Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met Indica naar buiten 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    20220728_191816.jpg En weg is de plant
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      πŸ˜πŸ˜πŸ‘ŒπŸ˜Ž

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Corleone de magiΓ«r.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Tomorrow my pretty Girls are back in town

    #47
    Beste tijd nu voor het afbloeien van je planten , ook omdat ze simpelweg echt kunnen afbloeien. Bij 10 graden in oktober gebeurd er gewoon bitter weinig , er komen nooit volledig ontwikkelde zaadhoezen in de toppen. Nu zal je wiet vergelijkbaar zijn met binnen geteelde, tenminste dat is mijn ervaring en de shop was er blij mee.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Vorig jaar hetzelfde en inderdaad mooie geharde toppen, ben blij met mijn verduisterhok, veel voordelen, maar blijft wel uitkijken dat het tijdens het verduisteren niet te vochtig wordt in het hok, maar we gaan nog wat betere luchtcirculatie aanleggen in het hok en we hebben ook nog een ontvochtiger wanneer het nodig is.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      is zoon plafon ventilator niks voor de schuur kwa ventilatie

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Schuur is maar 195 hoog dus als je er nog zo'n ventilator inhangen komt hij veel te laag. Nee heb nog twee van die ventilators voor afzuiging in een wc of doucheruimte en die bouw ik in de houten zijwanden langs de deur, een voor inkomende lucht en een voor uitgaande lucht, zo is er genoeg ventilatie in het hok, kan er ook nog een zwenkventilator bij zetten, dat moet genoeg zijn

    #48
    Verduisteren hoef je alleen maar te doen bv gedurende de 2 uur voordat het buiten donker word, daarna gewoon de planten in het donker terug naar buiten . Waarom zou je ze langdurig ergens binnen zetten ?

    met 11 uren duisternis gaan ze overigens ook al bloeien en kun je sneller weer aansluiting vinden met de natuurlijke cyclus.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik verduister naar gelang de zon opkomt, b.v. als de zon om 6.00 uur opkomt dan gaat de plant om 18.00 uur het hok in, als het buiten dan donker genoeg is gaat het hok weer open maar blijft de plant erin staan om er gedurende de nacht geen langdurige regenval op te krijgen en omdat de buren een buitenlamp hebben branden waardoor er misschien lichtstress ontstaat, als de zon opkomt krijgt hij toch wel het licht van buiten en als ik wakker ben gaat hij uit het hok, vanaf eind augustus stop ik met verduisteren, alle jaren zo gedaan.

    #49
    Eind Augustus zitte we hier ook ongeveer op die 11 donkere uren .

    Comment


      #50
      Zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel eens gelezen dat je maar drie weken hoeft te verduisteren en dat de plant dan doorgaat met bloeien. Of is dat stierenstront?
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Nog niet geprobeerd maar ik denk dat de plant net zoals bij een binnenkweek gaat reveggen, of te veel gestreste wordt dat herman om de hoek komt kijken

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Herman is niet welkom.

      #51
      Oorspronkelijk geplaatst door Corleone1933 View Post
      Schuur is maar 195 hoog dus als je er nog zo'n ventilator inhangen komt hij veel te laag. Nee heb nog twee van die ventilators voor afzuiging in een wc of doucheruimte en die bouw ik in de houten zijwanden langs de deur, een voor inkomende lucht en een voor uitgaande lucht, zo is er genoeg ventilatie in het hok, kan er ook nog een zwenkventilator bij zetten, dat moet genoeg zijn
      Ik denk als je een afzuiger plaatst is genoeg
      die zuigt dan verse lucht naar binnen
      Pals je toch twee gaat zetten zou ik de afvoer hoog plaatsen
      en de inlaat laag heb je meer circulatie werking

      Comment


        #52
        Goedemiddag beste medegrowers

        We zijn weer een weekje verder en je ziet ze met de dag aandikken, sommige takken kunnen het gewicht van de toppen al niet meer dragen, het worden zogezegd hangplantjes, dus de noodzaak is om er een frame boven te maken zodat ik de toppen kan ondersteunen met tomatenhaken en een stuk touw zoals in mijn vorige buitenkweek.
        Het stekje wat meteen op 12/12 is meegegaan met de rest begint ook al een aardige top te krijgen en is steeds op zoek naar het licht, we draaien de bak regelmatig zodat ook de stek volop kan genieten van de zon.
        Tot nu gaat alles zoals het moet gaan, ze zijn lekker aan het zuipen, ze doen een dag of 7 met 50 liter uit het voedingvat, als ik extra's geef zoals sugar royal en green sensation dan draai ik de blumats wat dicht en de dag erop krijgen ze dan 5 liter met de extra's en 2x per week alleen regenwater.

        De plant genomen van alle kanten

        20220804_161626.jpg

        20220804_161652.jpg

        20220804_161742.jpg

        20220804_161640.jpg

        20220804_161708.jpg De afhangers

        20220804_161816.jpg En het stekje wat lekker meedoet

        Alle weer een goed en zonnig weekend en tot de volgende
        Gr.Corleone1933.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          wat wil een man nog meer zoon veld met wiet en elke man is blij vind dat toch elk jaar mooi om te zien hou jij de dames kweekt zeer netjes en goed voorelkaar

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Thanks Tijnie82 met een beetje aandacht voor je dames kan iedereen een mooie kweek doen en zeker als het weer een beetje meezit, voor een buitenkweek is dit het ideale weer, maar we zijn er nog niet, we mogen nog een kleine maand, we gaan het zien.

        #53
        Goedemorgen beste medegrowers en blowers

        Het gaat lekker hier met extreme temperaturen, wel wat geel blad om reden dat ze te nat hebben gestaan omdat een blumat niet stopte met druppelen, even nieuwe geplaatst en nu werkt het weer.
        We hebben een extra rek erboven geplaatst omdat de toppen te zwaar werden en begonnen om te vallen.
        Ze dikken nog lekker aan, ze staan nu zes weken op 12/12 dus 4 weken echte bloei, ze beginnen al wat bruine haartjes te krijgen en de trichomen zijn ook in overvloed aanwezig.

        20220811_093234.jpg

        20220811_093314.jpg

        Wat toppen foto's

        20220811_093725.jpg 20220811_093615.jpg

        20220811_093436.jpg 20220811_093456.jpg En het stekje

        Allemaal een goed weekend en zonnige dagen, zorg dat je planten genoeg te drinken krijgen en zelf natuurlijk ook en tot de volgende.
        Gr. Corleone1933.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Saakie ja gewone bamboe stokjes, onder stokjes van 90 cm en het bovendek stokjes van 150 cm.
          Eurogro nog nooit met schaduwdoek gewerkt, misschien iets voor volgend jaar.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          schaduw doek hebbe ze in de natuur ook niet en dan doen ze het ook super veel.beter als dit kan niet lijkt me

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Wat hebben die staan genieten in de zonπŸ˜ŽπŸ‘Œ

        #54
        Damn, wat een monstertoppen! Lekker bezig pik!
        Goed weekend!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #55
          Bij 34 graden en volop zon moeten ze hard werken om water uit de grond te trekken , vooral wanneer de EC in de grond hoog is , dan kost het veel moeite .

          Standaard kennis in de glastuinbouw .

          Daarom doen sommige planten het beter in de schaduw en blijven groener.

          Comment


          • Eurogro
            Eurogro commented
            Editing a comment
            Ik heb hier buiten staan in de zon en onder schaduwdoek
            Verschil in groei en water verbruik zuid spanje

          #56
          wauw ideaal daar man , in het najaar !

          Comment


            #57
            Goedemorgen beste medekwekers

            We hebben op het moment zeer vochtige dagen dus mijn planten staan nu permanent onder het afdak, ontvochtiger aan, 2x 150 watt erboven, actieve uitlaat in mijn zijwandje gemaakt, zwenkventilator aan en rolluik naar beneden, 25,5 graad in het hok en luchtvochtigheid van 51%.
            Wanneer het weer warmere de lv daalt wordt mogen ze weer naar buiten.
            Ze staan nu 7 weken op 12/12 dus 5 weken echte bloei en ze gaan nog steeds lekker vooruit, alleen nu even op kunstlicht, verwacht nog een week of drie vier te gaan, wanneer de trichomen hoofdzakelijk milky zijn ben ik tevreden, mag een klein gedeelte amber zijn.

            20220818_090549.jpg

            20220818_090506.jpg

            20220818_090519.jpg 20220818_090723.jpg

            We hebben wel wat gele bladeren maar dat komt door het blumatsysteem wat ik vorige week beschreven had, gaat niet verder dus komt wel goed.

            20220818_090703.jpg 20220818_092133.jpg

            De Qlima ontvochtiger met constante afvoer naar emmer van 12 liter, had eerst de slang niet aangesloten maar het bakje zat snel vol en dan slaat hij af waardoor de lv weer snel oploopt, nu constaan rond de 50 %.

            20220818_090945.jpg Constante luchtafvoer door wc ventilator gekocht voor €2,50 bij de kringloop.

            Zo dit was het weer voor deze week, maar hopen dat die lv weer wat gaat dalen zodat ze weer lekker naar buiten kunnen.
            Alle een fijn weekend.
            Gr. Corleone1933.



            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Worden goed verwend zowe πŸ˜πŸ‘Œ

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Ze gaan lekker inderdaad, en verwend worden ze ook, ge moet voor de dames ook af en toe een aria zingen, worden ze vrolijk van.

            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Doe mijn best 😁

            #58
            Staat er prachtig bij!
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Thanks Hork, ja ben ook zeer tevreden, ze dikken nog lekker aan en hebben nog wat weekjes te gaan.

            #59
            Goed bezig mooi preventief tegen het vocht. In zo'n ingekapselde tuin, zal wel weinig wind komen. Daar heb ik hier op balkon vaak te veel bij wijze van. Dan worden weer dikke knoesten. Maar even een vraagje; bij wie ben je in de leer geweest voor die shibari technieken?

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Dus het is niet Corleone, maar Don Corleone!!πŸ‘ŒπŸΌ

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Si si signore πŸ˜ŽπŸ‘Œ

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              🀌🏼🀌🏼

            #60
            Goedemorgen beste medekwekers

            We zijn nu 8 weken ver dus zes weken bloei, je ziet dat de planten naar het einde gaan, blaadjes beginnen licht te vergelen, nog een week of drie en dan kunnen ze
            De trichomen zijn aan het veranderen van cloudy naar amber, heb wat foto's van de toppen erbij gedaan waarop het zichtbaar is.
            Het weer werkt nog lekker mee en in de nacht staan ze constant onder het afdak en bij hoge lv staat de ontvochtiger aan, lv 50% en temp in de nacht ongeveer 24 graden.
            De Gelato is weer bezig met nieuwe bloeiharen aan te maken, alles gaat zijn gangetje, eind van de maand gaan we over op spoelen.

            20220825_092325.jpg

            20220825_092317.jpg

            20220825_092406.jpg 20220825_092336.jpg

            Het stek dikt ook nog lekker aan en valt bijna om.

            De trichomen en toppen.

            20220824_141039.jpg 20220824_140759.jpg

            Op tweede foto zie je al wat amber trichomen als je inzoomt

            20220824_140702.jpg

            De Gelato met nieuwe aanmaak bloeiharen

            20220824_141455.jpg 20220824_141403.jpg

            Dit was het weer voor deze week, alle een fijn weekend gewenst en tot de volgende.
            Gr.Corleone1933.
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Die houden het goed vol, mooi op kleur der op..

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              De herfstkleuren zijn nu toch ook goed aan het toeslaan, maar we redden het wel tot het eind, nu alleen water zonder toevoegingen, even het blad leegdrinken.

            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Tuurlijk tot het einde makelijk πŸ‘Œ
          Bezig...
          X