint deze of volgende week

Het ziet er ook naar uit dat ze te lang koud en nat hebben gestaan.
            binnen achter stoelen zoals op je foto, zonder licht voor 2 weken kan ook nooit goedkomen, veeeeeelsteee weinig licht.

Comment

Dat bruine aan de plant lijkt op dood en verderf.

je plantjes hebben te weing licht gehad, het wateren te verschillend gedaan, constante dagelijkse groote temperatuurschommelingen,.

Wateren doe je telkens wanneer je 1.5 vingerdikte bovengrondlaag droog is.
              temperatuur niet onder de 10 graden, en overdag boven 20 tot 28 graden.
              minstens 6 uur goed licht er op.
              Het liefst 16 uur licht per dag.

En niet te veel mee klooien en eromheen stressen, gewoon lekker zn ding laten doen

Comment

• GarenMaster420
                GarenMaster420 commented
                Editing a comment
                Yes, mooie opsomming! Laten we hopen dat het volgende keer beter gaat. Ik ga vandaag een nieuw zaadje kiemen voor poging 2!

Een goede methode na het ontkiemen in je pot met grond is een diameter van 5 cm en 3 cm diep midden in de pot zand te doen
              en daarin je ontkiemde zaadje 0.5 cm diep vanaf bovenkant ontkiemde zaad tot de bovenlaag

Comment

Je kan het best wel verpotten , maar dan moet je de plant heel voorzichtig uit de kleine pot halen, niet aan de wortels en grond zitten.
                dan in een grotere pot stoppen in de voorbewaterde { lauw warm water) gat, zachtjes aandrukken, nog 1 cm grond erover heen, weer een beetje wateren met lauw water en 2 a 3 dagen niks meer aan doen, even tot rust laten komen en thats it, dan kun je gewoon weer verder gaan waar je gebleven was

Comment

• GarenMaster420
                  GarenMaster420 commented
                  Editing a comment
                  Top, denk dat ik dat eens wil proberen dan! Heb net een nieuw zaadje Northern Light AF in het water gegooid. Ben benieuwd! Thanks voor de tips en uitleg πŸ™πŸ»

En dat overpotten op een donker plekje doen, zo vermijd je stress aan wortels, wel de plantje redelijk bewateren voor het overpotten met lauw water rond de 20 graden, zo vermijd je wortel shock.

Comment

Je kan ook je hele vinger in de grondsteken en de vochtigheid aanvoelen.
                  Het is beter dat het iets te droog is dan telkens te nat.

Als de bladeren gaan hangen dan is het te droog en kun je weer bewateren. De bladeren geven het ook aan of ze te weinig of te veel water hebben

Comment

je moet die fles nooit meer gebruiken als kasje.
                    ik denk dat het zo warm is geworden in de bodem. dat ook onder de grond.
                    veel schade is aan gericht. zo fles als kas gebruiken doe je eigenlijk alleen als je een plant wil reden.
                    in sommige omstandigheden. als je stekjes bv heb gezet en ze hebben nog net niet genoeg wortels.
                    en je gooi ze onder hps lampen met hoge temperatuur gaan ze slap hangen.
                    dan is zo fles op je plant zetten handig om de lucht vochtigheid omhoog te halen waardoor de plant weer bij trek.
                    ik zou niet zo moeilijk doen en lekker op nieuw beginnen. scheelt hoop tijd .

Comment

• GarenMaster420
                      GarenMaster420 commented
                      Editing a comment
                      Thanks voor de tip! Had ergens gelezen dat die kasjes slim waren als het nog wat kouder is, maar die laat ik lekker achterwege de volgende keer. Ik heb vandaag een nieuw zaadje in het water gegooid en begin weer opnieuw. Kan in elk geval goed vooruit nu met alle tips en tricks van iedereen πŸ‘ŒπŸ»

Met het overpotten, doe je de hele plant met grond en al onderste boven, zijkant van het pot lichtjes aandrukken zodat het loskomt, ik stuur wel ff een filmpje op, vanaf 3.40 minuten

Comment

• GarenMaster420
                      GarenMaster420 commented
                      Editing a comment
                      Ja top, zo doe ik het al een aantal seizoenen met de rest van de moestuin! Dat gaat goed komenπŸ‘ŒπŸ»
                  Bezig...
                  X