Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KM Kwaakt in de tuin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    KM Kwaakt in de tuin

    Korting op 420shop

    Hoi

    Ook hier is het buitenkwaakseizoen van start. Ik doe mee met de CNNBS buitenzaden test 2023. Linkje

    Soorten-buitenwiet-test-2023.jpg
    Strawnana Gum
    Strawnana Gum is een kruising tussen Strawberry Banana en Blackberry Gum. Strawberry Banana is indica dominante genetica die ook wel Strawnana genoemd wordt. De strain komt voort uit een samenwerking tussen DNA Genetics en Serious Seeds en heeft een zoete en fruitige smaak. Blackberry Gum is een exclusieve SeedStockers wietsoort uit hun ‘superior’ collectie. Het is eveneens een heel fruitige variëteit op basis van een uniek fenotype dat gevonden werd in het nageslacht van een kruising tussen een mannelijke Bubble Gum plant met een donker gekleurde Blueberry stek van een cannabis club uit Barcelona. In Strawnana Gum komt al deze heerlijkheid samen met een vleugje ruderalis die de soort voor het Nederlandse buitenleven geschikt maakt.

    Jack Hulkberry
    Jack Hulkberry is een kruising tussen onder meer Jack Herer en Hulkberry. Jack Herer is een legendarische sativa wietsoort van Sensi Seeds die vernoemd werd naar de al even legendarische cannabisactivist. Deze werd gekruist met Hulkberry van Royal Queen Seeds en door SeedStockers veredeld en sterker en sneller gemaakt voor het harde noordelijke klimaat. Jack Hulkberry is een heerlijke smeltkroes van wietsoorten met genetica van Haze, Northern Lights, Skunk, OG Kush, Strawberry, Diesel en een pietsie ruderalis.

    #25 Dynamite
    25 Dynamite staat voor een kruising tussen Gelato 25 en Danish Dynamite. Gelato ken je misschien wel maar fenotype 25 waarschijnlijk nog niet. Dat is namelijk een zeldzaam fenotype en een bijna volledige indica met een intens terpenenprofiel. Danisch Dynamite is dan weer een uitermate goede wietsoort om buiten te kweken. Want als je dacht dat Nederland een slecht buitenwietklimaat had, wees dan maar blij dat je niet in Denemarken woont. Deense wietsoorten zijn dan ook éxtra goed bestand tegen schimmels, regen en nattigheid, omdat ze in het Deense klimaat zijn veredeld. En oh ja, Deense wietsoorten staan ook nog eens bekend om hun enorme toppen!

    Dynamite Kiks
    De Deense genetica is ook verwerkt in de volgende wietsoort van onze furious five. In Dynamite Kiks werd de Danish Dynamite echter gekruist met Girl Scout Cookies; een soort waar de Gelato ook een afstammeling van is. En ja, wat moeten we nog zeggen over Girl Scout Cookies. Deze wietsoort is namelijk al jaren een favoriet onder kwekers en cannabisliefhebbers, en kent inmiddels vele nakomelingen. De indica dominante wietsoort werd gemaakt door OG Kush met Durban Poison te kruisen en is retepopulair. GSC geeft euforische effecten en volledige lichamelijke ontspanning tegelijk. De harsproductie is fenomenaal en de intense zoete smaak doet je inderdaad weleens denken dat je op een heerlijk koekje aan het kauwen bent.

    Double Bubble
    De laatste van de furious five is Double Bubble, oftewel Blackberry Gum x Double OG. Blackberry Gum zagen we ook al in Strawnana Gum en dat komt omdat het gewoon superieure genetica betreft. Wat ook wel leuk is om te vermelden is dat deze genetica voor mooie paarse kleuren kan zorgen, en daarmee heel erg fotogeniek kan zijn. Double OG hebben we nog niet beschreven en is een indica dominante variëteit die dit jaar weleens voor de grootste opbrengsten kan gaan zorgen. Ze heeft namelijk de genen van een van ’s werelds grootste opbrengers die we allemaal kennen: Big Bud. Andere ingeteelde zaadlijnen zijn Afghani en natuurlijk OG Kush; in dit geval de San Fernando Valley variant.

    Goed, we zijn dus op 6 mei begonnen met kiemen en had ik rond 13 mei 2023 een mooi rijtje zaailingen in de propagator:
    20230513_133406.jpg


    Op 20 mei 2023 was alles netjes in ontwikkeling:
    20230520_124300.jpg
    20230527_133050.jpg
    Nou goed ik kan geen tekst boven de laatste foto plaatsen, maar dit was dus net, zaterdag 27 mei. Alleen de double Bubble staat nog in de propagator, want die deed er een eeuw over:

    afbeelding.png

    20230527_133143.jpg



    20230527_133107.jpg 20230527_133114.jpg 20230527_133120.jpg 20230527_133124.jpg
    Last edited by KritischeMassa; 10 June 2023, 06:49.

    #2
    Dames staan lekker in het zonnetje leuke soortjes
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Ja lekker, iets kanoblad wel, zon iets dimmen of hoger zetten, voor de rest loopt wel lekker met dat gekwaak van je, is het halve werk
      Veel succes
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #4
        Mooie tuin, succes!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          thx.. heel werk bomen van 30 jaar minstens, was al zo toen ik dit huis kocht. Afgelopen dinsdag de bomen gesnoeid (laten doen haha) en net de hele bende weer ontdaan van een jaar bladval en bende en viezige toestanden. Laat dit jaar, er waren jaren dat ik in februari alles al klaar had. Ellende is dat ik mijn heg te laat gesnoeid heb, dus nu is ie zo kaal wie ich.... goffeldommel

          Maar ja het is echt een hele leuke tuin, ik heb heel veel vogeltjes, vogelhuisjes ook natuurlijk. Ondanks dat ik in de grootste stinkstad van NL woon (r'dam) heb ik echt een leuke mooie groene omgeving. Niet alleen mijn tuin, de hele wijk en dan meteen het bos om de hoek. Je merkt amper dat je in het afvoerputje van de beschaving woont... amper... hihaho

          kwaak kwaak

        #5
        20230528_184656.jpg20230528_184703.jpg 20230528_184713.jpg

        Alles staat buiten, ook de double bubble...

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Zien der lekker gaand uit👌
          Geen toplaagje voor een kritische massa?

        • KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Toplaag? Mulch bedoel je? tja... nee, denk het nie wel basilicum, want die vind ik lekker in de tomatensoep

        #6
        Altijd fijn als het buitenseizoen is begonnen...

        Suc6 met je mooie soorten.
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


          #7
          wanne koud kutweer mensen goffeldommel... KOM OP MET DIE ZOMER!

          Ik ga nu tribunalen aanvragen voor erwin krol en meer van dat soort recalcitrant tuig. en dan kan je zeggen ja nee KM de zon schijnt altijd! Dat ding kan niet veel anders, ja nee nou niet hier he, wijsneus, moet je dichterbij komen!

          nnng waar is me fakkel

          edit: Sinds piet paulusma er niet meer is is het kut, geef toe!

          Comment


          • KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            zoals jullie zien werkt een beetje ranten best

          #8
          Zaterdag Kwakerdag

          Op zaterdag 27 mei 2023 is de Double Bubble uiteindelijk ook naar buiten gegaan. Ze heeft een iets andere pot dan de rest, 1 met heel veel gaatjes, een experiment van wat binnenronde’s terug. Overigens wel dezelfde grondmix als de andere 4. We zijn nu 4 weken op weg en het is wel tijd om de eerste tussentijdse beoordeling te geven van de dames. Allen hebben in principe dezelfde behandeling gekregen, dezelfde aardemix en voeding en dezelfde propagator. Dus een onderling tussentijds vergelijk is naar mijn idee wel redelijk, en ja, je moet toch wat te kwaken hebben.

          20230603_113526.jpg 20230603_113532.jpg


          Laat ik beginnen met nummer 5, de Double Bubble, ongelofelijk lange tijd voor ze boven de grond was en nu nog steeds met afstand het kleinste plantje. Al moet ik bekennen dat ik haar wel erg mooi vind. Dus de score kan over een aantal weken volledig omgeslagen zijn, maar, tot nu valt ze echt tegen. Ik had het eigenlijk opgegeven met haar, maar nu ze er is gaan we ook door en kijken we wel, en anders zien we wel, nietwaar?
          20230603_113623.jpg

          Dan de nummers 3 en 4, want beiden zijn me voor nu om het even, zowel de Dyna Kiks als de #25 Dyna vertonen veel strek, weinig takontwikkeling en ongelijkmatige groei. Dat valt me echt tegen want ik heb, of had, echt hele goede verwachtingen van de Deense genetica.
          20230603_113610.jpg20230603_113603.jpg

          De Strawnana Gum vertoont ook weinig takontwikkeling, maar is wel iets voller, mooie dikke vingers ook en ik vind het dan ook nog best wel een mooi plantje, ze krijgt van mij dan ook vooralsnog plek 2.
          20230603_113557.jpg

          Dan mijn absolute favoriet tot nu, al vanaf dag 1 eigenlijk, prima ontkieming en meteen een sterke plant. Prachtige tak,- en bladvorming en geen overdreven strek. Deze plant is leuk om op te kweken: De Jack Hulkberry, in week vier de absolute nummer 1.
          20230603_113546.jpg


          Last edited by KritischeMassa; 3 June 2023, 10:56.

          Comment


            #9
            Die kwaken goed hé

            Comment


            #10
            Wat een zon, wat een prachtweer deze week, lieve kijkbuiskindertjes.

            De planten groeien bijna zienderogen. De Double Bubble is aardig aan het bijkomen en het is, zoals ik vorige week al dacht, een heel mooi plantje. Vol en dik. Net als de Jack Hulkberry die nog steeds, ondanks haar geringe lengte, naar mijn idee de mooiste is. De Strawnana Gum ontwikkelt zich ook erg mooi, vol en gedrongen en kan eigenlijk wel wedijveren met de Jack Hulkberry. Bij de Strawnana gum is soms een roze/paarse zweem te zien bij hele jonge blaadjes, ik ben benieuwd of dat het gevolg is van mijn experimenten als tiener met psychedelica of dat de Strawnana Gum straks een prachtig kleurenpalet gaat tonen.

            De beide Dynamite strains schieten omhoog, nog steeds weinig takvorming. De steel van de 25 Dynamite is heel mooi paars aan het kleuren en ook de jongste blaadjes hebben een duidelijke paarse zweem. Ik ben zeer benieuwd hoe zich dat gaat uitten in de toppen.

            Alle plantjes, op de Double Bubble na, zijn toe aan de 6e node met de 5e vol ontwikkeld. De Double Bubble ligt een node achter, logischerwijs een gevolg van de extreem lange ontkiemingsfase.

            Tot nu weinig overlast van vraat, mede door de slakkenkorrels waar ik me dit jaar voor het eerst aan bezondigd heb, na experimenten met kopertape, slakkenmuren en andere contrapties teneinde de slakken te snel af te zijn, helaas zonder gewenst resultaat. Dat is met deze korrels anders kennelijk. Nu ben ik dit jaar ook wel laat begonnen en is het ook wel zo dat het nu wel erg droog voor slakken is. Dus ja… zeg het maar, hoe dan ook, weinig vraat tot nu toe.

            Verder niet zo veel bijzonders te melden, de dames groeien lekker en gaan zo een tropisch weekeind tegemoet.​

            foto's:

            20230610_071048.jpg 20230610_071106.jpg 20230610_071140.jpg 20230610_071149.jpg 20230610_071208.jpg

            afbeelding.png

            Comment


              #11
              Het spijt me zeer maar ik zie geen volle dikke plantjes. Ik zie gestrekte palmbomen, tussen de nodus vele centimeters en de zijtakken blijven prematuur, mijn zaailingen hebben al grotere zijtakken. Het zou wellicht wat helpen om je planten op een stevige tafel ofzo te zetten dan staan ze hoger en krijgen ze wellicht een paar uur meer zon. Succes

              Comment


                #12
                Ik laat potten nooit op de grond staan. Zet ze ergens op dat voorkomt veel beestjes ellende echt hoog hooft niet hoor maar gewoon van de grond af
                God was never on your side..

                Comment

                Bezig...
                X