Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandnetels autoflowers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Brandnetels autoflowers

    Korting op 420shop
    Hallo, hier ben ik weer. Geen kweekverslag, maar een verslag van een kweek die op zijn einde loopt.
    Omdat ik al in maart begonnen ben met het zaaien van mijn autoflowers en nu in de laatste weken zit, voordat ik ga oogsten, wil ik dit jullie niet onthouden. Het gaat dus over de Critical orange punch, de cinderella jack en de euphoria skunk. Allemaal van Dutch Passion. In maart hebben die binnen gestaan omdat de buiten temperatuur nog te koud was. Vanaf April hebben ze alledrie constant buiten gestaan. Ik moet zeggen, vanaf toen hebben we, hier in België, heel veel zon gehad. Het resultaat is er ook naar. Voor een, zo'n vroege, buitenkweek ben ik aangenaam verrast. Alledrie de dames mogen nog zo'n 2 à 3 weken, voordat ze om gaan. Ik zie al een beetje milky en hier en daar al een ambertje.
    Ik heb gewone potgrond, Cocos, perliet, wormenmest, bloedmeel en lavameel gebruikt. Tijdens de groei heb ik geen meststoffen gebruikt, omdat de planten mooi groen bleven. Wel afgezuurd water naar ph 6,5. Tijdens de bloei gebruik ik plagron bloom en green sensation. Mijn voedingswater zuur ik daarna af naar ph 6,5. Nu ben Ik aan het spoelen met enkel afgezuurd water, omdat ze nog 2,misschien nog 3 weken moeten.
    2022 is, wat mij betreft, nu al een topjaar!!


    Attached Files

    #2
    Dikke toppen hoor!

    Wanneer je de zaadjes geplant en wanneer zijn de eersten naar buiten gegaan?
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Je moet geluk hebben met het weer.

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Wat een prachtige toppen, ben onder de indruk, schijt aan de ijsheiligen, volgend jaar ook maar eens doen.

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Ze gaan alledrie erg goed, maar de critical orange punch vooral. Ze blijft maar pistels eruit persen. Ze doet haar naam eer aan, punch...

    #3
    Dag 81.

    Ze gaan goed. Ze persen er nog steeds nieuwe calyxen en bloeihaartjes uit en het worden al stevige, knal harde toppen. Op veel toppen groeien er calyxen aan een steeltje (zie foto 1 en 2). Ik weet niet of dit goed of slecht is, maar groeien doen ze. Ik moet zeggen dat ze het alledrie erg goed doen en dat de zaden van Dutch passion goede genetic bevat.
    Nog een week of twee, schat ik zo....
    Attached Files

    Comment


      #4
      Bizar hoe dik!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Jazeker. En ze dikken nog elke dag aan. We zijn er nog niet 😁 Nu moet ik wel zeggen dat het weer ontzettend mee zit. Wat we vorig jaar te weinig hebben gehad, wordt dit jaar Dubbel en dwars goed gemaakt.
        Last edited by Brandnetel; 3 June 2022, 14:21.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zeker weten, met name het begin van de lente was zowat mediterraan te noemen. Volgend jaar wil ik ook eens vroeg buiten gaan spelen.

      #5
      Goed dit! Aardige planten voor een start binnenshuis.
      De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Thx. Ik mag niet klagen. Dat wordt wel een lekker rokertje

      #6
      Ziet er goed uit, prachtige toppen zo vroeg in het jaar.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Hee Don. Leuk dat je even komt kijken. Ze gaan lekker.

      #7
      Ziet er veelbelovend uit
      lik heb ze ook 24 april ontkiemt binnen het was hier kut weer
      17 mei naar buiten in de volle grond nu zijn ze ca 115 cm hoog en van de week zijn ze begonnen met bloei hoop dat ze net worden als bij brandnetel

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Heb jij ook de Critical orange punch ? In de volle grond willen ze wel lekker groeien. Enig minpuntje is dat je de planten niet kan beschutten tegen de regen. In de groei nog niet zo erg, maar in de bloei wel.

      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        Brandnetel heb een afdak mobiel hier voorlopig geen regen in zuid spanje

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Eurogro Een mobiel afdak is ideaal, natuurlijk. En zuid Spanje is natuurlijk nog idealer..... Houd je ook een verslag bij?

      #8
      Damn De eerste toprot gespot op de cinderella jack. Als ik ergens wel een typhus hekel aan heb is het toprot en meeldauw. Ik was er gelukkig vroeg bij en heb maar één topje aan de onder kant weg moeten halen. De laatste weken zal ik daar dus extra alert op moeten zijn. En juist de komende week geven ze nat en vochtig weer op. Damn.... Damn...
      Last edited by Brandnetel; 4 June 2022, 08:14.

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Old dawg De trichomen neigen naar milky, maar ook nog veel helder, ik vind dat altijd moeilijk in te schatten.... Hier en daar een ambertje. Maar nog volop nieuwe witte pistels en calyxen.

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Hou gewoon de "vinger aan de pols", elke dag extra is dan mooi meegenomen.
        Succes man

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Zeker weten. Elke dag is er één. Ik moet de planten gewoon wat vaker inspecteren, de komende weken. Ik hoop dat ik het niet meer tegen kom......

      #9
      Oorspronkelijk geplaatst door Brandnetel View Post
      Eurogro Een mobiel afdak is ideaal, natuurlijk. En zuid Spanje is natuurlijk nog idealer..... Houd je ook een verslag bij?
      Ik hou niet echt een verslag bij je weet nooit wie er mee kijkt

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Zo is dat, Old dawg. Niets nieuws onder de zon...

      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        Brandnetel ja klopt cop auto

      • vishaka
        vishaka commented
        Editing a comment
        Dus je bent je nog even extra aan het exposen hier Eurogro (dit ook in verder antwoord op Old dawg)

      #10
      Hola
      ben erg benieuwt wat er uit komt
      op het eind
      ik heb ze 17 mei buiten in de volle grond gezet
      Ze zijn nu ca 120 cm hoog
      van de af gelopen winter potgrond gemengd met klei steeneikbladcompost in verhouding 1-1-1
      en op elke 10 ltr 120 gram kippenmestkorrels
      gaten zijn ca 50 ltr
      volgens mij idee hebben ze voorlopig geen voeding nodig
      en als ze wat krijgen wordt het wormen vocht
      uit eigen bak
      hou je in het oog als je wat te melden heb
      fijn weekeind

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Jij ook een heel fijn weekend en een heel geslaagde kweek!!

      #11
      Gewoon een paar sfeerfoto's.
      Attached Files

      Comment


      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Nou, zo te zien zit de sfeer er goed in 👍🤟

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        De sfeer zit er Pico Bello in, Old dawg. Oogst kriebels beginnen te komen.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Mooie planten ondanks eerder starten, knop zit er goed in...

      #12
      Die doen nauwelijks onder voor binnen planten! Zijn ze lekker compact?
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Rock hard. Zelfs de kleinere topjes onderin beginnen hard te worden.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nice!

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Yep. Alleen de orange punch en de euphoria zijn nog redelijk groen. De cinderella jack begint nu serieus bladgroen te verliezen en wordt nu steeds paarser. Oogst tijd is nabij....

      #13
      Dag 85

      We naderen de eind streep. De orange punch en de euphoria skunk blijven echter nieuwe pistels maken en de buds worden steeds groter. De cinderella jack lijkt nu wel stil te staan. Daar heb ik trouwens voor een tweede keer toprot in gevonden, dus die mist nu twee takken, vandaar dat ze zo iel lijkt. De orange punch is echter wel mijn favorite, zo'n mooie hoofdtop en alle kleinere toppen worden ook lekker groot.
      Van één ding heb ik nu wel spijt..... Dat ik niet tien planten heb gezet. Nou ja, wie het kleine niet eert....
      Attached Files

      Comment


        #14
        Veel regen de laatste tijd, uitkijken met rot!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Ik check ze de laatste dagen drie keer per dag. De euphoria skunk en de orange punch lijken er geen last van te hebben. Met regen gaan ze schuilen in de plastieken kas. De luchtvochtigheid is nu wel een dingetje, natuurlijk....
          Last edited by Brandnetel; 7 June 2022, 09:45.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          De luchtvochtigheid ben ik niet zo bang voor, maar wisselvallig weer lijkt mij wel erg gevaarlijk. Natte toppen waar de zon op schijnt is net een soort megadauwpunt. Een geluk dat jij je planten droog kan zetten, dan zal het wel loslopen!

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Hoge luchtvochtigheid en broeierig warm lokt ook toprot uit. Wat je zegt, nat en warm. Gelukkig daalt de temperatuur tot 18°C. hier, wanneer het vochtig wordt/regent. Fingers crossed!!

        #15
        One down, two to go...

        De cinderella jack is vandaag om gegaan. Ik kon het idee van toprot in al mijn toppen niet verdragen en heb daarom dan maar besloten om haar te oogsten. En maar goed ook. In sommige kleine topjes heb ik nog hier en daar toprot gevonden. Damn, dat verspreidt zich zo snel door de plant. Gelukkig hebben de andere twee er geen last van... 🤞 Al met al een blije, maar ook droevige dag, dus..
        Helaas dus toch nog zo'n drie goede toppen moeten weg gooien. Maar goed, wellicht maken de overige planten dat goed door een overvloedige opbrengst.

        Attached Files
        Last edited by Brandnetel; 7 June 2022, 15:49.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Verstandige keus dus om al te oogsten! Hopen dat de rest meevalt!

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Dat hoop ik ook
      Bezig...
      X