Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Medicinaal CBD-CBG tuintje '22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Medicinaal CBD-CBG tuintje '22

    Korting op 420shop
    Tadaaaaaa,

    Bijna weer van start met mijn jaarlijkse buitenkweek. Volgend weekend 1 mei ga starten met het ontkiemen van 4 photo fem soortjes.

    2 x Seedstocker CBG ZERODUE FEM (Thc <0.2% Cbg 9%) CBG ... helemaal nieuw voor me.
    2 x Dinafem Dinamed CBD Fem (Thc 0,4-0,6% Cbd 10-14%) Tot nu toe mijn favoriet!
    1 x Dutch-Passion CBD Mazar Fem (Thc 0,5% Cbd 10-13%) Vorig jaar voor 't eerst in de buitenkweek. Laat ze dit jaar iets langer staan.
    1 x Wietzaadjes nl huismerk Cheezer CBD (Thc laag, cbd onbekend) Cadeautje van de shop, onbekend soortje voor mij.

    Ze gaan in moestuinaarde van de Welkoop met een handje extra koemestkorrels. Had nog wat zakken over van vorig jaar. Dit jaar geen groente.
    Ik ga ze binnen voorkweken in het kozijn en dan in12L bouwmarkt emmers met gaten onderin en op schotels.
    Maar 1 mei dus eerst starten met het onkiemen. Ze gaan in natte koffiefilters die stop ik in gripzakjes en hang ik op een donkere plek.

    Heerlijk weer met de planten aan de slag!

    Lekkere medicinale mix dacht ik zo.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    #2
    Ah hier zit je dus.
    Leuk dat je dit jaar weer een verslag doet, ik volg je natuurlijk, zoals altijd.
    Leuke mix van soortjes heb je. Ik vraag me af wat dat CBG nou gaat doen, ben benieuwd naar je ervaringen.
    Een Cheese erbij, gaat lekker stinken daar heerlijk!

    Heel veel succes.

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Cheezer en CBG, beide nieuw voor mij. Ben net zo benieuwd Joop. Leuk dat je er ook weer bent!

    #3
    Succes!
    Totaal niet bekend met CBD zaden dus ik ben extra benieuwd! Strandbedje voor mij naast je moestuintje

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Mijn ervaring met cbd soorten is, dat ik er wel relaxed van word maar niet duf of sloom. Je krijgt er geen wazige blik van zeg maar. Ik slaap er goed op.

    #4
    Ook tuinstoelke erbij. Succes met deze waaier aan cb's , onlangs op t web nog site gevonden die per strain gemiddeld cbg, cbn, cbd , en nog 2 andere wist te zeggen, wist ik zelfs niks van voorheen . Ik duim mee voor een goeie zomer !
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Misschien bedoel je seedfinder.eu? Maakt niet uit. De zaadveredelaars hebben vaak de waarde ook op hun site staan. Alleen dat Cheezer huismerk zaadje gaven ze niet precies aan op wietzaadjes .nl. Leuk dat je meekijkt.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Denk weedstrain.eu of ik was vooral op smaak van diesel aan het zoeken, weet ik niet meer precies waar ...

    #5
    Maak er wat moois van! Succes.

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Thanks!

    #6
    Suc6 Ess, op naar een mooie zomer, laatst ook nog zo'n cbd zaadje gewonnen met prijzen winnen hier op het forum, Deep Candy van Greenhouse Seeds, wordt iets voor volgend jaar, voor dit jaar staat al buiten, op naar veel cbd wiet.
    buiten-2020, 2021, 2022
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


      #7
      De 4 soortjes:
      DSC_0402.jpg

      30 april D Day! Zaad vandaag eerst licht opgeschuurd (in een glas met schuurpapier rondgedraaid) en daarna verpakt:

      DSC_0405.jpg

      Voor het eerst sinds jaren de boel niet door elkaar gehaald Zakjes hangen nu aan de binnenkant van een keukenkastje. Laat het nu maar lekker warm worden komende week!
      De maanstand is vanaf 1 mei en de dagen daarna heel gunstig om te gaan zaaien. Over een paar dagen als ze in de grond staan, zorgt de aantrekkingskracht van de maan er voor dat ze snel boven de grond komen. Althans, dat is de theorie. We gaan het zien!

      Groetjes,
      Esssssssssss


      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Laat die maan maar trekken, dan komt het zaad snel naar boven

        Veel succes!

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        In de bruine filter bijna altijd 100%, suc6 Ess

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Da's mooi Eurogro. Thanks bro's!

      #8
      Corleone1933 had gelijk. 100% opkomst en wat ontkiemde ze snel! Nog geen 48 uur later. De maan trekt goed aan dat zaad Slome joop

      Rechter 2 zijn de Dinamfem Dinamed CBD. Wat een kiemkracht!
      Linker 2 zijn de Zerodue CBG soort.

      DSC_0405.jpg

      Links de Dutch Passion CBD Mazar
      Rechts de gratis Cheezer CBD van Wietzaadjes .nl. Je ziet geen worteltje maar het zaadje is wel wat open gebarsten dus het komt er aan.

      DSC_0406.jpg

      Alles de Poko stekgrond in, met de spuit het oppervlakte bevochtigd en nu wachten ....

      DSC_0407.jpg DSC_0409.jpg


      Essssss

      Attached Files

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Als die cbd Mazar net zo heerlijk wordt als mijn Auto mazar dan kun je gaan genieten, goed bezig Ess.
        Heb met die filter methode maar een keer gehad dat een zaadje niet opkwam, was oud zaad.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Thanks bro's. Ik had vorig jaar al een CBD Mazar van DP geoogst en vape daar nog steeds van. Hij is idd heerlijk! Ik ga hem dit jaar proberen iets langer te laten staan voor nog dikkere blommen.

        Ik heb de kap van de bak afgehaald. Pas als de kopjes nu boven de grond komen en de zaadkapjes er nog niet af willen zet ik de kap er even op voor meer LV. Niet eerder want dan kan er schimmel op de aarde komen. Ik heb geleerd van fouten van voorgaande jaren

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Volgende keer als je je zaadjes in de aarde doet met de wortel omhoog planten heb je ook geen last meer dat de kapjes erop blijven, zogauw de wortel licht ziet draait hij om de grond in te groeien waardoor het zaadkapje eraf geschuurd wordt, jouw wortel lengte was er ideaal voor, als de wortel langer als een cm is gewoon met de wortel naar beneden planten, suc6 Ess.

      #9
      De photofems 2x Dinamed, 2x CBD Mazar en 1x CBG Zerodue gaan goed. Gratis Wietzaadje.nl was crap en is overleden. Vervangen voor 1x Seedstockers cbd1:1 silver lime haze auto. 5 fem's en 1 auto nu dus. Links boven en beneden de Dinameds, 2 daarnaast de Zerodue, daarnaast de CBD Mazar en rechts daarvan de Silverlime auto.

      DSC_0419.jpg

      Koeien/kipenmest mix en iets zand door de aarde gemengd en daarna bewaterd en lekker in laten trekken

      DSC_0418.jpg
      De eerste weken beschermd opgroeien met mijn nieuwe zelfgemaakte bescherming. Zit genoeg, maar niet te veel water in de aarde. Als de kleintjes wat zijn gegroeid mag het gaas er af. Niks meer aan doen komende 2 weken.

      DSC_0420.jpg

      Nieuwe hobby, bladcactussen

      IMG-20220511-WA0004.jpg

      Tot over 3 weken



      Last edited by Ess; 12 May 2022, 13:27. Reden: Typo, CBD moest zijn CBG zero due

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Mooi gedaan, scheelt met slakken en vogeltjes.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Dank u. Het is fijnmazig vogelgaas. Slakken met huis komen er ook niet doorheen.

      #10
      Kippengaas, goed bezig Ess, de mijne doen het inmiddels zonder, je ziet ze met de dag groeien, en bij jou gaan ze ook lekker.
      buiten-2020, 2021, 2022
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Thanks! Vogelgaas, iets fijner dan kippengaas. Voor de liefhebber: Rol, 5 meter delen door 6 emmers = 80cm per emmer waar je een circel van maakt die er goed in past

      #11
      Hoe gaat het met de prinsesjes hier?

      Comment


        #12
        Ja dat is inderdaad al weer even geleden Ess, hoe gaat het met je planten.
        buiten-2020, 2021, 2022
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


          #13
          Hey! Ik heb wat tegenslag gehad. Plantjes die goed leken te gaan en spontaan omvielen door stamrot, of gewoon slecht zaad. Ik heb de hele meuk opnieuw gezaaid en eigenlijk best laat ergens begin juni.
          Ik had Dinamed zaad opnieuw willen ontkiemen maar omdat het waarschijnlijk oud zaad was wat ik recent had gekocht, kwam er niks op of iets zwaks op. Ik mocht 10 nieuwe zaden uitkiezen en heb Terra Italia gekozen. Die heb ik overigens heel laat onkiemd en is nu nog erg klein. Hopelijk kan ik hem dit jaar wel proeven en dan volgend jaar met wat meer kwekersgeluk meer van zaaien en oogsten.

          Wel, nu ... dit heb ik nu staan. Op de foto van links naar rechts:
          Dutch Passion CBD Mazar nr1 > Seedstockers CBN Zero Due > Dutch Passion CBD Mazar nr2 > Terra Italia

          DSC_0535.jpg
          DSC_0534.jpg

          In ieder geval haal ik hier straks wel weer genoeg van af om tot volgende zomer wat te kunnen vapen en ik heb ook nog wat van vorig jaar.
          Die Dutch passion CBD Mazar is een heerlijke soort. Die had ik vorig jaar voor het eerst en daar vape ik nog van. De Zero due en nu nog kleine Terra Italia zijn nieuw voor me.
          ​​​​​​​De drie linkse heb ik gister getopt.

          Groetjes,
          Essssssssssssssssssssssssss



          "We are stardust, we are golden.
          And we've got to get ourselves back to the garden".

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ziet er weer goed uit Ess, dacht al wat duurt het lang voordat ik weer wat hoor, tegenslag is altijd mogelijk, maken we allemaal wel eens mee, er is nog tijd genoeg om ze uit te laten groeien tot mooie planten, er is nog genoeg zon op komst, zodat jij weer een jaar vooruit kunt, suc6.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Volgens mij gaat dat nog steeds helemaal goed komen daar bij jou. Jammer van de tegenslagrrrr, maar ja, dat overkomt ons allemaal wel eens.
            Succes met de tweede ronde dit jaar.

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Thanks all!

          #14
          Ik heb dit jaar amper of geen tijd voor een uitgebreid verslag kunnen nemen. Wel nog even een foto, vlak voor de bloei.
          Linker 2 Dutch Passion CBD Mazar, die hoge daarnaast Terra Italia, rechts de CBG ZERODUE FEM.
          Die Terra is een monster. Ik heb hem eind juni ontkiemd. Kan 4M worden in de volle grond en staat hier in 10L aarde.

          DSC_0561.jpg
          DSC_0560.jpg


          Volgende seizoenen hoop ik meer tijd te hebben voor meer updates.
          Geniet van de buitenbloei!

          Essss

          Attached Files

          "We are stardust, we are golden.
          And we've got to get ourselves back to the garden".

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Zier er mooi uit Ess

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Gaat lekker Ess, kan je een mooi verduisterhok van maken, de mijne staat al vol met toppen, suc6 verder en dat er heerlijke toppen aan mogen komen

          #15
          Mooie planten hoor, mogen wel wat water hebben, ze hangen zo fors.🦄

          Comment

          Bezig...
          X