Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Start nu uw buitenkweek !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Start nu uw buitenkweek !

    Korting op 420shop
    Van start gaan in een voor Cannabis goed klimaat zoals we nu hebben gaat echt veel beter dan te vroeg beginnen. Hou de bovenlaag van de grond steeds vochtig in het begin en laat ze in de volle zon opkomen, zoals het in de natuur ook gaat. De planten groeien veel sneller en halen de te vroeg gezaaide planten gewoon in! deze claim gaat niet over 1 nacht ijs, maar over decennia lange ervaring met buiten planten. Ook in de VS zijn er goede artikelen verschenen die daar uitgebreid op in gaan. Het is ook gewoon boeren logica, het gaat ook op voor andere gewassen/planten.

    Eerder beginnen kan wel goed als je binnen onder een lamp begint, en pas bij geschikt weer buiten verder gaat.


    #2
    Ik twijfel ook om buiten nog ene te beginnen

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Zaaien nog tijd genoeg

    #3
    Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere1 View Post
    Eerder beginnen kan wel goed als je binnen onder een lamp begint, en pas bij geschikt weer buiten verder gaat.
    Dat zou ik alleen doen met regulier zaad. Door de Fem industrie is het allemaal veel gevoeliger geworden.

    Ook met Deens genetica (semi auto’s) is het NIET aan te raden omdat er dan op zeker herma van komt. (Eigen ervaring met een hele batch)

    Fems die van zaailing af aan onder led staan en onder led gekloond worden kunnen ook niet altijd meteen een ander licht verdragen heb Ik ervaren….

    van Led naar HPS wat dus niet veel meer zal voorkomen 😉




    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Er kan nog veel verbetert worden wat betreft de fems en auto flowers blijkt maar weer .

      Men moet gewoon de moeite nemen de zaden werkelijk te testen door er genoeg van op te kweken , en te stressen om te kijken hoe herma gevoelig ze zijn . Zijn ze te gevoelig , dan bikkelhard alles wegpleuren en overnieuw beginnen. En dat zal maar zelden zo gedaan worden helaas.
      Last edited by atmosphere1; 10 June 2023, 21:26.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Als je stekken preventief met calmag voed, zal het beter gaan.

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Dat heeft niets met calmag te maken maar met het dna wat niet meer op ze plaats is. Zo heb ik het ook al meegemaak dat een fem moeder plant meerdere pheno’s voorbracht .

    #4
    M'n punt is dus dat vroeg beginnen buiten in maart of april of zelfs in mei , niet gaat resulteren in grotere of betere planten.

    Een auto flower kan mooi opgroeien in juni en afbloeien in juli en augustus!

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Autoflowers gaan vanzelf bloeien na een week of 3 a 4 gemiddeld , en dan bloeien ze dus mooi in de daarvoor meest geschikte maanden !

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Natuurlijk zitten er nog grote verschillen tussen diverse autoflowers Waar het mij om gaat is de invloed die je zelf kan uitoefenen.

      Direct in veel grond starten gaat grotere planten opleveren, bijvoorbeeld(9 VAN DE 10 KEER) Een hele grote factor is het weer, begin je met warm weer dan gaan ze veel harder en blijven ook veel harder gaan, ze zijn ook resistenter en sterker.

      Gewone niet autoflowers schieten feitelijk altijd te laat vanzelf in bloei, die kun je eventueel verduisteren en op die manier in juli en augustus afbloeien. Dat levert nog de beste wiet op maar is lastiger te realiseren als AFs zetten.

      Het najaar is hier ronduit klote om planten in af te bloeien buiten (gemiddeld genomen)

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      In juni gunstige bloemdagen afwachten.

    #5
    Rietslang dat hangt van zoveel af, de meeste auto's van de meeste breeders zijn gewoon nog altijd bagger en massa productie,ook de grote namen hebben hier een handje aan.

    Geluk speelt ook mee zijn plek.

    En dat met die 30l pot is absoluut geen zekerheid.

    Zo overtreffen de zaadjes van 2,50 van een onbekendere breeder ver tegen over de dure a merken die 5x het dubbele waren.

    Ik had Destijds een batch critical mass af, dat waren de mooiste autos die ik ooit gehad heb dat waren bomen en wat dat plantje droeg was niet mals.

    Zo heb ik de dure ook getest waar veel problemen mee waren, op een enkeling na.

    Ik ben nu een niewe serie het testen een gelimiteerde mimosa cookies double xl van een nl breeder waar ik altijd tevreden over ben geweest,we gaan het zien wat deze gaat doen.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Sweet seeds redelijk goedkope zaden van 10 tallen jaren geleden gaan een trein in volle grond en bereikten een serieuze af hoogte, redelijk vroeg in het jaar. Niet enkel het weer of strain speelt een rol, ook het bodemvoedselweb.

    #6
    De vraag is altijd , wat is er gedaan door een zaadleverancier om tot een bepaalde plant/ soort te komen, dat staat er nooit bij.
    Hoe veel is er geselecteerd, hoe veel is er ingeteeld en gestabileseerd enzovoorts.

    Comment


      #7
      atmosphere1dat is juist, en wat is het gewin erachter voornamelijk het geld voor hun eigen, of willen ze echt iets delen en er keihard voor gaan 😉en naam maken.

      Rietslang sweet seeds in het verleden vaker buiten gekweekt,heb nooit problemen ondervonden.

      Wat me wel een poos opvalt,is dat je vooral de amerikaanse markten met een korreltje zout moet nemen,ze komen met thc % aan van over de 34% als je het daadwerkelijke test zul je al snel ervaren dat het een mooi verkopers trucje is wat het niet waar maakt,slimme marketing zullen we maar zeggen.

      ook juist van die markten en breeders komen de probleem zaden af,wellicht niet zo gek dat ze nog steeds helemaal gek daar zijn en allemaal willen werken met nederlandse zaden en soorten .

      Comment


        #8
        [QUOTE=

        wellicht niet zo gek dat ze nog steeds helemaal gek daar zijn en allemaal willen werken met nederlandse zaden en soorten . [/QUOTE]

        dat was vroeger!
        tegenwoordig zijn ze de legaal op hoog laboratorium niveau bezig. Zelfs beursgenoteerde bedrijven!
        Dat is hier bv Bedrocan die medicinaal bezig is., Ze hebben ons al lang niet meer nodig. Btw 90% van de Europese zaad bedrijven zitten in Spanje
        En de duurste wiet in de shops is genetica die legaal gekweekt als stek aan de ander kan vd wereld komt.





        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Nou dan ga maar eens naar de club in Maastricht, en pak daar maar eens een grammetje van karma-genetics word gewoon hier gekweekt haha.

        #9
        PH donnerzo dat is lang geleden,nog een oude bekende mooizo.

        Wat betreft de buitenlandse forums die ik volg,merk ik toch op dat veel amerikanen die binnen/buiten kweken alleer veel nederlandse soorten gebruiken van nederlandse bodem.

        En er nog altijd gek op zijn,niet zo gek ook met het ooit zo mooie korte verleden nog.

        In spanje is vrijspel ind,zolang niks te zien valt.

        Wat betreft die stek en genetica is waar.

        Groetjes

        Comment


          #10
          Dit jaar was het zeker een erg goed idee om op 1 juni van start te gaan !! mei was niet erg gunstig.

          Comment


          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            Das klets ik ben in mei begonnen en heb grote autoflowers staan zal morgen foto zeten. Heb er ook van 1 juni dat zijn nog baby's

          • atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Nog wel , maar let maar op, de kans is groot dat deze groter worden wanneer je de verzorging aanpast aan het klimaat.

          • atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Alle chemische en organische processen verlopen sneller bij hogere temperaturen.
            Ik weet niet hoe het weer was in jouw regio . Hier in Zeeland was het steeds behoorlijk koud met maximaal 18 graden terwijl het in de rest van Nederland boven de 20 was.

          #11
          Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere1 View Post
          Van start gaan in een voor Cannabis goed klimaat zoals we nu hebben gaat echt veel beter dan te vroeg beginnen. Hou de bovenlaag van de grond steeds vochtig in het begin en laat ze in de volle zon opkomen, zoals het in de natuur ook gaat. De planten groeien veel sneller en halen de te vroeg gezaaide planten gewoon in! deze claim gaat niet over 1 nacht ijs, maar over decennia lange ervaring met buiten planten. Ook in de VS zijn er goede artikelen verschenen die daar uitgebreid op in gaan. Het is ook gewoon boeren logica, het gaat ook op voor andere gewassen/planten.

          Eerder beginnen kan wel goed als je binnen onder een lamp begint, en pas bij geschikt weer buiten verder gaat.
          Nou sorry hoor maar er zijn al mensen met autoflowers die nu al hun oogst binnen hebben BUITEN gekweek
          God was never on your side..

          Comment


          • atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Ik beweer ook niet dat het niet kan ! die mensen kunnen dan nog een keer autoflowers zetten buiten . Die zullen een stuk groter worden en betere wiet opleveren, vanwege het, vooral warmere weer in de zomerperiode.
        Bezig...
        X