Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kratos | Outdoor 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kratos | Outdoor 2024

    Korting op 420shop
    Hi mede hobbyisten,

    Het is weer tijd om heilzame planten te kweken en hopelijk ook iets moois te mogen oogsten!

    Ik heb in de tussentijd al wat voorwerk gedaan door potten, potgrond, voeding en zaden te kopen. Ik twijfel nog om een groene tomatenkas van twee bij twee meter te kopen.

    Waarmee ik ga werken?
    • Zaden: Dutch Passion - 3x Auto Ultimate, 1x Auto Critical Orange Punch, 1x Auto Glueberry OG
    • Potten: 5x 45 liter potten van de action (groen om temperaturen rondom de wortels enigszins koel te houden)
    • Potgtond: Plagron Royal Mix
    • Voeding: Volledig Plagron - Alga Grow, Alga Bloom, Power Roots, Vita Race, Green Sensation, PK 13-14, Silic Rock, Ph- en Ph+
    • Ph meter
    • Tuindraad om LST toe te passen

    Ik zal pas in juni van start gaat omdat we dan de meeste zonuren tot aan augustus gaan krijgen. De keuze om groene potten te kopen komt omdat de welbekende zwarte varianten, enorm heet kunnen worden met volle zon erop. In de tussentijd heb ik ook bovenin de potten gaten geboord zodat er tuindraad gebruikt kan worden.

    Uit verhalen lees ik dat je autoflowers voornamelijk met rust moet laten door ze niet te laten stressen. Ook zie ik dat er juist hele mooie resultaten worden bereikt met LST. Ook wat betreft voeding ben ik een voorstander. Volgens Plagron hoef ik met de type potgrond niet perse rekening te houden met de Ph waarde tijdens het bewateren. Dit zou volgens hun zelfregulerend moeten zijn. Toch wil ik dit wel gaan doen om te zien of het wel degelijk wat kan uitmaken. Ik ben van mening dat als je ergens liefde in steekt, er ook liefde voor terugkrijgt. Uiteraard sta ik ook open voor tips. We zijn hier uiteindelijk ook om van elkaar te mogen leren toch?

    Een groene tomatenkas blijft nog over. Ik heb in het verleden dit wel eens gebruikt en merkte dat ze als kool groeiden. Dit zou dan ook alleen maar bedoeld zijn voor de beginfase. Grote kans dat ik er wel één ga kopen.

    Veel kweekplezier gewenst allemaal en tot snel!
    Last edited by Kratos; 3 weken geleden.

    #2
    Waarom pas in juni?
    je kan 2x autoflowers buiten kweken.
    ipv van 5 kun je 10 gedoogd kweken.

    Nu en in juni de 2e ronde.

    Staff

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Wij starten ook dit weekend.

    • Kratos
      Kratos commented
      Editing a comment
      Omdat ik een langere tijd in het buitenland verblijf.

    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Op die toer ja,daar zul je waarschijnlijk beter zitten dan in dit schijtland😆
      In juni start ik ook met de 2e ronde weer
      Groet,staff

    #3
    De auto die ik aan vrienden geef is al 2 dagen boven de grond en gaat volgende week naar buiten. En in juni juli geef ik ze nog een surprise
    Baas in eigen brein.

    Comment


      #4
      Ik ga zelf waarschijnlijk ook wat lst toepassen op m'n AFjes buiten, maar zoals je zegt, als we het nu met heel veel liefde doen zullen ze het ons vast wel vergeven. 😉


      Veel plezier met je kweek Kratos!

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Klinkt goed je voorbereiding, ik kan ook niet wachten. Flinke voedingslijn heb je gekozen!! Ik ga de voeding van de action die Hork hier eens deelde, proberen deze balkon kweek. De enige lst wat ik uitvoer bij mijn afjes is, dat ik hem 45 tot 60 graden naar de zijkant trek. Dat geeft mooie dikke zijtakken die net wat meer zon krijgen zonder de main cola die in de weg zit. Succes kerel

      • Kratos
        Kratos commented
        Editing a comment
        Thanks Kunichika, leuk dat jij ook lekker aan de slag gaat. Welke strain heb je gekozen? Heb je ook een topic of gaat dat nog komen?

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik heb een aantal afjes van growers choose, deze balkon kweek. welke weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Ik zal een klein verslagje maken!!!

      #5
      Veel suc6 in je buitenkweek, goede voorbereiding is het halve werk, op naar een mooie zomer.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Kratos
        Kratos commented
        Editing a comment
        Dankjewel Corleone, zal jouw topic zoals gewoonlijk goed in de gaten houden. Valt veel van te leren! Op naar een mooie zomer voor ons allemaal.

      #6
      Goedemorgen mede hobbyisten,

      Even een korte update over de status.

      Alle zaden liggen tussen wattenschijfjes te ontkiemen en laten al een deel van hun worteltje zien. Ik vermoed alleen dat de auto critical orange punch nu al een probleem heeft. Worteltje is niet wit maar bruin/zwart. Het kan dus zo zijn dat dit wortel rot is maar weet dit niet zeker? Ik heb voor de zekerheid een nieuw zaadje tussen wattenschijfjes gelegd.

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Kan ook het vliesje zijn van binnenkant zaadje, even afwachten tot worteltje wat groter is.

      • Kratos
        Kratos commented
        Editing a comment
        Je hebt gelijk Corleone, zojuist weer even de wattenschijfjes op vochtgehalte bekeken en hoe de zaden erbij liggen. Is inderdaad het vliesje van de binnenkant die er nu af ligt. Morgenochtend of avond zullen de zaden direct in de 45 liter potten gaan. Tomatenkas is ook onderweg

      #7
      Goedeavond mede hobbyisten,

      Weekend begint goed! De dames zijn geboren en zijn zojuist heel even met water besproeid. Tomatenkas is ook binnen en zal die morgen in elkaar zetten.

      20240531_210103.jpg 20240531_210110.jpg 20240531_210120.jpg 20240531_210135.jpg 20240531_210145.jpg

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Gefeliciteerd met je meiden, ik was er dit jaar te vroeg bij, als het goed is komt nu het betere weer eraan, op naar mooie grote planten, suc6.

      • Kratos
        Kratos commented
        Editing a comment
        Op naar mooi weer inderdaad. Hoe gaan ze bij jou Corleone? Ik zal de mijne vandaag in de tomatenkas zetten. Denk dat ze de koudere temperaturen wel aan zou kunnen. Nu staan ze onder een veranda met een polycarbonaat dak waar weinig licht doorheen komt.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Temperatuur buiten is goed, ze hebben alleen wat meer zon nodig, bij mij gaat het gestaag vooruit.
        Weet niet of ze nog de tijd krijgen om mooi groot te worden.

      #8
      En ze hebben inmiddels een nieuw plekje

      20240601_131333.jpg

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Stond ik toevallig vandaag ook naar te kijken bij cranenbroek.

      • Kratos
        Kratos commented
        Editing a comment
        Had destijds een groene maar vind zo'n huisje toch wel iets praktischer.
    Bezig...
    X